Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suikermeisje

Berichten: 8344
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:44

Goed bezig Buono!
Ik Start binnenkort weer. Nu lekker druk met mijn jonkie.

Ik rij trouwens vaak alleen, gaan al richting pi en pa maar doen meer mensen dat hier alleen? Mijn paard reageert goed op mijn been maar zweep boeit hem niets dus iemand ernaast maakt totaal geen indruk. Daarom doe ik het ook zo, maar vraag me af hoe andere dat aanpakken.

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:48

Ligt heel erg aan het paard en wat ze zelf aanbieden. Als hij niet fijn op de zweep reageert zou ik gewoon lekker met been doen dat heb ik met Co ook gedaan. Eros en Adjudant reageerden wel goed op een beetje bijtikken. Heb eigenlijk niet of nauwelijks hulp vanaf de zijkant gehad maar het ze gewoon onder het zadel aangeleerd.

Gefeliciteerd Buono!

Ik heb voor over twee weken ingeschreven voor de eerste wedstrijd met Eros. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Hij loopt echt super fijn thuis maar ik moet de komende weken wel even meer proefgericht gaan trainen.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:58

Netjes Buono!

Het ligt inderdaad heel erg aan het paard. Als het die het zo goed oppakt zou ik gewoon lekker door blijven gaan :j

Mijn jonge merrie mag dit weekend voor het eerst het Z in. Ze vindt de vliegende wissels veel leuker/makkelijker, hoop dat we het eenvoudig kunnen houden :')

Subtop zal dit jaar waarschijnlijk niet meer lukken. Paard dat ik zou gaan starten heeft een lichte pees blessure gekregen -O-

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:15

Dankjewel allemaal!
@Suikermeisje, ja ik ben er nog niet echt mee bezig maar we doen alles alleen want mijn paard heeft heel losse achterbeentjes en gaat dan echt heel gericht trappen :=
Succes Katja en Snow_white!

Jonnekee
Berichten: 752
Geregistreerd: 18-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 22:34

Nee ik ben ook niet meer gestart 7 juli misschien weer thuis in Neerijnen, Zou afgelopen x ook mee rijden daar alleen Vik heeft die woensdag ervoor zware koliek gehad en die waren we bijna kwijt geweest, we dachten echt hij geeft nog een zucht en piept er tussenuit maar hij is er nog godzijdank.

Zou het gewoon op je been aanleren Thamar zo hebben we het bij Vik ook gedaan ze moeten het immers straks in de proef ook op je been doen

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 13:47

Dat is wel schrikken jonneke!


Ik heb afgelopen weekend mn LT debuut gehad en PSG gestart. Eigenlijk totaal zonder verwachtingen gestart maar wel al bijna 62% behaald met 2 grote gemaakte fouten in de proef.
Wat doen jullie? Meteen naar de Inter als de oefeningen er op zitten of blijven jullie een tijd PSG starten?

stitchlover

Berichten: 2601
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 14:59

marjolein88 schreef:
Dat is wel schrikken jonneke!


Ik heb afgelopen weekend mn LT debuut gehad en PSG gestart. Eigenlijk totaal zonder verwachtingen gestart maar wel al bijna 62% behaald met 2 grote gemaakte fouten in de proef.
Wat doen jullie? Meteen naar de Inter als de oefeningen er op zitten of blijven jullie een tijd PSG starten?


Ik zou de overstap wagen als de oefeningen erop zitten. Vind de Inter I een fijnere proef om te rijden dan de PSG. Scoorde er ook beter op.

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 15:54

stitchlover schreef:
marjolein88 schreef:
Dat is wel schrikken jonneke!


Ik heb afgelopen weekend mn LT debuut gehad en PSG gestart. Eigenlijk totaal zonder verwachtingen gestart maar wel al bijna 62% behaald met 2 grote gemaakte fouten in de proef.
Wat doen jullie? Meteen naar de Inter als de oefeningen er op zitten of blijven jullie een tijd PSG starten?


Ik zou de overstap wagen als de oefeningen erop zitten. Vind de Inter I een fijnere proef om te rijden dan de PSG. Scoorde er ook beter op.


Vraag me altijd of de juryleden het veel strenger gaan beoordelen en wat er meer verwacht wordt.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 16:27

Ligt een beetje aan het paard.
Met het ene paard ga ik direct over als de knopjes erop zitten terwijl de ander (iets sensibeler) er mentaal nog niet direct klaar voor is om de moeilijker oefeningen ook op concours te doen.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 17:58

Geen ervaring mee. :+

Ik heb voor over paar maandjes weer eens ingeschreven. Gaan dit keer ver weg naar kennissen in de buurt. :=

Bij wie lessen jullie (Zuid-Holland zuid)?

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:01

Ik reed met beide paarden in de inter1 makkelijker mijn punten dus als ze het kunnen waarom niet? En je kunt het gewoon proberen en anders weer prix starten.

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 18:40

Katja schreef:
Ik reed met beide paarden in de inter1 makkelijker mijn punten dus als ze het kunnen waarom niet? En je kunt het gewoon proberen en anders weer prix starten.


Ja dat is ook weer zo ja!

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:00

Afbeelding
Heel trots op de 1e foto in m'n nieuwe jas :D

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:23

Ziet er top uit! :D

Mijn jonge merrie mocht afgelopen weekend voor het eerst mee het Z in. Ze was een beetje onder de indruk van de decoratie in de hoofdring. Er stond ook een fotograaf die ze niet zo leuk vond, dus we hadden wissels om de pas toen we er langs reden... :')

marjolein88

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:06

Dat was misschien niet de bedoeling ...maar de aanleg is er dan wel haha

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 18:10

Inderdaad haha. Jury had als commentaar ook "magic possibilities once consistent"

De "bijtende" fotograaf had wel een leuke foto genomen
Afbeelding

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 16:05

Is Almelo fijn starten? :o

_Charlot
Berichten: 1265
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:20

mirjamalvaro schreef:
Is Almelo fijn starten? :o


Ik vind almelo altijd wel fijn starten! Fijne banen en genoeg ruimte om los te rijden.

Ik kom er geregeld met de basiswedstrijden en ook een aantal keer subtop!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 21:04

Dank je :D

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 16:00

Halloo! Hierbij weer eens even een schopje in het topic :D
Voor ons zit het BK/ Flanders Dressage Event er weer op. Ondanks wat ik eerst hier gemeld had, mocht ik uiteindelijk door een regel die ik niet helemaal begrepen had toch maar met een paard mee doen aan het BK Young Riders, mijn eigen paard heb ik gestart in de Silver Cup (je rijd de eerste dag een niveau 4 proef (ZZ-Zwaar geloof ik ongeveer), de tweede dag de PSG en de laatste dag je kür op PSG niveau).

Helaas ging het met allebei niet heel makkelijk :+ Mijn YR paard was op de trainingsdag super chill, maar bij het inrijden voor de Team test kregen we een botsing met een ander paard, en laat zij net heel bang zijn van andere paarden... Hierdoor kroop ze volledig in haar schulp en waren de punten (terecht) ronduit slecht... De tweede dag was ze zo heet bij het inrijden dat we twijfelden om überhaupt te starten, toch gedaan en iets beter maar toch lang niet zoals ze het kan (en dan is het al geen paard voor 70% hoor). De kür buiten wedstrijd gereden, helaas daar zelf perongeluk 2x de serie om de 3 gereden & geen om de 4 |o maar toch tevreden dat ze wel te rijden was nu! (Is het paard met de grote bles op de foto's)

Mijn eigen paard moest eerst 2 dagen trainen, ging best oké al was ze redelijk druk. De eerste proef was ronduit een ramp met een heel gespannen paard (blijkbaar vond ze die ring heel eng, geen idee waar het juist aan lag maar de helft van de paarden was daar niet te rijden >;) ). De tweede dag in dezelfde ring nog steeds veel spanning... De kür liep zij hierdoor ook buiten wedstrijd maar dit was buiten & daar liep ze zoals ze echt kan <3 Met een score van 62,67% (voor mijn allereerste kür ooit) had dit ons een 12e plaats opgeleverd als we meetelden, in een deelnemersveld met heel veel profs dus supertrots op d'r!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:31

*\o/* ik mag mij ook melden. Vorig jaar wilde ik de overstap maken naar het zz zwaar maar na een ongelukje in de wei had hij een irritatie op de pees. Heel langzaam opgebouwd en vandaag voor het eerst gestart. Met net geen 61% heel tevreden! De 2de proef verprutste ik zelf 3 lijnen en kreeg ik terecht 2en waardoor ik daar op 57,5% bleef steken.

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:19

Hè wat leuk! Gefeliciteerd! Was je ook in Soest gestart?

Wij mogen inmiddels lichte tour starten maar ik vind het maar eng, dus vandaag gewoon zzz gestart, foutje in mijn planning dus 15 min losgereden en een proef met een hoop kleine wiebeltjes en ook een paar fouten. Toch is het algemene beeld echt veel verbeterd.
Ik wilde knallen in de 2e proef maar dat ging totaal de mist in. Al Mn wissels stuk. Kon wel janken op de laatste lijn.
1e proef uiteindelijk 2e met 65,9 en 2e proef 5e met 59,97.
Thuis is ze al zoveel fijner en beter dat het mij in de proef wat tegenviel, maar ja die punten vielen dan weer mee....

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:42

Gefeliciteerd Noor en toch geen verkeerd debuut zo! ;)

Hier wordt hard verder getraind richting Inter II om de eners erop te krijgen. Pi en pa gaan prima, maar na 4 eners raakt Aragon de kluts soms kwijt of de ruiter is het ritme even zoek.
Voor beiden nieuw, dus even lastig. Hij ontwikkeld de laatste maanden wel enorm <3

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 10:51

Ja ik was inderdaad ook in Soest! Balen van je 2de proef zeg maar prachtige punten in je eerste proef! Heb je je debuut in de lichte tour al gepland?

Gaaf hoor dat hij zo goed ontwikkeld Miranda! Kan mij voorstellen dat je af en toe zelf even het ritme kwijt bent. Lijkt mij enorm moeilijk

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:39

Mirranda schreef:
Gefeliciteerd Noor en toch geen verkeerd debuut zo! ;)

Hier wordt hard verder getraind richting Inter II om de eners erop te krijgen. Pi en pa gaan prima, maar na 4 eners raakt Aragon de kluts soms kwijt of de ruiter is het ritme even zoek.
Voor beiden nieuw, dus even lastig. Hij ontwikkeld de laatste maanden wel enorm <3

Wel echt superstoer!

Nog wedstrijdgangers dit weekend?