Verder komen in de paardensportwereld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elisa2
Berichten: 36997
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verder komen in de paardensportwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 13:08

Hoe oud ben je en wat wil je precies? wil je verder qua sport of wil je werken in de paardenwereld?

Hoeveel ervaring heb je zelf? is je paard al beleerd en heb je nu hulp er bij?

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2
Berichten: 36997
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:35

Kimberleygo schreef:
Elisa2 schreef:
Hoe oud ben je en wat wil je precies? wil je verder qua sport of wil je werken in de paardenwereld?

Hoeveel ervaring heb je zelf? is je paard al beleerd en heb je nu hulp er bij?

Ik ben 18 in september word ik 19. Ik wil verder qua sport wil heel graag ver komen met springwedstrijden.
Ik heb vanaf m’n 7de tot 14de gereden op een manege hier heb ik mee gedaan met dressuur en springwedstrijden. Het hoogste wat ik toen heb gesprongen was 80cm. Ik heb nu hulp van iemand die ook haar eigen paard heeft en meerdere eigen paarden heeft gehad. Maar het is niet iemand die zelf op een hoog niveau rijd. Ze weet wel wat ze doet en heeft me heel goed geholpen met hoe ik hm het beste kan trainen nu en dan vooral grondwerk en longeren. Maar het is niet iemand die me echt zou kunnen begeleiden met het rijden en hoe ik dit het beste kan doen.


Je kan je paard dan het beste professioneel zadelmak laten maken en onder hun begeleiding het rijden over gaan nemen. Zij weten dan misschien ook wel een goede instructeur voor je of kunnen je zelf een tijdje les geven.

Wat de rest zegt, paarden voor anderen rijden ben je vrees ik nog niet goed genoeg voor. Maar misschien heeft iemand wel een leermeester springpaard waar je onder begeleiding eens mee mag rijden.

Met deze beginnetjes rol je er vanzelf in.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Elisa2
Berichten: 36997
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verder komen in de paardensportwereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 13:49

Wacht even, voordat wat ik schrijf verkeerd uitgelegd wordt. (of ik het krom verwoord heb)

De meeste mensen die iemand zoeken om paarden te rijden, zoeken mensen die deze kunnen verbeteren en/ of op niveau houden. Dat is denk voor TS nog een stapje te ver. Maar een leerpaard leasen met begeleiding of iemand die het leuk vind om haar ermee te helpen en een geschikt paard heeft staan dat kan prima. En dat lijkt mij ook een goed idee. :-)

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilona__, spookyskippy, vibabu en 32 bezoekers