[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 10:02

Wat vervelend Gomir. Waar zit je precies? Hopelijk vind je snel een passende ruiter!

Met mij gaat het inmiddels wel wat beter. Nog steeds veel last van mijn ribben maar al wel minder pijn. 15 januari terug voor een foto en dan hopen dat het goed hersteld zodat ik eind januari hopelijk weer kan rijden. Dit stil zitten is niks vooe mij :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 23:03

Omgeving Drachten ED

Hopelijk zit je snel weer op het paard volgend jaar!
Dat stil zitten is idd niets waard...

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:05

Niets aan ED stil zitten!! hopelijk heb je een goed herstel!

Nog mensen naar einde jaars concoursen? Voor mij in ieder geval niet. Ik had momenteel weer alle zorg ect voor mijzelf. Oké zijn wel mensen die willen helpen, maar soms kost het meer tijd om alles uit te leggen en dat je in die tijd zelf ook wel kunt doen :P Allemaal super goed bedoeld dat wel :) Dus in het nieuwe jaar maar nieuwe ronde nieuwe kansen.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:30

Balen gomir.. hopelijk vind je snel iemand!
Op naar voorspoedig herstel Ed!

Ik heb zaterdag nog gestart. Voor het eerst mick en harv samen mee. Harvey bb laag echt super goed. Inrijden wel drama omdat ie bang is van andere paarden en dan gaat bokken. Rode strik was niet als versiering.
Mick een stop in de eerste ronde en de tweede foutloos met een derde prijs :)

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:43

Nee ik start geen oudejaars wedstrijden eigenlijk. Heb een hekel aan einde van het jaar. Overal geknal.. Vaak zijn het de grotere wedstrijden kan ik thuis amper rijden. Bevroren baan..
Heb wel een oefencrossje gereden met m'n oudere paard. Die vertrouw ik wel.

Vrijdag gaan we weer op pad :j

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:48

Ja ik wel. Gister nog dressuur gestart. Je mag niet eens wat tegen je paard op het eind van de proef zeggen, wanneer hij niet zo lief was. Morgen ook nog weg te springen. Gelukkig heeft hij tot nu toe niets om vuurwerk.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:23

Ben met indoor beukers nog gestart. 1e parcours reed ik waardeloos. 2e ben ik met inrijden er eerst van af geknald en enkelbanden weer een flinke tik gekregen. 2e parcours wel stuk beter gereden maar ze was zó sterk en dan wordt ze vlak. 2 of 3 balken daardoor.
Baalde wel flink... ze was zo bang voor andere paarden maar dat ging nu echt wel heel goed. Tot 15 man linksom reed en 1 rechtsom en die achter de hindernis liep. Ze wist niet waar ze heen moest dus ze raakte in paniek en vloog ik er af. Bedankt weer! {:)-:(

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 22:56

Ik was ook op indoor beukers gestart in het L. Eerste rondje foutloos en 2 balken in de barrage. Nog een 10eprijs mee naar huis. 2e rondje was ik met mijn hoofd niet aanwezig en 2 balken eraf.. net finale gereden met helaas 2 balken. In het losrijden ging het al niet helemaal fijn en stond te steigeren bij de ingang dus kwam een beetje gestresst de rijbaan in. Overigens wel een heel fijn gevoel eraan over gehouden ondanks de balken. Nu gaan we lekker kilometers maken in het M.


Afbeelding

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 10:59

Vrijdag zijn we in Marienheem geweest en Uno loopt 2 en 3 januari en week later internationaal in Zuidbroek. Gupje zou daar de 6de ook lopen, maar zelf het M binnenrijden durf ik niet dus dat gaat niet door. Ruiter van Jente is geblesseerd dus dat ligt ook even stil nu.
Ik heb gister thuis de oudere paarden nog gereden, die gaven weinig om het geknal. Jonkies voor de zekerheid maar even vrij gegeven. Vandaag ben ik overdag aan het werk en morgen ga ik de avond/nacht weer in. Kan ik morgen mooi op tijd rijden in de ochtend, voordat de jeugd de vuurwerkrestanten er doorheen jaagt :))

Vervelend vibabu! Altijd jammer als ze door zoiets weer een deuk in hun vertrouwen oplopen.

Mooie afsluiting van het jaar cheminee! En nu lekker verder in het M.

Bij dressuur moet je altijd stoicijns blijven glimlachen en lief zijn Lithya :+
Succes vandaag met springen!

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:14

Hoe gaat het hier met iedereen? :)

@Gomir: mooie resultaten van de Uno tijdens de nationale week in Zuidbroek! en Gup met zijn inval internationaal actie in Zuidbroek :D top paard!

Ik ben de laatste paar weken 2x op pad geweest met 2 paarden. Eerste wedstrijd was echt om weer wat in het ritme te komen en dat ging best goed :) en afgelopen weekend de 2de wedstrijd in de buurt. Van die wedstrijd zit ik zelf ook in de organisatie. Dus tussendoor haal ik dan mijn paarden op en gaan met die banaan :P Dat ging dit keer wel mooi.
Beide paarden in de klasse M. Eerst met de grote van start die is een half jaar niet mee geweest op wedstrijd en pakt het zo super op ! Eerste parcours moesten we er iets in komen. Vanuit een korte wending naar 1 en ja hoor meteen een balk, daarna meteen een dubbel sprong. Eigenlijk ging het best mooi het parcours. 2de parcours kon ik beter door de wending te komen en bleven we mooi foutloos. Daarna meteen omzadelen en Ivonne haar beurt. Precies hetzelfde als met het andere paard meteen een balk op 1.. stom weer die wending niet mooi gereden. Ze was iets kijkerig dus had op de sprong met een waterbakje eronder opeens een grappig effect dat ik zelf bijna eraf vloog := oepsie maar voor de rest een fijne ronde. 2de parcours wel goed door de wending naar 1 en ging heel mooi tot ik met mijn laars de staander raakte op hindernis 7. Heel stom maar klaar zodoende hadden we 1 fout. Voor de rest gewoon fijn gereden en heel tevreden :)

Filmpje van de grote: https://youtu.be/5U2yVrwg1ug

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:08

Mooi rondje Marijke!!
Een dubbel als 2, dat zie je niet vaak.

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:10

Lekker bezig Marijke! Wel balen van je laars die stootte. Niet bezeerd?
Filmpje ziet er simpel uit. Hoe groot is die?

Zie dat het internationaal en nationaal goed is gegaan gomir. Dat is altijd goed om te horen!

En wat goed Evelyn! Zo stoer dat jullie nu in het M rondrijden.

Hoe gaat het nu met je enkels vibabu? Wel enorm balen dat het zo mis ging...

Ik heb gisteren de eerste sprongen van 2020 gemaakt met Harvey. Hij is dus ook bang geworden van andere paarden die te dichtbij komen. Alleen rent hij niet weg zoals Mickey maar slaat vol van zich af. Dus hij heeft een mooie rode strik in zijn staart hangen.
Beetje jammer alleen dat ik gisteren weer vol 'aangereden' ben. 1 vd inspring hindernissen stond vrij dicht langs de hoefslag. Ik was gewoon aan het draven en terwijl ik langs die hindernis op de hoefslag draaf word ik dus ingehaald door een meid in galop. Voordat ik doorhad wat er gebeurde haalde Harv al vol uit. Gelukkig was ze zo dichtbij dat de klap niet heel hard was. Maar sjongejonge, die strik hangt er niet voor de sier... >;)

In het parcours (70cm) was ie daardoor nog steeds wat over de zeik. Eerste rondje daardoor rommelig en tweede wel al een stuk beter. Alleen nog wat rennerig her en der.


Afbeelding

Zn kop spreekt boekdelen hier :+

Afbeelding

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:59

Lithya schreef:
Mooi rondje Marijke!!
Een dubbel als 2, dat zie je niet vaak.


Inderdaad dat dacht ik ook meteen tijdens het parcourslopen. Dat zie je niet vaak hindernis 2 een dubbel. Waren ook veel die even slikten tijdens het parcourslopen. Met het verkennen dacht ik ook wel een paar keer van hmm maar uiteindelijk tijdens het rijden viel het 100 punten mee en klopte alles wel. Behalve dan 2x een misser op hindernis 1 :+

@PL: Jeetje meen je niet!!! inderdaad dat strikje is niet voor de sier. Sommigen hebben ook niets door tijdens inrijden. Dat vind ik altijd het nadeel van de lagere klassen dan gaat het soms best mal. Maar vanaf de hogere klassen gaat het soms ook nog wel mal... Harvey ziet er mooi uit!
En de grote is 175+ laatste meting was ze 177.
Nee heb mij niet bezeerd. Uiteindelijk zei de parcoursbouwer nog dat Ivonne achter ook de staander aantikte en dat die dus sowieso wel om was gegaan. Gewoon knullig ik had haar beter op t midden van de sprong moeten houden ;) Ze was daarna wel iets van de mik en bleef lang overkruist galopperen maar ze pakte het daarna weer gewoon op.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:06

Oef wat een mooi rondje marijke! Respect hoor. Jammer dat je dan zelf de staander aan tikt.. Ook al had ie anders alsnog om gegaan. Ach, soms gebeuren dingen..

Ik heb je rondjes al gezien laura! En ik snap precies hoe je je voelt met inrijden.. Ik heb er dus zelf ook last van. Maar ik moet zeggen met rood lintje is het echt wel anders dan zonder lintje. Het gebeurd nog wel dat ze je bijna aanrijden en dingen uitlokken en klappen krijgen.. Maar als je dan met een paard rijd zonder lintje merk je toch dat er dan constant dicht bij je wordt gereden. Dichter bij dan je eigenlijk lief is. Het gebeurd mij ook wel eens, perongeluk. Maar ik probeer toch afstand te houden, lintje of geen lintje. Het blijft een paard :+

Nog meer mensen leuke dignen gedaan al in 2020?

Hier ook druk met de beesten, ik plaats er veel van op insta en youtube :j

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:30

Klopt wat je zegt van lagere klassen. Heb een tijd natuurlijk geen oefen/bb gereden dus merk dat verschil wel heel erg :+
Pohh dat is wel groot ja haha

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:07

Wie was de bouwer Marijke? Baalde wel een beetje dat ik dienst had van’t weekend (oké 3 24 uurs achter elkaar)

Jammer als ze zo bang worden.

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:03

Ik mag alles weer rustig opbouwen dus ga dit weekend eventjes op de schimmel denk ik *\o/* Rib was blijkbaar dwars door midden, was de vorige keer niet duidelijk gecommuniceerd. Het is nog niet helemaal aangegroeid maar mag alles doen zolang het geen pijn doet.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 22:52

Fijn ED! Hopelijk gaat het rijden wat met de pijn.

Marijke is lekker op dreef met haar twee paarden. Staanders raken is nooit handig, gelukkig viel deze om. Ik heb de hele zware pilaar van de muur jaren geleden eens een knietje gegeven, dat deed vies pijn :=
Combinatie als hindernis 2 vind ik voor een gewoon landelijk concours wel een beetje te mal, hoewel het voor mijn paarden geen issue zou zijn. Internationaal of in finales heb ik het weleens vaker gezien.

Vervelend als mensen niet een beetje rekening met elkaar houden op het voorterrein. Vooral die jonkies kunnen daar zo van van slag raken. Maar internationaal zag ik ook heel veel paarden met een strikje op de frontriem en de staart, daar zijn de paarden dus of nog steeds niet gewend om zich te gedragen of de ruiters nog net zo onoplettend :P

Ik ben heel tevreden over Zuidbroek. Uno liep landelijk top en had internationaal prima mee kunnen doen. Helaas dag voor de keuring aangetikt in de paddock en not-fit-to-compete. Wat als een grapje begin hebben we maar doorgevoerd, gup mee als stand-in :D Dat kan ook alleen met zo'n topknol als gupje :+: Amazone had er nog nooit opgezeten, woensdag na de keuring een rondje dressuur en donderdag voor het eerst gesprongen op het voorterrein :+ Geen nulrondjes, maar supertevreden over hoe deze gelegenheidscombi samen rond ging. En we hebben onwijs veel plezier gehad :))

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:03

Wat goed ED!
Haha tja gomir, wie zal het zeggen.
Balen van de uno maat wat goed dat zijn stand in het zo knap deed! (En de amazone natuurlijk haha)

Elitedeux

Berichten: 690
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:19

Wat is het rustig hier.. Hoe gaat het bij iedereen? Ik ga dinsdag weer met de schimmel op wedstrijd. Ronde B HC en dan een rondje L erachter aan. M'n zusje springt inmiddels ook in de B met hetzelfde paard dus ze is inmiddels "ingepikt" door haar :+

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:35

Het is zeker stil hier! Ik hoop morgen te kunnen springen maar de wind trekt heel erg aan.

We zijn lekker aan het sturen in het M. Overgestapt op een pelham en hiermee kunnen we veel makkelijker rond rijden ipv met mijn hele gewicht in hem te moeten hangen. Lekker kilometers maken!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:23

Haha ED je zusje heeft de smaak te pakken! Zo te horen gaat het met jou weer beter als je weer gaat springen :)

Jullie gaan goed Cheminee! Als ik zo naar buiten kijk lijkt het me geen weer om met de trailer op pad te gaan :=

Laura hoe is het met Harvey? Zag op fb dat jullie een nat avontuur hadden :oo

Hier staat het rijden op een heel laag pitje.
Ik ben inmiddels al bijna 4 maanden thuis met een burnout, bedrijfsarts zei van de week dat hij verwacht dat ik nog minimaal 3 maanden uit de roulatie ben...
Vrijdag voor het eerst in tijden weer eens een soort van serieus gereden. Als ik het red om naar stal te gaan longeer ik voornamelijk of stap een rondje buiten. Verder heb ik een heel lief stalgenootje die haar probeert 2/3 keer in de week voor me te doen.

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:33

Pff ik vind het zo naar voor je goldie :( dat het maar weer gauw zomer is! Dan voelt iedereen zich automatisch al snel beter!


Ik moet vandaag pas om 17.45 parcours lopen dus wacht nog evem braaf tot 14.00 tot ik besluit wel of niet te gaan.. met dit weer ga ik niet.. onverantwoord dat ze het überhaupt door laten gaan :(

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 16:17

Paard kwijt dus ED :P

Vervelend Goldie! :+:
Dat die wedstrijd überhaupt doorgaat met dit weer Cheminee := Hoewel het ergste hier nu wel voorbij lijkt te zijn zo ondertussen.

Wij hadden gelukkig gister de kampioenschappen al. Uno liep goede rondjes, pechfoutje in de eerste manche hield haar net buiten de prijzen, maar heel tevreden! Was de eerste keer dat ze direct Z liep.

Marijkeeee
Berichten: 6289
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 17:34

Ah Goldie dat is naar, maar ondanks dat het nog lang lijkt die 3 maanden is het vast zo voorbij! Hopelijk voel je snel beter! FIjn dat je een lief stalgenootje hebt die ook een paar keer in de week Cas doet

@Cheminee: Succes met je wedstrijd! tenminste als het doorgaat.
@ED: haha je zusje het paard ingepikt ook wat.
@Gomir: Nice dat Uno het zo goed deed!! helemaal super omdat het de eerste keer direct Z was.

Ik was te laat met opgave voor de regio kampioenschappen, maar nu het vandaag niet doorgaat zag ik een bericht voorbij komen dat als ik het wil toch nog wel mee kan doen. Wel jammer dat het nu soort van tegelijk valt met de springwedstrijd in Drachten.

Alweer paar weken geleden dat ik de dames mee heb genomen op wedstrijd. Maar ging weer mooi :) zelf Ivonne liep een nul ronde in het Z. Filmpjes: https://youtu.be/y-CP7xmB18M
De grote liep mooi braaf nul in het M. https://youtu.be/uiP2QZ3a8YU

Was eigenlijk van plan om vorige week ze beide in het Z te starten, maar ik was afgelopen week goed min. Heb 3 dagen met traan ogen gelopen := niezen snotteren hoesten weinig energie in ieder geval haha. Dus ben mooi thuis gebleven.