[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:08

L_iek schreef:
Wij vandaag ook weer gestart, eerste proef ging echt perfect. Tweede wat minder, was mijn concentratie ook kwijt. Resultaat 175 & 171 :') Ach ja, volgende keer beter!

Balen zeg! indd volgende keer beter.

Ik baal nogsteeds een beetje, ik was namelijk aan het losrijden voor 190 punten :')


Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 18:09

Kon je je wel vinden in de opmerkingen?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 20:53

Brittjuh97 schreef:
Ik baal nogsteeds een beetje, ik was namelijk aan het losrijden voor 190 punten :')


Ik herken het :roll: ik dacht echt: dit wordt dubbel winst per proef... _O- kwam ik even van een koude kermis thuis :=

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 21:42

linda2008 schreef:
Brittjuh97 schreef:
Ik baal nogsteeds een beetje, ik was namelijk aan het losrijden voor 190 punten :')


Ik herken het :roll: ik dacht echt: dit wordt dubbel winst per proef... _O- kwam ik even van een koude kermis thuis :=


precies dat! en het lag niet eens aan Calice, nee aan mij :')

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:11

Nou hoor we zijn eruit! L1+10. Wat een worsteling was dat laatste winstpuntje... bodem van de ring was super zwaar en ongelijk + zadel wat niet meer optimaal lag = paard wat echt nog minder goed aan de hulp stond.
Nu pauze houden en we hopen in april/mei ons L2 debuut te gaan maken. In de tussentijd trainen we door op de "nieuwe" onderdelen die we gaan tegenkomen en versterken we de onderdelen die er nu al zijn.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:43

Loes gefeliciteerd met je laatste puntje!

Gaan jullie allemaal gelijk over met 10 wp? zelfs als je laatste puntje wat moeizamer ging?

Ik vind het nogal lastig, ik heb er nu 12 in de B, ik riep heel hard dat ik zo snel mogelijk de B uit wilde (al met 6 paarden uit gereden en steeds als ik L wilde starten gebeurde er iets met mij of het paard).
Maar ineens ging de laatste wedstrijd niet zo soepel, dus heb ik nogmaals B ingeschreven...
nu twijfel ik wat ik daarna verder zal gaan doen... (mede omdat er een verhuizing van stal op de planning staat)

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:52

Ik ga wel direct over, maar oefen zoals nu dan gewoon thuis door. Is mijn derde paard in de L1 dus wil nu weleens het L2 in := .., maar ze is er nog niet klaar voor dus ga niet al snel starten zegmaar. Vind het alleen voor mezelf zonde dan om geld uit te geven aan L1 proeven terwijl ik die zelf niet leuk meer vindt. Voor routine voor paardlief zou het wel goed zijn hoor, maarja...is toch telkens best een investering in geld en in tijd gezien wij met de trailer op pad moeten. Dus ik pak in de tussentijd wel wat lessen op andere locatie mee enzo.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:52

Waarom zou je níet over? Verliespunten ga je waarschijnlijk niet rijden. Blijf je dan alleen maar om prijsjes te sprokkelen? Want anders kun je denk ik beter een beetje 'aanrommelen' in een klasse hoger, dan krijg je ook nuttiger commentaar.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Loes1996
Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:54

Sheran ja dat is inderdaad ook nog een goed punt. Met de feedback op je protocol kan je weer doortrainen.

Momenteel samenwerken met Hannah van de Doezehoeve (V. Namorai, M. Happiness).

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:06

Sheran schreef:
Waarom zou je níet over? Verliespunten ga je waarschijnlijk niet rijden. Blijf je dan alleen maar om prijsjes te sprokkelen? Want anders kun je denk ik beter een beetje 'aanrommelen' in een klasse hoger, dan krijg je ook nuttiger commentaar.


Mijn paard is nog geen jaar onder het zadel, we hebben nog wel eens moeite met het aanspringen in de rechtergalop. En dat is natuurlijk wel een basis voorwaarde (en in zo'n geval moet ik sowieso al 3x een 3 incasseren en op zien te halen ;) ). Ik gebruik de B nu vooral om haar meerdere locaties te laten zien en om te oefenen om met onze spanning om te gaan.
Daarna moet toch de rechtergalop wel echt beter worden, en dan zijn we aan wijken nog niet eens begonnen ;) :P daarom vind ik het dus best wel lastig... Alles heeft zo zijn voor- en nadelen.
Ik ben (ivm tijd en geld) ook niet van plan om tot 30 punten door te rijden, op de nieuwe locatie word trainen iets makkelijker dus het plan is om dan door te trainen totdat we denken klaar te zijn voor het L1.
Nu is vooral de vraag: ga ik komende maand nog eens B starten? Of niet meer? Ga ik vanuit de nieuwe stal nog eens B starten omdat we er dan eventjes uit zijn? Of toch niet? Ik vind dat nog niet zo'n makkelijke beslissing :')

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:11

Kun je dan niet beter thuis even doortrainen?

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:14

ja dat zou natuurlijk kunnen. Maar omdat ze nog niet zo lang onder het zadel is vond ik het ook wel prettig om haar wat te laten zien enzo ;)

Sheran
Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:24

Buitenritje maken :P

Nee joh, uiteraard eigen keus. Persoonlijk zou ik alleen liever thuis verder oefenen, wedstrijden zijn heel erg prijzig, je zou dan ook een les extra kunnen nemen. Of twee.

Hate is always foolish, and love is always wise. ~Doctor Who
Volg mijn aquarellen op Instagram!

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:28

Ik was eerst van plan om idd gelijk over te gaan (met de B naar de L1 wel gedaan), maar heb nu besloten dat ik in het buitenseizoen pas L2 wil starten.
Maar goed, sowieso eerst de laatste 2 winstpunten nog halen :+

Djuun loopt nu soms wel, soms niet, echt te diep in galop. Vandaag ook weer tijdens de training. Wel uiteindelijk op kunnen lossen door halt-draf en stap-galop oefeningen te doen, dat lijkt bij haar goed te werken om haar meer op d'r achterhand te krijgen :)
Maar goed, hier kan ik in de L1 nog wel mee weg komen, maar dit gaat ons in hogere klasses wel nekken vrees ik :)

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:46

Sheran schreef:
Waarom zou je níet over? Verliespunten ga je waarschijnlijk niet rijden. Blijf je dan alleen maar om prijsjes te sprokkelen? Want anders kun je denk ik beter een beetje 'aanrommelen' in een klasse hoger, dan krijg je ook nuttiger commentaar.



Kuch kuch.. prima L1 debuut gereden met 2 winstpunten, daarna een wedstrijd geen winstpunten en de wedstrijd daarna een verliespunt haha.

Maar verder sluit ik me bij je aan :D

Wij rommelen inderdaad in de L1, thuis loopt ie het wel, op wedstrijd niet, dus wij gebruiken de wedstrijden puur voor ervaringen :j

Rock this day like there is no tomorrow

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:33

Dat is dan heel goed te begrijpen sharon. Gewoon routine op doen en het moet op wedstrijd ook normaal worden, dus dan kun je niet alleen maar thuis blijven trainen waar het wel goed gaat.

Ik wil in april over, heb nu in 3 wedstrijden 7 punten, ondanks dat die van mij nog maar 6wordt dit jaar en 6x mee is geweest (3x b 3xL1) hoef ik niet persé op wedstrijd want het interesseerd hem toch niet zoveel.
Dan train ik met zon paard wel gewoon liever thuis en ga ik ook niet vaker dan 1x per maand op wedstrijd.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

ginatje
Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:35

Ik rijd de selecties voor de kampioenschappen en daarom rij ik dus automatisch de klasse helemaal uit.. Ik ben in maart begonnen in de B, na de hippiade in september zijn we L1 gestart en ga in maart mijn L2 debuut maken. Wij starten altijd maar 1 proef, anders gaat het me wel iets te snel.

Zelf zou ik ook pas over gaan als ik in de training een klasse verder ben.. Op wedstrijd gaat het meestal iets minder dus wil wel genoeg overhouden.

Jillz (Sorento x Vivaldi) B+29 Hippiade 2019 klasse B: 65.9% L1+29 L2+23 M1+19

Elitedeux
Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:15

Ik ga altijd over wanneer ik het gevoel heb dat het kan, niet altijd met 10 wp gelijk. Ik heb het geluk dat ik sneller kan promoveren dus als ik een klasse "zat" ben ga ik over naar de volgende klasse (of sla er 1 over :+)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

linda2008
Berichten: 4253
Geregistreerd: 30-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 10:59

Elitedeux haha dat is luxe! :P

Na lang getwijfel heb ik nu wel besloten dat gister mijn laatste B wedstrijd was. Dat was vorige keer al de bedoeling maar toen ging het ineens niet zo goed. Gister was ze sterk en moest ik haar in het begin enorm op de rem houden, maar in de proeven ging het eigenlijk wel fijn (op wat kleine puntjes na) en dat resulteerde in beide proeven 1ste met 196 en 197,5 punten. Dát vind ik een mooie afsluiter :j :D
Nu gaan we even rustig aan doen, per 1 maart verhuizen en ondertussen richting L1 trainen, want daar zijn we nu nog niet gelijk klaar voor :o hihi

melissa_93
Berichten: 2647
Geregistreerd: 21-10-08
Woonplaats: Neede

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:23

Tijd geleden hier mee gepraat toen ik het springpaard L1 reed.
Binnenkort wil ik met mijn jonge paard de overstap gaan maken naar de L1, leuk om hier jullie ervaringen te lezen en te delen.

Gisteren hebben we de regio gereden in de B, iets teveel turbo erop maar wel heel fijn kunnen rijden. Beloond met 204 en 207,5 en een 6e prijs :D
Kan zijn dat we nog 1x B starten en anders gaan we denk ik begin april naar de L1.

Zie hier de vraag of mensen bij 10 overgaan of langer doorrijden. Ik vind het juist wel fijn om de klasses uit te rijden. Jong paard en zo lekker ervaring opdoen op vreemd terrein. Ik heb geen haast, ze krijgt de tijd dus voor mij geen reden om met 10 punten over te gaan.

Kendall Platinum (Ferguson x Kennedy)B+34 / L1+31 / L2+33 / M1+11
Iquinara (Numero Uno x Quidam's Rubin) L2+11 september 2020 verkocht
Donnatelli (Don schufro x Alabaster)Eindstand Z2+7 januari 2018 verkocht naar zweden


Wie vecht kan verliezen, maar wie niet vecht heeft al verloren.

Elitedeux
Berichten: 688
Geregistreerd: 25-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:09

Hee Melissa welkom terug :D
Zag idd dat je 6de was, super netjes :)

Elite Deux - M2 + 6, M + 2 <3
Jacco - L2 + 5 <3

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:04

Welkom terug meslissa!

Morgen heeft diegene waarmee ik Calice heb een wedstrijd, ben benieuwd :)

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:28

Mooie punten linda, lijkt me idd ook een goede afsluiter. Lekker verhuizen en verder trainen voor het L1.

Melissa, welkom terug!

Wij zijn ook al hard aan t trainen voor het L2 en de eerste wedstrijden zijn al opgegeven, oke ze zijn bij mij tegenover bij stal en dat gaat nogal hard vandaar.
Het achterwaarts begint hij nu te snappen dus in april moet dat helemaal goedkomen.
Wijken hebben we flink op geoefend omdat hij meer moest scharen en scherper aan mijn been moet worden. Dat gaat nu ook goed. Dus dan moet t L2 ook goedkomen.
Ook zijn we bezig met de schouderbinnenwaarts, begint hij ook te snappen. Al met al een slim paard. Het is een draver en t valt me alles mee. Hij galoppeert liever heb ik het idee.

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐

kimwilliam
Berichten: 1160
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:55

Hallo allemaal! na even weer stil te zijn geweest gaan we zondag weer!!

wat heeft iedereen mooie punten behaald <3

ik hoop zondag gewoon lekker mn proeven te kunnen rijden. mijn voorbereiding is niet heel super deze keer, maar hoe rotter de voorbereiding hoe lekkerder meneer soms lijkt te lopen, heel raar maar ik accepteer het maar.
de vorige wedstrijd in december was de jury wel erg streng maar daardoor weet ik wel de kleinste puntjes. dus ben benieuwd wat we er nu van maken :)

nog meer mensen die van het weekend starten?

-Kimmy Shots-
william Motafko ( v. Nando ) B+14 l1+11 l2+..
Chanorka ( v. tuschinski ) PSG/Inter 1 ... mommy to be : [KS-MK] unforgettable change - Chanorka x Negro

Sharonaa_
Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 20:40

Ik start zondag ook weer.
Vandaag les gehad en de afgelopen tijd en met de les flink hard gewerkt met succes.
Dus ik ben benieuwd zondag.

Kim succes dit weekend!

Eclair dore B+3 - L1+7 - L2+3 - M1+1 - M2+9
Ingmar M2+4 ⭐


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers