Springruiter Karl Cook wakkergeschud door ongeluk met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Elisa2
Berichten: 36680
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 12:30

Dat paard heeft geen epileptische aanval gekregen maar dat trillen is een nawerking van shock/ trauma. Dat deze man dat zijn paarden niet meer aan wilt doen vind ik een goed en nobel streven, een ongeluk zit in een klein hoekje. En het is "mooi" dat dit zijn ogen geopend heeft.

Topsport is zwaar voor een lichaam, voor mens en dier maar kan met het juiste management, kennis en kunde wel. Maar dat valt imo onder je verantwoordelijkheid nemen.

Niet iedereen is daar even goed in en persoonlijk vind ik het ook vreselijk als prestaties ten koste van het paard gaan. Als het "ego" belangrijker is dan het welzijn van het paard..of een paard geen paard meer kan zijn en een eenzaam leven leidt opgesloten in een stal, stapmolen, bak etc.

Wat Myrthe zegt staat mij ook ontzettend tegen, zelfreflectie is iets waar in de paardenwereld bij sommigen nog wel aan gewerkt mag worden.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: B_Fokker en 4 bezoekers