[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 22:50

Sw lekker cuba, ben er ook eens geweest echt genieten.

Vandaag heeft Katja hier van bokt ons hard aan het werk gezet. Super direct is ze, en soms frustrerend om zo tegen je eigen tekortkomingen aan te lopen. Wel weer een bult huiswerk gekregen dus we gaan heel hard aan de slag.
Afbeelding
Afbeelding

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 23:11

Stoer paard!
En huiswerk en aanpakken is nooit verkeerd, kunnen jullie weer aan de bak! :D

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:17

@Nimber: en weet je al of je mag starten op de regio? Ik start zelf meestal met S&T maar dat is meer omdat ik ze in de ring zelf net niet lang genoeg op achter kan houden en daarom een stangetje wel fijn is. Thuis rijd ik eigenlijk meestal met trens omdat 1 teugel makkelijker voor me is en ik het gewoon fijner vind voor mijn paarden. Ik ervaar geen verschil qua jureren met een dispensatie pas tot nu toe, ik verbaas me wel over het feit dat heel veel juryleden je heel stom aan zitten te kijken als je met dat ding aan komt zetten.
Gave foto van je les, ziet er goed uit!

@roosje; heb je nog baat gehad van je flexchair training?

@Emmafalcon; succes met je zoektocht naar een goed zadel. Ik vind het altijd een heel gedoe. Heb geen ervaringen met die Anatomica sorry!

@Noukie; balen dat de punten van het rondje HC zo tegenvielen. Waar was je gestart?

@Nouvel; oohhh vreselijk als je zo vroeg moet starten. Ik vind aan het begin van de dag wel lekker altijd, maar als het nog donker is dan vind ik het echt ellendig haha. Jammer dat hij je zo in de steek liet in de ring. Komt hij thuis ook meer terug op de appuyementen? Ik wisselde met mijn flegmatieke ruin vaak vlak voordat ik de ring in moest nog van sporen zodat hij verrast was tijdens mn proef. In ieder geval de eerste dan :+ Al een keer HC gestart met een zweepje erbij?

@mellamoshan; vervelend van de spanning tijdens je wedstrijd! Ik heb hetzelfde wat jij hebt, maar dan wel alleen met mn travers en niet met schouderbinnenwaarts. Die van mij klappen ook bijna dubbel en dan nog niet op 4 sporen terwijl mn verschillende instructrices vinden dat ik een goede travers rijd. Ik heb inmiddels maar gewoon geaccepteerd dat het maximaal een 4 is en dat laat ik maar gewoon los. Het is maar 1 onderdeel hooguit 2, maar een beetje raar is het wel natuurlijk.

@A_B; gefeliciteerd met je Z2 winstpunt!! Hoe gaat het met passie haar buik? Nog geen last net rijden?
@Snowwhite; wat lekker Cuba zeg. Lijkt me een heel mooi land!

Hier gaat het wel goed, beetje druk gezien mn bijrijdsters op vakantie zijn maar het gaat wel okee. Helaas van de week last van het feit dat de MS even toe sloeg waardoor ik opeens minder zicht had en daardoor even 2 dagen rustig aan gedaan. Nu gaat het wel weer wat beter en gister heerlijk kunnen rijden. Ik kan op Winando steeds meer de knopjes vinden maar vind het lastig om het ritme vol te houden in de zijgangen. Dan verliest hij vaak nog zn balans. Hij leert wel super snel en dat verbaasd me eigenlijk best wel voor een paard van zijn leeftijd. Het is een heerlijk dier in ieder geval, ben erg blij met hem :)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 19:18

DR nee geen regio helaas. Zondag laatste keer m2 en volgende week ons Z debuut.
Op trens.

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:29

Nouvel schreef:
Onwijs bedankt allemaal voor jullie reacties en tips!
Ik ga eens rustig wat dingen uitproberen en op een rijtje zetten.
Noukie, Toevallig zei ik gisteren ook tegen mijn instructeur, was ‘ie maar een keer kijkerig op wedstrijd, maakte ‘ie zich maar eens groot en stoer...

Dat.... Sowieso omdat er vaak toch net meer begrip is voor spanning bij paarden die dat tonen dan voor beesten die in hun schulp kruipen. En als ze stoer worden heb je iig nog de kans dat je naast de missers ook ruige stukken hebt _O-
Dat had ik woensdag met de les wel, ze gingen goaltjes verplaatsen op t voetbalveld ernaast, dat vond ie mega spannend en toen was ie ineens ook scherp zat! Wel stuk kijkeriger dan normaal ook, maar hij zette dat wel om in werk. Stuk fijner.

Langer losrijden klinkt niet gek hoor. Zeker als hij even nodig heeft om los te komen. Terugzakken kán door energiegebrek komen, maar hoeft helemaal niet natuurlijk. En gezien de kilometers die jij ook regelmatig buiten maakt, gok ik dat de conditie wel goed zit :)

Stoer dier Kim! En 'lekker' confronterende les zo te lezen, kan je wel weer wat mee. Succes zondag en volgende week alvast! Welke regio start jij?

DR en Mella, herkenbaar met die travers. Rijd je recht op de spiegel af, overduidelijk 4 sporen, video 4 sporen, coupon: 4, niet op 4 sporen :+ Alhoewel het (tot vorige week dan) hier ineens stukken beter ging met variërend van 6,5 tot 8. Waar dan het verschil in zit.. geen idee. (los van dat ie vroeger echt geen travers liep en toen dus ook terecht slechte cijfers daarop)

DR, vervelend zo'n dip in je gezondheid weer. Wel weer iets beter of geldt voor jou dat elke dip eigenlijk blijvend is?

Paard gister lekker bij de fysio geweest, staat ook gewoon los behandeld te worden. Spieren top, op een paar punten nog iets kunnen helpen met mobiliseren en verder weer lekker aan de slag! Vandaag rondje longe, dat wel :)

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:30

Hihi de tentamens gaan wel oke tot nu toe Noukie. Zitten goede en slechte bij :D. Jammer dat je gevoel en je punten dan niet enigszins overeen komen. Gelukkig gaat het de goede kant op! Hoe gaat het nu met je?

Roos, mijn eigen gevoel zegt nee. Hoewel het voor een ander vast een fijn zadel is, is die niet voor mij gemaakt. Mijn benen worden in een afstekende houding gedwongen en dan kan ik nog zo mijn best doen, maar die krijg ik er niet omheen. Daardoor kan ik mijn hulpen niet goed doseren en wordt juul erg schieterig. Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt met de zadelmaker. Vervelend die zadelproblemen! Juul heeft ook echt lelijke schuurplekken van het oude zadel.

Pff voor 09.00 Nouvel, wat vroeg! :O . Wanneer zou de uitslag van de test er moeten zijn? Wat betreft het langer losrijden: niet geschoten is altijd mis. Je kan het altijd een keertje uitproberen.

Een helemaal nieuw (op maat gemaakt) zadel is ook een optie mellamoshan, maar dat durf ik nog niet zo goed aan omdat ik verwacht dat ze nog veel gaat veranderen. Oei dat is inderdaad alles bij elkaar qua enge dingen. Gelukkig heb je het goed af kunnen vloeien tussendoor. Qua SB en travers wisselt het van een 5 tot een 7. Het cijfer voor mijn SB ligt bij mijn inzet; doe ik die goed dat loopt Syl hem goed door en anders niet. Travers loopt hij in principe altijd op 4 sporen, maar hij wilt niet altijd even goed buigen :+ .

Jeeeh! *\o/* Gefeliciteerd AB!

Oei, dat klinkt inderdaad niet fijn Ivy! Hopelijk wordt 2020 een beter jaar voor jullie. Hoe gaat het nu met jullie?

Klinkt als een fijne vakantie SW!

Ziet er goed uit Nimber! Huiswerk is altijd fijn :)

Gelukkig gaat het nu weer wat beter droversrun.

Ik heb nog tentamens tot en met begin februari helaas. Sinds eind december/begin januari liep Syl niet zo fijn, maar dat is de afgelopen 2 weken echt omgeslagen. Het is nog niet waar het zou moeten zijn voor het Z, maar het is zeker een stap in de goede richting. Morgenochtend een thuiswedstrijd om maar weer eens te kijken wat een jury ervan vind. Hij doet in ieder geval zijn best, dus daar ben ik heel blij mee. Syl kan in de proeven nogal drammerig worden en dan valt hij graag op de voorhand, dat is onze grootste valkuil. Binnenkort met lessen ook maar eens kijken hoe hij het doet op ST.

Juul die doet het eigenlijk super goed! Gaat steeds beter en fijner lopen. Als er een goed passend zadel is, ga ik die ook maar eens starten :). Ik longeer haar tegenwoordig niet meer (alleen) met dubbele lijnen. Ze is namelijk echt heel stout. Ze gaat stijgeren, bokken, rennen, omdraaien, stilstaan, etc. De hele mikmak.. Bij haar kan je heel goed zien wanneer ze iets doet omdat ze het moeilijk of spannend vindt, maar je kan het dus ook zien wanneer ze gewoon aan het draken is. Echt een duiveltje is het }> . Ik ben gewoon nog te onervaren met de dubbele lijnen om het dan op te kunnen lossen, dus daar hebben wij hulp bij. Al vind ik het ook prima om toe te kijken :+

xemmafalcon

Berichten: 85
Geregistreerd: 12-04-16

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:26

Yeeh!! Ik heb m’n eerste punt binnen! *\o/*

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:35

*\o/* *\o/* Gefeliciteerd!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 07:54

Gefeliciteerd!!!

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 13:41

Gefeliciteerd!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 14:51

xemmafalcon schreef:
Yeeh!! Ik heb m’n eerste punt binnen! *\o/*


Gefeliciteerd! *\o/*

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:16

Nimber wat heb jij toch altijd leuke paarden. Ik vind deze joekel ook echt stoer. :D


xemmafalcon jaaaaaa gefeliciteerd!!!

droversrun wat super om te lezen dat je zo blij bent met je nieuwe paard. Het is je zo onwijs gegund.

Wij hebben afgelopen zaterdag de monsterscore van 230 punten in de tweede proef in het Z2 gereden, dus mochten weer 2 winstpuntjes bijschrijven en een beker mee naar huis. := De eerste proef was 198, en ja, beide proeven bij dezelfde jury. :+
Ik zit trouwens ook nog steeds te twijfelen om toch eens met S&T aan de slag te gaan..
Afbeelding

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:36

Jammer Nimber, misschien outdoor nieuwe ronde, nieuwe kansen?
Lekker Noukie dat je paard weer fijn los gemaakt is! Uhmmm ja dat weet ik eigenlijk nooit echt van tevoren. Tot nu te hersteld het allemaal weer redelijk, maar moet wel zeggen waar mijn lichaam echte klappen heeft gehad, dat die dingen eigenlijk nooit meer 100% beter worden tot nu toe.. Het blijft een zwakke plek zeg maar.

Fijn Emma dat je paarden allebei zo fijn gaan! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie eerste winstpunt! :D

A_B ga jij eens even heel snel vliegen met je 230 punten!! A-SOCIAAL! :Y) Nee joh echt super goed gedaan!!! *\o/* Gefeliciteerd! En wat een punten verschil, bizar. Vond je zelf ook zoveel verschil zitten tussen de twee proeven of dat niet?
Enne bedankt voor je lieve woorden <3

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:43

Het was een jury die 3en en 8en gaf. De eerste proef hadden we veel 3en, en niet veel 8en om ze mee op te trekken. :+ :o
Daarnaast heb ik de laatste tijd de eerste proef meer last van spanning, daardoor het tempo te hoog, rommelig, oefeningen worden niet netjes afgewerkt, beide te strak in ons lichaam. Tweede proef gaat tegenwoordig vaak net wat beter, wat rustiger, waardoor we daar wat beter punten op scoren.

Ik zoek alleen nog tips voor meer afdruk en betere impuls. Iemand nog een goede tip?
En pony vind de wissels inmiddels zo leuk, dat we hele series kunnen springen. In de proef. Ongevraagd. Dus dat moet ook even in wat betere banen komen. Ze begint nu veel te veel mee te denken. :(:)

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 09:22

AB wat een punten joh! Super knap en stoer!
Leuk dat je mijn paarden zo stoer vind. Ik ben nogal van de projectjes en dit was er ook 1.
https://youtu.be/bexSCxwVlMU
Zo begonnen we 3 jaar geleden op 7-1-17
En dit was afgelopen zondag.
https://youtu.be/sUa6oV6hP60
Laatste keer m2 . Nu lekker de grote baan in.

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 11:39

Dat eerste filmpje had ik al eens gezien in een topic van je. Maar man, wát een verschil als je dan dat tweede filmpje ziet. Wat zal jij terecht heeel trots zijn. Leuk zo'n project waar je zulk resultaat ziet!
Aankomend weekend jullie Z debuut staan?

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 14:09

Zo dames jullie gaan onwijs lekker allemaal goed bezig!. Ik lees op de achtergrond rustig mee ben lekker aan het trainen maar thuis nog teveel gedoe met Dex en hierdoor is slapen wel een dingetje. Blij dat ik even rust heb en niet ook nog van mezelf op wedstrijd moet.

Kruip weer onder mijn steentje.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:15

Ice liep vanavond een droom debuut. Eerste proef scherp en ik en enorm fijn gevoel, 2e proef een foutje in de slangevolte met wissels en een mooie wissel in de uitgestrekte galop die niet moest met 222,5 en 208,5 3 dikke winstpunten en ook nog de Z1&Z2 gewonnen, beide proeven. Echt wauw
Afbeelding
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:24

Gefeliciteerd Kim! Droom debuut! En wat een mega verschil met hoe je begon! Gaaf dat je m de kans gegeven hebt en je op basis van wat je toen voelde je toch met m aan de slag bent gegaan

AD: had je al gefeliciteerd, echt tof!

Ik heb vrijdag even bij de Voornruiters gereden. Wilde eigenlijk springen, maar het was behoorlijk druk met mensen die t ietsje pietsje hoger hadden staan dan waar ik me comfortabel bij voel (een centimeter of 60/70 hoger zeg maar _O-). Had ik rekening mee gehouden, dus ook dressuurzadel mee en erg fijn in de andere baan gestuurd. Tof vooral dat ie daar vorige keer zo bang was toen ik er een proef moest rijden en hij nu na even rondkijken zo weer door liep.
Vandaag in Amsterdam de kunst afgekeken :) Vooral bij het voorterrein gezeten eigenlijk, super inspirerend weer!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:34

Oh Noukie voorterrein is ook mijn favo plekje altijd. Mooi dat je een leuke dag had op jumping.

Eigenlijk voelde ik dat niet hoor destijds, ik wilde m doorrijden voor de verkoop. Pas toen hij begon aan te pakken heb ik besloten m te houden

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 22:45

Wauw Nimber wat een debuut gefeliciteerd

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:10

Wow wat gaaf!!
Gefeliciteerd!
Ik ben jaloers... :D

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:29

Ik kocht gister een truitje die bij m’n handtas past, en vanaf dat moment escaleerde het hard :')
Gelukkig is hij zeer pretty in pink :D <3
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4071
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 19:36

Hahaha noukie heb jij een roze handtas...staat jullie super goed!

Noukie
Berichten: 10941
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 21:08

Laura1982 schreef:
Hahaha noukie heb jij een roze handtas...staat jullie super goed!

En roze sneakers... :') :D
Thanks!!