Springruiter Karl Cook wakkergeschud door ongeluk met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:21

Zoals iemand ooit eens in een blog schreef.
Ze zijn er misschien niet voor gemaakt, maar wel bijzonder geschikt voor..

Ik heb niet tegen paardrijden, of de sport.
De absolute topsport is een ander verhaal, maar dat is persoonlijk omdat ik nog nooit ergens heb gezien dat als het gaat om geld of iets anders, het andere wint.


Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 23:31

Ik vraag mij na al deze reacties wel af of we nu allemaal hetzelfde artikel lezen :+

Zoals ik het lees gaat hij helemaal niet stoppen met wedstrijdrijden, maar wil hij 'anders' wedstrijden gaan rijden.

Ook gaat dat stukje over 'een galopsprong minder' niet over het paard dat daarna zo viel. Dat was zijn andere paard en daarbij staat alleen: 'het paard zette 1 pas te vroeg af'. Er staat niets over zijn eigen, bewuste aandeel. Te vroeg afzetten wil je nooit in het parcours namelijk, dat is geen tactiek.

Ik lees vooral een enorm geschrokken ruiter die nooit meer zijn paard zo wil zien liggen en daarom nog meer zijn best wil doen..
Hartstikke goed, maar bij hem was het gevolg gewoon even heftig.
Een verkeerde afzet, inschatting oid gebeurt wel vaker, maar gelukkig loopt het meestal wat beter af.
Al is zijn methode het beste van het beste, dan nog kun jij of je paard een inschattingsfout maken en vallen. Als je dat 100% wilt voorkomen, moet je geen hindernis meer willen springen.

Ik vindt het artikel getuigen van een hele fijne vent, maar niet iets zeggen over topsport.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991 en 20 bezoekers