[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-18 15:58

Super gedaan!

Hier gister 2 hele slechte proeven gereden, heel veel fouten. Toch 2x 176 dus ze had makkelijk winst kunnen lopen.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing


Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 15:02

Kimmutjuh gefeliciteerd!

Tierania zonde zeg, balen is dat dan...

Ik heb vandaag weer een keer gestart, had bijgeschreven toen ik zag dat het vandaag toch niet zo enorm warm zou worden.
Proeven waren niet slecht, maar zoals meestal wel wat kleine dingetjes, was net wel net niet, had een vriendelijke jury dus het was net wel :)
Blij mee, weer 2 puntjes erbij! *\o/*
185,5 en 185


[ img ]


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Elitedeux
Berichten: 679
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:34

Wat gaat iedereen goed! Goede resultaten zeg!
Ik heb al even geen dressuur meer gestart, we springen alleen nog maar zowat :o Schimmel is nu drachtig, rijden nog wel een tijdje door op concours, maar alleen zolang het nog kan. Ik wil in september Z1 dressuur gaan starten, wil er nog 1 winstpunt in zien te behalen. Trainen thuis dressuurmatig wel lekker door, de oefeningen zitten er wel op.

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:34

ik meld me ook maar :)

Begin september zal ik ook mijn m2 debuut gaan maken. nu nog even flink oefenen op de travers en stap-galop.

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 10:50

Elitedeux succes met het halen van je laatste puntje!

En Steffiiy welkom en veel succes in de M2!

Ik heb komende zondag weer wedstrijd.
Gisteren weer clinic gehad van Herman Wientjes, heel hard gewerkt, met name aan het puntje beter aan het been zijn.
Hij reageert heel goed op het een keer bijtikken met m’n zweep als hij net even meer moet dus het is een beetje gewoonte geworden om het zo te doen, maar ja, in de proeven geen zweep, en dan kom ik net even wat te kort, krijg ik ‘m net te weinig bij elkaar en op achter.
Dus ik moest gisteren m’n zweep inleveren... :+
Flink moeten werken maar wel stukken echt fijn resultaat.
We hebben weer wat te oefenen...

[ img ]

[ img ]

ivy_power89
Berichten: 5826
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-18 15:58

Nou wij hebben ook weer gestart sinds maand of 4 a 5
Gisteren ging mwha, buiten in de stroomregen inrijden en daarna ietwat spanning. 1 wp en een 2e plaats

Vandaag ook, ging als de brandweer. Was zo blij met het gevoel. Toch maar 1 wp.... en de proef zonder winst een 3e plaats.


Nu M2 met 7 winstpunten :)

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Cookie2222
Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-18 22:22

Gefeliciteerd met je winst!

Ik heb even een stapje terug gedaan. Ik krijg de travers en keertwending er helaas niet goed op. Dus wie de gouden tip heeft, ik hoor het graag :P
Dus vandaag maar weer een keer M1 gestart, met als resultaat 2 winstpunten en een 2e prijs :D

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 08:17

Cookie2222 schreef:
Gefeliciteerd met je winst!

Ik heb even een stapje terug gedaan. Ik krijg de travers en keertwending er helaas niet goed op. Dus wie de gouden tip heeft, ik hoor het graag :P
Dus vandaag maar weer een keer M1 gestart, met als resultaat 2 winstpunten en een 2e prijs :D

Waar loop je tegen aan Cookie?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Cookie2222
Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-18 16:30

SteffiiY schreef:
Cookie2222 schreef:
Gefeliciteerd met je winst!

Ik heb even een stapje terug gedaan. Ik krijg de travers en keertwending er helaas niet goed op. Dus wie de gouden tip heeft, ik hoor het graag :P
Dus vandaag maar weer een keer M1 gestart, met als resultaat 2 winstpunten en een 2e prijs :D

Waar loop je tegen aan Cookie?


Even makkelijk gezegt:
Bij de travers voornamelijk rechtsom dat hij zijn kont er gewoon niet naast wil zetten. Probeer ik het in stap wordt hij boos en in galop lukt het wel redelijk, maar daaruit pakt ie hem niet door in draf. Linksom pakt hij eerder teveel kont ernaast maar heeft hij niet genoeg buiging. Traver op een volte wil al wel iets, maar gaat nog moeizaam.

En keertwendingen krijg ik zijn grote lijf (1.77m) nu wel om, maar stapt hij niet over. Of hij stapt wel over maar gaat dan erg snel stil staan of mij uit t zadel trekken.

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

Cookie2222
Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 20:52

Geen tips? :') jammer

Nog mensen wedstrijd gehad?

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

ivy_power89
Berichten: 5826
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 16:02

@cookie2222
Ik denk dat je de travers eerst klein moet beginnen en vanuit daar steeds iets groter.
Zelf zijn wij destijds begonnen met travers op 3 sporen te rijden en daarna uitbouwen naar 4 sporen.

Ik heb 2 weken terug zaterdag en zondag wedstrijd gehad, nu de 22e deze maand weer op een koudbloeden wedstrijd.
Besloten zeker dit jaar nog even door te blijven rijden in het M2 (ik schat in dat ik voor het eind van het jaar wel door het M2 ben haha)
Hebben vorige week toch ook een keer gereden met stang en trens, voor ons beide de eerste keer dus wilde eens voelen hoe dat was.

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:21

@Cookie2222: Ik zou hem niet aanleren vanuit galop. Ik zou beginnen op een grote volte en dan proberen kont naar binnen. Niet gelijk te klein willen draaien.

Keertwendingen eigenlijk hetzelfde. niet gelijk te klein willen.

@Ivy: Jullie gaan lekker!

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

ivy_power89
Berichten: 5826
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 09:47

Dat bedoel ik dus met klein beginnen whaha........klein in de zin van 3 sporen en groot in de zin van 4 sporen. Vanuit galop zou ik het idd ook niet doen, travers in draf is juist bedoeld om paard tot dragen te krijgen.

We gaan opzich wel lekker, maar ben ietwat teleurgesteld in outdoor seizoen. op de een of andere manier loopt hij indoor toch altijd beter. Daar kwamen in de eerste 2 wedstrijden de 5 winstpunten vandaan. Nu voelt het als sprokkelen.....

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:10

We denken inderdaad hetzelfde Ivy :j!

Hoeveel wedstrijden heb je nu totaal in het M2 gereden Ivy?

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Cookie2222
Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:21

Bedankt voor de tips!
Van het weekend hebben we weer een SGW dus mogen we weer een B proefje doen :)

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

ivy_power89
Berichten: 5826
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-18 16:27

SteffiiY schreef:
We denken inderdaad hetzelfde Ivy :j!

Hoeveel wedstrijden heb je nu totaal in het M2 gereden Ivy?


Uit mn hoofd hebben we 10 proeven gereden nu. In de eerste 4 proeven, 5 winstpunten, toen een keer niks (hele rubriek niet trouwens) en toen in 4 proeven (outdoor) 2 punten.
Gaan 22 september naar een koudbloedenwedstrijd, en 30 september de laatste outdoor....

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

SteffiiY
Berichten: 22535
Geregistreerd: 26-04-06

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 09:02

Spannend Ivy, die punten komen wel weer hoor :D

Horse power Chiquita
Perfect Present (Blue hors Farrell x Apache)
Never been more Happie (For romance X Vitalis)

Tomorrow
Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 23:26

Hoi!

Ik lees al een tijdje mee omdat ik ook M2 rijd en wel herkenbare dingen tegenkom.
Nu loop ik al een tijd te stoeien met iets waar ik niet uit kom en hoop dat jullie misschien tips hebben.
In proef 21 heb je een stuk; overgang naar stap, afwenden, kwartwending naar links en rechts en dan van hand veranderen in uitgestrekte stap. Dat gaat allemaal goed. Tot ik bij de A kom en moet aanspringen in linkergalop. Maar paard denkt dat hij daar weer een kwart of hele keertwending moet doen ipv aanspringen in galop.

In training pak ik dus ook de volgorde keertwending, stappen, linksom aanspringen mee op willekeurige plekken maar het probleem blijft. Linksom is zijn moeilijke kant. Herkent iemand dat probleem?

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 21:39

Leeft dit topic nog? :o Ik zou graag mee schrijven en lezen.

Ik ben vorig jaar april een keertje M2 gestart met mijn kijkerige, hete Portugese merrie. Toen hadden we 1 proef winst. Het hele outdoor seizoen hebben we niet gestart omdat mijn paard buiten eigenlijk niet zonder oognet kan. Ze heeft blauwe ogen en is extreem uv-gevoelig. Ik ben dus blij dat het indoorseisoen weer is begonnen!

We hebben gister en vandaag gestart op een locatie waar mijn paard vorige jaar nog bijna ging liggen van de spanning. De losrijbaan vond ze vreselijk en de wedstrijdring nog erger. Maar, omdat die stal op nog geen 10 min van mijn stal is én omdat je er bijna 2x per maand een tweedaagse kunt rijden, heb ik me dit weekend toch weer ingeschreven. En niet zonder succes! Gister was ze nog erg kijkerig waardoor ik truttig en afwachtend ging rijden. Hierdoor gingen er wat contralijntes de mist in en wat het gewon rommelig. Toch nog een puntje met 173 en 182. Vandaag heb ik mezelf een schop onder mijn hol gegeven en ben ik gaan RIJDEN. Dat hielp! 191,5 en 192 met een tweede prijs in een erg sterk veld. Ik was echt zo verbaasd dat ik tweede was met mijn kleine pony! Nog 6 punten tot de waterbak, iedereen heeft er al zin in :brr:

Live is what happens to you while you're busy making plans....

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 06:01

Wat goed, gefeliciteerd!

Ik heb gisteren ook sinds een paar maanden weer gestart, eerste proef ging niet super, tweede had ik een beter gevoel over.
Helaas geen winst, 170 en 173,5...

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:09

Gefeliciteerd allemaal met winstpunten en prijzen!

Hier dit weekend ook weer gestart. Locatie uitgezocht zonder hekjes, en dan loopt ze gewoon goed.
1e proef 194 en een 1e prijs. 2e proef ging iets minder en 184 :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

ivy_power89
Berichten: 5826
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 08:11

Het is zeker stil hier...

Gefeliciteerd met de punten!

Hier heb ik 3 weken terug de laatste 3 winstpunten voor het Z1 gereden. Mooi 2x 1e ook dus heel tevreden.
Voorlopig gaan we de overgang nog niet maken dus aanstaande zaterdag gewoon weer knallen in het M2 :D

Hoe gaat de rest?

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Mrijn
Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 12:06

Balen Noevel. Zeker als je gevoel dan anders is.

Tierania, van harte! Top gedaan!

Waarom ga je nog niet over, Ivy?

Ik hoop in januari over te kunnen. Ben al wat aan het oefenen. Vooral de eenvoudige wissels lukken al fijn, hoewel dat een stuk lastiger wordt in door een S van hand veranderen... En zeker als je daarna moet uitstrekken en op diezelfde lange zijde nog een keer door een S naar de ander galop moet. Het grappige is wel dat ik een half jaar geleden vol afgrijzen naar die lijn leek tijdens een wedstrijd ('Dat kan ik echt nooit!) en is het ineens een stuk dichterbij. Grappig hoe je (en je paard) daar toch naartoe groeit.

Ik ga van het weekend weer 2 dagen. Hoop weer echt te kunnen rijden in plaats van een beetje overleven. Dat is me de vorige keer goed bevallen

Live is what happens to you while you're busy making plans....

ivy_power89
Berichten: 5826
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-18 15:21

Ik ga nog niet over omdat ik vind dat we er nog niet 100% klaar voor zijn haha.
Heb wel in februari mn debuut gepland

Alejandro Z1+5 / Odin finalist Friesian Talent cup 2021 L1+3 / Dressuur Jurylid t/m M2

http://Www.beestachtiggoed.nl http://www.dutchbling.nl frontriemen en halsbanden!

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 06:38

Hier gisteren zowaar weer 2 puntjes gehaald en 2x eerste van de 4 M2 starts, blij mee!
184 en 181.

Leuke jury, ze sprak me na de prijsuitreiking aan en noemde gelijk de dingen die hij echt lastig vindt en die beter moeten maar ze gaf aan dat het er verder heel netjes en vriendelijk uit zag en dat het sluiten en en meer omhoog komen voor inderdaad een kwestie van trainen en tijd is, veel te tempowisselingen en overgangen rijden, het is voor hem gewoon lastig qua bouw en lijf.
Maar hij doet echt zijn best, dan is het leuk als het weer een keer gewaardeerd wordt!
We gaan rustig door!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 7 bezoekers