[HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:38

Heel veel sterkte BrittOliie.

Wat gaaf Michelle, gefeliciteerd!!

Ik ben heel trots om mezelf want ik vond het doodeng vanmorgen maar heb toch gereden. Zie op de foto's wel de enorme spanning in mijn lijf terug maar dat maakt voor nu even niet uit.
Hij kreeg 70 punten en ik had misschien net iets meer verwacht maar ik kon het natuurlijk niet zien. Hij was in ieder geval heel braaf in de baan en hij heeft super veel geleerd.


Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:50

Gefeliciteerd Michelle. Jij ook Katja, want het zal zeker een overwinning zijn geweest!!

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:23

Vandaag weer gestart. 1e proef 210,5 en 2e. Tweede proef was hij er klaar mee (na 3 parcoursen en een proef iets begrijpelijk) 196,5. Bij beide commentaar dat het er zo vriendelijk uit ziet het rijden.

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:02

Netjes! Dat is fijn commentaar idd.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

nikkietjuh
Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:41

Hoi Dames,

Hoe gaat het hier?

Katja wat fijn dat je weer aan de gang bent. Begrijpelijk dat je voorzichtig bent. Zou niet goed zijn als dat niet was.

Lithya mooie punten zeker na 3 parcoursen! En altijd fijn om te horen als ze het er fijn uit vinden zien.

Ik ben ook weer lekker aan het trainen. Zit er nu bijna 7 weken weer op en het gaat eigenlijk wel fijn. Commaar liep afgelopen weekend naar een 2e en 1e plek in het zz zwaar. Daar was ik wel heel blij mee. Begin toch te denken dat Prix st George er wel inzit.
Evita mag over 2 weken weer een keer mee. Die zit momenteel in wissel bootcamp zodat we het binnenseizoen Z2 kunnen.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:51

Knap zeg Nikki, mij lukte het niet binnen 7 weken hoor haha
Synne is van 21/11 en zou in maart toen de ring ingaan, alleen was hij toen ziek dus werd wat later.

Ik heb wel een leuke planning, al zeg ik het zelf. Vrijdag lessen bij Tonnie, komende dinsdag ons ZZL debuut maken.

Dan half augustus weer naar Tonnie, de 25e een proef gerichte clinic (zou ZZL doen, maar ivm Hippiade doe ik Z2) en dan de week erna de Hippiade.

Hij doet het wel echt fijn momenteel. Wordt steeds losser (hard nodig) buiging gaat steeds beter. Pirouettes gaan ook zeker niet verkeerd, al vind ik het wel lastig allemaal. Zit wel echt te genieten met rijden.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 09:57

Klinkt bij jullie beide niet verkeerd nikkietjuh en Michelle!! Echt knap om zo terug te komen!!

nikkietjuh
Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:23

Dank je Lithya!

Michelle fijn dat het zo goed gaat. Ik vond de zz licht proefjes wel leuk om te rijden.
Ik heb wel tot het einde doorgereden dus uiteindelijk maar 6.5week er niet op gezeten. Jij was er wel een stuk langer uit toch? Kan me wel voorstellen dat je dan wat meer tijd nodig hebt om weer terug op niveau te komen. Maar dan nog is het toch een mooie prestatie om weer terug aan het rijden te komen en weer op wedstrijd te gaan.
Ken er ook een hoop die zijn afgehaakt na het krijgen van een kindje.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:44

Ik heb tot 21 weken kunnen rijden. Dit was mijn buik toen, die foto's te paard zijn van 1 vd laatste keren. Ben 'gezegend' met een zeer explosief groeiende buik.


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Als je goed kijkt zie je hier mijn buik al... Dit was onze laatste wedstrijd, 30 april, versneld Z debuut (1&2 april reden we onze eerste M1 proeven haha) Op deze foto was ik geloof ik 10/11 weken

[ img ]


Dit was met 40w (2 dagen voor bevalling) back in shape komen was wel een uitdaging haha ook had ik met 37 weken mijn voet gebroken. Dat was ook wel een dingetje. 6 weken na m'n bevalling ben ik er wel voor het eerst even opgeklommen, maar mijn voet was wel een extra uitdaging.
[ img ]


[ img ]

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:53

Als je goed door het ZZZ komt dan is de Prix ook goed te doen. Dat is een super fijne proef en hij wordt niet heel anders gepunt vind ik.

Wat vind je moeilijk aan de pirouettes Michelle?

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 12:22

Goed blijven zitten, achterover blijven zitten, sprong houden, niet te afwachtend rijden, ook gewoon door durven 'duwen'. Maar gaat steeds beter.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:34

Dat is gewoon een kwestie van veel doen. Veel arbeidspirouettes rijden en daarin zorgen dat je exact je galopsprong kunt bewaren.

nikkietjuh
Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:29

Jeej Michelle snap dat je daar niet mee kon rijden! Wat jij met 20weken had had ik met 37 :+

Hier was ik 34 weken :o
[ img ]


[ img ]

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

nikkietjuh
Berichten: 303
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:38

Katja schreef:
Als je goed door het ZZZ komt dan is de Prix ook goed te doen. Dat is een super fijne proef en hij wordt niet heel anders gepunt vind ik.


Dat had ik idd al meer gehoord. De zzz proefjes kunnen we foutloos doorrijden maar het is allemaal nog net iets te braaf voor 65% of hoger.

First Gold ForGold X Negro
Retro Style Instyle X Negro

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:55

Oh wow, wat mooi zwanger zeg!

Ik was idd in standje aangespoelde walvis haha

Maar met mijn eerste zwangerschap was het nog erger. Toen was ik met 20 weken nog zwaarder/groter. Maar ja, toen had ik ook een enorme drang naar patat. Kaassoufflés. En mayo. Veel mayo. Heel veel mayo. Oh en tomaat met mozzarella haha

Ergens maar goed dat die zwangerschap niet goed is gegaan, was daar nooit meer van bijgekomen haha

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 23:42

Vanavond dan eindelijk Z2 debuut gehad. Paard mag er nog veel meer aan blijven trekken, maar al met al dik tevreden. 1e proef net geen winst, 2e proef net wel. De kop is er af!

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 05:40

Gefeliciteerd!

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 07:40

Wat goed Mloui! Op naar de volgende punten. Toch fijn om zo te beginnen.


Ook al is dit Z2 topic, wij hebben dinsdag ons ZZL debuut gehad. Heb echt fijn kunnen rijden (ondanks dat ik maandag amper heb kunnen rijden omdat de eigen bak eng vond een ik steeds overdwars langs de enge lange zijde ging. Hij kroop dinsdag ook wat achter/tegen mijn been, dus dat was best een uitdaging hem daaruit te krijgen)
Proeven gingen me best ok af, vind dit makkelijker dan Z2 eigenlijk. Ga de komende weken paar keer invlechten en bij instructrice rijden. Even kijken hoe hij dan is. Hij miste nu echt wel dat stukje extra power, gedragenheid etc wat hij thuis dan wel heeft. Instructie was er ook bij Dinsdag)

Maar, al met al, beide proeven 1e met bijna 64% bijna 65% (223&224,5) dus mag absoluut niet mopperen. De jury vd 2e proef was erg enthousiast, vond het fijn gereden met dikke complimenten al voor de pirouettes. Vond ze al echt wel goed. Had hem ook op de regio, hij wist dat ik debuut nu had.

https://photos.app.goo.gl/g97ME1nQa1Ynju3f7

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:00

Wauw Nikkie, met 34 weken nog op een paard? Wat heerlijk voor je haha!
Gefeliciteerd Mloui, wat een prima debuut dan :D
En michelle wat een heerlijk ZZL debuut heb jij gehad zeg! Filmpje ziet er ook echt goed uit, hij lijkt in stap wel wat kort maar het beeld is nogal korrelig dus dat kan ik niet helemaal goed beoordelen. Maar gefeliciteerd hoor, echt heerlijk als je debuut zo goed mag gaan.

Ik heb hier zondag mn Z2 debuut... denk ik ..... Ik durf niet zo goed :+ We zouden dan wel alleen de eerste proef doen want de tweede vind ik nog een beetje een uitdaging en ik wil de lat voor ons debuut niet te hoog leggen en haar over de zeik brengen. Maar ik sta tot nu toe nog steeds ingeschreven voor het Z1 haha

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:18

Gewoon gaan! Als het niet lukt kun je altijd afgroeten.
Soms moet je het gewoon maar proberen.

Gefeliciteerd Michelle! Je hebt echt de goede flow te pakken.

Michelle77
Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:26

Idd gewoon gaan meis.

Thanx! Was ook echt blij

Hij stapt idd vrij kort, helaas. Dat is al wel beter, maar helaas zal het niet zijn sterkste kant worden. Met 5/6 ben ik heel tevreden.

Michelle77 @ [RIJ-ITP] Knappe Darco (Sandreo) 5e van Zuid Holland
Remember to celebrate her life, to honor her personality and cherish her love. This world has lost a wonderful person! 06-12-1945 Mama 10-05-2010, ik mis je ;(

Lithya
Berichten: 2493
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 12:13

Gefeliciteerd beide, dat is wel een heel mooi debuut.

BrittOllie
Berichten: 2286
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:39

Katja, goed dat je weer hebt meegedaan! Heb je er nu weer iets meer vertrouwen in?

Lithya weer mooie winstpunt!

Nikkie wat knap dat je zo lang bent blijven rijden en er weer zo snel op zit! En dan meteen bovenaan meerijden haha!! Ik had je wedstrijdverhaal ook langs zien komen op Facebook via bit of hoefslag oid :)

Michelle wat ga je lekker! Echt super punten meteen zo op je debuut :D kan op de video inderdaad wel zien dat je dat stukje energie en gedrevenheid soms mist.

Mloui gefeliciteerd met je eerste wp! Mooi begin :)

Droversrun, gewoon doen! Je mag tegenwoordig gewoon weer terug als het niet bevalt haha dus wat houd je tegen!

Ik heb ook weer mijn eerste concours opgegeven (1 sep). Wilde nog graag keer starten dit seizoen, ben juist van de outdoorconcoursen en dat heb ik nu misgelopen. Zie dan wel wat ik er van maak, gewoon weer keer leuk om te gaan :o. Voor nu thuis probeer ik weer terug te komen op niveau, ben nu ook bezig met de dubbele longe, heb er echt profijt van! (Na 7 jaar zie ik eindelijk nut in longeren haha) Alleen onze bak is zo prut, veel mulle plekken, is beetje improviseren maar lukt nog redelijk. Zaterdag ga ik eens lessen bij Amber Den Heyer, die komt hier in de buurt. Ken haar niet dus benieuwd hoe het gaat en of ik er wat tips uit kan halen! :)

Mloui
Berichten: 1639
Geregistreerd: 29-06-04

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:30

Vandaag weer op wedstrijd geweest ( je kan er maar beter direct goed doorheen zijn, net als bij zwemmen in koud water...) en echt al stuk fijner dan gister. Met 209 en 217 en 2e plaats meer dan tevreden.

@michelle; wat een top debuut! Gefeliciteerd!!

@Droversrun; ik snap je terughoudendheid, maar soms moet je de sprong gewoon maken. Het viel mij, na eindelijk de moed verzameld te hebben, best mee. En inderdaad, je kan altijd weer terug veilig Z1 gaan rijden als het toch nog echt niet wil.

Chester (Special D x Houston) Z2+11, B+3

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z2 debuut binnenkort, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:42

Bedankt voor jullie opbeurende woorden :) ik ga het denk ik wel doe, moet alleen de vereniging mee willen werken want die twijfelen nu of ze me nog willen omzetten terwijl de definitieve lijst nog niet eens online staat...

Mloui gefeliciteerd :D! Waarom doen jullie de tweede proef beter rijden dan de eerste proef? :+ Ik vind die veel moeilijker.

Nog even een foto van afgelopen weekend delen met jullie <3 . (heb hem ook gekocht hoor, maar die is nog niet binnen helaas)
[ img ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers