Subtop - Wie nog meer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 21:14

Leuk zo'n topic! Ik rijd wel in België dus hier heet het geen subtop maar gewoon nationaal niveau :o maar denk dat ik hier nog wel bij hoor.
Ik ga juli/augustus mijn officiële debuut maken in de PSG ( de Young Rider proeven). Heb dus nog geen winstpunten oid maar enkel een oefendressuur gereden enkele maanden terug. Ze loopt ondertussen ook alle oefeningen van de Inter 1 maar nog niet volledig proefgericht. Ik start de komende 3 jaar toch in de YR-rubriek dus heb hier ook nog wel even tijd voor :+
Met Ebony, 13 jaar en heb haar nu bijna 1 jaar (en hiervoor liep ze L-niveau dus voor haar is het ook nog heel nieuw) [ img ]

Knap paard heb je hoor TS! :~

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden


IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 08:43

FairLady_ schreef:
Leuk! De young riders proeven zijn mooie proeven. Hele logische lijnen, de proef heb ik een keer thuis geoefend.

Altijd gaaf z'n zwarte!
Binnenkort nog wedstrijd?


Ja inderdaad ben ook wel blij met de lijnen! Kan me daar al eens serieus aan mispakken :+ Dankje! Ik zit nu nog in volle examens maar ga vanaf begin juli weer paar keer op verplaatsing oefenen en dan op wedstrijd ja! Het oefenen is niet echt voor haar schrik in de ring ofzo want dat vind ze allemaal wel leuk maar vooral het gedoe errond is niet vanzelfsprekend geweest :+

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-17 20:03

@ufurio4e: ga nu pas officieel starten natuurlijk dus niet echt direct de routine op wedstrijd :+ maar wel het voorbeeld van "het is gewoon zo gelopen": paard vorig jaar in juli gekocht, liep niveau 2 in België (ongeveer jullie M1 schat ik) en had wat gesprongen. Ik zelf maar gereden tot niveau 1 op wedstrijden maar wel wat betere paarden gereden. Deze merrie op 12 jaar gekocht in de hoop er ooit niveau 3 mee te rijden (Z2 ongeveer) maar hoewel ze rotverwend was en nogal een karakterpaard is, bleek ze ontzettend snel te leren.. Ze sprong na 3 maanden haar eerste wissels, op 6maanden haar eerste series om de 4 en toen ik dr 9 maanden had reden we onze eerste oefendressuur PSG (58% en enkel snelheidsrecords :+ maar wel ontzettend braaf voor onze eerste keer op verplaatsing überhaupt). Nu heb ik d'r dus iets meer dan een jaar en is ze klaar om officieel YRs te lopen maar dat was dus absoluut niet wat we verwacht hadden :') dus ook helemaal geen "toppaard" en gewoon aan laag budget gekocht & bij t proefrijden ging ze zelfs niet de kant op die ik vroeg :+

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:54

Bij ons in België is dat inderdaad nogal normaal... Zelfs in de basissport zit er veel tijd tussen bij momenten. De grotere proeven daar zit ook vaak 25 man in een rubriek (dit is dan wel een drukke proef). Nationaal kan er ook 40 man in je proef zitten :) Onze 'subtop' is dus enkel nationaal wat betekent dat er 1 wedstrijd in het hele land is of soms 1 in het Vlaamse deel en 1 in het Waalse. Ik ken ook niet beter dan dat ik tussen mijn YR proeven moet afzadelen :+ Zou ook liever niet in 1x 2 proeven rijden hoor!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 10:19

Hallo iedereen :wave: Ik had me hier al vorig jaar geloof ik aangemeld omdat ik toen net Young Riders gestart was met mijn merrie (in België dan) maar toen had ik even niet zo veel meer te melden :+ Weinig wedstrijden gereden omdat mijn trailer-chauffeur (aka mijn vader) even niet met de auto mocht rijden door een operatie, dan weer examens aan de universiteit en dan paard geblesseerd -O-. Zo heb ik dus vorig jaar maar 5x op les kunnen gaan en ik denk 5x gestart op 1,5 jaar tijd... Maar nu ben ik mijn eigen merrie weer aan het opbouwen na 6 maanden en mag ze nu weer eindelijk volledig werken al ben ik nog lang niet aan de oefeningen bezig (was al heel blij dat ze haar wissel nog sprong). Wel leuk is dat ik sinds een kleine 2 maanden een tweede paard mag uitbrengen bij de YR, dit is ook een merrie die al Inter 1 heeft gelopen. Daar ben ik nu al 2x mee gestart en zaterdag net 59,55% in de PSG gereden maar daar heb ik nog wat tijd mee nodig om haar te leren kennen. Nu kan ik hier dus weer onder m'n meeleessteen uitkomen :))

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 10:35

Leuk suikermeisje! De punten zullen vast stijgen als je beter kan afwerken.
Sorry Josje4, ik rijd wel paarden voor een eigenaar maar wordt er niet voor betaald, gaat daar om 1 paard dat ik mee de young riders kan starten en later de Inter 1 dus dat is voor mij ook een goede kans. Haar tweede paard is een lastiger geval maar dat is meer er af en toe opzitten om te zorgen dat ze rijdbaar blijft dan echt trainen, er hangt bij allebei ook niet echt een 'doel' aan vast om ze heen te werken ...

Ik had nog even een vraagje over een technisch deeltje van de proef, de young riders individuel, wordt waarschijnlijk door bijna niemand hier gereden maar het gaat over een specifieke lijn nl. schouderbinnen inzetten op de lange zijde, bij E afwenden en dan bij B aan de andere kant verder in schouderbinnenwaarts. Nu vraag ik me af hoe jullie het eerste deel zouden rijden, zet je recht voor je gaat afwenden of laat je de schouder naar binnen en draai je vanuit de schouderbinnenwaarts af? Alvast bedankt voor de tips!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:12

Ik ben 2 juni nog gestart, even niets van vermeld omdat ik direct met examens begon erna :+ Met 2 paarden de young rider proeven gestart, in de team test (gewone PSG) enkel met m'n eigen paard en 61,5 procent gescoord, op zich wel tevreden want dankzij een vlieg op haar hoofd stond ze in de uitgestrekte draf ineens stil := maar een beetje achter het been door de ligging van de piste (best fel afhellend). In de tweede proef, de individuele, met allebei gestart, mijn eigen paard beter actief maar ze was toch al wat moe (62,5%) en mijn bijrijdpaard had wat foutjes maar wel nette proef verder (63,9%). En onze eerste 8 op nationaal niveau *\o/* Met haar heb ik me al geselecteerd voor het BK, hopelijk 30 juni met mijn eigen paard ook!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:15

Dankjewel allemaal!
@Suikermeisje, ja ik ben er nog niet echt mee bezig maar we doen alles alleen want mijn paard heeft heel losse achterbeentjes en gaat dan echt heel gericht trappen :=
Succes Katja en Snow_white!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:00

Halloo! Hierbij weer eens even een schopje in het topic :D
Voor ons zit het BK/ Flanders Dressage Event er weer op. Ondanks wat ik eerst hier gemeld had, mocht ik uiteindelijk door een regel die ik niet helemaal begrepen had toch maar met een paard mee doen aan het BK Young Riders, mijn eigen paard heb ik gestart in de Silver Cup (je rijd de eerste dag een niveau 4 proef (ZZ-Zwaar geloof ik ongeveer), de tweede dag de PSG en de laatste dag je kür op PSG niveau).

Helaas ging het met allebei niet heel makkelijk :+ Mijn YR paard was op de trainingsdag super chill, maar bij het inrijden voor de Team test kregen we een botsing met een ander paard, en laat zij net heel bang zijn van andere paarden... Hierdoor kroop ze volledig in haar schulp en waren de punten (terecht) ronduit slecht... De tweede dag was ze zo heet bij het inrijden dat we twijfelden om überhaupt te starten, toch gedaan en iets beter maar toch lang niet zoals ze het kan (en dan is het al geen paard voor 70% hoor). De kür buiten wedstrijd gereden, helaas daar zelf perongeluk 2x de serie om de 3 gereden & geen om de 4 |o maar toch tevreden dat ze wel te rijden was nu! (Is het paard met de grote bles op de foto's)

Mijn eigen paard moest eerst 2 dagen trainen, ging best oké al was ze redelijk druk. De eerste proef was ronduit een ramp met een heel gespannen paard (blijkbaar vond ze die ring heel eng, geen idee waar het juist aan lag maar de helft van de paarden was daar niet te rijden >;) ). De tweede dag in dezelfde ring nog steeds veel spanning... De kür liep zij hierdoor ook buiten wedstrijd maar dit was buiten & daar liep ze zoals ze echt kan <3 Met een score van 62,67% (voor mijn allereerste kür ooit) had dit ons een 12e plaats opgeleverd als we meetelden, in een deelnemersveld met heel veel profs dus supertrots op d'r!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:45

Proficiat Iris en Marjolein! Allebei heel nette scores voor een debuut *\o/*
Wat jammer peetje82, gebeurd hier in België ook tegenwoordig wel vaak met de zaterdag wanneer er een heel weekend voorzien was. Jammer want anders kan ik soms 3 proeven starten op een weekend (als het eens wat in de buurt is). Lees ook dat Marjolein ook normaal best ver moet, ik dacht dat het in NL veel vaker subtop was? En ook op meer locaties per weekend? Wij hebben 2 locaties op 45 min liggen en daar kan ik dan 4x per jaar wel rijden, anders moeten we ook altijd een heel eind. In de winter lukt het dus praktisch niet want alle binnen locaties liggen op dik 2u :\

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden


IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 07:23

Ik ben momenteel wat meer oefenwedstrijden aan het rijden, ze loopt toch nog net te veel haar eigen zin te doen in de proef en ik pak net niet genoeg aan. Dus maar even niet officieel & clinics rijden voor extra tips hierin.
In België wel ontzettend moeilijk om PSG te oefenen, quasi alleen regionale proeven kan je hier oefenen. Is dat in Nederland ook zo?

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:40

marjolein88 schreef:
het is hier al een tijdje heel stil!
Maar ik heb toch wel een beetje een nieuwtje (ego-post)

IK MAG MET DILANO GP STARTEN !!! *\o/*

Daar mag je zeker over posten! Proficiat, echt heel gaaf ! *\o/*

Wij liggen wat stil, in November op een oefenwedstrijd afgegroet omdat ze helemaal dicht sloeg en er gewoon geen fijn gevoel meer was. Ze is dan behandeld door een osteopaat en rustig opnieuw opgebouwd. Sindsdien is ze enorm fijn en lopen we bijna nooit met vast. Ik heb ook gewoon beter leren rijden maar door examens en afgelaste oefenwedstrijden is er niets meer van gekomen... Eind maart beginnen de officiële voor mij weer dus hoop dan weer te starten!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 13:26

Ik ben er eigenlijk een jaar quasi uit geweest. In november afgegroet op oefenwedstrijd omdat ze gewoon niet meer wilde lopen. Was erg balen want heel lang bezig geweest met een rem te vinden, was dat eindelijk zo ver ging de gas niet meer :+ Ze is dan door de fysio behandeld en heeft dan enorme stappen gezet qua krachtopbouw. Ze kan nu veel beter draven en de oefeningen gaan d'r nog makkelijker af. Daarna hebben we nog even gesukkeld met het contact aangezien mevrouw (16j!) een tand bij kreeg net op de plaats waar haar stang zit. Dat was even gevoelig dus werd lastig om daarna een fijn contact te krijgen. Nu met gefitte bitten weer helemaal op de goede weg.
Vorige week reed ik nog eens een proef voor 62% dus de controle is er nu wel bevestigd, moet nu alleen eens gaan durven rijden :')

Wat ontzettend knap Marjolein! Mooie combinatie.
Spannend een nieuw paard Katja, is dat deze week dan?
Snow_White, een leerpaard is altijd leuk. Fijn dat de lessen goed gaan!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 13:36

Fijn dat je er zo van genoten hebt Katja! Leuk begin zo :D
Ook netjes Marjolein, doe je toch even op dat niveau!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Re: Subtop - Wie nog meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:17

Zag het stukje over je knappe haflinger ook op de Hoefslag! Knap hoor Mirranda. Zag ook dat de opvolging al in training is, wat leuk :D

Succes vandaag Katja! Wel vreemd zo laat nog een 'herkansing' maar wel leuk dat je alsnog kan rijden. Ons BK werd uitgesteld 2j na elkaar en is dan indoor in oktober waar het normaal rond augustus/september outdoor is. Vorig jaar hebben we nog meegereden, dit jaar denk ik het niet. (Is vrij van selecties momenteel).

Leuk Noor17 voor jou ook met beide paarden!

Wij hebben zelf geen wedstrijdnieuws want mijn merrie is heel lang in revalidatie geweest. Ze begon vorig jaar wat te sukkelen met lichte onregelmatigheid, uiteindelijk een MRI van d'r voeten bij het SMDC laten doen en daar ook behandeld. Mochten dan 8 weken enkel rechtuit draven (10 rechtes), wat echt feest was met mijn hittepit :+ Gelukkig zijn we nu na 4 maanden weer bijna op niveau.

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden

IlBuono
Berichten: 383
Geregistreerd: 15-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 20:13

Wat gaaf Lieskehh, komt vast goed met die droom :D

Jonnekee schreef:
Nu ben ik ook een beetje aan het kijken of ik eens bij iemand anders kan lessen maar wat een prijzen soms ik heb geen boom in de tuin haha, Bij wie lessen jullie??

Aangezien ik in het midden van België zit, kan ik je daar vast geen raad in geven maar inderdaad... Ik ben heel blij dat ik twee redelijk betaalbare trainers heb. Hoop dat het een beetje zo blijft nu mijn tweede trainer ook op de OS reed :+ Maar ik betaal bij mijn instructrice 60/uur (was 50, maar ben na de blessure nog niet terug geweest omdat het net even iets beter klikt met de tweede voor het moment) en mijn instructeur komt bij mij op stal voor 40/45 min (rijd zelf los en nu in de opbouw is dit lang zat). Wel ontzettend blij sinds ik in januari van hem ben beginnen les nemen, zit nu weer veel meer vooruitgang in. Merkte bij mijn instructrice toch dat we op dezelfde dingen bleven vastlopen...

Wat zonde Noor, maar wel leuk te weten dat je er de volgende keer met 5 wissels vast betere punten voor krijgt ;)

Jammer dat er meer in zat Katja, maar zal vast goed komen in dat InterII debuut!

Il Buono 25j- luxe grasmaaier en mijn beste vriendje - op pensioen- eindstand: niveau 1+16
Ebony (v. Aga Kahn (v. Ferro)) - 17jaar - Young Riders gereden, nu lichte tour
Delilah -18j - was niet van mij, YR mee gereden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Lielle en 6 bezoekers