[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 02:50

Jeetje liss wat vervelend voor jou en wup. Hoe gaat het nu dan? Bosrit maken vind hij dat leuk?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7


MyWup
Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:12

Hij staat nu op stal en een dagdeel in de paddock.
Hij voelt zich beter, meer energie.
Het blijft een dieseltje, eenmaal opgewarmd blijft hij lopen.
Hij loopt eigenlijk best goed, alleen de galop moet weer verbeteren. Maar dat komt wel!
Ik maak ook geregeld buitenritten met hem, vindt hij ook leuk :)

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 09:16

Vervelend Liss, medisch is er ook niets met hem aan de hand? Bloed ook goed etc?
Hopelijk knapt hij snel weer een beetje op maar wel heel vervelend als je gewoon merkt dat je beste vriend niet lekker in z'n vel zit..

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 15:22

Wat vervelend, arme Wup -O-

Hier zal het trainen ook weer tijdelijk iets minder worden. Wij hebben een uitzonderlijk vroege sneeuwstorm waardoor ik mijn prioriteiten even moet bijstellen en mijn lesgeld elders nodig heb. Zal nu toch echt eerst nieuwe winterbanden moeten aanschaffen :=

[ img ]

MyWup
Berichten: 2521
Geregistreerd: 24-03-06
Woonplaats: dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 12:42

droversrun schreef:
Vervelend Liss, medisch is er ook niets met hem aan de hand? Bloed ook goed etc?
Hopelijk knapt hij snel weer een beetje op maar wel heel vervelend als je gewoon merkt dat je beste vriend niet lekker in z'n vel zit..

Ik heb geen bloedonderzoek laten doen

voor portretten: http://www.marianstenekes.webklik.nl
Aprose (Wup x Zelhem) Z2 dressuur

Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 14:22

SW jeetje jullie hebben al een aardig pak liggen zeg!

Liss misschien toch nog doen om alles uit te sluiten?

Hier weer even fijn gereden. Kwam een mooi travers en schouderbinnenwaarts uit in draf zonder dat hij zn hals erop drukte en strak werd. Kwam ook mooi los in de eenvoudige wissels. Hij bood super goed aan vandaag we zitten weer op de goede rit ik word er zo blij van!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:45

Hoi! Mag ik mij hier melden? Heb vandaag de laatste punten gereden voor het Z1.

Even kort voorstellen:
Emma met Syl (x Toddy). Syl is een 16 jarige fjordenruin die allround inzetbaar is. Zo zijn wij ook BB springen en crossen. Ben nu zo’n 2 jaar een combinatie met hem. Tot nu toe staat de overstap op 21 december bij Laseur Soest gepland.

Aandachtspunten zijn de keertwendingen en vierkant halthouden. Ook mag hij iets meer op achter blijven.

[ img ]
[ img ]


Ivy en liss wat een vervelend nieuws!!

Zijn er verder nog meer mensen op wedstrijd geweest dit weekend?

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:08

Welko Emma leuke fjord heb je

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:24

Welkom Emma, super leuke fjord zeg, en wat knap!

Ik ben een beetje in de meeleesmldus geraakt hier, morgen vrij en regenachtig, dan ga ik een poging doen om weer even wat meer te typen!

xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 11:58

Hihi Dankje Laura en Nouvel! Hij is helaas niet van mij, maar rij hem dus al 2 jaar bij. Hele lieve en leuke eigenaresse die zelf (nog) geen echte wedstrijd ambitie heeft.

Mijn eigen paard heb ik sinds augustus en hoop ik in januari B te kunnen starten.

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4


Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 17:19

Welkom Emma! Als je vaker bij Laseur start kom ik je vast nog wel eens tegen :) December ga ik alleen waarschijnlijk net niet (iig niet dressuren, misschien wel Kerstspringen)

UltimOo
Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 13:48

oh leuk, weer eens wat anders een fjord! :) en welkom!

Ik heb afgelopen weekend voor de 2e x Z2 gestart, erg blij met 216 punten! :D
Mag ik hier nog wel blijven kletsen? :')

oh een voor degene die een leuk paard zoeken, of iemand weten die een fijn paard zoekt, hij staat te koop :o

Z2 + 3, pr 216

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 15:33

Welkom hier! :)

Gefeliciteerd Ultimo enneeeee ik doe je eve een PB ;)

xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:40

Gezellig Noukie! Ik start verder eigenlijk altijd op Marcroix en de rest wisselt nog wel eens.
Ultimo, jahoor! Alleen maar gezellig als je hier blijft meekletsen! :)

Ik heb vandaag proef 25 en 26 maar eens geoefend. Paar dingen die ik echt nog even moet oefenen, maar overall was ik erg tevreden!

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:44

Emma ik ben er in het voorjaar ook weer te vinden hoe is het starten bij marcroix? Staat me bij dat de binnenbanen niet helemaal top waren.

Afgelopen maandag van hybridfit, Wendy, weer houding en zit les gehad. Mijn buikspieren wisten niet wat hun overkwam hahaha. Genoeg tips mee gekregen om weer in de goede balans op mijn paard te zitten en de oefeningen op de juiste wijze uit te voeren.

Nouvel welkom terug ultimo je bent goed bezig. Waarom is hij te koop zoek je nieuwe uitdaging?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:51

Ik vind het starten op Marcroix super fijn! Nou ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik er zelf pensionklant ben haha. De banen zijn goed opgeknapt!

Bodem van de kleine binnenbaan (kbb) is niet super fijn, maar in principe wordt die niet voor het losrijden gebruikt. De grote binnenbaan (gbb) heeft afgelopen zomer een nieuwe bodem gekregen, dus ik vind hem er fijn bijliggen. Maar ook dat blijft persoonlijke smaak :o . Het enige waar ik mensen wel eens over hoor tijdens het starten is de tribune en de pendel.

Wat is hybridefit? Wel fijn dat je weer wat handvatten hebt gekregen!

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:19

Hybridfit is van Wendy Schmitt zij heeft dat bedrijf opgericht en is gericht op ruiterfitheid en je lijf op de juiste wijze trainen op en naast het paard. Zij heeft ook veel ervaring met mensen met een beperking die leren hun lijf beter te gebruiken en rechter op hun paard te zitten. Heb je Facebook? Zoek dan de pagina maar eens op kan je veel info vinden. Ik train nu sinds alweer 2 bijna 3 jaar bij haar en heb meer controle over mijn zit en lijf en weet beter om te gaan met mijn beperking tijdens het rijden.

Oh dan is Marcroix dus de moeite waard om weer eens te gaan kijken

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:32

haha, Laura, dat zal wel ja :D Even een zwangerschapje tussendoor, dan zullen je spieren na zo'n les wel goed protesteren :D

Ik vind de banen bij Marcroix prima idd. Buiten lag er sowieso top bij en van binnen herinner ik me vooral dat t iets donker was, maar als die ook nog vernieuwd is moet dat goed zijn :) Ik vind zelf de pendel wel heel irritant, daar heb ik echt geen geduld voor :+ (maar dat ligt bij mij hoor)
En ik heb er nooit fijn gereden, geen idee waarom, maar merk dat ik daardoor vaak verder kijk ook. Daar moet jij je niet door laten weerhouden hoor Laura :D Tis echt een prima locatie!
maar dan gaan we elkaar vast nog wel een keer tegenkomen Emma :) Fijn dat de proeven voor de eerste keer al best goed gingen, dat geeft de burger moed!

Vanmiddag best fijn gelest. We hebben er nog maar wat krachtvoer afgehaald en hij lijkt ietsje meer rust in zn kop te hebben, komen we eindelijk weer aan rijden toe :) Kwamen zelfs aan normale wissels toe _/-\o_

Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:41

Die pendel zegt mij niets. Weet nog wel dat je door smal gangetje moest om naar de achterste bak te kunnen. Ja vond de grote baan waar een ring was afgezet en je kon losrijden ook erg donker. Maar dat is al zeker 10 jaar geleden en in die tijd kan een hoop veranderen. Doen ze ook nog outdoor wedstrijden in het Z1?
Ik moet nog wat werken aan mijn buideltje terug in vorm krijgen dus voorlopig nog even geen wedstrijden voor ons zal pas echt voorjaar en dan outdoor worden.

En ja buikspieren protesteerde klein beetje hahaha

Oh oh had je een vliegtuigje noukie of gewoon een heel blij ei?
Zag een lekker drafje voorbij komen op fb hoofd omhoog oortjes erop en gaan!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:47

Ja, volgens mij indoor en outdoor B tm ZZ-Licht.
Pendel is nieuw idd. Je moet onder begeleiding van het hek naar de manege worden gebracht. Het kan daardoor soms even duren voor je door kan rijden. Ook als je naar huis gaat sluit je aan bij die begeleiding.

Nou, vooral dat ie weer zn hoofd bij zn werk had ipv bij de blaadjes in de heg, de zonnestralen op de grond, enz _O- Gister aan de lijn was ie goed blij ook ja, zo fijn!

Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:49

Waarom is die pendel ingevoerd? Mensen kunnen toch zelf wel parkeerplek vinden enz?

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:52

klopt, het is ingevoerd iv, beveiligingsmaatregelen voor de kazernes. Kan de vereniging dus niks aan doen helaas. Het werkt opzich ook prima hoor. Alleen soms moet je wachten en ik vind wachten heel stom :')
Tenminste, als ik dan dichtbij start ivm de reistijd, en die verdubbeld bijna door wachten op de pendel, dan vind ik dat zonde.

Laura1982
Berichten: 4051
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:54

Snap ik helemaal zowel de beveiliging als dat wachten stom is haha

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

xemmafalcon
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:13

Laura1982 schreef:
Hybridfit is van Wendy Schmitt zij heeft dat bedrijf opgericht en is gericht op ruiterfitheid en je lijf op de juiste wijze trainen op en naast het paard. Zij heeft ook veel ervaring met mensen met een beperking die leren hun lijf beter te gebruiken en rechter op hun paard te zitten. Heb je Facebook? Zoek dan de pagina maar eens op kan je veel info vinden. Ik train nu sinds alweer 2 bijna 3 jaar bij haar en heb meer controle over mijn zit en lijf en weet beter om te gaan met mijn beperking tijdens het rijden.

Oh dan is Marcroix dus de moeite waard om weer eens te gaan kijken


Jaa ik heb facebook! Ik zal het eens opzoeken.

Hahaha de pendel was aan het begin inderdaad wel even wennen. Inmiddels mag ik zelf dus heb ik er geen last meer van. Voor de vereniging was het inderdaad wel even vervelend. Sommige mensen komen inderdaad niet vanwege de pendels. Inmiddels rijden ze om het kwartier, dus dat is al een vooruitgang! Er zijn indoor en outdoor wedstrijden tot en met ZZL.

Noukie, fijn dat de les goed ging! Haha is die van jou zo heet in combinatie met het krachtvoer?

Phil L2+1 eindstand ~ Syl Z1+1 eindstand~

Juultje M1+4

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 07:59

Ja, nouja, blijkbaar. Ik ben in de zomer van stal veranderd en ze krijgen hier goed en veel ruwvoer. Daar zit met name het verschil denk ik en daardoor heeft hij weinig extra meer nodig! Opzich super fijn, moesten het alleen even goed afstemmen :) Hij werd idd te wakker, vooral heel erg kijkerig en gewoon nooit een keer moe/tevreden, dus daardoor ook weer te weinig rust in z’n hoofd. Nu weer een stuk relaxter en blij in de goede zin van het woord


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flubberboot en 9 bezoekers