[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:43

Mag ik dan ook aansluiten? :D

Ik ben Charlotte, 24 jaar, en ik rijd met een 8-jarige springgefokte KWPN'er. Dat ziet bijna niemand aan haar, ze toont als een zwarte Haflinger van net over de 1,60m. :D Ik heb haar vanaf dat ze drie jaar is en met vallen en opstaan zijn we steeds een beetje verder naar elkaar toe gegroeid.
We hebben bijna 2 jaar geleden 3 wedstrijdjes gestart in de B voor de ervaring en daarin 3 winstpunten gereden, maar na weer eens onvrijwillig afstappen heb ik een rugblessure opgelopen waar ik heel lang mee heb geworsteld, dus niet meer gestart omdat ik amper regelmaat in het rijden had.
De laatste tijd gaat het weer beter met mijn rug en ze begint ook steeds fijner en stabieler te lopen, dus in juli zijn we maar weer eens begonnen met starten. We hebben in 3 wedstrijden 10 winstpunten gehaald en steeds bovenin geëindigd, dus we gaan maar eens kijken hoe we L1 proefjes doorkomen.

Aandachtpuntjes bij ons: meer verruimen in middendraf/middengalop, aanleuning mag lichter, meer gesloten houden in de overgangen en wijken voor het linkerbeen gaat net wat minder soepel dan voor het rechterbeen.

Voor de beeldvorming, dit zijn wij:
[ img ]
Laatst bijgewerkt door Imaginaerum op 22-08-19 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)


Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 20:20

Nog meer mensen die in het onderwijs zitten, leuk, ik ook. :P (voortgezet onderwijs, exacte vakken)

Yentaah: leuke pony!
Mooie foto's, Loes1996!
Fleury, lekker dat je wat kilometers kunt maken! :)
Danique07, vrachtwagentje? Bofkont. :oo

Morgen mag ik eerst het Z1 t/m ZZL schrijven en aan het eind van de middag voor het eerst L1 proefjes starten. Beetje op hoop van zegen. :') Afgelopen maandag hebben we meegedaan aan een proefgerichte clinic en ik vond dat ik net wat te slordig reed (overgangen soms te laat, bordjes uit de grond gereden etc :o ) maar we hadden nog wel 190 punten.. Al verwacht ik van morgen helemaal niets. :o

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 21:19

Brittjuh97: studie gaat voor, er valt echt een last van je schouders als je de opdrachten af hebt, dan kun je daarna weer lekker gaan starten. *D
xVera94, dat heb je snel gedaan inderdaad! Knap!
Sterkte met je paard, Urosa!

Vanochtend heb ik eerst weer veel geleerd van het schrijven in de Z-rubrieken en daarna mocht ik zelf nog even de baan in, voor het eerst L1. Eerste proefje was ze lief, ze heeft alleen wel gauw last van de hitte dus het mocht wat flitsender en meer aan elkaar, maar verder geen foutjes oid. Tweede proefje was ze er echt zat van, ze liep alleen maar te schudden met haar hoofd en ging volledig in de staak met wijken.
We hadden 180,5 en 176, dus het lag nog dicht bij elkaar voor twee proeven met zo'n verschillend gevoel. :P Het eerste winstpuntje is in ieder geval binnen, volgende week mogen we weer een poging wagen.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:33

Wat een resultaten, Fleury! Knap gedaan! :) Op naar de L2.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:47

Succes allemaal! Wij gaan ook. Hopen dat het een beetje droog blijft. :)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 06:58

De beste tip: een paard kopen zonder witte aftekeningen. :D :D Haha. Ik ben zooo blij dat Gen geen wit heeft, scheelt me schrobben.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:32

Gefeliciteerd Danique07! *\o/*

Ik vind het verruimen in galop op een volte vervelend, ik rijd dat liever op de lange zijde, dus ik vind proef 7/8 net wat minder fijn.
We kunnen die proeven 7 en 8 blijkbaar wel rijden want we kregen net 197 en 202,5 punten. :D Eerste proef net buiten de prijzen, de tweede proef een tweede prijs. Ze ging wel wat fijner dan vorige week, en in ieder geval geen staken en hoofdschudden vandaag. Deze jury vind ik wel altijd erg gul met de punten dus ik ben nog niet in de modus van "Op naar de L2!" maar het is wel erg leuk om dit soort punten te krijgen. :o :D

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:51

Ja, was beide proeven dezelfde inderdaad. Dank je!

Dat snap ik wel op zo'n lange zijde. Mijn paard heeft van zichzelf al niet zoveel beweging en het verruimen dat wij kunnen laten zien is al minimaal, dus ik hoef ook niet weer heel erg terug te rijden. :o Voor ons wel echt één van de werkpunten. Meer verruimen, minder versnellen en dan ook weer makkelijker meer terug kunnen zetten op achter. Algeheel meer bij elkaar rijden en lichter van voren in de verbinding en aanleuning. Nou ja, we hebben nog twee wedstrijden staan en gaan dan weer lekker doorpuzzelen in de winter. :)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)


Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 08:44

Gefeliciteerd Fleury, leuk geschreven en wat knap gedaan van jullie! <3

Gefeliciteerd met de winstpunt met je eigen paard, Shari_Becker!

Yentaah, knap gedaan! De eerste winstpunt is binnen. :D

Ik start ook zonder ijzers en bij voorkeur alleen op zand. Gelukkig zijn er een paar locaties waar we op zand kunnen starten hier in het noorden.
Deze maand start ik wel twee keer op gras maar dat is omdat de wedstrijd naast de boerderij is waar mijn paard staat, dus die kans laat ik niet schieten. :P Ik was eerst bang voor de staat van de bodem omdat er heel veel regen werd voorspeld en ik niet ga starten als ik het glad vind, maar de weersvoorspellingen zijn inmiddels gelukkig een stuk gunstiger, dus ik verwacht dat we gewoon blootvoets op het gras gaan starten.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 20:33

Succes iedereen dit weekend!

Wij mogen morgen weer, ben benieuwd want Hare Majesteit en ik hadden wat onenigheid de afgelopen paar keer met rijden. :') Dominante merrie.. Het doel voor morgen wordt gewoon consequent aan het been houden en niet laten hangen van voren. Eerst mag ik weer de Z1 t/m ZZL schrijven dus het wordt sowieso een leerzame dag.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 17:59

Letizia, gefeliciteerd voor je zus. :D Danique07 ook gefeliciteerd! Veel succes in de L2.
Succes Urosa en Ginatje!

Wij hadden vandaag in beide proeven veel staakmomenten, was echt even in staat om mijn paard op Marktplaats te zetten na de proeven. :o Ik had beide proeven rond de 165 punten verwacht maar met 185 en 179,5 ben ik door beide juryleden echt enorm gematst. Leuk om nog een winsptunt te krijgen, maar wat baal ik van deze proeven....
Volgende week ga ik nog starten op een locatie waar ze altijd braaf is geweest tot nu toe en daarna gaan we maar pauzeren met wedstrijden en verder bevestigen in de training. Volgens mijn juf moeten we hier gewoon even doorheen.
Het is ook wel goed om wat verder door te trainen thuis richting L2/M1, ik heb het nu toch weer druk met mijn werk en we hebben niet echt faciliteiten om door te kunnen trainen met slecht weer (slechte bakbodem, verlichting stuk, geen binnenbak..) dus het is wel fijn om in het indoorseizoen niet onder druk te staan van wedstrijdvoorbereidingen en zo.

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 13:38

Wat is het rustig hier, zijn er nog wedstrijdgangers dit weekend?

Nog gefeliciteerd, Ginatje en Cijsalover!
Mooie lichtval op die foto's, Loes1996. :)
Lottekuhh_x, lastig stukje is dat hè..

Ik heb voorlopig even mijn laatste wedstrijd gereden, met losrijden vond ik haar best fijn maar in de proeven ging ze weer heel veel staken.. De jury kwam nog de auto uit om te zeggen dat ze het echt heel jammer vond dat Gen zo met haar hoofd schudt en staakt in o.a. het wijken (note to Gen: wijken doen we niet alleen op de achterbenen *D ), maar dat ze vond dat ik haar sympathiek voorstelde en de problemen erg vriendelijk oploste. Dat was wel fijn om te horen, want ik baal echt flink van dit gedrag.
Ik had weer zo ongeveer rond de 165 punten verwacht beide proeven, maar zowaar nog 180,5 en 178 punten gereden. Weer een winstpunt die totaal niet verdiend is, wel heel lief van de jury natuurlijk.
We gaan voorlopig even thuis doortrainen, dit staakgedrag komt voort uit dat ze het gewoon nog moeilijk vindt om haar lichaam steeds meer en correcter te gebruiken. Met wat tijd wordt ze vast wel sterker en soepeler en dan overwinnen we dit wel weer.. :)

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 19:57

Wij hebben vandaag weer even een poging gewaagd, het losrijden ging echt vreselijk maar in de proeven was ze echt superlief en heb ik er heel fijn aan kunnen rijden. Voor mijn gevoel twee gelijkwaardige proeven (bij dezelfde jury), punten lagen vrij ver uit elkaar. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. We hadden 184,5 en 195 en de eerste prijs. <3
We mogen nu L2 starten, maar ik wil eerst nog wat verder dooroefenen en bevestigen.

Mooie foto's, Shari_Becker!
Loes1996, wat leuk, deel je ook wat foto's van de koeienclinic? :P
Roosjenat, de kop is eraf nu, op naar de volgende keer!
Gefeliciteerd met je winstpunten, Letizia!
_sharonnn, mooie foto's!

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 21:02

Wat is het rustig hier. :) Ik heb Gen vandaag nog even meegenomen en het viel me helemaal niet tegen. Ze werkte heel goed mee, al was ze in de proeven al wel wat leeg, maar eigenlijk deed ze hartstikke lief.

Was ik beide proeven even mooi laatste met 174,5 en 176 en allemaal vieren zonder commentaar. :') Ik ben naar de jury toegegaan en heb netjes om een toelichting gevraagd, want de protocollen kwamen gewoon echt niet overeen met mijn gevoel. De jury was er heilig van overtuigd dat ik reed op een hoofdschuddende Fries (het is een springgefokte KWPN'er :') _O- en vandaag was ze gelukkig niet aan het schudden, heeft ze eerder wel gedaan als ze in staakmodus is). Ik had in ieder geval allemaal vieren op het wijken zonder commentaar want "mijn paard stak schuin over".
Wel jammer dat andere juryleden het dan zo verkeerd hebben gezien met hun 7 en 7,5 als beoordeling op ons wijken. :D (Oké, wel een paar keer vieren gekregen in eerdere proeven toen ze ging steigeren in het wijken, dat is dan wel logisch). Paar dagen geleden liep ze nog twee winst in een proef en nu bakte ze er zogenaamd niets van. Jammer hoor, beetje een wisselend gevoel nu over onze laatste L1 wedstrijd, maar ik was in ieder geval blij met hoe lief mijn paard was! Ze heeft geen pas verkeerd gezet vandaag. :)
Nu lekker dooroefenen en over een tijdje maar eens L2. Zal pas na de winter zijn denk ik, ik hoop dat we niet teveel vorst krijgen!

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)

Imaginaerum
Berichten: 3638
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:33

Heel veel sterkte!

Genève Garienke P. (Ustinov x Upgrade x Burggraaf) B + 13 | L1 + 10 | L2 + 12 | M1 + 11 | M2 + 10 | Drachtig van Glamourdale
Rio de Janeiro (Desperado x Ustinov x Upgrade) | Nieuw avontuur: Black Beauty 2.0? (Desperado x Ustinov)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers