[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:59

Duimen voor een prijs!

Hier maak ik de achterbenen even schoon met wat water, meestal de avond voor de wedstrijd. Ze komen nooit schoon van de trailer af en met inrijden worden ze ook snel vies. Dus doe niet meer mega mn best :o

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:11

1e prijs van de L1/L2 met 19 starts! Andere proef geen prijs.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:38

Iedereen succes die dit weekend gaat starten! Hopen idd dat het zo droog mogelijk blijft.
Ik lees dat 7&8 makkelijker zouden zijn dat 9&10. Waar zit het verschil in?

Wow Danique, wat een mooie punten! Gefeliciteerd met je 1e plek.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:41

Ik vind de proef vooral minder snel. In de proef 7 en 8 zit wat meer stuurwerk zoals slangenvolte en S, proef 9/10 in galop over de diagonaal en galopverruimen op de lange zijde.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:32

Gefeliciteerd Danique07! *\o/*

Ik vind het verruimen in galop op een volte vervelend, ik rijd dat liever op de lange zijde, dus ik vind proef 7/8 net wat minder fijn.
We kunnen die proeven 7 en 8 blijkbaar wel rijden want we kregen net 197 en 202,5 punten. :D Eerste proef net buiten de prijzen, de tweede proef een tweede prijs. Ze ging wel wat fijner dan vorige week, en in ieder geval geen staken en hoofdschudden vandaag. Deze jury vind ik wel altijd erg gul met de punten dus ik ben nog niet in de modus van "Op naar de L2!" maar het is wel erg leuk om dit soort punten te krijgen. :o :D

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:44

Imaginaerum schreef:
Gefeliciteerd Danique07! *\o/*

Ik vind het verruimen in galop op een volte vervelend, ik rijd dat liever op de lange zijde, dus ik vind proef 7/8 net wat minder fijn.
We kunnen die proeven 7 en 8 blijkbaar wel rijden want we kregen net 197 en 202,5 punten. :D Eerste proef net buiten de prijzen, de tweede proef een tweede prijs. Ze ging wel wat fijner dan vorige week, en in ieder geval geen staken en hoofdschudden vandaag. Deze jury vind ik wel altijd erg gul met de punten dus ik ben nog niet in de modus van "Op naar de L2!" maar het is wel erg leuk om dit soort punten te krijgen. :o :D


Fijne punten! Was het bij 1 jury? Gefeliciteerd!
Ik vind het zelf op de lange zijde ook fijner al loop ik dan nog wel meer tegen het terugrijden aan.

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:51

Ja, was beide proeven dezelfde inderdaad. Dank je!

Dat snap ik wel op zo'n lange zijde. Mijn paard heeft van zichzelf al niet zoveel beweging en het verruimen dat wij kunnen laten zien is al minimaal, dus ik hoef ook niet weer heel erg terug te rijden. :o Voor ons wel echt één van de werkpunten. Meer verruimen, minder versnellen en dan ook weer makkelijker meer terug kunnen zetten op achter. Algeheel meer bij elkaar rijden en lichter van voren in de verbinding en aanleuning. Nou ja, we hebben nog twee wedstrijden staan en gaan dan weer lekker doorpuzzelen in de winter. :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 14:59

Ook mooi punten @Imaginaerum!

Ik vind verruimen op de lange zijde minder, want die van mij gooit d'r kont naar binnen, dus dan moet en verruimem en ze iets schoudervoor zetten, best ingewikkeld :+

Vandaag weer voor het eerst in de bak getraind, mw werd op den duur zelfs wat heet :oo maar eigenlijk best fijn kunnen rijden en het beste: geen rugpijn 8-)

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:25

Ik vind in proef 7 jammer dat je eigenlijk niets anders doet dat verruimen in elke gang en een stukje wijken. Juist de (nette afwerking van) figuren scoren wij punten op. Maar heb net 9&10 even bekeken en die ziet er idd wat ingewikkelder uit. Dan vind ik proef 7 toch iets minder erg. :o

Ik verruim ook makkelijker op de lange zijde. Kan ik volledig focussen, ipv ook nog aan een nette volte te moeten denken.

Gefeliciteerd Imaginaerum met de punten!
Fijn Letizia dat het trainen goed ging. :)

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:23

Hee,

Mag ik me hier ook melden :)?

Ik rijd sinds een maand of 3 een paardje bij van een stalgenootje, heeft al behoorlijke tijd weinig tot niks gedaan.

Dus nu vooral bezig met hem recht maken, en het aanleren van het wijken, want voor je been opzij gaan snapt hij nog niet veel van.

22 september gaan we een proefgerichte clinic rijden, kijken hoe hij het überhaupt doet op vreemd terrein, ik rijd met mijn eigen paard in de Z1, dus wil hem gelijk in de L1 starten.

Hoop zo rond januari de startpas aan te vragen en officieel te starten, osteopaat komt nog een keer tussendoor en hij moet echt nog wel wat beter voor elkaar, maar ben heel benieuwd de 22e

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 16:45

Welkom Shari_Becker! En leuk dat je zo nog een paard kan starten op wedstrijd!

Ik loop bij het verruimen in de galop op de lange zijde ook aan tegen het terug rijden, maar wel goed aan het oefenen thuis haha.

Imaginaerum: gefeliciteerd met je punten en prijs! Zo gaat het hard met de winstpunten :D

Danique07: Ook gefeliciteerd met je punten en prijs! Goed weekend zo voor de Bokkers haha. En leuk dat je nu dan ook over gaat naar de L2

Ik heb nu een voornamelijk wit paard, echt balen, met sokken en een hele dikke staart #drama :+

Vanochtend hier weer fijn getraind, en ook de oorzaak van het galop probleem (sterke voorkeur voor links aanspringen rechtsom, en zo'n goede linkergalop dat ik dus rechtsom wel een volte 10 meter kan rijden in contra :') ) achterhaald. Mijn zusje geeft op buitenrit maar een hulp en let vervolgens nooit op in welke galop ze zit }:0 En aangezien Luna links makkelijker vind rijd ze waarschijnlijk altijd alleen maar in de linkergalop buiten :+ Gaat ze nu wel op letten, en nu ik dit weet ga ik meer bezig met op de rechte lijn aanspringen zodat ze de hulp beter leert linken aan welke galop ze moet aanspringen. Met Luna duurt aanleren van dingen altijd wat langer, maar als ze er dan in zitten is het ook klaar. Vandaar dat ik ook al zo vooruit aan het werken ben altijd haha. Buik was gelukkig duidelijk beter, dus dat is volgende week denk ik net optijd klaar voor de wedstrijd. Ga van de week dan nog even de proeven thuis rijden. Heb er wel zin in :):)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:35

Ik heb al een lange tijd niet gereageerd, maar wel zo nu en dan stilletjes wat meegelezen. Ik heb me hier 3 maanden geleden gemeld, omdat ik toen mijn eerste wedstrijd had gereden. Vandaag, op één dag na precies 3 maanden later, heb ik mijn tweede wedstrijd gereden. Ik ben een tijdje niet gestart. Niet dat hier per se een reden voor was, maar door vakanties en het feit dat er in de zomervakantie amper wedstrijden (dichtbij) waren kwam het er maar niet van. Vandaag was er weer wedstrijd op eigen clubterrein, dus dat was lekker makkelijk. Dit keer 187 en 190 punten en daar zeker tevreden mee. Onze werkpunten zijn voornamelijk oefenen op de stelling en buiging en alles wat netter afwerken + beter aan het been. Gelukkig had ik gisteren nog les gehad, anders had ik waarschijnlijk veel belabberder gereden. Soms rijd ik alsnog ik de trein moet halen en heb ik dat zelf niet eens door :+, waardoor ik echt heel slordig ga rijden.

@Fleury, wat een punten! Mag je trots op zijn :) L2 komt dan vast en zeker ook wel goed. Ik vind zelf de overstap naar de L2 niet zo groot, ook qua onderdelen en figuren niet. Het komt alleen wat sneller op elkaar en je hebt idd het wijken tot de hoefslag en het achterwaarts. Over het achterwaarts zou ik me niet al te veel zorgen maken, is ook maar enkele passen ;) Het is ook maar één onderdeel, dus als je de rest gwn netjes rijdt compenseert dat wel. Als je in het L1 nette punten kunt rijden, kan dat in het L2 ook. De overgang van het L2 naar het M1 is wel weer een stuk groter.

Witte benen was hier ook altijd een dingetje :') M´n vorige pony had vier hoge witte benen en de achterbenen hield ik ook nooit schoon. Ik accepteerde het later maar gewoon. Ik ben daarom ook erg blij dat m´n paard maar een klein wit voetje heeft, scheelt een hoop poets/waswerk.

Wat een mooie punten Danique en tof dat jullie zo hoog zijn geëindigd met zoveel starts!

Ook erg mooie punten Imaginaerum! Wat rijdt iedereen goed de laatste tijd :D Een wat gulle jury is zo nu en dan ook niet erg, krijg je wel wat meer zelfvertrouwen van. Ook al houd je natuurlijk in je achterhoofd dat niet alles perfect is, maar zelf weet je je werkpunten meestal toch wel. Je hebt ook soms van die jury's die je geen punten geven of je een onderdeel nu goed of slecht rijdt >;)

Ik vind juist proef 7 & 8 een stuk lastiger dan proef 9 & 10. Nu heb ik proef 9 & 10 nog nooit op wedstrijd gereden maar goed. Het is denk ik net welke onderdelen jij en je paard makkelijker vinden. Zo vind ik bij proef 9 & 10 het drafgedeelte een stuk makkelijker. Ook vind ik het fijner om op een lange zijde middengalop te doen dan op een volte. Daarbij is het ook maar een halve volte waarin je eigenlijk amper tijd hebt om te verruimen. Dus zo is het maar net natuurlijk :)

@urosa, daar moet je ook maar net erg in hebben natuurlijk. Ik snap dat je zusje daar niet op let, maar de kans is heel groot dat dat dan de oorzaak is ja. Fijn dat jullie dit achterhaald hebben, dan komt het met wat oefening vast wel weer goed. M'n oude pony had dat ook altijd met dingen aanleren. Sommige dingen pakte ze heel snel op, maar met sommige dingen duurde het echt eeuwen voordat het kwartje een keer viel. Net als het wijken, dat kon ik pas toen ik de klassen al uit was en datzelfde geldt voor het achterwaarts. Als het kwartje eenmaal bij ze valt, lijkt het meestal appeltje eitje te zijn. Alleen voordat dat kwartje een keer valt....

Oeps... Ik zie dat mijn post een beetje héél lang is :')

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:58

Gefeliciteerd Fleury, Imagerun en Danique!! Mooie punten en prijzen.


Ik vind de L1 proeven over het algemeen niet zo heel erg moeilijk, alleen de galop verruimen is voor ons nog wat lastig omdat ze echt enorm makkelijk verruimt, maar het nog lastig vindt om mooi terug te komen zonder balans te verliezen. Dus dit is iets waar we heel veel op oefenen. Qua oefeningen is het niet zo moeilijk vind ik. Ben sinds vorige week wat aan het spelen met achterwaarts en contragalop, zodat we straks makkelijk de overgang kunnen maken. Wij mogen volgende week zondag weer voor de tweede keer L1 starten. Verder hebben we volgende week vrijdag ook voor de eerste keer les van een nieuwe instructrice, erg benieuwd wat haar opvalt aan ons :j

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:11

Qua onderdelen is het ook allemaal niet zo spannend nee, maar dat is logisch want het is pas L1 natuurlijk. Als de basis goed voor elkaar is rijd je met gemak de proeven door. Mijn paard heeft alleen nog best wat moeite met de stelling en buiging, vooral dat laatste. Dit merk je dan ook bij vrijwel alle onderdelen, vooral bij E-B door een s van hand veranderen en bijvoorbeeld A afwenden. Wil ik hogere punten rijden moet dit eerst beter voor elkaar zijn :) Maar dat geldt eigenlijk voor bijna alles. Proeven zijn vooral moeilijk als je nog niet alles goed beheerst.

De contragalop meepakken krijgen ze vaak ook al een stuk meer balans van en meer kracht. Een keer les van iemand anders is altijd goed, snap dat je benieuwd bent wat zij ervan vindt. Succes alvast volgende week.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:30

Gefeliciteerd allemaal met de punten! en succes voor diegene die nog moeten!

Welkom shari!

De tip voor witte beetjes:
wij gebruiken altijd een spray voor de witte beentjes ( dacht equishine )

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 23:58

Iedereen gefeliciteerd met de mooie punten! Goed gedaan :) hier is de wedstrijd van morgen afgelast, super balen, maar niks aan te doen!

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 06:05

Ahh dat is balen. Vanwege de gevallen regen?

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 07:07

Danique07 schreef:
Ahh dat is balen. Vanwege de gevallen regen?

Klopt, vanwege de regen is het terrein niet te berijden :(

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 07:57

cijsalover schreef:
Danique07 schreef:
Ahh dat is balen. Vanwege de gevallen regen?

Klopt, vanwege de regen is het terrein niet te berijden :(


Oh dat is balen zeg!

Moet zeggen dat ik vandaag heel benieuwd ben, ga met mijn eigen paard starten (Z1) maar die loopt dus echt niet door plassen heen, en volgensmij hebben ze daar geen super gedraineerde bak dus dat gaat nog wat worden.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:01

Balen @ cijsalover :\

Zijn er bij jullie vaak wedstrijden op gras?
Hier in de omgeving eigenlijk nooit! Maar goed, bij veel regenval kan een bak natuurlijk ook heel sompig worden...
Vandaag ga ik mee als groom met m'n zus, zij doet mee met de clubkampioenschap :)

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:05

Hier in de omgeving is bijna alles op gras, vroeger kon je elk weekend in Hulten op zand starten maar dat is helaas niet meer.

Moet wel zeggen dat ik gras probeer te vermijden, je hebt dan nog wel wat keuzes ( Bavel/Breda ) maar vaak dan allemaal maar 1 ring dus 2x dezelfde jury dat vind ik altijd wel jammer.

Vandaag ook maar 1 ring en dan zitten er zelfs nog 3! Combinaties tussen je 1e en 2e proef dat is gewoon 24 minuten, dus de 2e proef heb ik al helemaal opgegeven.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 08:08

Ooh, das wel heel lang idd!

Hier heeft het er ws mee te maken dat we op kleigrond zitten, is natuurlijk veel sneller slecht, maar ben al lang blij, paardlief staat zonder ijzers :)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 10:50

Mijn paard heeft ook geen ijzers maar heb het hele seizoen prima kunnen rijden hier in de regio Noord Brabant, de selecties maar ook de regionale en Nederlandse Kampioenschappen.. En toch veel op gras gereden!

Succes iedereen met de wedstrijden, het weer ziet er hier prima uit vandaag +:)+

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:39

Het debuut zit er op! Ik had 174 en 190,5 met 2 verschillende jury's. De ene proef was imo niet heel veel anders dan de andere, ben het ook niet helemaal eens met alle punten (te laag maar ook te hoog).
Ach ja, het eerste puntje zit! 13 oktober de volgende wedstrijd :)

Iemand anders nog gestart vandaag?

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 16:43

Netjes Yentaah! Toch een mooie winstpunt erbij :)

Ik ben met mijn eigen paard vandaag wel gestart en ook weer een winstpunt erbij in de Z1, met Edje rustig aan het trainen voor de L1, wijken blijft echt nog wel een dingetje, net als de buiging en stelling maar we trainen rustig door. 22e eerst maar is kijken wat hij überhaupt op ander terrein doet