[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:01

Jeetje Sharona, wat balen! heel apart dat de koorts zo snel opliep! gelukkig heb je direct actie ondernomen.

Lindor, waarom wil je eerst 190+ rijden ? ik ga altijd over wanneer t kan :')

Shari_B
Berichten: 806
Geregistreerd: 18-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:48

Balen Sharona, hopelijk was de koorts eenmalig!

Duimen dat het allemaal goed blijft gaan calice en je snel weer lekker kunt trainen.

Ik ga overigens ook altijd pas over als ik minimaal 1x 195+ heb gereden, vind dat je toch zeker wel 2 winstpunten in een proef moet kunnen rijden om klaar te zijn voor de volgende ( nou reed ik met mijn eigen paard altijd al een keer 195+ voor ik aan de 10 winstpunten zat dus altijd gelijk over gegaan).

Hier nogsteeds in de lappenmand, foto’s gemaakt maar daar gelukkig niks op te zien dus waarschijnlijk alleen bloeduitstortingen en kneuzingen door de glijpartij. Dierenarts komt halverwege de week weer, als hij dan beter loopt is het positief en zal het nog een week of 2/3 zijn voor ik er weer op kan, mocht zij hem dan nog te slecht vinden zal het een langer verhaal worden helaas...

Lindor92
Berichten: 6998
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 20:54

We zijn er nog niet klaar voor om L2 te starten. En je gaat toch gauw kelderen in punten na een promotie. We moeten eerst wat meer stabiliteit hebben tijdens het rijden.

Brittjuh97

Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 14:59

Bij promotie ben ik nooit echt gekelderd met punten _O- Calice loopt zelf vrij stabiel, vooral zodra we richting de hogere klasse gaan trainen.

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:13

Oeps weer even het topic uit het oog verloren :=

Afgelopen zaterdag onze 2e L1 wedstrijd. We waren een halfjaar niet weggeweest en dat had ik een beetje onderschat. Cadans vond het erg spannend en was onder de indruk van alles, daardoor werd ie erg gespannen en sterk waardoor ik te gecontroleerd wilde rijden en dat maakte het geheel erg slordig.. 2x 165,5 geheel terecht. Echter gingen we vooral heen om m braaf z’n rondje te laten doen, hij is niet 1 keer geschrokken en liep langs de hekjes alsof ie dat altijd gedaan heeft (heeft ie 2 keer eerder gedaan) dus hij is z’n humor niet verloren :+ ondanks de punten ben ik zo ontzettend trots op m. Hij is gewoon nogal gevoelig en heeft kilometers nodig, die gaan we zeker maken! Zin in!

Sorry voor de ego post :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 16:00

Goede instelling _sharonnn! :)

Spannend @ Shari_Becker! Hopelijk gaat het snel beter :)

Vandaag was Djuun ontzettend ril en fris, dus voor het rijden eerst maar even laten uitrazen, anders is het rijden met veels te veel spanning omdat ze d'r ei niet kwijt kan. Had d'r goed gedaan, ze was behoorlijk relaxed/braaf met rijden :)
Heb nog even een stukje gefilmd, lang leve de bakrand :')
https://www.instagram.com/p/B4uXrsBpehG ... etehwkvolj
Niet perfect, maar we halen inmddels vrij makkelijk de 10 meter :)

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 19:41

Is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je gaat kelderen in punten na je promotie. Imo ga je pas over als je er klaar voor bent.


Komt goed hoor _sharonnn. Gewoon lekker wedstrijd ritme opbouwen en dan gaat het vast vanzelf beter +:)+

kimwilliam

Berichten: 1161
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 15:48

net ingeschreven voor 15 dec!!
onze tweede l1 wedstrijd

van de week weer opgepakt en ging zo lekker dat we hebben ingeschreven, ben erg benieuwd !

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:29

Nog bedankt voor de berichtjes :)

Na afgelopen weekend gelijk weer besloten om op wedstrijd te gaan, dit was gisteren. Nou ik kan mn grootste dieptepunt opschrijven in m’n (korte) dressuur carrière.. met het vorige concours nog in ons achterhoofd (en de daarbij horende punten) gingen we vol goede moed op pad, alles zat mee, hij voelde een stuk fijner dan de week ervoor. Helaas sprong ie beide keren verkeerd aan in de rechter galop, wat resulteerde in 3 keer een 1 en daarna een 2. Terecht, niet getoond en niet voldoende hersteld. Vervolgens op al m’n andere onderdelen afgestraft, terwijl hij helemaal geen gekke dingen had in de rest van de proeven. Het was weliswaar niet winstpunt waardig, maar toen ik de punten hoorde, viel ik bijna van m’n stoel af :+ eerste proef was slordig en gokte ik rond de 167. 2e proef er al een stuk fijner aan dus gokje rond de 174. Je raadt het al, na al die enen. Eerste proef 152(!!!!) en de tweede proef 147(!!!!!!!!!!!!) ik heb dus gewoon een verliespunt gereden.. ook een prestatie :D alleen als ik had geweten dat het zó slecht was, had ik af gegroet. Vanwege Cadans z’n spanningen op vreemd terrein zijn we al blij met onze zuurverdiende winstpunten, dus dit was echt niet verwacht.. vervolgens links en rechts al begrepen dat dit hele normale punten waren voor deze jury. De nummer 2 had 174 en nummer 1 202 dus schiet mij maar lek :=

Snel vergeten en rustig doorrijden, dit was pas onze achtste wedstrijd (voor ons beiden) sinds we begonnen zijn met wedstrijden rijden, dus ik ben dik tevreden. Cadans is en blijft m’n top knol! Erg jammer van het resultaat, want nogmaals, als ik m echt zo slecht had gevonden, had ik af gegroet..

Wij gaan 13 en 15 december denk ik weer op pad :)

Nog meer mensen wedstrijd gehad?

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 23:44

Wat jammer Sharon. Deze wedstrijd snel vergeten en lekker door gaan trainen voor de volgende. Komt vast goed!

Ik ga woensdag en donderdag weer voor het eerst sinds 8 maanden op concours. Hebben er zin in :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 01:31

Ooh jeetje sharon :oo
Met zulke punten zou je bijna denken dat je de hele proef achterwaarts hebt afgelegd...
Volgende keer weer knallen! :)

Succes Elitedeux!

Ik had vandaag clubwedstrijd, m'n zus mocht eerst en die miste duidelijk impuls, dus toen ik djuun overnam was ik verbaasd hoe heet ze was :?
Dus m'n zweep maar weggelegd en m'n proef in gegaan. Ze ging wat duiken in de galop, rechtsom spring ze in het verruimen overkruisd. Nu is dit niet echt iets nieuws, maar ze dramde daarna flink door, dus kon ze niet snel terugnemen en je hebt in proef 9 gelijk al weer afwenden bij de A, dus dat werd even een rommeltje :+ Overgang naar draf had ik ook m'n 1e 3 te pakken :+ Uiteindelijk nog 188.5 en een 4e plaats :) (punten tellen overigens niet)
Maar bij thuiskomst schaamde ik me dood, Djuun moest ontzettend nodig plassen. Ze stond op de paddock toen ik op stal kwam en daar plast ze niet, maar had er helemaal niet bij stil gestaan, dus was gelijk gaan poetsen en vlechten op de poetsplaats. Dus ze moest zo nodig, arm beest :o

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 16:47

Oei Sharon.. Zulke punten zijn natuurlijk niet goed voor je zelfvertrouwen.. :(:) Gewoon lekker door trainen, dan komt het van zelf goed!

Lezitia nette punten ondanks de 3! Grappig dat ze bij je zusje de impuls mistte en dat ze bij jou zo heet was. Dat van dat plassen herken ik, mijn merrie doet dat ook NOOIT ergens anders dan in haar stal. Wat doen die arme beesten zichzelf toch aan denk ik soms :P

Wij afgelopen zaterdag ook een rot dag gehad.. We hadden selectie wedstrijd. Jillz liep tijdens het losrijden erg fijn, en ging dus ook vol goede moed de ring in. Helaas ging het bij het binnen komen al mis. Ik moest natuurlijk recht op het jury hokje af rijden, en ineens gaat ze op X stil staan en kreeg haar gewoon niet meer vooruit. Haar ogen stonden op stokjes en ze was echt als de dood voor het jury hokje. Op een gegeven moment had ik haar weer in haar vooruit maar draait ze 180 graden om en gaf een flinke bok. Dit doet ze normaal nooit dus ik vermoed dat ze haar spanning gewoon kwijt moest en even niet goed wist hoe ze dat moest doen. Ik heb nog geprobeerd om verder te rijden maar bij het stukje aanspringen in galop in de hoek bij C (en het juryhokje) sprong ze weer weg en begon ze weer te rennen. Toen heb ik besloten om af te groeten. Gelukkig had ik een hele lieve jury en mocht ik mijn tijd in de ring vol maken. Ik heb haar toen op de volte gezet bij A en de volte steeds een stukje groter gemaakt richting C en op het eind had ik haar redelijk ontspannen in de buurt van het jury hokje. Gelukkig hebben we het positief af kunnen sluiten en hopelijk heeft ze hier geen vervelende ervaring aan over gehouden. Het was ook pas haar 3e binnen wedstrijd dus ik denk dat we gewoon nog wat meer ervaring op moeten doen. Gelijk deze zondag nog een wedstrijd ingeschreven om lekker te oefenen. Daarna krijgt ze even een korte wedstrijd pauze en trainen we thuis lekker door!

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:38

Ooh wat jammer ginatje :\ kilometers maken dus! Gelukkig geef je haar de ruimte, het moet voor iedereen leuk blijven :)
Die van mij ziet juist thuis veel meer spoken dan op wedstrijd, werkontwijkend gedrag zeg maar :') Ze is ook totaal niet bang aangelegd en ik kom letterlijk overal met d'r, merries :+

M'n nieuwe zadel (Hulsebos) komt 19 december, nog 'n maand geduld, had eigenlijk gehoopt dat ze vd week zouden komen, heb een weekje vrij, maar ach :+

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:43

@Letizia oeh ben je gebeld? Naja nog wel lekker voor de kerstvakantie. Ik heb ongeveer 3 weken na jou 1 gekocht dus zal voor mij dan wel januari worden.

@Ginatje wel fijn dat jullie t nog positief konden afsluiten en idd als t pas haar 3e indoor is.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 17:52

Ja, ze belde gisteren! Heb er echt zin in :D
Welk model had jij?

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:32

Ik heb de Dynamic 3 besteld en welke had jij? Haha ben heel benieuwd hoe het je bevalt! Wachten duurt dan zo lang

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 18:40

Een WD3, ik ben ook echt zo benieuwd! :D Wachten duurt veels te lang :Z
Zeker nu er 'n datum is geprikt :+
Had jij nog extra's?
Hier extra zachte zit en buffelleer op de rok, maar dat viel allemaal binnen de basis prijs (alsof die laag is :') )

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 20:37

Oh heerlijk nieuwe zadels! Ben wel benieuwd naar de foto’s straks <3 <3

M_arjolein

Berichten: 1422
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 22:41

Haha ja wel jammer dat het nu nog een maandje duurt als ze dan al gebeld hebben enzo haha. Hetzelfde als jou alleen de extras die binnen de vaste prijs zaten. Vond ik qua prijs ook meer dan genoeg :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 00:41

Nou, inderdaad :+

Zal wel foto's showen als hij er ein-de-lijk is :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:45

Bedankt voor alle lieve berichtjes :) 13 en 15 december gaan we er weer voor!

Elite: wat leuk zeg, heel veel succes!

Letizia: toch nog goed gedaan dus! En dat ze moeten plassen, tja daar doe je niks aan helaas :n gaaf van je zadel!

Ginatje: dat is balen zeg! Wel goed dat je het positief hebt kunnen afsluiten :)

Ik wil ook rustig aan kijken naar een ander zadel, alleen duurrrr := weet ook niet precies hoe ik moet beginnen enzo.

kimwilliam

Berichten: 1161
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:59

waar start je sharronnn?

ik start namelijk ook 15 dec :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:01

kimwilliam schreef:
waar start je sharronnn?

ik start namelijk ook 15 dec :)


Dan start ik in Warffum :)

kimwilliam

Berichten: 1161
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 15:01

oke ik start in 's-Gravenzande

Elitedeux

Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 23:44

Nou de kop is er weer af na bijna 8 maanden tijd. Hij was erg fris maar liep wel lekker. Eerste proef veel spanning door het juryhokje, maar toch ook goede stukken en hier 182.5. Tweede proef liep hij veel ontspannender en hier 188.5 met nog een vierde prijs. Erg blij met dit resultaat, morgen nog 2 proeven in Saasveld.