2021: een kwakkeljaar!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 16:25

Ik eindigde vorig jaar met de hoop dat 2021 een stijgende lijn zou worden met mijn paarden ([ITP] 2020: een jaar met veel pech). Dat is gedeeltelijk gebeurd, maar grotendeels was het vooral heel kwakkelend met blessures en lastige dingen. Blijkbaar roep ik op één of andere manier altijd pech over mezelf en de paarden af haha! Ondanks dat vind ik het toch altijd leuk om een jaaroverzicht te maken en te kijken wat we nu weer bereikt hebben.

Januari
Het jaar begon met kwakkelen van mezelf. Omdat de chiropractoren dicht waren, had ik ontzettend last van mijn rug. Daarom werkte ik deze maand vooral vanaf de grond met Ivy, want rijden was erg pijnlijk voor me. Ivy was even blij en druk als altijd deze maand.


[ img ]

Mijn nichtjes kwamen weer een keer mee naar Shan. Ze werkten met hem aan netjes meelopen aan de hand. Shan is nogal eenkennig, dus het is voor hem heel goed dat andere mensen met hem werken. Ook deden we een parcours met balkjes en slalom.

[VD-ITP] Grondwerk met Ivy en Shan

Februari
In Februari lag er sneeuw! Zoals iedere paardeneigenaar wilde ik ook leuke foto's maken. Niet dat de paarden daar zo'n zin in hadden, maar gelukkig heb ik er nog wel leuke foto's aan overgehouden.

[ img ]

Met Ivy reed ik voor de eerste keer zelfstandig met barebackpad!
[ITP] Tja, ook nog wat sneeuwfoto's

Maart
In deze maand bleef ik mezelf focussen op het werken vanaf de grond met Ivy. We ontwikkelden ons verder in het vrijheidsdressuur en oefenden onder andere met de buiging, Spaanse pas en ja knikken. Ook werkten we aan volg het touw met wat hulp van een stalgenootje. Maar gezellig knuffelen hoorde er ook bij.

[ img ]

[VD-ITP] Lekker aan het werk met Ivy

April
In april had ik met Ivy weer een nieuw hoogtepunt! Ik begon met oefenen met het rijden op lange teugel met hoofdstel, maar kon uiteindelijk zelfs rijden met touwhalster! In stap en draf om mee te beginnen. Ze doet dat echt zo goed!

[ img ]

Verder oefenden we lekker door met allerlei werk. Ik heb zelf altijd wat angst met dingen in het bos, wat ik dan weer overbreng op haar. Daarom ging ik oefenen met het wandelen van kleine rondjes in het bos met andere paarden. Wanneer ik ging ontspannen, ging zij ook ontspannen en ging het al een stuk beter. Op Koningsdag hadden we even op de paddock gespeeld met een grote vlag. Dat boeide haar echt niks. Ze ging in plaats daarvan met een stalgenootje knuffelen. Goed teken dus!

http://boktimg.nl/img/m/UH0d8S.jpg

Met Shan ging ik deze maand ook vooruit! Ik had les met hem van Daniëlle Meyboom in de opstapchallenge. Daar liepen we namelijk nogal vast mee. Met een aantal tips ging het algauw een stuk beter. Ik ben trots op hem! Ten slotte heb ik deze maand voor het eerst dit jaar het hangen weer opgepakt. Ook dat deed hij zo braaf! Echt een toppaard! Hij kan steeds beter zijn spanning laten afvloeien.

[ITP] Grote stappen vooruit met allebei mijn paarden

Mei
In mei werd het steeds lekkerder weer, dus kon Ivy gelukkig weer veel meer buiten staan.

[ img ]

Van Tristan Tucker kon je deze maand gratis zijn programma krijgen. Dat heb ik gedaan en ik ben meteen gaan oefenen met Ivy. Dat bleek overigens lastiger dan verwacht, maar met wat tips van Bokkers ging dat al snel beter.

[ITP] Plezier met Ivy!

Juni
In juni begon ik weer meer te rijden op Ivy.


Juli
En het was tijd voor het tweede kwakkelmoment, ik was weer de gelukkige :+ Ik viel van de onderste trede van de trap en scheurde daarbij mijn enkelband :') Toen ik na een tijdje weer kon lopen, reed ik Ivy (wel altijd met iemand erbij) zonder beugels.

[ img ]

Al die tijd waren we blijven oefenen met touwhalster en nu was ik op het punt gekomen dat ik haar zelfs langzaamaan nageeflijk kon rijden op touwhalster *\o/*


Verder reed een vriendin van mij Ivy wat fanatieker (samen met mijn bijrijder), zodat ze wel aan het werk zou blijven. Terwijl ik op vakantie was, oefende zij met Ivy in de buitenbak en zelfs met rijden in het bos. Dat vind ik zelf heel spannend, dus het is superfijn dat zij dat voor mij wilde doen!
https://youtu.be/uLjievAntkw

Augustus
Ik pakte het zonder zadel rijden, waar ik vorig jaar mee was begonnen met Ivy, weer op toen mijn enkelband volledig genezen was.

http://boktimg.nl/img/m/gHmQ39.jpg

Verder startte mijn bijrijder een onderlinge wedstrijd met Ivy, waar ik vooral fungeerde als groom.

http://boktimg.nl/img/m/TOdZkn.jpg

Natuurlijk vergeet ik Shan niet! Die gaf dit jaar aan dat hij veel dingen die te maken hadden met rijden weer heel eng vond, waardoor ik besloot vooral veel te focussen op spelen en leuke dingen doen.

[ img ]

[ITP] Chillen met mijn pony's!

[ITP] Veel spring- maar ook ander beeldmateriaal van Ivy en Shan

September
In deze maand kon ik gratis het Parelliprogramma bekijken voor een tijdje, waardoor ik besloot daarmee te gaan oefenen met Ivy. Met grondwerk focusten we ons nu vooral op level 1 on line, waarbij we ons nog verder moesten voorbereiden voordat we de figure 8 konden doen. Daarom oefenden we met zone 3 Driving. Ze deed dat super!

[ img ]

Oktober
In oktober was het weer nog steeds goed, waardoor de paarden lekker buiten konden staan.

[ img ]

Bovendien had ik les met Shan in het werk aan de hand. Hij doet dat zo ontzettend goed. Beeldmateriaal is te zien in het topic.

[VD-ITP] Werk aan de hand met Shan

November
In november had ik met Shan mijn eerste les aan de lange teugel. We hebben ons vooral gefocust op linksom en rechtsom lopen en door een s van hand veranderen. Ook hebben we een stukje in draf gedaan. Hij deed het echt super! Hij ging steeds meer ontspannen en nageven. Ik ben echt trots op hem!

[ img ]

Verder had ik met Ivy een fotoshoot, waar echt prachtige foto's uit kwamen!

http://boktimg.nl/img/m/r84y2l.jpg

Meer foto's zijn te vinden in het topic!
[ITP] Herfst- en kerstfoto's met Ivy!

December
December sloten we af met kwakkelen van Ivy. Eigenlijk was dat al sinds oktober, maar in december liep ze nog steeds niet lekker. Daarom kwam de dierenarts en bleek ze uiteindelijk een gewrichtsontsteking in haar spronggewricht te hebben.


Ik heb gelukkig groen licht gekregen om komende woensdag weer te gaan rijden met Ivy! Ik hoop haar komend jaar zo goed te rijden voor haar lichaam, dat blessures minder voor gaan komen. Verder hoop ik met Shan verder te komen in het werk aan de hand, lange teugel en grondwerk en hem minder bang te maken voor het zadel. Op naar een minder kwakkeljaar!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


_Sofie
Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 19:55

Leuke paarden :j Hopelijk is Ivy snel weer helemaal de oude!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-22 20:24

Dankjewel! Dat hoop ik ook!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 09:51

Uitgelicht! Wat leuk!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

halterscoll
Berichten: 120
Geregistreerd: 16-12-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 09:53

Leuk! Hopelijk heb je volgend jaar minder pech!

http://www.halters-collars.com
Leren Halsters&Halsbanden
Halters&Collars
Insta: https://www.instagram.com/halterscollars/

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 09:58

Ik hoop het ook! Hoewel ik altijd pech heb, dus ik bereid mezelf maar alvast voor :+

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Joanne1997
Berichten: 444
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 10:17

Mooi jaaroverzicht Kim! Ondanks alle pech hebben jullie samen toch veel moois beleefd.
Een mooi jaar gewenst voor jou en je prachtige paarden <3

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 12:06

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Lyona
Berichten: 2006
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:30

Leuk overzicht en prachtige paarden heb je! <3

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 13:36

Dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Kendra
Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: 2021: een kwakkeljaar!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:56

Niemand die naar de hengstencompetitie kijkt?

miereneter
Berichten: 2520
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 15:53

Kimmie25501 schreef:
Ik hoop het ook! Hoewel ik altijd pech heb, dus ik bereid mezelf maar alvast voor :+


:D

Vorig jaar dus veel pech, maar het kwam wel altijd goed. Dat is in ieder geval iets waarop je kunt vertrouwen. Heel veel plezier in het nieuwe jaar met je twee leuke paarden (en je leuke zelf)!

Homo sapiens non urinat in ventum.

Kimmie25501
Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-22 17:44

Kendra schreef:
Niemand die naar de hengstencompetitie kijkt?


Verkeerde topic denk ik :+

Miereneter, dankjewel!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 bezoekers