Springruiter Karl Cook wakkergeschud door ongeluk met paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:10

Ik vraag me een beetje af wat je hiermee wilt bereiken... Of paarden in het wild over bomen springen geen idee, maar paarden lopen volgens mij uberhaupt niet met een zadel op hun rug door de wildernis. Dus dat is dan ten eerste al onnatuurlijk. Daarnaast merk ik echt wel of mijn paard er lol aan heeft, en als ik een cross rij en hij gewoon echt blij is en er vol voor gaat vraag ik me af waarom ik hem dat zou ontnemen en er alleen maar recreatief mee zou rijden, wellicht maakt dat hem veel ongelukkiger?

Neemt niet weg dat ik train om te zorgen dat mijn paard aan mijn hulpen staat en we niet verongelukken :D


ElSea
Berichten: 5377
Geregistreerd: 18-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-19 10:45

elnienjo schreef:
Ik zie bij de Longines jumpings juist dat ruiters zelf opgeven als blijkt dat hun paard z'n dag niet heeft. Dus er wordt wel degelijk rekening gehouden met het paardenwelzijn.

Sterker nog, de keren dat ik Jeroen Dubbeldam zijn parcours op Jumping Amsterdam heb zien afmaken zijn er minder dan de keren dat hij afgegroet heeft :+

Weet je, het is een beetje naïef om te denken dat er geen geld verdient kan/mag/gaat worden met paarden. En dat daar achter gesloten deuren nare dingen voor gebeuren is heel sneu. Maar hoeveel recreatieruiters laten hun paarden wel niet op 24/7 weides staan die vervolgens afgemaakt kunnen worden na 3 maanden vergaan van de pijn van hoefbevangenheid... Er bevinden zich aan beide kanten pijnlijke situaties wat voor de paarden ontzettend naar is. Maar om nou te zeggen dat het alleen aan topsport ligt.. als een paard echt kapot gereden zou worden zou De Sjiem ook niet gezond 30 worden.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lina1998 en 8 bezoekers