[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-19 23:50

kimwilliam schreef:
die van mij loopt vrij hoog voor de l1 in het front maar ik maak me er niet te druk om, over een paar niveau's is het alleen maar een voordeel :)
[ [url=m/hoO7Ip.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk paard! Nog een tuiger! Ik herken wat je benoemt, probeer hem veel over de rug te laten lopen en je handen mee te geven ( of hij moet je hand volgen naar beneden), dan merk je vanzelf dat hij daalt en meer hals lengte krijgt! en zodra je dat krijgt dan moet alles goed komen :)

urosa schreef:
Hoi allemaal! Ik zou het ook wel leuk vinden om mee te kletsen.
15 september heb ik mijn L1 en tegelijkertijd wedstrijddebuut met Mc Cloud's Irish Butterfly aka Luna.

Edit: wat meer achtergrond informatie :o Luna is een 8 jarige merrie, officieel van mijn zusje. Die rijd er lekker mee buiten en ik train dressuur met haar. 'We' hebben haar nu 2 jaar, gekocht als correctie project wat dus goed uitgepakt is :D

Als voorbereiding zijn we naar een proefgerichte clinic geweest en hebben we op de keuring (waar ze een mooie 1e premie gehaald heeft) ook een werkproef gereden (ook gehaald :D )

Foto's van beide evenementen :D

[ [url=m/eC5UNJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TnOmgI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom!


Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 15:14

Mooie punten!

Iedereen vandaag ook succes.

Ik zou a.s zondag eigenlijk mijn 1e wedstrijd na een zomervakantie ( we hebben ongeveer 2 maanden geen wedstrijd gereden) maar doordat Calice wat stijf loopt en niet helemaal lekker los is besloten om hem af te zeggen en nog even lekker door te trainen.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-19 19:37

Ze laat niet helemaal los vanuit haar rug. ze heeft verder nergens last van alleen zodra ze wat stijver is laat ze wat moeilijker los en wilt ze niet geheel soepel lopen.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 12:00

Iedereen succes en gefeliciteerd!

Ik ben blij dat ik mijn wedstrijd afgezegd heb van morgen, ze loopt wel al beter maar nog niet helemaal goed. en ze heeft op een magische wijze wondjes op haar benen dus mag niet eens starten.

Ook gaat aanstaande week mijn laatste half jaar in van mijn studie, dus ik ben nu weer hard aan het bikkelen! Ik hoef nog 6 opdrachten, die ik voor eind september af moet hebben. ( vanmorgen moest ik er nog 7 :') ) heb er nu gelukkig weer bijna een af en hoop er daarna nog een voor de helft te maken zodat ik morgen de andere 2,5 kan gaan maken. in de hoop dat alles af is :)
daarnaast werk ik ook nog 24 uur. dus bij mij gaat het paardrijden komende maand even op een lager pitje. ik train sowieso 2x in de week, maar extra zit er nu echt niet in.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:38

Gefeliciteerd met de punten allemaal!!
Letizia jeetje vervelend met je rug! ik herken het, gelukkig niet zoals hoe jij het heb (heb zelf scoliose, dus soms voel ik mijn rug ook wel een beetje) Hoop dat het snel beter word.
Yentaah, haha is indd een drukke planning, 2x in de week paard rijden, 2x in de week fitness, 24 uur werken en nog n dag school, gelukkig hoef ik nog maar 3 opdrachten! schiet al aardig op :)

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:00

fleury, Zodra ik genoeg winstpunten heb ga ik over naar het volgende niveau. Ik heb iemand die samen met mij mijn paard traint dus ze loopt minimaal 2x in de week les en 2x in de week aan de longe of rijden. Nu ik nog bezig ben met mijn opleiding ga ik ook niet extra, want soms wil ik nog wel eens haar 3 x in de week doen en die gene die haar samen met mij doet ook, dus dan loopt ze 6x in de week.

Ik denk dat je echt moet kijken naar je paard. Calice heeft al M1 gelopen en kent al wat van het Z dus daar heb ik mijn voordelen ook al van.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:44

Urosa Ondertussen loopt Calice weer fijn! van het weekend even gesprongen, dat deed haar ook veel goeds. Thanks, alles schiet al aardig op en hoop gewoon dat ik in december alles kan inleveren! dus mogelijk dat mijn wedstrijden tot dan even op een laag pitje staan.
Fijn dat het bij jou weer beter gaat!

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 18:30

Gefeliciteerd allemaal met de punten! en succes voor diegene die nog moeten!

Welkom shari!

De tip voor witte beetjes:
wij gebruiken altijd een spray voor de witte beentjes ( dacht equishine )


Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:25

wat een mooie punten komen er langs! gefeliciteerd!
Ik heb maandag een heerlijke les gehad.!
Wedstrijd nog niet in gepland ivm school :)

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:06

wat gaat iedereen goed, en welkom voor diegene die nieuw zijn!

ik wilde eigenlijk mee doen aan de selecties dit jaar, maar doordat ik aan het afstuderen ben en als het goed is in januari mijn diploma ontvang ga ik er niet voor, ook heb ik al 3 maanden niet gestart, dus we doen lekker rustig aan.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 13:30

mooie punten allemaal!! gefeliciteerd

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 11:30

Calice staat momenteel weer een tijdje stil.

Woensdag ochtend werd ik wakker gebeld door diegene die samen met mijn Calice doet, ze had een enorm warm en dik been daarnaast lichte verhoging. doordat Calice bij mij thuis staat ben ik mn bed uit gegaan en even er heen gegaan, ik heb daarna de Da gebeld. we waren met dr aan het stappen, daardoor slonk de zwelling aanzienlijk.
Calice heeft dus Einschuss, Dit is ontstaan door haar mok wat niet weg wilde.
Nu ziet haar been er weer goed uit en haar mok gaat beter, maar voorlopig even niet trainen :(


Iedereen verder gefeliciteerd met de punten!

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 14:44

Sakura789 schreef:
Oei Einschuss dat heeft de mijne ook gehad, wel even zoet mee geweest. Ze krijgt het al na de kleinste verwonding of rasp/mok oid. Ik check haar benen ook heel zorgvuldig en krab direct alle losse velletjes weg als het een beetje lukt zonder bloed. Beterschap!

Wij gaan verhuizen, dus alles even op een lager pitje. Eerst maar even rustig wennen aan de nieuwe stal. Zadel is pas ook weer vermaakt, voel direct al een heel fijn verschil. Dus lekker door trainen en afhankelijk hoe snel ze zicht thuis gaat voelen, plannen we weer wat in.


Heb je er lang mee stil gestaan? hoe heb jij het opgelost? heb je nog problemen erna gehad? dat kon mn da me niet vertellen. ben blij dat de zwelling zo goed als weg is, alleen nog bij dr sokje, verder niet. ben al lang blij dat we mogen stappen, zodat ik dr wel soepel in dr lichaam kan houden.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 09:53

Sakura789 schreef:
Wel een paar weken hoor, meestal liep het in de nacht op stal op. Wel AB en vochtafdrijvers gehad, maar uiteindelijk werkte het badangeren in de nacht het beste. Bij haar zat het wat hoger, toen dat 's nachts niet meer op liep, ging het heel snel voorbij. Daarna nooit meer klachten gehad eigenlijk.

Vooral heel veel gestapt en dan met name het probleembeen aan de buitenkant, zodat die niet moeilijke bochten hoeft te maken. Wel een week of wat zoet geweest, ik ben nu heel erg alert op de achterbenen en zodra ik merk dat er schilfers vanaf komen dan ga ik met mijn nagels de hele been na om alle schilfers en korstjes weg te krijgen. Het is even werk, maar als het gaat broeien dan begint het weer vrees ik.


Thanks! Ik merk bij Calice gelukkig niet dat het in de nacht weer erger/dikker word. haar been blijft gelukkig vrij stabiel. stappen doen wij ook erg veel, soms ga ik er zonder zadel er op in de bak om evengoed haar soepel te houden in de halshouding en in de rug.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 22:30

kimwilliam schreef:
hallo allemaal,

na onze l1 debuut er een tijd uitgelegen helaas. dit hoor een hersenschudding (niet door het paard).
nu alles weer aan het op pakken en moet het combineren met mijn studie,werk,eigen huis die veel verbouwing nodig heeft.


ons l1 debuut was wel weer een daagje die anders was dan normaal. ik ging onder de man naar de wedstrijd. deze weg heeft hij al meerdere keren gelopen en precies die dag moest meneer een probleem veroorzaken en 7x op zn achterbenen gaan staan. toen we eindelijk bij de wedstrijd waren maakte hij overal een probleem van en het enige wat hij wilde was kleine voltes lopen. na een tijd te hebben gereden en een stuur, gas en rem te hebben moest ik toch echt de ring al in... de proef maar heel voorzichtig gereden en niet te veel gevraagd. dat was te merken in de punten ook..... 170 en 176 ... maar hij is niet op zn achterbenen gaan staan in de proeven en we zijn weer veilig thuis gekomen :) al met al weet een rare dag.
tevens lag het dit keer niet aan mij maar was meneer echt er een potje van aan het maken. ze zeggen niet voor niks Je leven wordt ruiger met een tuiger , denk ik maar dan.

nu weer aan het oppakken voor in dec een kerstbokaal te rijden :)


Balen! en indd, het leven is ruiger met een tuiger.. ik kan met je mee praten! geloof me, uiteindelijk komt alles weer goed.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:56

Klopt! Calice gooit af en toe Z oefeningen tijdens de trainingen er door als ze geen zin heeft of als ze iets moeilijk vind. Zelfs wanneer ze spanningen heeft tijdens een buitenrit gooit ze de passage er in :') Liever dat ze die gekke dingen doet dan weg rennen

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:03

Gefeliciteerd!

Van de week is de DA langs geweest voor Calice haar been, Ze was erg verrast en vooral omdat ze zwelling eigenlijk helemaal weg is. nu mogen we het rijden weer oppakken. helaas is ze er nog wel wat gevoelig voor. dus goed in de gaten houden

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 19:01

Jeetje Sharona, wat balen! heel apart dat de koorts zo snel opliep! gelukkig heb je direct actie ondernomen.

Lindor, waarom wil je eerst 190+ rijden ? ik ga altijd over wanneer t kan :')

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 13:59

Bij promotie ben ik nooit echt gekelderd met punten _O- Calice loopt zelf vrij stabiel, vooral zodra we richting de hogere klasse gaan trainen.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 12:56

Gefeliciteerd elite!

Ik ga maandag weer lessen met Calice, haar been is weer geheel genezen en we kunnen alles weer lekker oppakken! en over 4 weken ben ik (als alles volgens de planning gaat ) klaar met mijn opleiding! dus dat word in het nieuwe jaar mijn start kaart maar weer activeren! *\o/*

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 14:54

Gefeliciteerd met de punten allemaal!

Sakura wat fijn! ik heb gelukkig een altijd goed te rijden buitenbak.

Vanavond weer mijn eerste les sinds maanden van studie en dat Calice er even uit lag. heb er zin in!

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 22:14

Yentaah & Loes, de les ging echt goed! galopperen mag nog niet, en we hebben ons vooral gericht op het recht richten en spieropbouw, ze heeft natuurlijk ongeveer een maand stil gestaan ( wat bij Calice soms echt wonderen doet! en ook in dit geval) dus al haar spieren zijn weer afgenomen, dus is het belangrijk dat we haar spieren niet verkeerd gaan opbouwen. en ze liep alsof ik morgen een wedstrijd kan rijden! dus dat is echt fijn.

succes zondag Yentaah.
Loes fijn dat je gevoel van je proeven goed was en dat andere dat ook zeiden, en zo zie je maar weer hoe een jury sport kan zijn.

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 16:07

Succes allemaal!

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 22:15

gefeliciteerd met de punten allemaal!

Met Calice gaat alles weer goed, vanaf januari/februari ga ik mijn startkaart weer activeren.

Van de week te horen gekregen dat ik geslaagd ben voor mijn opleiding, over 1/2 maanden krijg ik definitief mijn vaste contract. dus we kunnen weer beginnen met de wedstrijden!!

Brittjuh97
Berichten: 964
Geregistreerd: 17-05-10
Woonplaats: Obdam

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-19 23:51

Als het wat harder waait dan normaal wilt Calice dr stal niet eens uit komen... dat komt doordat ze vorig jaar enorm geschrokken is (Uhm eigenlijk in blinde paniek raakte) toen er storm was en er iets omgewaaid was..
Sindsdien laat ik haar staan als het hard waait. aangezien ik alleen een buitenbak heb word het trainen dan toch niks..
Zoals nu stormt het een beetje, staat ze ook niet heel erg ontspannen binnen.
dus al stormt het en ik heb wedstrijd kan ik hem beter af zeggen want dan word het hem gewoon niet.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 11 bezoekers