Springruiter Karl Cook wakkergeschud door ongeluk met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Re: Springruiter Karl Cook wakkergeschud door ongeluk met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:46

Hoewel ik me grotendeels kan vinden in jouw verhaal vind ik het wel een beetje kort door de bocht om dit alleen op topsport af te schuiven. Bij de recreatieve ruiters, al dan niet wedstrijd gericht, is ook nog genoeg verbetering haalbaar. Ik neem aan dat jij ook rijdt en niet alleen maar op een krukje in de wei naar je paard zit te kijken?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:40

xyzutu2 schreef:
Ik zie blikseminslag in de stal na normale, alledaagse handelingen toch wel als iets totaal anders dan in een parcours verongelukken als je besluit om toch 1 pas minder te vragen dan normaal omdat dat net even meer kans geeft op winst.
Volgens mij is dat wat deze ruiter in dit stukje mee wil geven; dat een 'sportieve', op winst gerichte rijstijl meer risico's geeft voor het paard en dat het soms dus gewoon beter is om een tandje terug te nemen. Of dat nou is door dat paard die ene pas extra te geven om de balans te houden of door voortijdig de ring te verlaten mag je zelf weten. Hij geeft aan dat het met het vorige paard op die manier ook al net goed/net fout ging, en met het laatste paard na dezelfde ruiteringreep écht fout ging.
Natuurlijk is het makkelijk om te concluderen 'maar alles kan altijd ooit een keer fout gaan, want wat als de bliksem precies was ingeslagen op de plek waar hij was geweest als hij er wel een pas langer over had gedaan...??? Dus verander ik niets aan mijzelf.' :)
Jij kiest wat voor mens je voor jouw paard wilt zijn.



Je kan je dan ook afvragen of deze man het juiste beroep heeft gekozen. Hij zal volgende keer ook willen proberen te winnen of het wordt van hem verlangd en dus zal hij volgende keer weer risico's gaan nemen. Helaas draait het allemaal om geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:51

xyzutu2 schreef:
Orchidee14 schreef:
Je kan je dan ook afvragen of deze man het juiste beroep heeft gekozen. Hij zal volgende keer ook willen proberen te winnen of het wordt van hem verlangd en dus zal hij volgende keer weer risico's gaan nemen. Helaas draait het allemaal om geld.


Ken jij hem?
Hoe weet je dat hij niet is wakkergeschud door deze ervaring?
Als je hem niet persoonlijk kent dan vind ik dit nogal een gekke opmerking. Nog nooit iets van persoonlijke groei of ontwikkeling meegemaakt bij mensen om je heen?



Nou zeg, iets minder fel mag ook wel! Nee, ik ken hem niet persoonlijk, net als jij waarschijnlijk. En natuurlijk zal hij hierdoor wakker geschud zijn maar je kan mij niet wijs maken dat hij volgende keer niet weer zo'n risico zal nemen, zeker als hij voor iemand anders werkt (geen idee of dat zo is). Die gene zal resultaten willen zien. Dus dan kan hij zich na dit incident mogelijk afvragen of hij dit nog wel wil. Het gebeurt immers zo vaak dat mensen na een wake up call na gaan denken of ze nog wel gelukkig zijn met de situatie waarin ze nu verkeren. Dus zo raar is mijn opmerking niet, jouw reactie daarop des te meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 14:07

Feit blijft dat topsport draait om geld en om ego inderdaad, of het nu paardensport of voetbal is of welke sport dan ook. Op het moment dat je niet meer presteert is het gedaan met je carrière. En om te presteren moet je soms risico's nemen. Het is absoluut geen aanval op deze ruiter of de eigenaar van de paarden waar hij op rijdt,het is gewoon hoe het werkt. Ik denk dat wij elkaar gewoon verkeerd begrijpen dus laten we er maar over op houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 22:10

It_is_I schreef:
Orchidee14 schreef:
Feit blijft dat topsport draait om geld en om ego inderdaad, of het nu paardensport of voetbal is of welke sport dan ook. Op het moment dat je niet meer presteert is het gedaan met je carrière. En om te presteren moet je soms risico's nemen. Het is absoluut geen aanval op deze ruiter of de eigenaar van de paarden waar hij op rijdt,het is gewoon hoe het werkt. Ik denk dat wij elkaar gewoon verkeerd begrijpen dus laten we er maar over op houden.



Karl Cook heeft zijn eigen stal, zijn vader is miljardair en zijn vrouw multimiljonair.


Dan hoeft hij het in ieder geval niet voor het geld te doen en kan deze keuze makkelijker maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 07:19

Sunnda schreef:
Ik vraag mij na al deze reacties wel af of we nu allemaal hetzelfde artikel lezen :+

Zoals ik het lees gaat hij helemaal niet stoppen met wedstrijdrijden, maar wil hij 'anders' wedstrijden gaan rijden.

Ook gaat dat stukje over 'een galopsprong minder' niet over het paard dat daarna zo viel. Dat was zijn andere paard en daarbij staat alleen: 'het paard zette 1 pas te vroeg af'. Er staat niets over zijn eigen, bewuste aandeel. Te vroeg afzetten wil je nooit in het parcours namelijk, dat is geen tactiek.

Ik lees vooral een enorm geschrokken ruiter die nooit meer zijn paard zo wil zien liggen en daarom nog meer zijn best wil doen..
Hartstikke goed, maar bij hem was het gevolg gewoon even heftig.
Een verkeerde afzet, inschatting oid gebeurt wel vaker, maar gelukkig loopt het meestal wat beter af.
Al is zijn methode het beste van het beste, dan nog kun jij of je paard een inschattingsfout maken en vallen. Als je dat 100% wilt voorkomen, moet je geen hindernis meer willen springen.

Ik vindt het artikel getuigen van een hele fijne vent, maar niet iets zeggen over topsport.


Volgens mij is er ook helemaal niemand die beweerd dat hij gaat stoppen. Heb je de reacties wel goed gelezen?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers