[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:41

Gefeliciteerd met je winstpunt! Toch netje om zo te beginnen!

Hier sinds m'n wedstrijd 4 weken geleden nog maar 2x op paardlief gezeten, de 1e keer ging m'n rug weer ontzettend pijn doen en dat was alleen maar een buitenrit :\
2e keer vorige week zaterdag, toen inmiddels 'n fysio behandeling achter de rug en geen last gehad, maar alleen alleen nog maar stap en draf gedaan. Maandag nogmaals behandeld en ben vanaf dinsdag op vakantie. Woensdag mag madam weer aan de bak, ik denk dat m'n rug het wel gaat houden :D
Ben inmiddels weer 'n paar wedstrijden aan het plannen, heb er zin in :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:37

Dit weekend met Vera op pad geweest :). Wil wel wat uitgebreider reageren maar wil nu toch wel graag al even een korte samenvatting kwijt.

<3
Afbeelding

Een 1e, 1e en 2e prijs, 8 winstpunten (201.5, 200.5, 203 en 200) en nu L2 startgerechtigd.

<3 met m'n kleine pony'tje.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:59

Britt: Dat klinkt als een drukke planning, knap dat het lukt om alles te blijven combineren! Succes met je opdrachten.
Vera: Zeg dat wel.. Pony eet geld in plaats van gras. :o Maar dat leerzame deel weegt daar gelukkig voorlopig nog wel tegen op. Trainen voor wedstrijden maakt de manegelessen voor mij uitdagender dan simpelweg een uurtje hobbelen.
Imaginaerum: Gefeliciteerd met het eerste puntje in het L1! Gelukkig is het volgend weekend een stuk koeler, ik kan zelf ook nooit echt lekker rijden in de hitte.
Letizia: Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je rug, ik hoop voor je dat het woensdag beter gaat!
Fleury: Wat een punten! Mag je trots op zijn. Zijn jullie al klaar voor het L2 of blijf je nog in het L1?

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:38

Gefeliciteerd met de punten allemaal!!
Letizia jeetje vervelend met je rug! ik herken het, gelukkig niet zoals hoe jij het heb (heb zelf scoliose, dus soms voel ik mijn rug ook wel een beetje) Hoop dat het snel beter word.
Yentaah, haha is indd een drukke planning, 2x in de week paard rijden, 2x in de week fitness, 24 uur werken en nog n dag school, gelukkig hoef ik nog maar 3 opdrachten! schiet al aardig op :)

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 06:41

Fleury schreef:
Dit weekend met Vera op pad geweest :). Wil wel wat uitgebreider reageren maar wil nu toch wel graag al even een korte samenvatting kwijt.

<3
[ [url=m/ICZ7Xp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een 1e, 1e en 2e prijs, 8 winstpunten (201.5, 200.5, 203 en 200) en nu L2 startgerechtigd.

<3 met m'n kleine pony'tje.


Gefeliciteerd! Wat een punten joh! Omschrijven naar L2 voor volgend weekend? :D

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 09:22

Danique07 schreef:
Fleury schreef:
Dit weekend met Vera op pad geweest :). Wil wel wat uitgebreider reageren maar wil nu toch wel graag al even een korte samenvatting kwijt.

<3
[ [url=m/ICZ7Xp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een 1e, 1e en 2e prijs, 8 winstpunten (201.5, 200.5, 203 en 200) en nu L2 startgerechtigd.

<3 met m'n kleine pony'tje.


Gefeliciteerd! Wat een punten joh! Omschrijven naar L2 voor volgend weekend? :D


Ik denk het wel := We zijn eigenlijk officieel gezien nog niet klaar voor de L2. Heb nog nooit achterwaarts echt getraind (ze gaat wel achteruit maar wat aarzelend of scheef) het wijken moet dan echt meer en ik ga strenger beoordeeld worden op haar gangen.
Maar beter dan dit gaat het niet worden, het zou alleen nuttig zijn als ik selecties zou gaan rijden in de L1. Zou ik heel graag willen maar dat is onder de man niet te doen.
Ik vind het ook gewoon leuker om te proberen een winstpuntje in de L2 te gaan rijden dan nog een keer rond de 200 in de L1. Zoveel wedstrijden rij ik niet dus dan heb ik volgende week alvast 4 pogingen :D
En ik vind de L2 proeven gewoon leuker. En ik denk dat we op controle best wat punten kunnen winnen. In de L2 volgt alles snel achter elkaar maar Vera blijft goed te sturen. Alleen even zelf oefenen :D

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:22

Ik denk vooral vaak met zulke mooie punten... de kans dat het gaat tegenvallen is ook aanwezig. Dan zou ik er ook voor gokken een puntje in de L2 te rijden. Ik denk dat ik dan met 1 of 2 puntjes in de L2 net zo blij mee zou zijn als 8 in de L1. Maar vooral doen waar je je goed bij voelt. Bekijk het zo. Als het achterwaarts niet goed is, is het maar 1 onderdeel.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:33

Wat een resultaten, Fleury! Knap gedaan! :) Op naar de L2.

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:19

Even weer bijgelezen en een wat uitgebreidere reactie. Ik lees dat best veel van jullie "vooruitwerken" dus nu al bezig zijn met keertwendingen, travers en dergelijke. Wanneer beslissen jullie dan om de overstap naar de L2 te maken? En rijden jullie met regelmaat wedstrijden?
Bij mij is het eigenlijk een beetje apart gegaan. Zo had ik 1 winstpunt in de L1 en lage verwachtingen totdat ik 2,5 week geleden 3 winstpunten en een 1e prijs en dit weekend dus 8 winstpunten en een aantal prijzen behaalde. Dus allemaal een beetje out of the blue. 3 weken geleden had ik je echt uitgelachen als je mij had gezegd überhaupt eens richting de L2 te denken.
Maar nu is het ineens zover en ga ik het gewoon doen! Terwijl we in de training dus nog nooit eigenlijk L2 getraind hebben }:0 Maar dat ik dat ga doen komt denk ik ook omdat ik nu de kans heb om nog een keer 4 proefjes te rijden en daarna in november pas weer 1 proefje op een selectiewedstrijd en daarna misschien pas weer in het voorjaar als we weer onder de man kunnen gaan. (misschien vraag ik nog iemand of die tussendoor zo lief wil zijn mij een keer met de trailer te vervoeren om die lange periode een beetje te doorbreken) Dus ik heb 0 verwachtingen maar vind het ook zonde om er dan niet voor te gaan en het gewoon te proberen en het zien als een oefening. Maar ik oefen dus nog helemaal niet op hoger niveau (oh dat lieg ik, contragalop gaat best goed, maar dat oefen ik niet met mijn lessen).

Yentaah: Leuk dat je met een manegepony mee mag doen. Is toch goed voor de ervaring! En een eigen paard is ook duur :D Maar ik denk dat minimaal 2 keer in de week de pony rijden toch wel heel fijn is.

Ik probeer trouwens elke week les te hebben maar ivm gezondheid en dan nu de wedstrijden (en dan de dagjes rust van te voren en erna) lukt me dat gemiddeld 1 keer in de 2 weken. Krijg ook om de week les van dezelfde instructrice op een ander paard, dat is ook super leerzaam, dan leer je goed nadenken omdat ze allebei anders zijn.

Imaginaerum: Gefeliciteerd met je eerste winstpuntje in de L1!

Letizia: Balen dat je zo weinig hebt kunnen rijden. Hoop dat je gevoel gelijk heeft en je weer lekker kunt gaan rijden en wedstrijdjes Plannen!

Danique07 schreef:
Ik denk vooral vaak met zulke mooie punten... de kans dat het gaat tegenvallen is ook aanwezig. Dan zou ik er ook voor gokken een puntje in de L2 te rijden. Ik denk dat ik dan met 1 of 2 puntjes in de L2 net zo blij mee zou zijn als 8 in de L1. Maar vooral doen waar je je goed bij voelt. Bekijk het zo. Als het achterwaarts niet goed is, is het maar 1 onderdeel.


Precies! Als ik komend weekend 1 winstpunt haal uit de 4 proefjes dan zal ik zeker net zo blij zijn als nu met de 8 in de L1. En zo niet, dan ook prima, hopelijk dan wel veel ervaring opgedaan in de L2 proeven om weer voor te trainen.

Ik heb een topic gemaakt met een iets uitgebreider verslagje van afgelopen weekend en wat fototjes:
[RIJ-ITP] Wedstrijd Weekendje Weg met Vera

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:00

fleury, Zodra ik genoeg winstpunten heb ga ik over naar het volgende niveau. Ik heb iemand die samen met mij mijn paard traint dus ze loopt minimaal 2x in de week les en 2x in de week aan de longe of rijden. Nu ik nog bezig ben met mijn opleiding ga ik ook niet extra, want soms wil ik nog wel eens haar 3 x in de week doen en die gene die haar samen met mij doet ook, dus dan loopt ze 6x in de week.

Ik denk dat je echt moet kijken naar je paard. Calice heeft al M1 gelopen en kent al wat van het Z dus daar heb ik mijn voordelen ook al van.

xVera94

Berichten: 129
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:09

@ Imaginaerum; gefeliciteerd met je winstpunt!
@ Letizia; hopelijk gaat het nog steeds goed met je rug. Veel plezier met de wedstrijden die op de planning staan!
@ Fleury; Wauw, super gedaan zeg!! Gefeliciteerd! Lekker in de L2 proberen :)
Ik rij totaal niet regelmatig wedstrijden ivm 6 dagen per week werken en een jong paard. Aangezien we zo snel de punten in het L1 hadden, ben ik nu wel gericht aan het oefenen met M-oefeningen. Ik heb liever dat ik in de training verder ben en op wedstrijd kan wanneer ik wil, dan dat ik in een niveau "moet blijven hangen" omdat we als combinatie het volgende niveau nog niet beheersen.

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:38

Fleury: Ik doe de oefeningen zoals keertwending en SB vooral voor het aanspreken van het achterbeen, waardoor ze fijner wijkt. Ze wordt erg los van alle zijgangen. De oefening zelf ziet er nog niet uit, dat heeft nog heel wat tijd nodig :') Ik oefen een niveau hoger dan wat ik start, zodat ik meteen over kan stappen.

Interessant om te lezen hoe vaak iedereen les heeft!
Ik heb maandag gereden en wát een uur. Alleen maar doorbraken! Dingen waar we al langer tegenaan hikken, die nu opeens lukten. Net op tijd voor de wedstrijd zondag :Y)

lara1510

Berichten: 107
Geregistreerd: 23-08-13
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:01

Ik heb mijn L1-debuut helaas doorgeschoven naar oktober, zou eigenlijk 15 september gaan maar er zijn bij het rijden wat dingetjes er ingeslopen waardoor ik voor mijn gevoel liever even wacht. Volgens mijn instructeur zou het alsnog wel kunnen maar ik vind het nu een beetje kortdag om eerst dit probleem in de basis op te moeten lossen (wat ook een groot onderdeel is van de L1) en daarna nog wedstrijdgericht te trainen. Duss... eerst maar even uit dit kleine dalletje komen en dan weer focussen op ons debuut.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:28

xVera94: nouja wel fijn dat het zo snel is gegaan haha vind het altijd fijner om dan thuis door te trainen voor de volgende klasse dan dat het qua punten langzaam gaat. Al ben ik ook al blij met 1 winstpunt per proef :') Leuk dat je zo lekker veelzijdig bezig bent ook!

Loes1996: Zo te lezen ook lekker aan het trainen met Vera!

lara1510: jammer dat het debuut niet lukt, maar zo te lezen wel verstandige keuze dan. Lekker verder trainen!

Yentaah: ik les om de week een half uur! En fijn dat je zo'n les hebt gereden waarin allemaal dingen op zijn plek vielen!

Brittjuh97: hoe loopt ze inmiddels? En succes nog met de laatste loodjes van je studie!

Imaginaerum: toch nog een winstpunt! En volgende keer dan weer beter, was ook wel erg warm!

Letizia: vervelend zeg dat je zo'n rugpijn hebt (gehad) Ben je in het verleden gevallen, of? Leuk dat je wel weer aan het plannen bent voor wedstrijden en er zin in hebt!

Fleury: wow! Wat een monster punten en veel prijzen, gefeliciteerd!! En geef je groot gelijk dat je nu gewoon lekker L2 gaat starten! Verwacht met Luna niet hele hoge punten te gaan halen, ze doet het allemaal wel netjes maar ze heeft gewoon geen super gangen en dat zijn veel dingen toch wat lastiger te beoordelen. Dus als ga dan direct promoveren als ik thuis het netjes kan rijden en ik de punten heb om over te gaan.
Ik vond overigens zelf de overstap van de L1 naar de L2 met mijn vorige paard niet zo groot. Gaat helemaal goed komen met jullie!

Was gelukkig de verharde plek/verrekte spier na paar dagen klaar. Speelde de afgelopen dagen haar buik weer op (ze heeft nog teveel zand in haar buik, zijn we hard mee bezig onder begeleiding van de DA om het eruit te krijgen, maar gaat langzaam) Had ze echt een opgeblazen hangbuik. Na het rijden is het elke keer wel weer beter en we geven nu de zandkuur even wat langer, hopelijk verbeterd het verder.

Ondanks de beperking wel weer een goede les gereden, in het begin was ze wat stugger waardoor ook het aanspringen weer verkeerd ging, maarja ook wel logisch met zo'n buik die in de weg zit. Zusje heeft nog wel wat foto's gemaakt.

Pasje schoudervoor:
Afbeelding
Terugschakelen in draf:
Afbeelding
Wegrijden en wat richting halsstrekken
Afbeelding

Afbeelding

Morgen weer rijden en hopelijk is haar buik dan weer wat beter. Volgende week zondag is het immers al zo ver :):)

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 12:44

Urosa Ondertussen loopt Calice weer fijn! van het weekend even gesprongen, dat deed haar ook veel goeds. Thanks, alles schiet al aardig op en hoop gewoon dat ik in december alles kan inleveren! dus mogelijk dat mijn wedstrijden tot dan even op een laag pitje staan.
Fijn dat het bij jou weer beter gaat!

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 05:37

Wie mag er dit weekend weer? Wij starten morgen voor de tweede keer L1! Voor het eerst proef 7 en 8, dus vandaag nog even oefenen met het voorlezen door vriendlief en dan kan het getut weer beginnen, heerlijk.

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:21

Wij starten zometeen weer. Zo snel wassen, vlechten en ik zadel vast thuis op want het is hooguit 5 minuten rijden en mijn vriendin komt wat later naar het terrein om te Lezen. Ik moet om 10:15 en 10.23 als eerste van de L1. Ik vind het ook wel weer ff wennen, proef 7 en 8. Wel een stukje makkelijker denk ik dan 9 en 10.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:45

Succes dan straks! Ja ik ben benieuwd of dit makkelijker blijkt te zijn! In eerste instantie dacht ik van niet maar wellicht val het mee.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:47

Succes allemaal! Wij gaan ook. Hopen dat het een beetje droog blijft. :)

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:56

Veel succes en plezier met jullie wedstrijd Danique07 en cijsalover! Hopelijk houden jullie het droog tijdens de proefjes.

Vera heb ik gisteravond in alle rust gevlochten en toen weer op de wei gezet. Gisteren was ze super mooi, ook voetjes en staart gewassen maar nu zal ze wel weer een moddermonstertje zijn. Als het goed is hoef ik haar zo alleen maar te poetsen en dan zadelen en vertrekken. Zorg weer dat ze een ruim uur pauze heeft voordat het zadel er weer op moet en hopelijk is daar wat gras wat ze kan grazen. De staart zit in een vlecht en is hopelijk nog heel zacht als ik hem daar losmaakt en d'r witte voetjes waren dus schoon maar moet nog 15 km door berm/bos/hei en ze poept ook altijd recht op d'r achterbenen dus de kans dat die wit blijven......

Wat doen jullie altijd met de witte beentjes? 5 min losrijden zorgt al voor een grote poepvlek dus heb het een beetje opgegeven om die volledig wit te houden /maken.

Imaginaerum
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 07:58

De beste tip: een paard kopen zonder witte aftekeningen. :D :D Haha. Ik ben zooo blij dat Gen geen wit heeft, scheelt me schrobben.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:04

Succes allemaal die vh weekend starten :D

Ik sta voor donderdag op de reserve lijst, ik hoop dat ik mee mag rijden :)

Er vroegen wat mensen naar m'n rug, inmiddels een paar buitenritje er op zitten en geen klachten meer! Ik ben er nooit op gevallen, maar vermoedelijk ontstaan door een samenloop van omstandigheden waaronder stress...

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:16

Imaginaerum schreef:
De beste tip: een paard kopen zonder witte aftekeningen. :D :D Haha. Ik ben zooo blij dat Gen geen wit heeft, scheelt me schrobben.



Afbeelding

Neeeee.... 4 witte benen! De tip... geen idee... goed schrobben en het dan zo laten. Mogelijk nog met anti klit insprayen zodat vlekken minder snel pakken?

Danique07

Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:18

Ik heb vanochtend gereden met succes! Eerste proef gingen we helaas over de hekjes heen en kostte mij dat -2 (aardige jury!) en had ik 187-2, tweede proef ging goed en had ik 210,5. Dat zet de teller op L1+12 en zal ik denk ik ook onze volgende wedstrijd L2 proberen. We hebben nog niks opgegeven. Nu nog aan het wachten op eventuele prijs!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:44

Wat een punten voor je laatste proef :wow: