Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:42

Maar het is toch niet zo dat als je iets netjes en redelijk vraagt dat het antwoord ook :"ja" moet zijn?
Het is toch een vráág?

Je hebt een verzoek gedaan, en daar heeft de organisatie om wat voor reden dan ook niet aan voldaan. Misschien zelfs domweg een vergissing. Dat kan. Heel vervelend, maar dat kan.

Gewoon een mailtje sturen om te kijken wat er nog mogelijk is.
Kan er niets, dan dikke pech. En misschien in het vervolg bij inschrijven er bij vermelden dat je alleen voor de middagrubrieken kunt komen/ en ze vragen je te berichten als dat niet kan, zodat je je tijdig ook weer af kunt melden.

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:49

Femke_Tweety schreef:
En toch.
De allereerste en énige berichten van ts op bokt gaan over deze onenigheid.

En die is scherp gesteld.

Ik krijg er niet echt een prettig gevoel bij. Vermoed dat er meer speelt.

Maar ik kan ernaast zitten.


Wat suggereer je nou eigenlijk (om het daarna proforma weer snel te relativeren)? Het klinkt namelijk redelijk ranzig. Maar ik kan ernaast zitten.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:53

Punz schreef:
Maar het is toch niet zo dat als je iets netjes en redelijk vraagt dat het antwoord ook :"ja" moet zijn?
Het is toch een vráág?

Je hebt een verzoek gedaan, en daar heeft de organisatie om wat voor reden dan ook niet aan voldaan. Misschien zelfs domweg een vergissing. Dat kan. Heel vervelend, maar dat kan.

Gewoon een mailtje sturen om te kijken wat er nog mogelijk is.
Kan er niets, dan dikke pech. En misschien in het vervolg bij inschrijven er bij vermelden dat je alleen voor de middagrubrieken kunt komen/ en ze vragen je te berichten als dat niet kan, zodat je je tijdig ook weer af kunt melden.

Op een vraag is idd een ja of nee mogelijk maar zoals ik begreep heeft ts bij het inschrijven duidelijk al aangegeven niet als een van de eersten te kunnen starten en er een telefoontje achteraan gegooid waarbij een ander wel simpel verplaatst kon worden.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:53

KimD schreef:
Als ik verantwoordelijk ben voor het secretariaat en de lijsten, en ik vermeld erbij dat er via mail vragen of opmerkingen mogen worden gestuurd reageer ik niet op telefoon, WA, FB of FB Messenger. Die vragen neem ik tegenwoordig niet eens meer in behandeling.


TS je hebt gebeld, en mss hanteert ook dit secretariaat diezelfde regel. Mss gewoon via de mail nog een keer aanvragen. En als het dan nog niet kan is het helaas.

Kelan

Berichten: 1626
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 23:58

Waarom stuur je niet gewoon nog even een mailtje?
Je had gebeld, het secretariaat zou er naar kijken.
Kan toch heel goed zijn dat ze dat gewoon per ongeluk vergeten is?

Zou mij ook kunnen gebeuren.
Daarom vind ik mailen handiger, want dan heb je een soort To Do lijstje in je mailbox (daarom zetten we er dus ook nooit een telefoonnummer bij :D )

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:03

Precies. Gewoon nog een keer mailen en vragen het je per mail te laten weten of ze je alsnog in de middag kunnen zetten/ en je afmelden als dat niet kan.

Klaar.

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 00:23

Pipo2020 schreef:
Maar goed ik moet blijkbaar alles opzij zetten als iemand geen zin heeft om een heel klein pietsie rekening te houden met mij, dat is dan duidelijk.


Ik draai hem toch even om.. blijkbaar moet de organisatie dus alles opzij zetten omdat 1 persoon perse in de middag wil starten, terwijl dat niet kan.

De wereld draait niet om jou, de wereld draait ook niet om de organisatie, om die wedstrijd... De wereld draait gewoon rustig door.

Relativeren. Jij kunt niet s'ochtends, zij kunnen je niet smiddags plaatsen, je hebt geen inzicht in waarom niet en dat hoeft ook niet. Volgende keer beter.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 07:33

Pipo2020 schreef:
Maar goed ik moet blijkbaar alles opzij zetten als iemand geen zin heeft om een heel klein pietsie rekening te houden met mij, dat is dan duidelijk.

:= zo, als betreffend secr dit leest weet je iig zeker dat ze nooit meer een verzoek van jou gaan inwilligen. :=

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:03

Waarschijnlijk moet het secretariaat een andere middag starter vragen of deze naar de ochtend wil.
Denk dat de antwoorden nee waren.
Je kunt niet zomaar schuiven na het uitkomen startlijst, dan moet je ook meewerkende mederijders hebben

Ooit zei iemand, je mag als rijder pas klagen als je ooit zelf in de organisatie hebt gezeten.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:16

Echwel schreef:
Waarschijnlijk moet het secretariaat een andere middag starter vragen of deze naar de ochtend wil.
Denk dat de antwoorden nee waren.
Je kunt niet zomaar schuiven na het uitkomen startlijst, dan moet je ook meewerkende mederijders hebben

Ooit zei iemand, je mag als rijder pas klagen als je ooit zelf in de organisatie hebt gezeten.

Alleen heeft Ts bij de aanvraag als gevraagd of ze later op de dag mocht starten. Dan zou ik net als Ts toch echt wel pissig zijn als blijkt dat je dan de eerste van de dag bent terwijl er ook s’middags een zelfde rubriek is.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:46

Dan nog:
Als er niet op het vraagprogramma staat dat je iets te kiezen hebt/ Als er NIET staat dat je je óf voor de ochtend óf voor de middag in kunt schrijven heb je je gewoon te voegen.

Iets vrágen wil niet zeggen dat je er ook récht op hebt

Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:48

Ineke2 schreef:
Echwel schreef:
Waarschijnlijk moet het secretariaat een andere middag starter vragen of deze naar de ochtend wil.
Denk dat de antwoorden nee waren.
Je kunt niet zomaar schuiven na het uitkomen startlijst, dan moet je ook meewerkende mederijders hebben

Ooit zei iemand, je mag als rijder pas klagen als je ooit zelf in de organisatie hebt gezeten.

Alleen heeft Ts bij de aanvraag als gevraagd of ze later op de dag mocht starten. Dan zou ik net als Ts toch echt wel pissig zijn als blijkt dat je dan de eerste van de dag bent terwijl er ook s’middags een zelfde rubriek is.


Ik zou ook enorm balen.
Maar het is de toon die de muziek maakt :)*

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:50

Per 10 starts 9 verzoeken.
Ja paardenvolk is makkelijk.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:56

Punz schreef:
Dan nog:
Als er niet op het vraagprogramma staat dat je iets te kiezen hebt/ Als er NIET staat dat je je óf voor de ochtend óf voor de middag in kunt schrijven heb je je gewoon te voegen.

Iets vrágen wil niet zeggen dat je er ook récht op hebt

Klopt, maar als je dan merk dat iemand anders die je kent wel verplaatst is naar de middag op haar verzoek is het toch niet zo gek dat Ts teleurgesteld / boos is?

Ik verplaats mij alleen in haar gevoel en ja ik zou dan ook echt wel verongelijkt zijn.

Dat een organisatie het niet hoeft te doen staat buiten kijf. Als het echter werkelijk zo is gegaan als Ts schrijft: bij inschrijving gevraagd om een plek later op de dag, telefonisch nog eens gemeld om dan pas na het publiceren van de startlijst te horen dat ze had moeten mailen ( al had ik dat gelijk al gedaan, maar ik heb zelf liever alles op schrift) dan is het gewoonweg teleurstellend en boos zijn is nog altijd niet verboden. Ik denk dat de mensen die hier nu zo politiek correct reageren dat irl ook niet altijd doen als zij teleurgesteld worden.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:57

Maar toch, ik had laatst een soortgelijk verzoek, bij inschrijven meegegeven.
Kreeg voor het plaatsen van de lijst een mail dat het helaas niet ging lukken en in goed overleg ben ik niet op de startlijst gezet, waardoor ik er geen kosten aan had om af te melden.
Ik snap echt dat je niet iedereen tegemoet kan komen, maar ook dat is een antwoord en dan kan je dat op verschillende manieren oplossen.
Als ts vraagt niet vroeg en ze start als allereerste vind ik dat ook net onhandig. Kan alsnog zijn dat in de drukte van het lijsten maken de opmerking van ts over het hoofd gezien is natuurlijk. Kan ik me ook wel weer voorstellen.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 08:59

Nibbit schreef:
Ineke2 schreef:
Alleen heeft Ts bij de aanvraag als gevraagd of ze later op de dag mocht starten. Dan zou ik net als Ts toch echt wel pissig zijn als blijkt dat je dan de eerste van de dag bent terwijl er ook s’middags een zelfde rubriek is.


Ik zou ook enorm balen.
Maar het is de toon die de muziek maakt :)*

Wat iemand hier schrijft wil toch niet zeggen dat ze die toon heeft aangeslagen naar de organisatie?

Voorbeeld op mijn werk heb ik wel eens een lastige klant aan de telefoon. Tegen de klant blijf ik correct. Als ik ophang komen er wel eens een wat minder correcte woorden uit :')

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:01

Noukie schreef:
Maar toch, ik had laatst een soortgelijk verzoek, bij inschrijven meegegeven.
Kreeg voor het plaatsen van de lijst een mail dat het helaas niet ging lukken en in goed overleg ben ik niet op de startlijst gezet, waardoor ik er geen kosten aan had om af te melden.
Ik snap echt dat je niet iedereen tegemoet kan komen, maar ook dat is een antwoord en dan kan je dat op verschillende manieren oplossen.
.

Ja precies zo is het wel netjes.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:07

Nou, ik zou ook zuur zijn hoor.

Als je al bij voorbaat aangeeft of je aub later kunt starten ivm weet ik welke reden.. en dan belt en er word gezegd we gaan er naar kijken. Dit dan niet veranderd maar iemand anders omdat deze gemaild heeft..
Mevrouw aan de telefoon had ook even kunnen aangeven; hey zulke verzoeken handelen we per email af, stuur even een mailtje. Dat had TS op tijd een mailtje gestuurd en hadden ze het verzoek wellicht ingewilligd, of een mededeling gegeven dat ze dit niet konden vanwege reden xyz.

Dan was het natuurlijk heel anders geweest. Ze hadden ook de kennis van TS kunnen wisselen met TS. Die wilde immers later, kennis wilde eerder.
Het is een wedstrijd. Geen rocketscience.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:09

Citaat:
Dan was het natuurlijk heel anders geweest. Ze hadden ook de kennis van TS kunnen wisselen met TS. Die wilde immers later, kennis wilde eerder.
Het is een wedstrijd. Geen rocketscience.

Als ik heb goed heb gelezen wilde die kennis ook láter en is dat verzoek wel ingewilligd.
Verder ben ik het helemaal met je eens.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:10

Ineke2 schreef:
Citaat:
Dan was het natuurlijk heel anders geweest. Ze hadden ook de kennis van TS kunnen wisselen met TS. Die wilde immers later, kennis wilde eerder.
Het is een wedstrijd. Geen rocketscience.

Als ik heb goed heb gelezen wilde die kennis ook láter en is dat verzoek wel ingewilligd.
Verder ben ik het helemaal met je eens.


TS zei:
Pipo2020 schreef:
De hele dag zijn L rubrieken. Er start om 1 uur ook een groep met L ruiters
In die groep zat mijn kennis, die is naar de ochtend gezet op haar verzoek. Maar ik kan met geen mogelijkheid naar de middag. Daar wordt je toch chagrijnig van?
Er is een goede reden waarom ik in de ochtend niet kan, niet omdat ik wil uitslapen ofzo


Dus als ik het goed lees zou dat het een goede swap kunnen zijn geweest.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:15

Oja, nou inderdaad hoe moeilijk kan het zijn :)

Shona_
Berichten: 721
Geregistreerd: 30-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 13:05

Dat je speciaal voor dit topic een nieuw account aan hebt gemaakt wekt bij mij wel wat vraagtekens op.

Tuurlijk is het zuur, maar ik krijg nu wel het idee dat er meer speelt. Als de wedstrijd echt zo belangrijk voor je is, had ik er gewoon rekening mee gehouden dat ik de gehele dag zou kunnen/moeten starten.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:03

Zo zeg wat een reacties zeg.
Maar ben benieuwd of het nu nog geregeld is

Rizette
Berichten: 4367
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Organisatie laat mij niet op andere tijd starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 22:58

Hier in de buurt zijn het altijd dezelfde mensen die wat te zeuren hebben en het altijd naar hun zin geregeld moeten hebben. Onze organisatie kent ze ook en houdt ze kort. Je blijft er mee aan de gang. TS mocht je van jezelf weten dat je nogal eens noten op je zang hebt dan weet je nu dat het antwoord ook nee kan zijn. Dat kan heel erg wennen zijn maar is volkomen legaal.