[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:27

Meya@ we moeten 2 weken rust houden daarna beginnen met logeren en als de kraker is geweest weer oppakken met rijden.

Ik zit ook erg te twijfelen ga ik haar dan nog echt oppakken of laat ik haar staan tot april.


Haike@ ik ben zelf echt mega slecht in de proef onthouden, vandaar dat ik hem voor me zelf een paar keer rij. Dan wordt ik iets zekerde voor als ik de proef moet rijden.

Vervelend van de val !
Wel fijn dat je gewoon in de top 5 zat terwijl je het zelf niet had verwacht!


Veertje@ fijn dat je zo fijn hebt kunne rijden en dat je al steeds meer dingetjes kan mee pakken !
Heb je al een andere bit geprobeerd?

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:18

Veertje bedoel je door trainen van thuis door trainen? :) Ze is gedekt door Geniaal.

Rosanna, Ja precies.. Even gevoel voor dan afwachten.

Ik merk dat ik er zelf dood ongelukkig van word om een proefje te rijden en het idee om op wedstrijd te gaan. Super weird. :') Terwijl we zonder die druk van mezelf, thuis sb, travers, kw en beginnende draf en galop appuyementen doen.. Veeel leuker :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:54

@Rosanna, nee nog niet. Heb nog op het oude bit gereden. Wil wel binnenkort de andere bestellen maar aangezien ik nu niet zo veel kan rijden kan ik het dan ook niet echt vaak uit proberen.

@Meya, ja ik bedoel van thuis doortrainen. Dat dat soms veel beter helpt dan telkens idd de proefjes oefenen of te snel achter elkaar op wedstrijd gaan. Oeh dat is een knappe hengst!!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:17

@ Rosanna; Lekker jezelf verwend! Welke laarzen zijn het geworden?
Oh jee, toch geen blessure? Wat een kleintje is dit, of lijkt dat zo?
@ Haike; Wel blijven zitten he :(:)
Wat goed zeg!! Zo beroerd ging het dan niet! Wat waren je punten?
@ Meya; Ook lekker toch :j soms is het wel even fijn om gewoon zo te trainen.
@ Veertje; Wat leuk zeg, fijn dat het zo goed ging!
@ Meya; Oh Geniaal, fan van!
Gek he, ik heb het juist andersom. Ik wil echt ergens naartoe kunnen werken :9

Hier ook weer wedstrijd gehad, ging iets minder als vorige week, maar nog altijd dik en dik tevreden!
Mooie punten mee en ook 2 x 3e prijs!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 14:40

veertje99 Myler heeft hele dunne bitjes, BR zijn ook dunner te verkrijgen, leuk dat begin van appuyement is gemaakt
Rosanna gefeliciteerd met B debuut
Haike oei vervelend van de val en gefeliciteerd met mooie resultaat, ondanks mindere gevoel
Gefeliciteerd Marietje met mooie resultaat

Wij hadden erg druk weekend met klussen dus paard heeft vooral vakantie gehad. Vanochtend vroeg (voor het werk) gereden en paard was super braaf (was voorbereid op een voorwaartse rit :D maar heel ontspannen op kunnen pakken). Vanavond krijg ik ander zadel te leen om uit te proberen, ben benieuwd.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 10:42

@ Bianca, hoe was je leenzadel?

Ik ben eens al mijn paardenzooi aan het opruimen, echt veel te veel %)
Zijn er hier nog mensen die iets zoeken? Kan eens kijken of ik nog eea heb liggen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 18:05

@Marietje, gefeliciteerd met je punten en prijs!
Stuur maar een pb met wat je weg wilt doen haha. Misschien dat ik nog wel wat nodig heb :P

@Bianca, hoe was het andere zadel? Heb je daarmee fijn kunnen rijden?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 10:57

@ Veertje; Ik zal het weekend even alles uitzoeken en een lijstje maken!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 12:31

Success met uitzoeken Marietje!

Heb een Albion zadel te leen en ik kan er in ieder geval een pak beter in zitten. Is een heel open zadel en ik kon mijn benen (ben heel lang) veel beter kwijt. Ik kon zelfs mijn middendraf goed uitzitten. Maar heel belangrijk dat het ook voor paard goed is.

Gisteren zakte het zadel iets teveel in naar mijn zin aan het einde van de les. Dit zadel is natuurlijk ook niet afgestemd op mijn paard het is in ieder geval 4 cm korter (huidige zadel is op het randje).

Dit zou zadel nummer 3 zijn. Zo lastig, heb er zelf weinig verstand van zadels, altijd andermans paarden gereden en weinig te kiezen qua zadels en er zijn zoveel opties… Gelukkig kom ik er langzaamaan achter wat we niet fijn vinden :+ alleen beetje dure les

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:13

@Marietje, is goed!

@Bianca, lastig om dan een zadel te vinden. Belangrijk is inderdaad dat jullie er beide plezier van hebben. Je hebt denk ik al verschillende zadelmakers gehad?

Ik had gisteravond weer les en wauw Donner deed zo goed z'n best. Had les van iemand anders als vervanger en hij kent Donner door en door dus kreeg hele fijne tips en kon er ook eindelijk weer eens een fatsoenlijke middendraf uit halen en de galop ging super fijn. Donner mist snel takt en veel paarden moet je naar voren rijden, maar Donner moet enorm terug in zijn tempo dat het haast voelt alsof je op de plek aan het galopperen bent

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 13:21

Albion zit inderdaad wel fijn! :j

@ Veertje; Dat is fijn! Is deze vervanger eenmalig of vast?

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-19 15:01

@Marietje, is eenmalig. Mijn eigen instructrice was er even tussenuit

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 10:14

@ Veertje; Wel fijn dat het dan ook gelijk klikt, dat is toch best lastig, zeker bij eenmalig.

Hier fijne les gereden. Werkpunt is echt de lossigheid houden, hard mee aan het werk komende tijd!
Van het weekend ga ik eerst scheren, ik heb me toch een verkapt schaap staan. %)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 13:59

@Marietje, ik had hem al wel eens vaker gehad als invaller en ook bij de clubwedstrijd hielp hij iedereen met los rijden dus dat is wel fijn.

Fijn dat je les goed ging! Dat scheren is dan wel nodig haha.
Ik ga aankomende zondag nog even foto's maken met Donner, hij is nu nog heel mooi zwart en wil dan kijken of ik hem volgend weekend kan gaan scheren voordat het echt koud gaan worden. Z'n vacht valt mee hoe dik het is. Hij had op tijd zijn deken op

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 20:38

Meya@ dan zou ik inderdaad lekker thuis rijden en er van genieten. Komt vast na de dracht wel weer goed :)

Marietje@ ik heb geen idee denk gewoon ej merk. Wou graag blauwe en ze hadden alleen deze + ze hoeven niet ingevet te worden heerlijk doekje er over en klaar.
Dit is inderdaad een kleintje is een D hengstje van 1.45
Kwa spullen heb ik ook echt veeeel te veel mag alleen iets kopen als ik het echt nodig heb haha
Gefeliciteerd met je punten!!
Was het scheren nog gelukt? Ik zit erg te twijfelen wel of niet doen.

Bianca@ zadels zijn inderdaad lastig het is belangerijk dat het goed ligt en dat jij er fijn in zit.

Veertje@ fijn dat je les zo goed ging !! Altijd fijn om goede tips te krijgen waar je echt iets aan hebt :)
Is het fotos maken nog gelukt? Je had wel mega mooi weer !!

Vandaag voor het eerst Angel gelongeerd ging eigenlijk erg goed ben erg benieuwd moet de 6de na de kraker tot die tijd om de dag logeren en dan een nieuwe plan van aanpak.

Vandaag met Alex op pad geweest en hebben 3 mooie winstpunten gereden helaas op een half puntje na net geen 4 hij was nu heel braaf en kon echt fijn rijden :)
Waren 2x 2de geworden :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:00

@Rosanna, foto's maken is zeker gelukt! Heb nog geen originele foto's maar al wel allemaal gezien. Ben er echt enorm blij mee. Als ik er een paar heb dan laat ik ze zien :)

Netjes zeg! Gefeliciteerd met je winstpunten en behaalde plek!

_Rosanna

Berichten: 2891
Geregistreerd: 20-05-06
Woonplaats: Ede

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 22:25

Dat is goed ben erg benieuwd leukleuk!! :)

Dankje wel !! :)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 08:57

Een aantal foto's van gisteren. Moet ze nog bewerken, maar ben er onwijs blij mee! Wilde toch graag foto's van onze nieuwe gave set. Past goed bij de herfst kleuren :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:53

@ Rosanna; Gefeliciteerd met je punten! Start je met Alex M1? (ben het even kwijt :o )
@ Veertje; Wat een mooie foto's! Leuk setje ook :j
Waar woon jij precies? Misschien leuk om een keer samen naar het bos te gaan?

Scheren is gelukt, wat ben ik blij dat het haar er weer af is. _/-\o_

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:15

@Marietje, fijn dat het scheren is gelukt! Kwam er veel van af?
Dankjewel! Ik woon in de achterhoek, de plek waar we foto's hebben gemaakt heet de Vennebulten. Is niet echt een bos maar wel super leuk om daar te rijden :) Veel zandwegen om lekker te galopperen

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 12:50

Redelijk ja :j
Oh dat is wel te doen :j

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:03

Als je het leuk vind kunnen we wel een keer samen gaan rijden daar! Ik moet wel altijd iemand mee hebben als ik alleen ga met Don. Maar als ik samen met iemand anders te paard ga hoeft er niemand op de fiets mee dus dat scheelt :)

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:14

Klinkt als een geslaagde les Veertje en wat een gave foto’s. Zeker die in het bos met de gekleurde bladeren.
_Rosanna gefeliciteerd met de mooie resultaten
Marietje35 lekker weer een korte coupe

Ik ga vanavond zadel weer inleveren en even overdenken (toch weer een hoop geld). Ben benieuwd hoe eigen zadel weer bevalt na een week iets anders.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:18

@ Veertje; Die van mij moet wel achter een ander aan kunnen, dan is hij redelijk braaf. :)
@ Bianca; Waarom wil je precies een ander zadel?

MyWishMax

Berichten: 25288
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 13:21

Mag ik me hier ook voorzichtig melden? O:)

Ik denk namelijk dat ik geen L2 meer ga starten, maar meteen het M1 in in december. Paardlief heeft in februari peesblessure opgelopen en we zijn nu weer een paar weken volledig aan het trainen. We hebben 8 winstpunten in het L2 in 3 wedstrijden. Alleen de galop moet nog wel flink verbeteren, daar heeft ze nog veel moeite mee na blessure. Zijgangen gaan verbazingwekkend makkelijk en de draf is beter aan het worden dan voor de blessure. Ik rijd haar 2 keer in de week als het lukt qua gezondheid, ze is van mijn moeder en die start haar in de B.