[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:55

Mooi wel die letter les. En herkenbaar, 20x60 rondrijden is toch weer anders dan gericht op de letter rijden :D
Spannend en leuk de 5e! En inderdaad, gewoon doen en dan zie je vanzelf of het jullie ligt. Kan goed dat jij juist profijt hebt van de extra meters om wat spanning te laten afvloeien :) En als de oefeningen verder goed gaan is het zeker het proberen waard!
Ik twijfel nog over die wedstrijd, enerzijds superveel zin om de ring in te gaan, anderzijds bewust dat het nog ff beter moet.

Net proef 28 voor het eerst doorgereden. Wissels bij C vindt ie nog lastig, maar verder viel het me erg mee. Waarschijnlijk ook kwestie van vaker doen :)


Flevolander
Berichten: 3839
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 19:57

Ach joh, gewoon inschrijven.. van mij hoef je geen concurrentie te verwachten, dus dat scheelt al 1 plaats :Y)

Beetje jammer is dat Kirsten Brouwer ook op de startlijst staat :D

Doe je oordeel weg, en weg is je gevoel. Neem dat gevoel weg en weg is het nadeel zelf.
Marcus Aurelius

Nouvel
Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:42

Wow wat gaan jullie snel zeg!

Grappig, hoe verschillend het kan zijn.
Voor ons zijn juist die lange lijnen nu lastiger dan in de M2 omdat hij dat vaak net niet vol kan houden en wat uit elkaar en voorover gaat.

Knap noukie die Z2 proeven, gaat vast goed komen bij jullie!
En gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Droversrun succes met paard kijken!

absque_dubio
Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 10:56

Flevolander letterles. _O-
Ik ken de letters van de bak nog steeds niet hoor. Mijn vriend (niks met paarden) kent ze wel allemaal. := Ik rijd de proeven gewoon doordat ik de lijnen/figuren weet. :+

Leuk dat je de hengsten opgezocht hebt! Vooral bij de Welsh A en Welsh Cob zijn de ruggen niet mooi nee, zo zonde!
Bij NWR (de grote rijpony's) zit je vaak weer met het punt dat je constant met dezelfde afstammingen zit, dat is ook mega vervelend in mijn ogen. Vandaar dat ik voor mijn bruintje een Welsh B hengst heb uitgekozen (net als afgelopen jaar), zo krijg ik een veulen met 'nieuw' bloed. Maakt het interessanter voor de fokkerij.
Bij de bruine kan er een vos, bruine, palomino of valk uit komen. Bij de valk komt daar nog perlino en cremello bij.
Ik vind het vooral altijd heel erg spannend als ze echt gaan bevallen. Of de beentjes wel goed liggen en het allemaal goed gaat. Het moment dat het veulen gaat ademen en drinken, pff, dan ben ik heeeel gelukkig haha. Mn bruine ken ik heel goed, en is een goede moeder. Maar voor de valk is het het eerste veulen, maakt het toch extra spannend!
En dan aankomend jaar een dag na elkaar uitgerekend. Hoe krijgen ze het voor elkaar. :+

Nouvel dat herken ik heel goed, die lange lijnen zijn dan gewoon net wat lastiger vol te houden en netjes af te maken!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present


roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 12:25

Letterles lijkt me ook erg handig! Doe je dat dan zelf of met je instructeur?

Wat balen, Nouvel, dat de winter altijd zo verloopt. Weet je ook wanneer hij zich dan weer beter gaat voelen?

Welkom alle anderen! Zelf vond ik het m2 heerlijk! Korte lijnen, goede focus en lekkere afwisseling. Dus ik zie ook best op tegen de grote baan van het z. Bij de club kan ik oefenen in een grote baan, dus als ik straks weer op de been ben, dan gaan we dat eerst doen!

Hier zit ik ondertussen nog steeds thuis. Het gaat al een stuk beter, maar heb toch een doorverwijzigng gekregen naar de neuroloog en die afspraak is morgen. Misschien kan die ons wat meer vertellen en dan m.n. over het herstel. Ben het zo beu, het thuis zijn, moe zijn van de pijn en vanaf de zijlijn kijken naar wat er in de wereld gebeurd.

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 16:07

Zo, de afspraak van de neuroloog vanmorgen gehad en hij was erg tevreden over de ontwikkeling van mijn herstel. In principe mag ik alles doen, binnen mijn eigen pijngrenzen. Die ligt nu niet zo hoog, dus het paard rijden wordt sowieso pas in het nieuw jaar. Maar het is zo fijn te horen dat ik voor op schema lig, dankzij mijn goede conditie vooraf.

Hier wordt het begin van het nieuwe jaar dus een top begin! /3

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 22:51

Roos wat fijn dat het een goed gesprek was en je fysiek voor loopt. Ik ga voor je duimen dat dit zo door gaat en je 2020 kan beginnen op je paard.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

mellamoshan
Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 00:01

Goed nieuws roos. Super fijn!
DR, vertel!! Hoe was het gister?

Jullie gaan super hard dus reageer later weer uitgebreider. Toch niets spannends te melden op het moment. :')
Ik lees wel vrolijk mee hoor

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 08:17

Hij wordt begin volgende week gekeurd *\o/*

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 13:59

Dr spannend wil je er al iets meer over vertellen?
Mella kleine doet het goed. Word al een heel ventje.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:20

droversrun schreef:
Hij wordt begin volgende week gekeurd *\o/*

Wat spannend! Ik ga voor je duimen!

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:22

Fijn Roos om te horen, nog even goed herstellen en dan hopelijk volgend jaar weer een succesvol paarden jaar :)

Leuk Laura dat het goed gaat met Dex, ben jij zelf al weer aan het werk of nog niet?

Uhmmm ja wil ik opzich wel. Het is een 16-jarige vosruin van 1,72. Hij is tot afgelopen voorjaar actief gestart in de lichte tour met percentages rond de 70%. Hij is wel echt een machtig dier al zeg ik het zelf en echt een wisselkoning. Voor mij dus een hele goede leermeester waar ik eigenlijk gewoon op kan zitten en mooi kan zijn, dus precies wat ik nodig heb :) Hij is heel lief en braaf maar niet dood, zit nog wel karakter in ;)

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 14:31

Ik hoef pas 6 januari weer te werken. Ik heb mijn vakantiedagen achter mijn verlof aan geplakt. Zodat ik niet precies tijdens de feestdagen weer hoef te werken.

Oh dat klinkt heel fijn en betrouwbaar spannend hoor. Weet je dan ook al wat je met je Friesjes gaat doen of is dat nog iets wat je moet beslissen?
Ga voor je duimen.

Ik ga vanavond nog even lekker rijden en morgen lessen. Daarna start de feestdagen gekte dus word het pas weer het nieuwe jaar voor les maar dan heb ik genoeg tijd om te trainen en zelf nog wat beter in het rij ritme te komen.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

_Snow_White
Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 15:42

Jullie gaan hard hier :oo

Laura: dat klinkt fijn! Nog lekker een paar daagjes rust na NYE :j
Droversrun: gaaf hoor, klinkt echt als een hele goede kans om de knopjes goed te leren!
Roos: Jeej! Het zal waarschijnlijk nog even duren voordat je weer 100% top voelt, maar wel fijn dat de neuroloog zo positief is :D
Absque; spannend! Ben je niet bang dat een Welsh B kleiner uit gaat vallen dan een NWR bijvoorbeeld? NWR bloed is inderdaad veel hetzelfde, vroeger probeerden wij afentoe wat Duits bloed erin te mengen voor die reden (en omdat onze merrie 3/4 Welsh 1/4 Arabisch toch ook wat rust kon gebruiken :+ ).

Ik vind de lange lijnen zelf fijner, gelukkig rijdt iedere klasse hier in de 20x60, dus zijn wij het al gewend. De lagere klasses doen wel een 1/2 of 3/4 lengte verruimen/wijken bijvoorbeeld omdat het anders natuurlijk niet gelijk staat aan het niveau.

Mijn merrie gaat langzaamaan beter. Ze begint het spelletje echt te snappen en zelfs als ze het moeilijk vindt en heet wordt, weet ze inmiddels toch dat een grote ontploffing niemand helpt. Ze begint ook echt wat meer te dragen vanuit de achterhand en dat geeft zo'n lekker swingend gevoel <3

absque_dubio
Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:19

Droversrun, wat spannend!!!! Ik ga voor je duimen!

_Snow_White, mijn merrie fokt groot zat (en doet de hele moederlijn). Ik was er eerst wel bang voor, maar veulen van dit jaar (ook uit een welsh B hengst) had een normale maat. Niks kleins aan. Hangt er natuurlijk wel vanaf hoe de merrie EN de hengst fokken.. Hengst van afgelopen veulen heb ik erop uitgezocht dat hij zich in Duitsland bewezen had met paarden en rijpony merrie's, dus ik had een richtlijn met hoe hij fokte. Hengst van dit jaar is zijn eerste jaargang, dus zal wat spannender zijn.
Hier een paar dagen oud (en wel echt een échte welsh om te zien, ik houd van dat type!)
[ img ]

Hier een week of 2
[ img ]

Hier een goede 2 maanden
[ img ]

Mn 3 jarige heeft natuurlijk 'wat Duits bloed' via Goldstar du bois. Helaas wilde ze niet natuurlijk gedekt worden, dus last minute besloten voor een hengst die op de route terug lag (en moest natuurlijk op een zondag zsm besloten worden). Vandaar voor Winston JR. Al ben ik enorm fan van zijn lijntje en geloof ik dat er wel wat goeds uit komt, maar het was niet mijn eerste keus omdat er al zoveel van zijn.

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

_Snow_White
Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:50

Oehh wat een leuk veulen! Ik vind de welsh kopjes altijd zo'n heerlijke expressie hebben. Ik vind het best jammer dat ze hier in Canada niet zo heel veel voorkomen, al ben ik zelf eigenlijk toch wel te groot voor de Welshjes. Misschien importeer ik er ooit een... <3

Winston JR heb ik net even opgezocht, wat een knapperd! Wij hadden vroeger ook een Let's be the best lijn en dat zie je bij hem ook wel een beetje terug denk ik.

mellamoshan
Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:00

Spannend DR! Klinkt als een super leerpaard!
Laura, fijn dat Dex zo goed gaat. Doe je slim met je verlof en vakantie erachteraan. Heb ik toen ook gedaan, beviel prima.
AD, wat een fantastisch mooi veulen. Ik hou ervan. Baal altijd als ik zulke leuke dieren zie en dan denk, daar ben ik echt veel te groot en zwaar voor, maar anders... :Y)

Ik vond de m2 in het begin erg lastig. Kwam met name doordat mijn paard vrij neerwaarts gebouwd is en hij moest gewoon minimaal horizontaal evenwicht hebben in het m2. Hier liepen we tegenaan, maar na even daar de puntjes op te hebben gezet, vlogen we er ook doorheen.

Nu in het z heb ik net weer ingeschreven voor volgende week. Best spannend, we hebben weer een pauze van een aantal maanden gehad. Plus een nieuwe locatie voor ons, dus even zien wat dat spook doet. Op zich zijn alle oefeningen prima bevestigd (behalve de keertwendingen, daar bakken wij gewoon nooit wat van :+ ) en kan hij ze prima. Maar of hij zich goed houdt... :Y)

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:22

Roos, fijn da de neuroloog positief was. Ondanks dat alsnog een langdurig traject, maar dan kan je er maar beter wat goed nieuws bij krijgen!

Spannend DR! Zal duimen voor je :)

Mella, leuk weer op pad! Bij de jouwe is het meer de vraag of hij zich gedraagt dan of hij het kan he? :P

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:44

Mella op pad wat leuk veel succes
DR klinkt echt als een fijn paard.

Hier gisteren echt een top les gereden. Ik was paar weken geleden bang dat we nog lang moesten trainen voor we weer beetje op oude niveau zouden zitten. Maar gisteren gaf echt hoop dat we sneller weer in actie kunnen komen dan verwacht.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 19:57

Wat fijn Laura! Goede berichten

Wij hebben lekker rondje boss gecrosst vanmiddag. Veel modder en een beetje regen, maar het was het waard :)

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 20:09

Ohh lekker noukie modder en regen dat klinkt ook super.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:33

Mag ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe topper; Winando RFS <3[ img ]
[ img ]

absque_dubio
Berichten: 7842
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:36

Laura1982 wat fijn zeg! :D

Noukie, snel eens samen naar het bos hoor!

droversrun jaaaaaa gefeliciteerd! Op naar heel heel heel veel plezier met hem!

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

roosje78
Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:56

droversrun schreef:
Mag ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe topper; Winando RFS <3[ [url=m/0DN5ym.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WFA0zY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd! <3 Gefeliciteerd!

Laura1982
Berichten: 4070
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:04

DR gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Een knappe vos!

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+8


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers