[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:51

Ja we hebben heerlijk genoten nog even galopje gedaan werd douwe erg blij van hahaha. Iets langer weg geweest dan gepland maar beiden moe en voldaan terug gekomen. Oortjes waren non stop naar voren. Nu lekker trainen vanaf de grond en wil ik er toch nog even op dan doe ik dat rustig hij is zo braaf.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:12

Wow wat goed zeg, gefeliciteerd!
Super leuk, daar kun je van genieten!

Lekker zo fijn weer gereden noukie!

Mellamoshan heerlijk zo naar buiten, ik vind het altijd weer genieten!

Sterkte met je jaarling...

Hier vanmorgen mijn debuut gehad, wilde tig keer afzeggen van de week omdat hij echt niet fijn liep, met oefenen van de proeven reed ik steeds verkeerd, crisis dus... :D
Toch maar gegaan, eens moet de eerste keer zijn...

Hij liep best fijn, genoeg foutjes, meer dan genoeg, en dus meer dan genoeg om te oefenen, maar super blij dat ik het nu toch heb gedaan.
We kunnen weer verder aan de slag.
Ik had de eerste proef 196 en de tweede proef 179 punten.
Lang niet genoeg, maar ik ben tevreden voor nu, we hebben weer een grote stap gezet.
Er was in die hele ochtend bij die jury maar 1 krappe wp gevallen dus daarmee hadden we het eigenlijk nog helemaal niet zo slecht gedaan... 8-)

[ img ]

UltimOo
Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:25

Gefeliciteerd iedereen die mooie punten gereden heeft!

Oh wat een schrik, paard door het draad, is het wel goed afgelopen?

Wat goed nouvel dat je toch gestart hebt! Heb je die drempel maar weer gehad, en is de volgende keer die druk er weer af :)

Ik heb vanmiddag ook weer gestart.
De eerste proef was m'n paard nog aan het slapen, moest er mega aan rijden, en kreeg het er allemaal net niet uit, hier een terechte 199,5.
De 2e proef meneer even wakker geschut, en liep hij al veel fijner. Nog genoeg ruimte voor verbetering, maar erg tevreden met 209,5 punten :D dus het eerste punt is binnen!
Donderdag mogen we weer, voor ons de eerste keer op ander terrein en voor het eerst op gras, dus ben benieuwd! :D

[ img ]

Z2 + 3, pr 216

Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:43

Wow wat goed zeg, gefeliciteerd!
En stoere foto!

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:48

Nouvel leuke foto! En stoer dat je gegaan bent.

Ultimo gefeliciteerd met je 1e punt ook leuk een foto van jullie.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 21:52

Goed gedaan Nouvel, die drempel heb je maar vast gehad! Weet je iig wat je nog meer moet oefenen en waar je al tevreden mee mag zijn :)

Ultimoo, gefeliciteerd! Ruige foto ook

UltimOo
Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:06

Thanks allemaal! :D

Vandaag voor de 3e keer op wedstrijd geweest, en hoe!
Hij liep echt mega!
Had 206 en de 6e plek, en 224 en de 3e prijs :D
Met een 8 op binnenkomen, en zelfs een 9 op een wissel *\o/*

[ img ]

[ img ]

Z2 + 3, pr 216

Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 21:33

Wow, super knap zeg!
Gefeliciteerd!

Merrr
Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 12:57

Stille meelezer hier!

Wij zijn eind maart al voor het eerst Z1 gestart (voor ons beide 1e x Z ooit), en we hadden gelijk 2 winst 211,5 en 215,5. Het was nog lang niet wat het moest zijn maar er zaten ook nette stukken tussen!
In april zijn we nog een keer gestart, super fijne 1e proef kunnen rijden en daar hadden we 222,5, 2e proef wat rommelig met 215.
In mei voor het eerst outdoor... druk concours.. dat is gewoon niet ons ding..(angst voor tegenliggers) we hadden nog wel 1x 220,5 en 203, 209 en 199-2

Vinden jullie proef 26 ook een stuk lastiger?

Dus we mogen niet klagen! vondt het super spannend om Z te gaan starten! Maar wel fijn de ruimte in een grote baan met een groot paard...

Ik zal mijn paard even voorstellen...
Sylvona 9 jarige merrie v. Sir oldenburg x Lancet
Super lief maar niet zo makkelijk :+ }>

Nu helaas even problemen met haar mond :( Dus we mogen 6 weken geen bit in.. ik hoop dat het straks weer goed blijft.

Dit zijn wij!

[ img ]
[ img ]

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

SannevdM
Berichten: 2796
Geregistreerd: 06-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 13:11

Nouvel, ik vind je stoer, knap gedaan!

UltimOo, wat een stoere foto! En gefeliciteerd met je wp! En yaaay, gefeliciteerd met je plaatsing en mooie punten gisteren!

Merr, oh jeetje joh wat heeft ze aan haar mond dat ze zolang geen bit in mag? En wat een mooie punten heb je gereden de afgelopen tijd. :j
Proef 26 vond ik op zich wel een fijne proef. :j Proef 23 en 24 vond ik wel makkelijkst doorsturen. Nou ja, had eigenlijk niet echt een voorkeur haha.
Wat maakt dat je proef 26 lastiger vindt?

Hier niet echt wat te melden haha. Diorretje doet het gewoon fijn, heeft nu even vrij. En m'n andere guppie is net onder het zadel en pakt alles zo makkelijk op. <3 Ontzettend stoere maar tegelijkertijd lief en slimme pony. Gaat een leuk ambiteus ruitertje straks onwijs veel plezier aan hebben maar voorlopig rij ik 'm nog even lekker door. :)

Merrr
Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 23:24

Ja helaas ineens een scheurtje in haar mondhoek.. snap er niets van.. rij altijd al met het zelfde bit... De DA zei al het is echt een k probleem.. als ze dat eenmaal hebben |o

Ik vindt die laatste lijn heel vervelend in proef 26... Die van mij denkt halt vanuit de uitgestrekte draf.. (zo had ik m in m'n kür vandaar :') )dus heel klungelig gaan we door tot waar we echt halt moeten houden...
En de slangenvolte.. maar die doet ze prima maar ik denk dan dat het moeilijk is, waardoor we fouten maken door de spanning.
Maat we hebben 26 nu 2 x gereden dus gewoon ff goed oefenen denk ik.
23 en 24 zijn idd makkelijke proeven !

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:40

Sanne, Thanx!
Ik vind het nog steeds best heel spannend, had ook nooit verwacht dat hij zo ver zou komen, we oefenen rustig door en genieten verder lekker van het strand enzo!
Jij gaat ook echt super goed zeg, zo cool!

Merr welkom, wat goed gereden al zeg!
En wat balen van die mond, hopen dat het goed wil helen, sterkte ermee!

Wij zijn donderdag vertrokken naar Brabant voor 5 daagjes bos, maar gisteravond terug gegaan omdat Ferro zijn insectenallergie toch gelijk de eerste avond al weer heftig opspeelde helaas...
Dacht dat het nu nog mee zou vallen maar donderdagavond zat hij al helemaal onder de bulten en verging van de jeuk, zo zielig...
Wel onwijs balen want het paard van mijn vriend deed het top daar voor de wagen, en hier thuis kunnen wij nauwelijks mennen, dus het is heerlijk voor hem om lekker het bos in te kunnen.

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:32

Hi allemaal :wave:

Was ik ook weer eens na lange afwezigheid. Ik was lekker op vakantie geweest en heb ook even de tijd nodig gehad om alles op een rijtje te zetten. Ik heb het paard uiteindelijk niet gekocht... Ik twijfelde opzich niet over de merrie, maar ik ben er gewoon nog niet aan toe om mn ruin of mn merrie ervoor weg te moeten doen. Dus voor nu besloten om het geld maar in het training van mn eigen paarden te steken en wie weet komt er wat anders op mn pad en zo niet dan niet. :)

Hoe gaat het hier?
Ik zie allemaal mooie foto's en wedstrijd resultaten voorbij komen, gefeliciteerd met jullie punten +:)+

Vanaf nu zelf ik weer proberen om op iedereen te reageren. ;)

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 12:29

Zo, even wat stil geweest van mijn kant....
Erg drukke week gehad en vervolgens donderdag t/m zondag nog 4 dagen naar Lissabon met mijn moeder.

Ook even geen tijd om op iedereen uitgebreid apart te reageren, maar ik zag weer mooie resultaten langskomen! Lekker bezig allemaal!

Nou vorige week vrijdag heb ik dus met Fes een les gereden bij de vereniging waar we onze wedstrijd en kür starten komend weekend. Maar wat een drama zeg! Meneer vond het echt flink spannend daar in de buitenbaan en we gingen ook een keer erg hard aan de kletter omdat mensen op het weiland wel erg eng waren |o Gelukkig wel mooi ontspannen kunnen afsluiten, maar ik hou mijn hart weer vast voor komend weekend. Even kijken of ik deze week nog een keer heen kan om met muziek te rijden en nog een keer in de buitenbaan te oefenen. Antwoord nog op jouw vraag wat ik doe als hij spoken ziet @Laura ik probeer hem zoveel mogelijk aan het werk te zetten, maar soms breekt hij hier doorheen toch ineens uit. Als ie iets eng vindt, dan gaat ie soms gewoon af... Erg lastig te corrigeren dan. (Stukje film waar ie af ging: https://www.facebook.com/cindyy1993/vid ... =3&theater)

DR begrijpelijke keus hoor!

Nouvel wat balen van zijn insectenallergie zeg :(

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 19:15

Cindy kan je filmpje helaas niet openen. Hopelijk kan je deze week nog even trainen met hem daar en daarna fijn je kür rijden.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 19:57

Gefeliciteerd met de punten allemaal

Nouvel, wat balen joh! Echt zonde van jullie mooie plannen! Bulten en jeuk wel weer minder?

Droversrun: goed overdacht besluit, dus voor nu de juiste keuze toch? En mocht ooit dat wauw paard voorbij komen, dan weet je het wss ook wel... Misschien valt de keuze dan anders uit. Nu lekker genieten van de knappers die je hebt staan!

Cindy kan je filmpje ook niet zien, maar klinkt alsof je nog wel even een uitdaging hebt. Hoop dat je daar nog een keer kan oefenen tussendoor!

Laura, hoe is het bij jullie?

Hier chill. Paard vrijdag verhuisd, dus lekker acclimatiseren (gaat m prima af hoor, hij heeft weer een wei <3) Gister op alle fronten brutaal tot de max, maar heel fijn afgesloten en vandaag echt top fijn gelest.

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 20:04

Hier gaat alles goed. Mijn Friesje geniet ook van zn wat vrijere momenten. Enige nadeel is dat hij wa te dik word dus terug in voer gezet en geen koekjes meer...Hij was het er niet helemaal mee eens hahaha.
Ik merk dat hij het longeren wel een beetje beu begint te raken. Dus ik ga kijken hoe ik dat weer beetje leuker kan maken.

DR ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt. Goed doordacht en de tijd voor genomen. Heb je dat stuk gelezen op de kfps fb pagina over dame uit Rusland die in para sport sport predicaat heeft gehaald?

Noukie fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Ja hij zal de wei wel geweldig vinden. En hij zit goed in zn velletje met alle praatjes die hij nu heeft hahaha hij laat ook wel merken dat je keuze goed was.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 15:04

Aah, komt denk ik omdat hij voor vrienden stond := Staat nu openbaar dus zou nu moeten lukken!
We gaan vanavond nog even heen om in de binnenbaan te wennen met de muziek en wilde ook weer even de buitenbaan in... De buitenbaan staat alleen onder water door alle regen, dus denk dat het alleen even binnen wordt. Gisteren wel heel fijn thuis in de buitenbaan kunnen rijden, bijna geen gespook! Dus dat geeft weer wat hoop haha.

Noukie gelukkig is de verhuizing goed gegaan! Hij zal wel blij zijn ja metdie wei haha.

Laura Ach arm dier, geen koekjes meer := Is een manier van loswerken niet een optie om het longeren af en toe wat spannender te maken voor hem?

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-19 22:16

Hij heeft idd een hoop spanning dan Cindy! Was je al geweest voor je kür?

Haha Laura, arm paard, saai longe werk én geen snoepjes meer :P
Wel lastig idd, longe blijft longe, ook met balken etc kan je t maar tijdelijk opleuken. Niet iemand op stal die m een keer extra kan rijden waar jij ook een goed gevoel bij hebt?

Verder nog mensen op pinksterconcours?
Wij lekker rondje bos gemaakt, gezien t feit dat we alleen standje galop hadden denk ik dat ie t leuk vond :D

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-19 11:44

Even updateje vanaf ons! Gisteren weer op wedstrijd geweest. Moesten rijden bij een volgens mijn instructie erg strenge jury. Heerlijk binnen los kunnen rijden (afgezien van de angst voor het andere paard in de bak) en zelfs bij het baanverkennen buiten was hij mega fijn :oo Hij voelde echt goed en heb met een heel fijn gevoel 2 goede proeven kunnen rijden. Eerste proef hadden we 202 en in de tweede proef waren we eerste met 206! Weer een winstpuntje erbij *\%/*

Ben nu op stal bezig en ga hem zo klaarmaken voor de kur vanmiddag :D Begin daar nu toch wel een beetje erg zenuwachtig voor te worden :=
[ img ]

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:12

Wat is het stil zeg in het topic, jammer! :(

Kort verslagje van onze kür afgelopen maandag;
Het was allemaal wel heeeuulll spannend! De buitenbaan was natuurlijk anders dan zondag; speakers langs de baan (deze en het geluid wat eruit kwam waren gelukkig niet zo heel eng), naast het juryhokje stond een trailer met daarin de geluidsinstallatie... de trailer was erg eng. En in diezelfde hoek stond een installatie op de grond naast de baan. Deze at ook paarden.
Maar... Afgezien van een paar kleine stroringetjes in die hoek, heeft hij zich keurig gedragen! Een mooie 4e plek van de 6 met 66,33% en mooi commentaar op het protocol: "Leuke kur, mooie passende muziek. Helaas soms wat spanning en wat foutjes. Sympathiek voorgesteld en een leuke combinatie! Succes!" De prijsuitreiking te paard was ook nog wel een dingetje hahaha. Alle paarden konden braaf stil blijven staan, behalve Fes. Die bleef maar draaien en af en toe omhoog springen en de ereronde was al helemaal niet te doen hahaha. Maar wat een spannende dag zeg... :') Al met al wel trots op het paardenkind, die nu even welverdiend een paar dagen "vrij" heeft. :)

(Voor de geïnteresseerden de video van onze kür... Ja het is absoluut niet goed, de spanning zat heeeel hoor bij hem, maar toch blij met hoe hij het deed! https://www.youtube.com/watch?v=Q4zWzHu5G58)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:40

Ik heb sinds een week problemen met inloggen op mijn mobiel heel vreemd en vervelend.
Cindy zo te lezen veel leuke leermomenten en hopelijk maximaal genoten

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 19:57

Ik word er op mobiel ook steeds uitgegooid...
En net mn telefoon met uitstappen op straat laten vallen, dus voorlopig zit mobiel bokken er ook even niet meer in _O-

Hoop geleerd Cindy! Had je al gesproken, lekker bezig geweest dit weekend.

En alle meelezers? O:)

mellamoshan
Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:36

Heb meegelezen maar ook niet gereageerd. Sorry! :o

Had ook gewoon niet zoveel toe te voegen omdat we niets spannends meemaken op het moment.

Cindy, had je kuur gezien. Zonde van de spanning maar gewoon gaaf om mee te doen al. Leuk leermoment!

Noukie, las over paard verhuisd? Hoezo dat? Fijn dat hij makkelijk is in switch van huisvesting. :D

Nouvel, las in je andere topic over je vervroegde thuiskomst van je vakantie. Zonde zeg. Intussen is je paard weer helemaal de oude?

Hier gaat training echt super fijn. Eigenlijk moet ik zeggen dat ik gewoon een gaaf paard ga krijgen :=
Qua beweging, swung, lossigheid, veer, hij is zo ontzettend vooruit gegaan. Aanleuning is stuk stabielere, hij begrijpt dat hij moet gaan zitten en stiekemweg hebben we al beginnetje met pirouettes gemaakt. Rechtsom vind hij het heel moeilijk dus kwartje een eruit. Linksom draait hij netjes een halve, op een dubbeltje, moet alleen allemaal even vloeiender, zittender/meer bergop en met meer buiging. Begin is er in ieder geval!
Was gewoon alleen even heel trots dat hij het zo oppakte dat ik dit dan wel met jullie wilde delen. :Y :o

Zondag hebben we clinic van Jennifer sekreve. Erg veel zin in, vorige keer ook erg fijn kunnen rijden bij haar dus ben heel benieuwd dit keer.

Zo komen de wedstrijden wel mooi dichtbij en ga binnenkort toch weer eens inschrijven.

Hoe staat het hier met ieders wedstrijd-plannen?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 21:55

Dat klinkt als genieten! Fijn dat hij zo goed aanpakt en je nu ook even lekker kan door trainen! Veepl plezier met de clinic alvast!
Heb je beeldmateriaal trouwens? Ben wel benieuwd naar m :)

Heb m verhuisd omdat ik zelf verhuisd ben. Oude stal ging nog wel hoor (20min rijden), maar die heb ik destijds gekozen wetende dat ik veel zelf moest doen, wat toen prima was, op 3km van mn huis. Merkte dat het nu wat veel werd om t voor mijn gevoel allemaal goed te doen, omdat de afstand groter was geworden. En een extra plus voor de nieuwe stal dat ie dagelijks lekker de wei op gaat met fantastische service (dekentje op bij kou en regen enz) en vrijwel onbeperkt ruwvoer krijgt. Scheelt qua wennen wel dat ik er al een tijd les, dus we kennen t beide wel :)

qua wedstrijdplannen... ik moet inschrijven. :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 bezoekers