[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

keeyzie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:43

Mag ik me hier ook melden :o ?
Gisteren mijn punten voor de M2 bij elkaar gereden, dat werd beloond met een mooie eerste plaats.
We willen binnenkort graag de overstap maken. We trainen nu nog even door om alle oefeningen goed bevestigd te krijgen.

Vind het best een pittige overgang, alles komt heel kort op elkaar.
Mijn PRE bouwt snel spanning op waardoor het nog een leuke uitdaging gaat worden :D


keeyzie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 16:20

Vooral de lengtebuiging is nog een puntje ja. We oefenen de travers nu veel op de volte zodat we die lengtebuiging kunnen behouden. Vooral op wedstrijd bouwt hij spanning op, dat is een kwestie van meters maken.

De keertwendingen gaan tot nu toe erg goed. Ik start donderdag proef 21 en 22.
De proeven zitten voor mijn paard echt heel fijn in elkaar.

Van hand veranderen in middengalop is ideaal. De wending komt daarna waardoor mijn paard automatisch al wat meer terug denkt. Daarnaast heb je eerst de keerwendingen en daarna pas de middenstap. Door de keertwendingen krijgen we wat meer rust en ontspanning waardoor hij niet zo snel wil aandraven in de middenstap :j

Ben echt zo benieuwd hoe het gaat.
Oprichting is voor ons geen probleem, dat gaat vanzelf. Het is vooral het stukje lengtebuiging waar we nog flink mee aan de slag moeten gaan.

Kan goed begrijpen dat het met een minder voorwaards paard een enorme afstand is die grotere bak. Ik zal juist blij zijn als ik straks wat meer meters heb :') iets met een looplustig paard

keeyzie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 09:53

Wat leuk Xemma ook een overstap van Fjord naar PRE! Wat een onwijs leuke Fjord, heel veelzijdig ook zo te zien. Heel veel succes in de M2.

Ik heb zelf inmiddels mijn eerste twee winstpunten gehaald met 188 en 191 *\o/*

keeyzie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 01:54

Hier de keertwendingen ook aangeleerd vanuit de travers. Zo zet ik ze ook nog steeds in. Kleine volte travers kan ook helpen om meer controle te krijgen over de achterhand ;-) en inderdaad zorgen dat je eigen gewicht goed is verdeeld. Daar gaat het bij mij vaak op mis.

Dit weekend twee fijne proeven gereden waarvan de laatste proef met winst :-D ga de komende maanden flink aan de slag met mijn galop. Daar laat ik nu nog vaak punten liggen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Melzazu en 68 bezoekers