Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 13:42

Bedankt allemaal :)

@ Marjolein: Filmpje(s) heeft Mariska wel op haar Instagram staan.

De stap naar GP zal best groot zijn verwacht ik. Ik vond dit al een hele moeilijke proef en de eners zijn nog niet helemaal bevestigd. Zo ook in deze proef, maakte hij van dat lijntje werkelijk van alles wat, ohw ja en ook nog een paar eners :+ . Hij was loeiheet, gekke pony.

Mariska gaat lekker verder trainen en eerst nog een aantal keren Int II starten.
Maar voor nu genieten we lekker na van dit resultaat en gaan we weer een etentje plannen om het te vieren (doen we bij elke overgang van niveau sinds hij Subtop loopt) :Y) :9 :9

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:00

Ja al ontzettend knap !!! Tis ook een pittige proef, maar wel mooie voorbereiding op de GP.
Hoe kan ik Mariska vinden op insta?


Ja ik ben ook wel blij hoor met dr proef afgelopen weekend, 4 maanden geleden reden we nog ZZ zwaar dus het is ook eigenlijk heel snel gegaan !!
Voor nu even fouten eruit poetsen en ff oefenen in een 60 bak , want thuis rijd alleen in een 40 bak. Merkte dat dat nu toch even tegen me werkte

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 15:14

Ik denk gewoon te vinden onder Mariska Krowinkel of ander onder hamajahoeve.
Ik heb zelf geen insta eerlijk gezegd :o

Weet ook niet of ze het filmpje van deze proef heeft geplaatst hoor, maar er staan zeker wel trainingsmomenten op. Ze heeft zelf ook alleen maar 20x40 thuis om te oefenen, maar dat gaat met een kleintje prima ;)

Jij bent idd wel heel hard gegaan binnen 4 maanden!
Onwijs knap _/-\o_


Bij ons in het ZZZ moesten de jury's echt nog even wennen aan een haffie op dat niveau, dus dat ging wat minder snel. En ik moet zeggen dat hij wel onwijs ontwikkeld is na het ZZZ. Ze lest bij Tim Coomans en die ziet ook echt maandelijks dat hij weer sterker is geworden en de dingen makkelijker oppakt.

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 20:59

Ik ken Mariska nog van Rainman, maar dat is al heel wat jaartjes geleden. Wat leuk dat ze nu in de Haflingers zit. Echt knappe prestatie!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:11

@ Suzanne: Klopt, dat was haar eerste Subtop paard. Vorig jaar ingeslapen.
De haflingers heeft ze altijd al gehad. Ze hebben zelfs haflingers gefokt en de eerste haflinger (jaaaaaaren geleden)waar ze mee in het Z reed was Vivienne van de Hamajahoeve. Die kon absoluut meer en liep ook heel spectaculair, maar was destijds te klein voor de overstap naar ZZL (toen nog Subtop).

Ze heeft nu een KWPN ruin in het ZZZ (zelf opgeleid), Aragon dan Inter II en mijn merrie Mara is ZZZ klaar, dus die zal als haar veulen eraf is ook weer worden opgepakt en uitgebracht door haar.

Daarnaast nog wat jonge haflinger aanwas, een KWPN ruin in het M en eentje in het Z :)
Die haflingers gaan dan ook niet uit haar leven, daar is voor haar ooit alles mee begonnen.

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-19 11:24

Heel knap hoor!

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 14:09

iemand naar de Kroo komend weekend?

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:36

het is hier al een tijdje heel stil!
Maar ik heb toch wel een beetje een nieuwtje (ego-post)

IK MAG MET DILANO GP STARTEN !!! *\o/*

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 23:40

marjolein88 schreef:
het is hier al een tijdje heel stil!
Maar ik heb toch wel een beetje een nieuwtje (ego-post)

IK MAG MET DILANO GP STARTEN !!! *\o/*

Daar mag je zeker over posten! Proficiat, echt heel gaaf ! *\o/*

Wij liggen wat stil, in November op een oefenwedstrijd afgegroet omdat ze helemaal dicht sloeg en er gewoon geen fijn gevoel meer was. Ze is dan behandeld door een osteopaat en rustig opnieuw opgebouwd. Sindsdien is ze enorm fijn en lopen we bijna nooit met vast. Ik heb ook gewoon beter leren rijden maar door examens en afgelaste oefenwedstrijden is er niets meer van gekomen... Eind maart beginnen de officiƫle voor mij weer dus hoop dan weer te starten!

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 00:19

wat jammer dat je er even uit lag! hopelijk gaat het eind maart weer lekker en kan je het outdoor seizoen er weer lekker tegen aan :D !

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 10:21

Gefeliciteerd Marjolein!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 14:16

Geweldig !! Gefeliciteerd *\o/*

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 15:42

Gefeliciteerd Marjolein!
Heb je je debuut ook al in de planning?

marjolein88

Berichten: 4051
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 15:46

sunny44 schreef:
Gefeliciteerd Marjolein!
Heb je je debuut ook al in de planning?



jaaaa vorig weekend ons debuut gehad in de Grand Prix en we haalden bijna 64% ! zelfs bij een jury over de 66% heen :D super blij mee en we hadden nog heel wat dingetjes waar we nog in kunnen verbeteren.


Afbeelding




zijn jullie ook alweer na de corona stop op wedstrijd gegaan?

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:25

Wat een mooi debuut!!

Ik ga over anderhalve week ZZZ starten met een nieuw paard. Vind het wel spannend omdat ik het moeilijk in te schatten vind met een paard wat ik nog nooit gestart heb of hij in de subtop thuis hoort. Vorige week heb ik hem meegenomen naar Ermelo voor een rondje oefendressuur en dat ging best redelijk. Ik had zelf wat spanning en hij ook maar het ging niet heel slecht. Helaas een jury die alleen tips gaf en geen punten dus geen idee of het winstpuntwaardig was.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:36

Geloof dat dit topic een beetje dood is gebloed, of heeft iedereen last van de hitte?

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:07

Katja schreef:
Geloof dat dit topic een beetje dood is gebloed, of heeft iedereen last van de hitte?


Ik praat voornamelijk mee in het Z1 topic omdat mijn huidige merrie (nog) niet op subtop niveau loopt.
Al hebben we inmiddels wel ons Z2 debuut gemaakt en zijn we aan het lessen bij een GP amazone, dus we komen steeds dichter in de buurt!

Mijn normale coach is op dit moment zwanger en ik mag af en toe haar LT paard rijden. Het blijft toch leuk om met de hogere oefeningen te spelen op een paard dat het goed snapt :D

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 14:26

Ik ben er eigenlijk een jaar quasi uit geweest. In november afgegroet op oefenwedstrijd omdat ze gewoon niet meer wilde lopen. Was erg balen want heel lang bezig geweest met een rem te vinden, was dat eindelijk zo ver ging de gas niet meer :+ Ze is dan door de fysio behandeld en heeft dan enorme stappen gezet qua krachtopbouw. Ze kan nu veel beter draven en de oefeningen gaan d'r nog makkelijker af. Daarna hebben we nog even gesukkeld met het contact aangezien mevrouw (16j!) een tand bij kreeg net op de plaats waar haar stang zit. Dat was even gevoelig dus werd lastig om daarna een fijn contact te krijgen. Nu met gefitte bitten weer helemaal op de goede weg.
Vorige week reed ik nog eens een proef voor 62% dus de controle is er nu wel bevestigd, moet nu alleen eens gaan durven rijden :')

Wat ontzettend knap Marjolein! Mooie combinatie.
Spannend een nieuw paard Katja, is dat deze week dan?
Snow_White, een leerpaard is altijd leuk. Fijn dat de lessen goed gaan!

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:16

Wij hebben na de corona alweer 2 Subtop wedstrijd gereden.

Voor het eerst Inter 1.

Beide wedstrijden heb ik de psg en inter 1 proef gereden.
Dit was wel te merken in de 2e proef.

In de inter 1 62% & 63,5%

In de psg 61% & 62,5%.

Beide wedstrijden eerst de inter 1 en daarna de psg gereden. Ook terug te zien in de punten.

Maar super tevreden! *\o/*

Genoeg verbeterpunten en nu staat 30 augustus de volgende wedstrijd op de planning.

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 15:47

Ik heb morgen mijn PSG debuut gepland

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 16:33

Vermoed dat er door de Corona maatregelen en de periode zonder wedstrijden ook niet zo veel te melden viel.

Hier wordt hard verder getraind voor de GP. Het gaat heel goed, maar het is nog niet goed genoeg en aangezien je je met een Haflinger in de Subtop geen fouten kunt permiteren en het ook niet noet hebben van spectaculaire bewegingen, zal de technische uitvoering alvast wel perfect moeten zijn.

Op dat punt zijn ruiter en paard nog niet, maar vorderingen zijn er zeker :Y)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:44

Leuk om weer wat van jullie te lezen.

Noor17 schreef:
Ik heb morgen mijn PSG debuut gepland
ga je naar Urk?

Duijfje

Berichten: 1990
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Noord-holland

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 22:58

3 jaar na aanmeld datum... ben ik ook in de subtop beland. Mij laatste bericht was in 2018. Time flies...

Ik rijd nu met mijn kwpner ZZZ, zitten nu op de +5. Hij heeft er een flinke tijd uit gelegen. Sinds kort starten we weer. Begonnen in het zzl, vloog hij doorheen. Ik hoop in Tolbert PSG te kunnen starten. Maar ja, hij heeft ook een agenda :+

Dan hoop ik een van de andere in de winter psg te starten, en de 3e is nog een groot vraagteken wanneer die gaat. Ik denk dat ik die dan ook psg in zou stappen. Proef vind ik wel heel fijn te rijden.

Overigens wel last van de hitte...

JiKaLeNiPau

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-08-20
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 23:57

Noor17 schreef:
Ik heb morgen mijn PSG debuut gepland


succes *\o/*

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 17:38

Katja schreef:
Leuk om weer wat van jullie te lezen.

Noor17 schreef:
Ik heb morgen mijn PSG debuut gepland
ga je naar Urk?


Nee ik was naar Uden. Met nog een heel aantal grote fouten toch nog 61,25% gereden. Zo trots als een pauw!

Marjolein wat gaaf dat je al grand prix start!

Miranda hoe cool zou dat zijn, een haflinger die grand prix loopt _/-\o_