Springruiter Karl Cook wakkergeschud door ongeluk met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ImLucky
Berichten: 714
Geregistreerd: 26-09-13
Woonplaats: Zuid-Holland zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 13:37

'paarden springen alleen als ze vluchten'
mijn ervaring is anders, paard van een vriendin van mij kwam logeren, zij was vergeten te zeggen dat hij over de sloot sprong voor zijn plezier (mijn paarden doen dat niet zomaar en het was ff voor paar uurtjes en ik was thuis om oogje int zeil te houden). tot mijn verbazing zie ik dat dier zonder aangegeven reden (schrik ofzo) op zn dooie gemakje een aanloopje nemen, en over de sloot springen. dus ik ren naar buiten om hem te vangen, maar meneer kwam er achter dat gras in zn eigen wij toch groener was en ging weer terug.
mijn huidige paard gaat wanneer hij word losgegooid in de bak ook voor zijn plezier een hindernisje springen, daar hoef ik niets voor te doen.

en ben er na stage bij hengstenhouderij zeker achter gekomen dat zeker als ze flink int bloed staan gewoon echt genieten van het werken en presteren. en ook zichtbaar trots zijn wanneer ruiter zegt dat dier het goed doet, ook met de hoge hindernissen, ook met hoger dressuurwerk

het is aan de ruiter om dat niet te overvragen en dat in goede banen te leiden, en dat niet iedereen dat goed doet is ook zeker waar. denk dat ik meer problemen in de suptop kan spotten dan in de topsport.
hoeveel recreatie paarden voor een buitenritje wel niet een veel te zware ruiter moeten dragen bijv....

ieder zijn ding, maar ik denk dat de gemiddelde nieuw gekeurde kwpn hengsten niet gelukkig worden van 1x in de week een buitenritje en wat vrijheidsdressuur, en dat het gemiddelde recreatie paard niet gelukkig word van GP lopen.

LUCKY-Liberto-24j-gelderse pony-ruin-drL1+9-buitenritjes pensioen<3 lucky en anika gaan los op het strand in oudorp!!
ANIKA-van de zuidzijde-10j-2e premie shetland-merrie-grasmaaier en bak slepen<3
Karel-Cestino Rosa MDM-5j- hannoveraan (brandmerk 86) (cloney(contender)xEsprit)-zadelmak!<3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apple, GrapeshotBot, RoronaZorro en 56 bezoekers