[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 11:28

Flevolander schreef:
Ik ben gisterenavond op wedstrijd geweest en heb 186 en 194,5 -2 bij elkaar gereden.. (programma fout gereden door bij B rechts te gaan ipv links.. erg stom dus)

[ [url=m/xPks1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flevolander, even een quote; waar is deze locatie?

Flevolander

Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:31

Marietje35 schreef:
Flevolander schreef:
Ik ben gisterenavond op wedstrijd geweest en heb 186 en 194,5 -2 bij elkaar gereden.. (programma fout gereden door bij B rechts te gaan ipv links.. erg stom dus)

[ [url=m/xPks1b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Flevolander, even een quote; waar is deze locatie?


Oeps ik had het gemist geloof ik :+

Veldhuisen stables, Nigtevecht.. :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 10:15

Flevolander schreef:
Veldhuisen stables, Nigtevecht.. :j

Oh, dan is het niet wat ik in m'n hoofd had, ben daar namelijk nog nooit geweest.
Is dat daar binnen losrijden in de winter?

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:10

Vandaag een bizarre 4e selectie achter de rug. Bugatti was een beetje gespannen, maar liep wel fijn foutloos! Bij de prijsuitreiking bleek ik 4e. Tel ik mijn punten na voor de zekerheid, heb ik 6 punten meer en ben ik ineens 1e! Dus uiteindelijk 1e en nu ook al kringkampioen!!! Heel blij met deze topper! Op naar de Brabantse Kampioenschappen!

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:43

Wauw! Super Merel, gefeliciteerd!!! Ik had dan al een poos niet meer dressuur gereden, maar wat me is bijgebleven is áltijd je punten natellen!

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 09:25

M_Vainqueur schreef:
Wauw! Super Merel, gefeliciteerd!!! Ik had dan al een poos niet meer dressuur gereden, maar wat me is bijgebleven is áltijd je punten natellen!

Dank je wel! Sinds dat nieuwe concours programma waar de organisatie de punten invoert, gaat het eigenlijk altijd goed. Hij was bij mij de halve punten vergeten in te voeren en dan loop je zomaar een hoop punten mis.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 10:47

Wat ontzettend knap Merel, gefeliciteerd!!

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:37

Dank je wel! Op de kampioenschappen gaan we heus niet winnen, maar het is wel erg leuk om ernaartoe te mogen! Over 3 weken hebben we nog een selectie, ik ga wel om een beetje ritme te houden. Kampioenschappen zijn 17 januari, dus we hebben nog even om de puntjes op de i te zetten.

Had nooit gedacht dat ik in 4 proeven 8 winstpunten zou hebben. Ik rij dit paard ook pas 3 maanden, dat vergeet ik soms wel even doordat hij zo fijn meewerkt.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:39

Dat is ook zo, ik zeg altijd maar zolang ik geen laatste word dan vind ik het best :D :+
Heel gaaf om mee te maken! Ik hoop mezelf in het M1 te plaatsen.

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:45

Marietje35 schreef:
Dat is ook zo, ik zeg altijd maar zolang ik geen laatste word dan vind ik het best :D :+
Heel gaaf om mee te maken! Ik hoop mezelf in het M1 te plaatsen.


Ja, inderdaad! Jij nog succes in het M1 dan, wanneer weet je of je geselecteerd bent?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 11:46

MerelV schreef:
Marietje35 schreef:
Dat is ook zo, ik zeg altijd maar zolang ik geen laatste word dan vind ik het best :D :+
Heel gaaf om mee te maken! Ik hoop mezelf in het M1 te plaatsen.


Ja, inderdaad! Jij nog succes in het M1 dan, wanneer weet je of je geselecteerd bent?

Ik dacht begin januari!

Ik hoop volgende week nog een mooie score neer te kunnen zetten.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 11:38

:wave: Wat een rust hier, hoe gaat het met iedereen?

Inmiddels de selecties achter de rug, nu afwachten! Ik denk dat ik me wel geselecteerd heb, maar ja, ik juich pas als mijn naam op de lijst staat.
Inmiddels vlieg ik de M1 door, dus ik ga deze week met instr. maar eens beginnen aan wat dingen uit de M2.

Op zich loopt hij prima, het enigste is dat hij, met name in de proeven, beter aan mijn been mag blijven. Voor het beeld valt het nog wel mee, maar ik voel dat hij toch terug komt in z'n lijf waardoor hij mij niet echt meer "mee neemt" als het ware en ik heel erg hard ga werken. Resultaat; ik ben doodop :+ Hij mag ook wel iets meer aan elkaar voor het M2, maar ja ... dat is natuurlijk niet ineens voor elkaar. Kwestie van sterker worden.
Mensen hier nog goede tips voor het M2?

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:18

Wij zijn weer rustig aan het opbouwen.. Gaat wel eventjes duren denk ik helaas, maar zijn op de goede weg in ieder geval.. Hoop in het outdoorseizoen weer te kunnen starten *\o/*

Wanneer weet je of je geselecteerd bent? In onze regio wordt dat na de laatste selectie meteen bekend gemaakt...

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 13:24

Fijn Lena! Lekker de tijd nemen :(:)

In eerste instantie werd gezegd de 1e week van januari, maar ze hebben nu laten weten dat ze proberen voor 31 december.

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:42

Ik kom me hier weer afmelden helaas. We gingen zo goed, kringkampioen geworden en voorbereidingen getroffen voor de regiokampioenschappen volgend weekend. Helaas heeft hij zich geblesseerd (waarschijnlijk door zich aan te tikken) en heeft nu een forse peesblessure. Hij is dus terug gegaan naar zijn eigenaresse om te revalideren. Ik ga zijn gezellige aanwezigheid wel enorm missen op stal!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:19

Och jeetje Merel :(:) Dat is even een nare start van het jaar. Is de prognose wel goed?

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:03

Marietje35 schreef:
Och jeetje Merel :(:) Dat is even een nare start van het jaar. Is de prognose wel goed?

Mwah, omdat hij al wat ouder is is het niet 100% zeker dat het goed komt. Als recreatiepaard zou wel moeten lukken, maar gaat wel minimaal 6 maanden duren (ik denk zelf langer, maar dat is gevoel). Zijn eigenaresse gaat wel kijken of laseren nog een optie is. Prognose is dus even afwachten helaas. Hij heeft de blessure waarschijnlijk opgelopen door zichzelf heel ongelukkig aan te tikken, zoveel pech dus. Ik had dit paard te rijden, omdat mijn eigen paard geblesseerd is. Bij mijn eigen paard was de prognose erg goed (ook peesblessure), maar staat nu ook al bijna 1,5 jaar stil. Was aan het opbouwen, maar door een dom ongelukje heeft ze nu weer een paar weken stil gestaan. Ga er vrijdag weer op en hoop dat ik nu gewoon kan gaan opbouwen. Baal zo enorm.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:11

Jeetje joh, wat een verhaal. Zo zie je maar hoe snel je uit de running kan zijn!
Hoe gaat je eigen paard nu? Wel helemaal genezen?

MerelV

Berichten: 1764
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:15

Marietje35 schreef:
Jeetje joh, wat een verhaal. Zo zie je maar hoe snel je uit de running kan zijn!
Hoe gaat je eigen paard nu? Wel helemaal genezen?

Ik heb haar in juni vorig jaar op de wei gezet en ben in november weer begonnen met stappen. Waren nu aan het draven (ong 10 minuten). Als ik wat verder ben en ze blijft goed lopen (dus niet meer opnieuw kreupel), dan laat ik nog wel een controle scan maken. Ik heb vanaf september 2018 tot en met juni 2019 steeds gecontroleerd beweging gegeven en telkens als we dan over de 10 minuten draven en wat meer voltes gingen, werd ze kreupel omdat het kogelgewricht de belasting nog niet aan kon (terwijl de peesscan wel aangaf dat het voldoende hersteld zou moeten zijn). Heb in die tijd ook iedere 6 weken gescand en ze is behandeld met PRP en het kogelgewricht is eveneens ingespoten. Daarom afgesproken op de wei voor 3 maanden (heb iets langer gedaan) en dan opnieuw beginnen. Daar zijn we nu en dat gaat nog goed, ik hoop volgende maand die controle scan te kunnen maken. Ik hoop dus heel erg dat het nu goed is.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:28

Spannend Merel! Ik duim dat je weer lekker aan de gang kan.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:53

Hier trouwens geselecteerd voor de Regio in de M1 *D

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:29

Na de vorige wedstrijd werd het overduidelijk dat paardlief weer last had van zijn CTO (overgang hals naar borst), helaas een overblijfsel na een bijna-koprol in een cross. Eerst maar eens een afspraak gemaakt met mijn osteopaat, door vakantie kon ze 30 december langs komen en is hij weer los gemaakt. Na een week stappen en longeren er weer op geklommen en het duurde even voor ik hem weer bij de les had (na 2 maandjes af en toe wat door de vingers zien denkt die dat alles wel kan). Zaterdag eerste dag dat ik weer iets te vertellen had over richting en tempo en (omdat die al opgegeven was en te laat was met afzeggen) gister toch voor de oefening meegenomen op wedstrijd. Zelf mijn wijze lessen op Otto (dressuursimulator) kunnen toepassen en verder liep die een brave proef met meer dan genoeg verbeterpunten. Maar de basis was fijn en recht! Gelukkig was de jury het daar ook mee eens ondanks het dressuurgeweld in de ring, dus net aan mijn eerste winstpuntje kunnen pakken (tweede proef 0.5 tekort helaas)! Nu weer lekker verder trainen naar het oude fijne gevoel, dan kunnen er nog wel 10 punten bij op.

Lena82

Berichten: 225
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:13

Gefeliciteerd met je winstpuntje, wel zuur dan van zo'n halfje..

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:16

Lena82 schreef:
Gefeliciteerd met je winstpuntje, wel zuur dan van zo'n halfje..

Thanks :) En helemaal zuur als je op je protocol leest bij de keertwending: laat spilbeen staan. En dat je op het filmpje ziet dat die helemaal niet bleef staan. Oke, de tweede helft was wel een stuk kleiner gedraaid dan de eerste helft, dus dat mag mooier en constanter maar had zeker een half puntje gescheeld!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:16

@ M_Vainqueur; Gefeliciteerd met je puntje! Jammer van die halve tekort.
@ Lena; Hoe gaat het opbouwen?

Hier dus geselecteerd voor de Regio in de M1.
Ik hoop rond maart/april mijn M2 debuut te gaan maken. Ben nu hard aan het werk met de oprichting, dat vindt hij echt wel lastig. Voor de M1 is het prima, maar ik weet dat in het M2 daar wel weer meer naar gekeken wordt, het is toch de voorloper van het Z1! Hoe ervaren jullie dat in het M2?