[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:01

Geen recent beeldmateriaal helaas. Zal eens kijken of ik een keer een gek vind die kan filmen. Nu is het niet super spectaculair hoor, maar als je je dan bedenkt waarvan we vandaan komen ben ik gewoon toch een beetje trots op mijn frikadel :+

Hele begrijpelijke keuze qua stalling dan. Wel fijn dat het bekend terrein is, als je daar al kwam om te lessen.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:07

Mag toch ook? Ze hoeven niet allemaal Totilas te zijn voor we ze leuk vinden :) Als je maar lekker kan werken en steeds dat stukje vooruitgang voelt, dan kan je er heel blij van worden

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:08


Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:06

Hot wat een boefje is Hennie haha fijn dat hij het zo goed doet hopelijk kan hij het vasthouden op concoursen.
Noukie fijn he dat hij op de wei gaat worden ze zo blij van.

Hier druk met de uitdaging longeren met balkjes ik heb een heel blij ei hihi heel blij dat hij het leuk vind. Komende weken mag hij een vriendin helpen met houding en zit dus dat scheelt weer een dag aan de longe.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 12:46

@Noukie; fijn dat je paard lekker staat op zn nieuwe plekje en ja een wei, dat is toch wel heel belangrijk vind ik altijd :j
@Laura; haha wordt die van jou ook zo snel dik zodra die wat minder doet? Heeft mijn ruin ook, gelukkig valt die ook wel weer redelijk snel af. Maar het is en blijft een hollands welvaren ;) Rijd je wel nog steeds ook zelf afentoe of helemaal niet meer?
@cindy; nog gefeliciteerd met je winstpunten en de prestatie van je kur. Jammer van de spanning, leuke muziek :)
@mellam; wat fijn dat je paardje zo lekker gaat! :D ben benieuwd naar je ervaring bij jennifer! Knap dat je blijft zitten op het filmpje, hij is echt snel haha!

Hier zijn we weer gaan opbouwen na een lange periode ziek te zijn geweest en vakantie. Mijn bijrijdsters hebben haar gereden en ik moet haar helaas echt weer even resetten. Ik baal er wel een beetje van, ze ging voor die tijd echt zo ontzettend fijn en nu zit er wel weer even werk in. Ik heb besloten dat ik deze zomer toch nog maar wat Z1 wedstrijdjes meepak. Heb ons ook ingeschreven voor de regio in augustus en dan tussendoor gewoon hier in de buurt afentoe starten. Hoop over 4 weken weer eens te kunnen starten, dan hoop ik dat ze wel weer door heeft wie de baas is :+

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 18:08

Droversrun succes met weer opstarten!

Laura lekker aan het longeren, ook leuk!

Mellamoshan, mooie foto, hij ziet er goed uit!
Ik ga zo het filmpje ook even kijken.

Noukie klinkt goed je nieuwe stal!

Cindy, spannend zeg je kür, en gefeliciteerd met je 4e plek!
En gefeliciteerd met je winstpunt!

Ziet er goed uit op de foto!

Ferro heeft na zijn insectenavontuur nog allemaal kale en ontstoken plekjes op zijn hoofd en is door een klap op zijn weerstand gaan hoesten.
Maandag wel clinic bij Herman gereden, toen leek hij weer goed, maar dinsdag weer klodders eruit hoesten.
Even wat meer hoestdrank gegeven en nu 2 dagen niet gehoord, dus hopelijk zijn we er deze keer zonder dierenarts doorheen...

Ik wilde a.s. zondag maar ivm het hoesten toch maar niet opgegeven.
Het is ook allemaal net aan, ik twijfel nog steeds of ik eerst thuis door moet rijden of gewoon moet gaan voor de ervaring wat veel mensen zeggen.

Na een paar weken alleen trens weer op S&T gehad even vandaag, daar loopt hij toch gek genoeg wel fijner op, beide instructeurs gaven dat ook al aan.
Beetje jammer, want ik rijd zelf veel fijner met alleen een trens, kwestie van wennen ook denk en handiger worden...
Bijkomend euvel is dat ik mijn pinken echt kapot rijd met 2 teugels, iemand misschien nog tips voor zachte smalle donkerbruine teugels met stopjes?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 19:17

Laura, jij ook beetje lol in het longeren zo? :p

Noukie, super vervelend als je dan weer opnieuw op moet pakken. Maar ze vergeten je niet hoor. Je hebt hem vast binnen no time weer lopen zoals je gewend bent.

Nouvel, is hij vaker kwakkelend? Zo klinkt het zoals je het nu stelt :o
Vervelend in ieder geval. Hoop dat hij snel weer helemaal fit is.
Geen tips wb teugels helaas. Hier bij ooteman hebben ze wel een paar fijne hangen maar dat moet je zien en voelen.
Ik haal graag teugels bij hen, mooie dunne soepele hebben ze ertussen. Eigenlijk alle soorten en maten. :o

miicchhellee

Berichten: 1341
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:07

Nouvel schreef:
Droversrun succes met weer opstarten!

Laura lekker aan het longeren, ook leuk!

Mellamoshan, mooie foto, hij ziet er goed uit!
Ik ga zo het filmpje ook even kijken.

Noukie klinkt goed je nieuwe stal!

Cindy, spannend zeg je kür, en gefeliciteerd met je 4e plek!
En gefeliciteerd met je winstpunt!

Ziet er goed uit op de foto!

Ferro heeft na zijn insectenavontuur nog allemaal kale en ontstoken plekjes op zijn hoofd en is door een klap op zijn weerstand gaan hoesten.
Maandag wel clinic bij Herman gereden, toen leek hij weer goed, maar dinsdag weer klodders eruit hoesten.
Even wat meer hoestdrank gegeven en nu 2 dagen niet gehoord, dus hopelijk zijn we er deze keer zonder dierenarts doorheen...

Ik wilde a.s. zondag maar ivm het hoesten toch maar niet opgegeven.
Het is ook allemaal net aan, ik twijfel nog steeds of ik eerst thuis door moet rijden of gewoon moet gaan voor de ervaring wat veel mensen zeggen.

Na een paar weken alleen trens weer op S&T gehad even vandaag, daar loopt hij toch gek genoeg wel fijner op, beide instructeurs gaven dat ook al aan.
Beetje jammer, want ik rijd zelf veel fijner met alleen een trens, kwestie van wennen ook denk en handiger worden...
Bijkomend euvel is dat ik mijn pinken echt kapot rijd met 2 teugels, iemand misschien nog tips voor zachte smalle donkerbruine teugels met stopjes?


Ik rij altijd met mijn stangteugel tussen mijn middel en ringvinger. Maar is maar net wat je zelf fijner vind :)

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 20:59

Mella, wat een boef idd! Is ie altijd zo vlug? :D

Top dat de balken helpen Laura! En lekker dat je vriendin m een keer kan rijden, voor beide partijen mooie oplossing zo te horen

Droversrun, balen dat je ziek geweest bent, zeker na vakantie is het voor je paard dan wel heel veel vakantie ineens :P Welke regio zit jij ook alweer voor de regio?

Wat zuur Nouvel, dat hij er zo beroerd van geweest is en die nasleep qua weerstand. Denk je wat leuks te gaan doen met de paarden.
Qua teugel, deze misschien? https://www.topfithorseshop.com/product ... rip-bruin/
Ik heb (had) mn stangteugel idd ook altijd tussen middel en wijsvinger trouwens, daar kan je nog in afwisselen eventueel wat t fijnste voelt.
Ook qua wel of niet starten: de een vindt het prettig ringervaring op te doen en gaandeweg naar het niveau te groeien, de ander wacht liever tot het thuis echt goed voelt. Denk dat je daarin echt naar jezelf moet luisteren waar jij je goed bij voelt :)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 21:46

Thanx voor de tips, ik ga dat met die teugels anders dan maar eens uitproberen denk, dit is ook waardeloos...

Ja met Ferro is lastig qua weerstand, hij heeft een auto immuunprobleem/stoornis, hoe je het noemen wilt, waardoor hij op heel veel dingen een overreactie krijgt wat vaak weer als gevolg heeft dat zijn algehele weerstand een klap krijgt...
Al van alles geprobeerd en we raken er inmiddels aardig aan gewend maar het handig en fijn is het niet, ook lastig plannen met dingen.
Maar goed, het kan altijd erger...

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-19 23:11

Noukie schreef:
Mella, wat een boef idd! Is ie altijd zo vlug? :D


Yup, en komt op als poep bij hem dus je voelt het ook niet altijd aankomen.
Daar had ik hem ergens in de proef wel al verwacht maar verrassing wanneer.
Maar gebeurd vaak. In het bos. Op het strand. In de bak.
Nooit relaxed verstand op 0 rijden.

Heb intussen de afspraak met vriendlief, ik app als ik opstap en als ik afstap. Ben vaak alleen bij de vereniging en als het te lang duurt, komt hij kijken. Dat ik niet uren in de kreukels lig te wachten op contact, mocht er iets mis gaan.

Maar ben verder wel blij met hem hoor :+

Jeetje nouvel, das echt vervelend. Hoe uit zich dat auto immuunprobleem bij hem?
Weerstanddip kan ik me voorstellen, maar wat gaat eraan vooraf?

Hier trouwens stang tussen middel en ring en dan trens tussen ring en pink.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 07:25

Da’s best een lang verhaal, maar ik probeer even in ‘t heel kort hier.
Begon met plekken aan zijn benen die geen mok waren maar een zeldzame huidallergie die de reguliere dierenarts niet weg kreeg, hij heeft alles gehad aan smeersels en medicatie.
Plekken kwamen en gingen en werden bij vlagen steeds groter.
Daarnaast is hij heftig allergisch voor insectensteken hebben we een aantal jaar geleden ontdekt op vakantie, nu 3x met verschillende voorzorgsmaatregelen geprobeerd maar 3x mis gegaan...
Als hij dan een heftige reactie op die steken krijgt schiet zijn weerstand blijkbaar omlaag en krijgt hij weer overal op zijn benen en hoofd open plekken en/of hij krijgt ontstoken ogen en/of hij gaat hoesten.
Hij is bij vlagen ook snel stijf, moe, etc.
Dat moe zijn is wel veel verbeterd en de plekken op zijn benen ook na een aantal behandelingen bij Den hoek.
Maar het probleem zit gewoon in zijn lijf, dus daar moeten we het gewoon mee doen.
Je raakt er zo met de jaren aardig op in gespeeld hoor, er zijn veel ergere dingen.
Maar het is wel eens lastig met dingen plannen enzo.
Hij heeft altijd wat meer hersteltijd nodig na bepaalde dingen en op in de zomermaanden op vakantie naar de bossen gaat met hem dus echt niet is gebleken en dat is best heel jammer want ons andere paard heeft er helemaal niks van.

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 08:24

Jeetje, dat is best heel heftig...
Echt heel vervelend voor jullie. Sterkte hiermee!

Edit:
Zit me net te bedenken, heb ook een kneusje staan, danwel op een heel andere manier dan jouw paard hoor. Die heeft ook geregeld dat hij weer gestoken wordt door iets en zijn hele rug en buik onder de bulten zit.
Tip van mijn osteo (welke ook dierenarts is), twee tabletten allerfre (gewone hooikoortstabletjes humaan dus) geven bij acute allergische reactie.

Zelf nog niet uitgeprobeerd, misschien jij wel al, maar wie weet kan je dan de huidproblemen voor zijn en daarmee zijn weerstandsdip op dat moment.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 09:13

Dat is nog wel een goeie tip, dat nog niet geprobeerd.
Wel druppels en andere tabletten tegen allergische reactie bij steken, maar die hielpen niet of nauwelijks.
Ik ga ‘m onthouden, Thanx!

Gelukkig zitten wij hier dicht bij zee en dus weinig last van vliegend gespuis dat steekt, dat is echt wel een geluk!

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:04

Ohh had paar weken geleden van een ritje pp de veluwe die hertenluisvlieg, of hoe heten die vieze beesten, mee naar huis genomen.
Paarden waren helemaal door het dolle. Door de draden heen gegaan, 10 palen kapot. Niet te rijden savonds. Bleken er savonds zelfs nog een paar op te zitten. Blegh, wat een vieze stekers.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:16

Oh bah!
Ja dat schijnen helemaal van die drama dingen te zijn, Brr!

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:19

Vandaag clinic gereden.

Haalde hem uit het land en zag al aan z'n kop dat hij weer zo'n bui had. Stond een box buiten waar instructie opstond met een headset dus dat was een reden tot moeilijk doen en de instructie die in de hoek op de stoel zat. En zandkorreltjes in de bak waren zo nu en dan spannend... En... En... En...
Maargoed, ondanks dat ik er soms wel een frikadel van kan maken, zijn er best paar mooie plaatjes uit gekomen, die durf ik hier wel te delen.

Al met al ook paar fijne tips gehad en zaten ook echt wel fijne stukjes tussen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog klein stukje galop op film maar weet niet hoe ik die kan uploaden.

Hoe was jullie weekend?

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:36

Ziet er op de foto’s goed uit hoor, stoer paard!

Hier gisteravond even gelongeerd en vanmorgen vroeg lekker naar strand geweest.

UltimOo

Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 14:46

Ondanks dat ie het spannend vond, vind ik het beeld er wel fijn uit zien! :)

Ik ben gisteren weer de baan in geweest. Moest in de stromende regen rijden, maar gelukkig blijft die van mij dan aardig fijn lopen.
Zat in een hele grote groep van 27 starts, en was heel tevreden met 2x een 10e plek met 211,5 & 215 punten.
In 3 wedstrijden staat de teller alweer op 6 punten, dus dat gaat lekker :D

Afbeelding

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 15:22

Gefeliciteerd met je punten ultimoo! Wat een leuke foto, lekker blij en spontaan.

Thx, ja heb paar knappe foto's eruit gezocht. Zaten ook zat slechte foto's tussen hoor :=

Nouvel, lekker even naar het strand. Was vanmorgen ook super mooi het weer.

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 18:21

Ultimoo gefeliciteerd, knap gedaan!

Hmm ik had me gisteren nog ingeschreven voor de wedstrijd hier op de verenging, was nog gewoon open voor inschrijving en ik wilde niet eerder opgegeven omdat ik het hoesten even af wilde kijken, krijg ik net een appje dat het vol is. -O-
Toch gek dat je dan via mijnknsh nog gewoon in kunt schrijven...

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 20:46

Vind je vriend t zo ook nog leuk dat je gaat rijden Mella? :P
Je fijne plaatjes zijn ook wel écht heel fijn zeg! Onwijs aansprekend paard. Ondanks al zn spoken dus ;)

Lekker strand Nouvel! Maar stom van die wedstrijd. Misschien net vol gelopen? Sta je nu op de wachtlijst?

Hier gister ook longe en vandaag best fijn gereden. Alleen zo jammer dat ik zo gauw ik iemand vraag te filmen geen wissels meer kan rijden _O- dat belooft weinig goeds voor als er een jury zit :+
Verder was ie knap :)
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4072
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:17

DR ik had daar nooit problemen mee eerder wat gewicht eraan houden was lastig dus dit is nieuw en nog beetje zoeken. Longrren is weer leuker voor hem voor mijzelf wat minder leuk ik mis het trainen enorm en dat vind ik lastig maar fysiek is het echt niet meer te doen mijn bekken willen niet meer.
Vriendin die kwam kijken hoe een Fries rijd komt voorlopig iedere zaterdag uurtje rijden en dan vooral leren balans te houden en op zit te rijden gisteren beugels eraf gehaald en kleine stukjes gedraafd ging steeds beter. Dat geeft mij wel energie en afleiding.

Ultimo lekker bezig!
Nouvelle lastig an allergisch paard.
Mellamoshan lekker bezig stoer dat je foto's deelt.
Noukie sinds zeker fun dat!
Vandaag kwam mijn bijrijder/Vriendin extra rijden en wat was ik blij met het beeld zeker de juiste keuze gemaakt om haar te laten rijden. Ze heeft deze week haar 1e les met hem ben benieuwd hoe het gaat ze kan dan lekker aan de slag en dan werken we allemaal aan hetzelfde.

Mocht ik iemand vergeten zijn sorry had een hoop bij te lezen.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:35

Hoi!
Ik ga deze zaterdag mijn jonge merrie voor het eerst Z starten :D
Heb zelf wel al eerder Z gereden, maar het is toch iedere keer weer een beetje speciaal.
Wij zijn samen in 2017 begonnen toen eigenlijk net het stuur erop zat maar niet veel meer.
Ze is 3/4 volbloed en 1/4 Duits, met 150% energie en 200% blijdschap. Hoop dat ze niet té fanatiek wordt na de wissels want dan doet de stap het niet meer zo goed :')

Gelukkig kunnen we trouwens vrijdag al in de ring trainen. Thuis hebben we geen 20x60 ring, dus moet nog even mijn afstanden aanpassen :+

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:32

Ik heb zaterdag ook een puntje er bij gereden...

Meteen 2 wedstrijden opgegeven in mijn vakantie...