[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:37

Janine1990 schreef:
Ik heb zaterdag ook een puntje er bij gereden..

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*


Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:52

+:)+ *\o/* *\o/* *\o/*

mellamoshan
Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:09

Janine0 gefeliciteerd!! Super!!

Sw, welkom! Laat je horen hoe het ging?

Laura, toch lekker bezig op deze manier. Ook fijn!

Noukie, stoere foto!
Vriendlief vind het vooral veel werk die paarden. Hij vind het met name leuk op wedstrijd als we met winst en/of lintjes naar huis gaan :Y)

Nouvel kan je niet nog op de reservelijst?

Dank voor de complimenten wb de foto's. Ben altijd erg onzeker over mijn rijderij en post daarom eigenlijk nooit foto's. Dit is dus erg leuk te horen!

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:34

Ziet er toch keurig uit!
Niks om onzeker over te zijn!

Welkom SW, succes!

Ik had nadat ik te horen kreeg dat ik er niet meer bij kon gelijk weer gemaild voor de clinic van Herman die ik voor die wedstrijd had afgezegd.
Daar kon ik gelukkig nog bij, dus ik ga gewoon lekker lessen zondag!
Krijg ik een half uur later een appje dat ik er toch nog bij kon vanwege afmeldingen... 8)7
Ik ga niet nog een keer die clinic afzeggen... :+

Janine1990
Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:41

Zal je altijd zien Nouvel... :roll:

Mella ik vind het er ook goed uit zien hoor! Maar ik begrijp dat je niet makkelijk foto's plaatst hoor :D

Ik ben intussen op zoek naar clinics, als uitstapje... :+ Maar hé, gelukkig is het bijna zomervakantie en is er lekker niets te doen :') Wel een toffe training gevonden met Sanne Beijerman, maar dat is 4 avonden, waarvan 1 praktijk... á 395 euro... En ik weet niet of mijn portemonnee dat ziet zitten. Plus dat ik zit met consignatiediensten :+

Ohja, had ik al verteld dat ik een vaste aanstelling (onbepaalde tijd) heb gekregen? Ik werkte nog altijd via Randstad. Dus ik ben best wel happy... :o Zeker omdat ik nu nog meer ga verdienen *\%/*
En dat op 6km van mijn huis in een super leuk bedrijf :D


Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 06:14

Fijn Janine, gefeliciteerd!
Dat is toch altijd een lekker idee als het vast is!

Waar zit jij in de buurt?
Hier in de buurt zijn wel regelmatig de clinics van Herman, ik vind hem echt heel laag drempelig en geschikt voor iedereen.

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 19:16

Heel onhandig Nouvel! Maar ik zou dan inderdaad ook lekker voor die clinic gaan, je kan niet bezig blijven met schuiven.

Gefeliciteerd met je job ook Janine! Enne, tell us more over je punt, lekker gereden ook?

Ik heb vandaan lekker met balkjes gespeeld en wat huppeltjes gemaakt. Hij werd echt heel heet, dus dat was een heel goed plan :) Ik houd van een blij paard!

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 10:08

Ik zal ook weer even bijlezen en reageren :') Nu had ik het even enorm druk, maar we zijn er weer!

Mella had je foto's al op facebook langs zien komen, maar wat wordt hij gaaf zeg! Knap dier!

Noukie gave foto! Ziet er goed uit! En lekker weer wat gespeeld met balkjes! Zo leuk als ze daar dan zo blij van worden he :j

Laura wat fijn dat hij het longeren met balkjes zo leuk vindt! Begrijpelijk dat je het trainen nu mist, maar dat komt allemaal wel weer als de kleine er is :) Wel fijn dat hij nu je vriendin kan helpen met houding en zit en dat hij met je andere vriendin zo fijn gaat! Ook prettig als je vriendin ook aan hetzelfde kan gaan werken met de les :)

DR gelukkig weer beter en kun je weer wat gaan doen. Wel balen dat je eerst moet resetten. Lekker starten dus deze zomer. Spannend ook de regio!

Nouvel Wat lastig zeg dat hij zo gevoelig is! Maakt het je niet makkelijk zo te horen. Over je twijfel over wel of niet starten ben ik het wel eens met wat er eerder gezegd is; doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik rij met 2 teugels idd ook met de stang teugel tussen middel- en ringvinger.
En wat heerlijk dat je zo naar het strand kunt! Lekker dan van je wedstrijd/clinic haha. Zou inderdaad niet weer de clinic afzeggen.

UltimOo gefeliciteerd met je mooie scores! Super!

Janine gefeliciteerd! Wat ben je lekker bezig! Fijn hoor. En ook super gefeliciteerd met je vaste aanstelling!



Updateje van onze kant :) Fes heeft sinds vorig weekend even een korte vakantie. We hebben de laatste tijd zo hard getraind richting afgelopen wedstrijd en de kür dat hij eventjes bij mag komen. Dus we zijn sinds vorige week lekker aan het grondwerken, wandelen, en af en toe even een rondje hobbelen. As. vrijdag komt de cranio weer voor een behandeling. Vanaf dan gaan we het weer opbouwen richting de volgende wedstrijd van 7 juli. Dan heeft ie ruim 1,5 week vakantie gehad en dan zit ie weer lekker in zijn lijf als we aan het opbouwen weer gaan beginnen.
Wel maandag iets leuks gedaan met mijn vriend; een strandrit gedaan bij een manege in Schoorl. Wat was dat even genieten zeg! Eindelijk ook weer eens op buitenrit.

Ohja en er zijn echt gave foto's gemaakt tijdens onze kür vorige week! Kon niet kiezen uit de 5 foto's die er online stonden, dus heb er maar gewoon 4 nabesteld :=

[ img ]

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Laura1982
Berichten: 4056
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 18:57

Janine gefeliciteerd met je punt.
Cindy leuke foto's en fijn dat hij even mag relaxen worden ze meestal erg blij en beter van.
Nouvel jammer van de wedstrijd maar clinic is ook super leuk om te rijden
Noukie ik zag leuke foto's op je fb voorbij komen bij jou word hij ook enthousiast van balkjes haha.

Hier aan het genieten van de regen want ik vond het alweer erg warm en plakkerig.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

UltimOo
Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:03

Gefeliciteerd met je punt en je vaste baan Jeanine!

Mooie foto's Cindy, snap wel dat je niet kon kiezen haha.

Mijn paard word ook altijd fijn van balkjes training aan de longe. Dacht laatst "laat ik dat eens onder het zadel doen".
Lagen wat balken in de spring piste, dus in galop richting een enkele balk. Meneer dacht geloof ik dat het een hindernis van minimaal 1.30 was, hij ging me toch af, lag er bijna naast :') daar was ik even niet op voorbereid haha :')

Heb nog een filmpje van een stukje training afgelopen week, staat op mn insta dus weet niet hoe ik hem hier moet delen, vandaar de link :)
https://www.instagram.com/p/By7pQ7Hnjvs ... sbp6dro6fx

Z2 + 3, pr 216

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 20:37

Lekker die vakantie voor m Cindy! Heeft ie verdiend :) En daarna weer lekker vol gas door :D
Hele mooie foto's idd! Ik houd van concoursen met fotograven :D

Thanks Laura, was een fijn ritje idd zondag. Haha, en idd, spelen met balkjes wordt ook hier gewaardeerd :)
haha, Ultimoo, de jouwe moet dus nog even wennen aan balken? :P

Ik wilde eigenlijk volgend weekend weer op pad, maar nog los van de weersvoorspellingen denk ik dat ik nog even wat te doen heb voor we weer kunnen. Had woensdag echt geen moment t idee dat ie daadwerkelijk zn kop bij t werk had en ook nog eens niet dat ik daar enige invloed op kon uitoefenen :') Zolang hij denkt dat hij de controle heeft is er niks aan de hand, loopt ie braaf zn rondje, ziet er ook prima uit. Maar ga geen eisen stellen ofzo, want hij is echt te tof om daar naar te luisteren _O-
de volgende wordt 100% een merrie
Vandaag maar even lekker aan de longe laten spelen, morgen weer aan de bak. En wie weet valt t mee, dan mag ie volgend weekend alsnog op concours :D

mellamoshan
Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 22:20

Haha Noukie, jij dus meer van de merries? In sluit liever een compromis met een ruin dan een merrie hoor. Veel minder snel op hun teentjes getrapt. :o

Ultimo, wat een fijn paard zo op het filmpje. Ziet er netjes uit

Congratz met je vaste aanstelling janine!

Ben benieuwd of het echt zo warm wordt komende week. Jullie nog speciale plannen rondom het rijden en het stalmanagement met de voorspelde temperaturen?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-19 06:00

haha, laat ik het zo zeggen: de merries die ik gereden heb die hadden soms wel duidelijkheid nodig, maar eenmaal klaar was het ook klaar en gingen ze ervoor. Deze zoekt elke dag de grenzen, checkt altijd of je het zeker weet, altijd het laatste woord en als er één snel gepikeerd is.. :+
En dat laat ie ook niet meer los dan :')
Maar verder houd ik van m en is hij super leuk, grappig en braaf hoor :D
En ben er zelf debet aan omdat hij vergeleken met zn voorgangers zo braaf was dat ik zijn grappen veel meer accepteerde, was allang blij dat ik veilig door de buitenbak kon toen wem kochten. Dan geef je die ruimte dus ook :+

Bij ons op stal gaan ze eerder in en uit de wei, zodat ze heetst van de dag binnen (lees uit de zon) zijn. Keer extra koelen na de wei wss. Ik kijk per dag qua werk, vorig jaar wel aardig door kunnen rijden, maar uiteraard korter en minder intensief. Baan ligt in de avond wel in de schaduw, volle zon zou ik minder graag doen, ook voor mezelf. Goed koelen, elektrolieten en goed in de gaten houden. Is per paard toch ook weer zo verschillend hoe ze reageren en wat ze aan kunnen..

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 01:05

Ik zoek het niet uit, maar rijd meestal merries. Ik vindt hun typisch karakter wel leuk :D

Roz heeft vandaag eindelijk haar debuut gehad. 1e proef 56%, iets met vliegende wissels om de pas in de contragalop en de hoek bij de fotograaf niet leuk vinden :+

Tweede proef ging zo relaxt dat ze zelfs op rust stond voor het achterwaarts gaan... Ze had nog steeds moeite met stappen in de eenvoudige wissel, maar we kregen wel een 8 voor de uitgestrekte stap en contragalop. We wonnen zelfs een 3e prijs! *\o/*

Morgen nog een keer!

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 19:15

Gefeliciteerd

Nouvel, hoe was jouw clinic?

Hier was de boodschap woensdag wel over gekomen. Hij was dit weekend echt heel erg goed weer.
Mn ma begon al over de Kampioenschappen :') Maar daar ga ik nog maar eens over nadenken, argument voor is dat er altijd wel fotografen zijn :D

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 20:53

oh trouwens, SW, fotograaf? Dat vraagt om foto's natuurlijk O:) :P
Hoe ging t vandaag?

droversrun
Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 07:49

Gefeliciteerd Janine, zowel met je puntje als met je baan :D
Leuke foto's Cindy!

Hier ook liever merries hoor, ze hebben inderdaad een gebruiksaanwijzing maar als je die gewoon goed leest kun je er alles mee. Ik vind bij ruinen toch meer gokken hoe hun pet staat die dag :+
Ik ga vanaf woensdag weer een paar daagjes weg naar Porto, citytrip met mn zus :) Het is daar zowaar een stuk aangenamer dan het hier is met een graad of 22. Paarden hier gister wel nog de hele dag op de wei gehad, het werd namelijk vanaf een uur of 3 bewolkt en op de wei was het qua temperatuur met de wind een stuk aangenamer dan op stal. Gisteravond rond half 9 nog een buitenritje gemaakt maar ik weet niet wat ik vandaag en morgen ga doen met ze, als ik al iets ga doen...

Nouvel
Berichten: 28535
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 10:18

Cindy gave foto’s!

Droversrun, leuk, veel plezier!

Snow white, gefeliciteerd!

Mazzel gisteren, er was een uitvaller om 8:30 dus we konden vroeg met die warmte!
Fijne les gereden, ik vind het echt lastig om hem door te pakken waar hij het lastig vindt...
Hij is al niet enorm naar voren van zichzelf, en als ik hem dan niet optimaal aan de gang heb blijft hij op mijn hand hangen en teveel naar voren en naar beneden lopen.
Pak ‘m meer aan wordt ‘ie snel wat nerveus, en dan weet ik het ook niet zo goed meer...
Houd ‘m dan snel weer teveel vast...
Paardrijden blijft soms zo moeilijk...
Gisteren fijn hulp gehad om hem weer vlugger te maken en meer van mijn hand af te krijgen, uiteindelijk lukt het dan weer wel.
Dus nog wel stukken gehad die weer fijn waren en handvatten om door te gaan.

Vanmorgenvroeg lekker naar strand geweest, even de zee in voor de echte warmte.
Zo de osteo dus daarna een paar daagjes rustig aan...

_Snow_White
Berichten: 3186
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-19 20:28

Noukie schreef:
oh trouwens, SW, fotograaf? Dat vraagt om foto's natuurlijk O:) :P
Hoe ging t vandaag?


Zondag ging iets minder. Paard in de ring naast mij ging bokken tijdens mijn galop gedeelte, dus toen wilde die van mij héél graag meedoen :')

Er was inderdaad een leuke foto gemaakt!
Ze was met haar 1.61m en bijna volledig volbloed een van de kleinste in de ring, maar ze denkt dat ze minstens 1.80 is :j

[ img ]

Merrr
Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 09:35

Oke, heel veel bijlezen!

Iedereen gefeliciteerd met de winstpunten!

Mooie fotos van je kur Cindyy_1993!

Doen er nog mensen mee aan de regiokampioenschappen?

Wij zijn sinds een week weer aan het rijden met bit, nu nog zoeken naar het juiste bit, dat valt echt niet mee helaas |o
Lag er 3 weken geleden naast, het bitlose hoofdstel ging stuk tijdens een schrikreactie van mijn paard, deze schoot los en ik schoot naar achter, dus moest me laten vallen %)
Gelukkig op een zere knie na niks ernstigs!
Dus bitloos doe ik nooit meer :=

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

cindyy_1993
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:52

Oef ik merk echt dat ik het mega druk heb en er steeds niet aan toe kom om te reageren 8)7
Lees wel braaf nog mee hoor elke keer! Iedereen de afgelopen warme dagen overleefd? Komende zaterdag weer zo heet ;(

UltimOo wat een grapjas zeg met dat balkje _O- Training ziet er goed uit!

Noukie het lijkt wel een vrouw joh, zo wisselvallig als zijn buien zijn! Fijn dat ie weer beter liep! En tsja.. de kampioenschappen.. Waarom niet? :p

SW Gefeliciteerd! Jammer dat het zondag wat minder ging. Wel een gave foto!

DR gaaf, Porto! Laat je weten hoe het was? Ik was laatst naar Lissabon, maar een collega zei dat zij Porto mooier vond.. Wellicht ook nog een bezoekje waard wellicht.

Nouvel fijn dat je wat eerder kon! Lastig zeg, wel fijn dat je er even hulp bij had. Mooie timing ook voor de osteo met het warme weer.

Merr lastig is dat he, het vinden van het juiste bit? Dat heb ik nu met de stang en trens... Drama... Zit te overwegen toch maar een bitfitter te laten komen daarvoor... Maar dat kost wéér zoveel geld ;( Misschien toch eens vragen aan mn zadelmaker die 8 juli weer komt voor de eerste check van mijn nieuwe zadel.. Zij is ook bitfitter... En ik snap heel goed dat je geen bitloos meer doet := Gelukkig niks ernstigs aan het avontuur overgehouden!


Nou Fes zijn planning is even helemaal anders gelopen dan ik wilde. Hij zou vanaf 11 juni (dag na de kür) t/m 21 juni even vakantie hebben. 21 juni zou hij dan weer behandeld worden door de cranio waarna ik er dan vanaf 26 juni weer op had gemogen om op te bouwen. Helaas was vrijdag de cranio ziek waardoor ik hem afgelopen vrijdag maar weer aan de lijn heb gehad en het weekend er maar weer op ben gegaan. Over anderhalve week weer wedstrijd, dus we moeten echt weer wat gaan doen. De cranio is inmiddels nog niet beter, dus de behandeling gaat ook niet meer lukken voor onze wedstrijd de 7e. Dus we zijn weer lekker aan het trainen en gisteren echt súperfijn gereden :D Blijft me verbazen met wat voor bizarre sprongen hij vooruit blijft gaan in alles... Rijden, grondwerk.... Echt blij met 'm! Morgen weer grondwerkles. Dan gaan we de lage doorgang even ombouwen naar laag en smal tegelijkertijd. En dan kunnen we hopelijk binnenkort gaan beginnen met de trailer...

(even een filmpje van onze grondwerksessie van afgelopen maandag voor degenen die het interessant vinden... : https://www.instagram.com/p/BzIhxaHIT8x/)

Succes is not final. Failure is not fatal. It is the courage to continue that counts.
CDL Festival (Vivaldi x Gribaldi): ZZL+13 | Festival bij de tulpen
Volg ons op Instagram

Merrr
Berichten: 513
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Texel

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 17:51

cindyy_1993 Super leuk filmpje!!

Wij hebben de 7e ook weer wedstrijd na 2 maanden... meteen regio :=

Ja echt heel lastig, vandaag huidige bit weer in gedaan met bitringen... Dan weet ik weer hoe fijn het wel kan... Dus alle bitten tot nu toe vallen af... maar misschien is mijn paard alleen fijn op een watertrens....
Oja stang en trens... dat wordt ook nog leuk... wil het wel een keer proberen!

Sylvona C v. Sir Oldenburg x Lancet ZZL+15, springen 0,90, Eventing B

Laura1982
Berichten: 4056
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 21:30

Ik heb niet veel te melden dus zit voornamelijk in de meeleesstand.

Douwe z1+5 sportpredicaat.
Ilias B+10 pr 200.5 L1+7

mellamoshan
Berichten: 4255
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 22:32

Hier ook niet veel te melden. Hebben de grote stap gemaakt om dan toch in te schrijven. :o
Moet nog goedgekeurd worden maar dan komt ons debuut eindelijk, toch wel erg dichtbij nu.

Had eerste en tweede proef doorgereden, die vonden we erg fijn. Keek alleen in het boekje en moeten dus 3 en 4 starten. Prima, die doorgereden en daar is nog wel wat finetuning nodig...
Zeker 4 is stuk pittiger dan de rest vind ik.
Daarnaast vond hij vandaag dat hij het zelf allemaal wel wist. Ik mocht meeliften. En met uitgestrekte galop zat plots geen rem meer erop.

Anyhow, moeten dus nog snel even paar keer door gaan rijden om handig in deze proeven te worden. :+

Cindy, zat trouwens te denken, heb je nog effect gemerkt op de omeprazol?

Met vlagen ben ik geniaal, helaas is het nu windstil...

Noukie
Berichten: 10927
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:46

Lekker Porto DR! Hoe hebben jullie het gehad? (of nog steeds)

Nouvel: paardrijden is zeker lastig. Zo te lezen wel fijne les geweest en klinkt als een betere keus dan starten zo achteraf. Heb je nog les of wedstrijd op de planning weer?

Leuke foto SW! Chique ding idd

Merr, idd, nooit meer bitloos! wtf! Mag niet gebeuren zou je zeggen, maar ik lees dat vaker... Op wat voor bit ging ze stuk? Ik tuf ook lekker in t Z rond met een dubbelgebroken watertrensje met bitringen hoor :+ Blij dat dat mag

Lekker bezig dus Cindy, ondanks dat hij niet behandeld is. Goed teen toch, dat ie desondanks lekker vooruit blijft gaan?

Mella, leuk! Wanneer mag je als er nog plek is? Die andere proeven zijn idd wel anders, ik vind t vooral lastig dat de mijne vrij snel dat spelletje door heeft van uitstrekken op de diagonaal en daar iets te fanatiek in wordt ook :')

Hier paard dinsdag bij een holistische praktijk doorgemeten. Ik sta daar altijd wat dubbel in, want ik kan t niet snappen, dús het is niet logisch :+ maar ze kwamen wel met herkenbare en verhelderende punten. Heel benieuwd of hij ook daadwerkelijk gaat veranderen met de behandeling.
Daardoor wel even een kleine break. In overleg besloten m wel enigszins door te werken, want zes weken longe wordt ie echt niet gezelliger van :+


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers