[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 17:57

Ja ik ook. Helemaal als je andere mensen in je auto mee hebt en het is weer zo'n muffe bende. :Y)

Hier redelijk fijn gereden, ondanks de regen. Geloof dat ze van afgelopen zondag wel iets geleerd heeft. :o

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 18:00

Hier zadelkamer in de trailer die we niet gebruiken. :')

Deze jongen wil ik nu L/M klaar gaan maken. Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:59

@ Meya; Kijk, dan was het dus een productief ritje. Niet altijd even fijn, maar je houdt er wel iets aan over, fijn!
@ Mirjam; Welke is dit dan? Pony of niet?

Hier wedstrijd gehad het weekend. Ging op zich goed, 2x mooie 4e prijs in sterk deelnemersveld. (vrijwel allemaal geselecteerden voor de regio) maar ik moest er flink aan rijden, hij komt zo terug. %) werk me kapot. Wil toch nog een keer voor de regio, eens kijken of ik dat nog kan verbeteren. Tips zeer welkom!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:14

Wil ik wel wat van lenen Marietje. Kwam Hope maar eens iets terug :+

Vanochtend nog wel lekker gereden, maar we lopen wel tegen communicatie puntjes aan. Merk dan dat we weer een les nodig zijn, gelukkig woensdag weer :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 13:26

@ Meya; wel fijn dat je dan zo snel les hebt. Niets zo irritant als je fijn gaat, maar eigenlijk tegen het randje aan zit!

Haha, die van mij loopt thuis prima hoor, looplust zat. Alleen op wedstrijd dus niet, los rijden gaat prima, maar eenmaal in de ring komt hij steeds meer en meer terug. Voor het oog valt het nog wel mee, maar hij gaat als het ware niet meer mooi onder me door. Ik werk me dus kapot!

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:00

Ja, hadden deze al gepland. Meestal eens in de 3 weken les. Dat is precies de timing dat we weer op het randje gaan :')

Vanochtend gelongeerd. Ze is ook eigenlijk wel een echte lieverd <3 voorheen was ze met longeren ook wel eens een draakje, niet op 1 hand te tellen hoe vaak ze m smeerde en ik haar niet hield :+
Dus er is nog hoop voor ohz, merk dat dat ook steeds langer goed gaat :j

Foto van vanochtend. 234 dagen drachtig. Wel fijn, terwijl ze drachtig is komt ze veel beter in de bespiering. (Nieuwe juf sinds augustus, toch iets andere manier van rijden)

Afbeelding
<3

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 13:27

Oh dat je dat red, ik moet echt wekelijks hoor :o :D

Het kost ook gewoon tijd om een goede combi te worden. :j Je bent snel geneigd om te zeggen dat dat al zo is, maar in de praktijk blijkt dat dat vaak best lang duurt.
Ik zie het bij die van mij idem, ik dacht eerder altijd dat we dat al wel waren, maar nu denk ik als ik terug kijk; nee, dat begint nu pas echt te komen. Dan zijn we 3 jaar verder :+

ze ziet er goed uit! Hals is alleen wat iel.

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:21

Marietje35 schreef:
Oh dat je dat red, ik moet echt wekelijks hoor :o :D

Het kost ook gewoon tijd om een goede combi te worden. :j Je bent snel geneigd om te zeggen dat dat al zo is, maar in de praktijk blijkt dat dat vaak best lang duurt.
Ik zie het bij die van mij idem, ik dacht eerder altijd dat we dat al wel waren, maar nu denk ik als ik terug kijk; nee, dat begint nu pas echt te komen. Dan zijn we 3 jaar verder :+

ze ziet er goed uit! Hals is alleen wat iel.


:')

Ja, het is geen speknek. Maar deze foto vertekent ook een beetje, maar is al meer dan het was

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:25

Goedemorgen!

Zo, pittig lesje achter de rug. Zit nog na te puffen van gisteren! %) :+
Maar, ondanks dat we even "ruzie" hadden, gaf hij toe en kreeg ik hem echt heel fijn voor elkaar. _/-\o_

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 16:39

Fijn Marietje! :j

Hier héél fijn gelest!! :D Gewoon alles op en top goed. En als we even miscommunicatie hebben, komt dat van mijn kant. Maar dat was nu binnen halve minuut opgelost.
Myn knapperd <3

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:37

Goed om te horen dat jullie beide fijn hebben kunnen lessen :)

Ik mag zaterdag weer op wedstrijd. Gisteren weer dressuur les gehad en op het laatst was hij zo moe dat hij amper meer fatsoenlijk kon galopperen. We hadden veel galop oefeningen en dan merk je dat hij enorm veel kracht mist en zeker tegen het einde van de les. Wel weer genoeg om aan te werken dus dat is fijn

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 18:58

Fijn dat jullie lessen zo goed gaan. :D

Ik zondag met Eliana (L2).

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 20:34

Ik ga maar weer eens bij lezen :+

Veertje leuk dat aan B-selecties en Welsh cup mee wil gaan doen deze zomer.

Marietje fijn van de les! En gefeliciteerd met beide prijzen, maar vervelend je jezelf nog zo kapot moet werken. Komt het door spanning of wat? Kan je in de ring voor de proef begint nog wel fijn vooruit houden?

Meya gefeliciteerd met je nieuwe trailer, 2paards met zadelkamer is echt ideaal! Vind je merrie nog wel smal voor zo ver in de dracht te zijn, eerste veulen?

En iedereen weer fijn aan het lessen lees ik, leuk!

Ik ga komend weekend trainen bij Alexanderhof, super gaaf met goede instructeurs en lezingen. Helaas met een paard van daar, en ook de kampioenschappen (voor de 3e keer) kunnen afmelden, ze had toch wat lomper gespeeld dan we dachten dus ze staat even op rust nu |(

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:22

Balen Haike!

Ja klopt, 1e veulen. Ze is van zichzelf al vrij smal, dus ik zie het verschil best wel :o Maar ze gaat vanaf vandaag wel langzaam over op merrie brok. Kijken hoe dat gaat

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 22:34

Ach Meya, eerste dracht van Eli geloofde niemand dat ze drachtig was. Men ging zelfs schoenen opeten als er een veulen uitkwam. Hoop voor ze dat de schoenen beetje smakelijk waren, kwam een groot veulen uit :')

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:11

mirjamalvaro schreef:
Ach Meya, eerste dracht van Eli geloofde niemand dat ze drachtig was. Men ging zelfs schoenen opeten als er een veulen uitkwam. Hoop voor ze dat de schoenen beetje smakelijk waren, kwam een groot veulen uit :')


:') hahah. Ach ik maak me ook geen zorgen. Train haar ook nog fanatiek. Zit goed in der vel (letterlijk en figuurlijk). Wou sowieso als de 9e maand dracht in zou gaan starten met merriebrok, omdat ze nooit extra vetjes heeft. Wil ook niet 1-0 achterlopen straks. Kan beter 1-0 voor zijn. Denk ik als leek :+

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 23:59

Ik start ook 9e maand met merriebrok :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 11:12

@ Meya; Wat fijn, leuk dat je nu weer zoveel plezier hebt!
@ Veertje; Ook lekker gelest, mooi! Hoe ging het nu met sterk worden etc?
@ Mirjam: Succes vast voor zondag
@ Haike; Wat is de Alexanderhof? En jeetje wat balen zeg van de blessure! :(:) Niet ernstig hoop ik?

1e dracht is inderdaad meestal nog niet zo explosief in het uiterlijk, eenmaal een keer een veulen gehad zie je dat meestal wel gelijk aan de vorm van de buik.
Ik deed ook altijd merriebrok inderdaad, heb tot ongeveer 3 weken voor de bevalling door kunnen rijden, het zij wel aangepast werk.

@ Haike; Wat betreft het terugkomen: Met losrijden gaat het wel(dan heb ik natuurlijk ook mijn zweep nog) maar in de proef kruipt hij compleet in zichzelf en dan kom ik gewoon niet meer door met mijn hulpen. Dit heeft hij altijd al wel gehad, maar tm L2 had ik natuurlijk nog een zweep en was het lichtrijden, dan werk je toch net anders in. Voelde ik hem terugkomen, dan kon ik klein tikkie geven en dan was het meestal weer redelijk opgelost.
Nu en geen zweep meer, en doorzitten, dus dat tezamen maakt het denk ik lastig. Ik wilde eigenlijk niet meer starten voor de Regio, maar heb toch nog een keer ingeschreven en wil dan een keer testen met een ander spoortje, kijken of dat verschil maakt.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:07

Wat balen Haike! Wel super leuk dat je daar heen gaat. Denk dat je op een ander paard ook veel kan leren. Weet je al wat voor paard je daar mag lenen?

Marietje, het ging al beter. Hebben enorm fijne oefeningen in stap gedaan. Eerst veel slangenvoltes, wijken naar en van de hoefslag af, travers in de slangenvoltes en de renvers (daar hadden we wel veel moeite mee haha). Op het laats werd hij heeft hangerig maar ja hij was zelf zo moe en ik kon hem niet meer naar voren toe rijden dus dat is logisch. Vanavond weer springles dus ook dan weer goed loswerken met de tips van dinsdag :)

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 18:24

Lastig Marietje.

Hier gaat Eli wel heel erg lekker, heel benieuwd wat ze zondag doet.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:11

@ Veertje; Da's dan inderdaad pittig, kan me best voorstellen dat hij dan moe wordt. Hoe ging de springles, kon je verschil merken?
@ Mirjam; Succes vast, komt vast goed.

Die van mij heeft gisteren vrij gehad, vandaag weer aan de bak. Ik wilde eens proberen om mijn mobiel op de bakrand te zetten. Eens kijken of ik dan een fatsoenlijk filmpje kan krijgen van de training.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:49

Mijn spring les ging geweldig! Hij was op het einde wel weer echt moe door de galop. Maar we hebben ons aller eerste parcours gesprongen. Daarna nog een grasmat met water bakjes mee genomen dus ik ben trots! Hij liep ook al veel losser door z'n lijf en kon hem er fijner doorheen krijgen.
Afbeelding


Succes alvast Mirjam!

Hoop dat je wat kunt filmen Marietje! Niemand die mee kan om iets te filmen?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 10:52

Wat fijn Veertje! Leuke foto hoor! Ik zou daar echt niet overheen durven :o :D :+

Euh nee, niet echt. Maar wil gewoon eens proberen of dat gaat zodat ik het vaker kan filmen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 18:33

Haha zo hoog was het niet. Ons doel is BB 80 en denk dat dit net 50cm was :P

Dat is wel balen, dat probleem herken ik. Heb je wel een goede bakrand om het op te zetten?

Meya_

Berichten: 1430
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:15

Hoe gaat het ondertussen Marietje?

Hoe ging het gisteren Mirjam?

Hier heeft ze weekend gehad, zal der straks weer ff longeren :) Ze begint weer aanhalerig te worden en knuffelen, net zoals in het begin toen we haar net hadden gekocht. <3 We zijn op de goede weg.