Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-22 00:18

Na ons jaartopic van 2020 nu ook eentje van 2021
[ITP] 2020 met Bowlers Baby

Januari begon met veel bosritten omdat mijn andere paard, haar grote vriendin, ergens in training gegaan was. Daarom hebben we in januari en februari vooral veel buiten gereden, galoptrainingen in het bos gedaan en daar na ook de dressuurtraining weer opgepakt. Heerlijk!
Baby heeft tot dat mijn andere paard weer terug was bij de overburen gestaan met haar nieuwe vrienden, 2 shetjes en 4 ezels.

[ img ]

Eind februari hebben we onze eerste crosshindernissen van 2021 weer gesprongen en vervolgens begin maart ook bij de trainingscross in Schaijk gestart.
Ontzettend genoten!! :D Baby begon iets onzeker maar werd al snel weer iets te fanatiek haha.
Leerzame rondjes kunnen rijden met ook wat L hindernissen en het 2e rondje een M hindernis in het water meegepakt.
Omdat ik er nog regelmatig eens naast pleur was het blijven zitten weer een overwinning haha.
(Voor onze uitgebreidere eventing verhalen zie; [SGW-ITP] Iets met een ongevraagd abbo.. maar crossen wij door! )

[ img ]

Halverwege maart nog een crosslesje meegepakt waar ik er helaas weer eens langs pleurde. https://www.youtube.com/watch?v=wTnuEy19l8A

Begin april weer naar een trainingscross gegaan waar ons 1e rondje goed ging en ik er in de 2e ronde 2 x royaal langs lag bij de trakhener waar ze eerder wel overheen sprong.

[ img ]
Beetje jammer ;)

13 april kwam haar grote vriendin weer naar huis en ze geloofde haar ogen niet!
Super schattig! <3


Op 20 april is de dierenarts geweest omdat ik 2 weken na de oefencross toch meende iets gezien te hebben aan een been en een onderbuik gevoel had. Eigenlijk hadden we de dag er na een crosstraining maar deze heb ik in overleg toch maar overgeslagen.
Met een scan werd mijn gevoel bevestigd. Een lichte verstuiking/overrekking. Niets ergs, maar wel iets waar we rekening moesten gaan houden.
Dus er werd vooral geknuffeld en gewandeld op het harde. Was niet nodig maar was wel goed. En evengoed veel in de wei spelen ondertussen.

Midden mei begonnen we weer rustig met opbouwen, heeft Baby nog een massage gehad om eventuele blokkades/compensatie weg te halen en is de tandarts nog geweest.

[ img ]

In overleg met de dierenarts toch op een onderlinge dressuurwedstrijd van start gegaan waar Baby gruwelijk haar best deed. Na even later nog een scan omdat mijn gevoel toch nog niet goed was nog even rustig aan gedaan en weer met springen begonnen.

In juni konden we eindelijk weer officieel dressuurproefjes starten, dus dat zijn we gaan doen.
Ook hebben we weer een crosslesje gehad waar ik er bij de 1e minisprong al weer met een behoorlijk harde klapper af ging. Nog maanden last gehad van mijn rug na deze val. Weer zó blij dat die bodyprotector bestaat. Gelukkig wel de les nog kunnen rijden en ging de rest wel goed :P.
Daarna een week later toch maar gestart bij SGW Leende, 200,5 punt met dressuur een foutloos springparcours en met 2 stops op de trakhener toch bij de 3e poging er over heen en rond gekomen *\o/* .

[ img ]

Baby vind kruiwagens overigens ook multi inzetbaar :Y)


In juli weer wat dressuurproefjes gereden en nog een SGW gestart, waar ik ook bleef zitten haha!
207,5 punt, een afgeschopte balk in het springparcours zonder rem, en veeeel tijdfouten door het weer installeren van de rem. Maar alles in 1 x gesprongen en blijven zitten!
Met een gemiddelde 7 voor de stijl weer 2 wp er bij. Niet dat we die nodig hebben, laat mij maar eeuwig B rijden :+
Superleuk was -voor de penny in mij- dat we de 5e prijs kregen ondanks de weinige starts in onze rubriek.

[ img ]

In augustus nog 2 crosstrainingen gedaan. Helaas viel ik er met de 2e crosstraining weer 2 x goed hard af en bleek 1,5 week later dat ik toch een spier in mijn bovenbeen gescheurd had + alles bij mijn bovenbeen, lies en bekken qua spieren en banden opgerekt/verrekt was.

Even later kwam een vriendin die Baby al vaker gereden en gesprongen heeft Baby ook rijden. Zij ging er ook langs. Gelukkig niet bezeerd.

Een andere vriendin durfde het aan om een crosslesje met Baby te rijden. Wel met haar eigen zadel. Ze heeft zelf ook wat 'aparte' paarden en is meer gewend als mij. En ondanks dat veel dingen best prima gingen mocht zij ook even voelen hoe onvoorspelbaar Baby is. Gelukkig landde zij mooi op haar voeten. Haar eigen zadel had haar nog wel minstens 5 andere keren gereden zei ze. Stof tot nadenken.
Deze vriendin heeft ook nog een galoptraining in het bos met Baby gedaan. Heel fijn dat we zo geholpen werden om Baby niet alleen maar aan de longe 'in shape' te houden!

Eind augustus had ik nog een dressuurwedstrijd in de M1 ingeschreven staan. Doordeweeks er 1 x op gekropen en het ging redelijk dus ik dacht, verstand op nul en gaan. We kregen 190 punten.

Ook hadden we nog een eventing wedstrijd in de buurt staan. We zijn er toch heen gedaan maar na dat de dressuurproef dusdanig zeer deed bij sommige onverwachte bewegingen van Baby begreep ik toch dat het echt niet verstandig was om van verder van start te gaan. Zeker omdat er ook uitdagingen voor ons bij zaten.

In september is de zadelmaker gekomen voor hetzelfde soort eventingzadel als mijn vriendin heeft. Wel wat andere zadels geprobeerd maar met dit zadel had ik inderdaad echt meer steun. Dat mocht ik fijn uittesten bij een training en toen ik echt beter en stabieler bleek te zitten een fijne deal kunnen maken.

Ook onze laatste M1 proeven gereden voor de overgang naar de M2 met 195 en 195,5 – 2. En een oranje lintje voor de penny-verzameling, omdat we de enigste starters waren :').

Begin oktober zijn we weer gestart in de B SGW in Yssselstyn. Er stond een voor ons heftige cross maar we zijn, met 1 stop omdat we iets te enthousiast aangemoedigd werden en de concentratie toen even ergens heen gevlogen was (oeps), rond gekomen! En het zadel heeft me al gered toen Baby na een sprong ineens naar links wou gaan ipv rechtdoor/rechts ergens lang :+.

Daar na stond ons M2 debuut gepland waar bij we 182 punten haalde! Jeej, officieel M2 geklasseerd! *\%/* (1e x voor mij)

[ img ]

Daar na gingen we een weekendje weg met vrienden en hun paard naar SGW Ronostrand. Na de dressuur stonden we 2e, maar helaas was ons springparcours catastrofaal, en in de cross begon ze heel voortvarend maar ging ze toch écht niet over de trakhener heen. Helaas uitgebeld.
Gelukkig had ik met de organisatie kunnen regelen dat als het fout zou gaan ik de dag er op nog bij de oefencross mocht starten. Daar de trakhener overgeslagen omdat die gewoon simpel geen kans van slagen had. Toen heeft ze de rest zo simpel rond gesprongen!

[ img ]

Daar na nog een weekendje weg geweest met een vriendin en haar paard.
De dressuur was stil zitten, hopen en overleven. En helaas zijn we in het springparcours uitgebeld.. 2 weigeringen in een bocht die nergens op sloegen. Na dat ze een balk royaal aan tikte durfde ze de dubbel niet meer in. Dankzij het zadel wel blijven zitten bij die stop. Gelukkig reed mijn vriendin wel een prima ronde en hebben we evengoed lol gehad :).

Daar na ook nog een rondje dressuur gestart. Met wat onvoldoendes, een 3 en een 8 nipt aan 180 punten.
De keer er op kregen we net 179,5 punt. Een lekkere buitenrit een dag later maakt weer veel goed :P.

[ img ]

Ineens zag ik ook een rare vlek bij Baby haar oog. De dierenarts er weer bij en laten testen. Ze weten niet wat het is, maar wel dat het geen oogkanker zou zijn. Gelukkig!
Nu maandelijks een foto er van maken om in de gaten te houden of het veranderd. Haar zicht e.d. lijkt allemaal helemaal normaal te zijn.

Vervolgens hebben we weer springles gehad, hebben 5 x een parcoursje rond gereden vanaf 20 cm tot 80 cm. Incl. een hartslagmeting in het parcours. En daar na weer lekker ook lijntjes oefenen. Vooral weer proberen heel veel vertrouwen in elkaar en in Baby zelf te krijgen.

Midden november weer scheren..

[ img ]

En nog een crosstraining meegepakt waar we weer gegroeid zijn!

[ img ]

Nog 2 M2 wedstrijdjes gestart waarbij we 189,5 punt hadden en de keer er op ons slechte galopgedeelte er voor zorgde dat we geen winst hadden.
2 weken daar na hadden we nog 2 dressuurwedstrijden staan. Rond de tijd dat we eigenlijk zouden moeten starten liep Baby heel fijn! Helaas heeft de organisatie het voor elkaar gekregen om vanaf het opzadelen tm onze start het programma 30 min uit te laten lopen... Dat deed haar geen goed :+.
Wat foutjes kunnen voorkomen maar ook een aantal niet. We hadden 180,5 punt.
Een dag er na mochten we nog een keer de ring in. Het liep super qua tijd en Baby liep weer fijn. Deze keer een nagenoeg foutloze proef kunnen laten zien en ik was voor het eerst een keer blij met onze proef haha.
We kregen 200 punten en een 1e prijs *\o/*

[ img ]

Hier na dacht ik lekker verder te kunnen trainen, het springen meer op te bouwen en en...
Maar helaas heeft Baby vorige week zo achterlijk lopen springen en rennen in de wei dat ze er na niet fijn liep. Denk ergens wat verrekt o.d met haar gekke gedoe.
Afgelopen week is de osteopaat (die ook al in de planning) stond er bij geweest en heeft ze nieuwe ijzers gekregen. De osteo had een magneetdeken bij die ze aan het testen was en die wou Baby wel uitproberen.

Ik zou er nu weer op kunnen maar helaas ben ik nu zelf geveld door corona en is in de wei rijden momenteel nog niet zo verstandig -O- Nog meer semi-vakantie voor Baby.

[ img ]

Dusss.. 2022 gaat voor ons in het teken staan van écht weer vertrouwen opbouwen met springen. We gaan een keer ergens ons Z1 debuut maken en wie weet ook nog wel ons Z2 debuut.
En ik ga denk ik maar een trakhener bouwen thuis zodat we daar heel veel mee kunnen oefenen en variëren zodat die krengen straks geen valblok meer gaan zijn :Y) Safe rondjes in de B rond kunnen crossen zou heel fijn zijn.
Maar buiten dat, verder natuurlijk gruwelijk genieten van mijn gevoelige ponypaard :).


Marigold
Berichten: 12493
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 01:33

Wauw wat een mooi verhaal,
dat filmpje dat ze zo verrast was dat haar vriendin in die stal stond, echt een gouden moment!
Echt een leuk paard. Wel jammer van het best vaak vallen, hoop dat het met dat andere zadel beter gaat.
Eerst maar eens beterschap met corona en dan veel succes met jullie verdere avonturen :)

Paarden ❤️

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 02:22

Superleuk topic en wat mij opvalt is dat je altijd heel positief tegen haar blijft praten (ik heb je filmpjes bekeken :P ).
Jullie zijn echt een leuke combinatie en het is duidelijk dat je gek op haar bent!
Nu nog wat meer zelfvertrouwen bij je merrie en dan komt het helemaal goed!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

miereneter
Berichten: 2476
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 07:56

Beterschap, hoop dat je niet te ziek bent! Je bent wel echt een doorzetter zo te lezen, vooral leuk dat je er de lol van blijft inzien.

Het filmpje waarop ze haar vriendin terugziet is <3

Homo sapiens non urinat in ventum.

Anoniem

Re: Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 08:26

Ja, ik vind je ook een stoere doorzetter, ook met je andere paard. Inderdaad mooi om te zien hoe blij verrast ze was toen ze haar maatje weer op stal hoorde/zag. <3 Ik wens je ook beterschap en veel succes met je knappe paarden in 2022!

halterscoll
Berichten: 120
Geregistreerd: 16-12-21

Re: Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 09:29

Wat een plaatje <3 <3

http://www.halters-collars.com
Leren Halsters&Halsbanden
Halters&Collars
Insta: https://www.instagram.com/halterscollars/

kamsel
Berichten: 3409
Geregistreerd: 12-07-08

Re: Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:29

Doorzetters zijn jullie wel!
Denk dat Janine en Rob heel goed zijn voor het vertrouwen..

Wat voor zadel had je en welke heb je nu dat dit zo’n verschil maakt?

Kendra
Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:35

Wat een geweldig verhaal! Top combinatie!
Zelden een opgewektere brokkenpiloot tegen gekomen :D.
Als ik er zo vaak af zou kieperen zou ik waarschijnlijk nooit meer opstappen ...
Beterschap en veel succes in 2022!

Cookie2222
Berichten: 843
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:02

Wat een leuk jaaroverzicht Patty! Jullie zijn zo stoer. En zo stoer van jou dat je er elke keer gewoon weer opgaat! Leuk om je meerdere keren gezien te hebben en tot de volgende crosswedstrijd!

Succes in 2022! :D

Brownie, Naida, Happy Day en Zoo Zoo <3
Volg ons op Instagram

BaileyMix
Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 13:18

Wat een leuk overzicht!

En ik vind je wel lef hebben hoor haha, flinke klappen maken en er toch steeds weer vol goede moed opstappen. Knap :j !

WesterGinger
Berichten: 27
Geregistreerd: 11-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:46

Leuk paard! En een volhouder erop!
Wat mij hielp om beter ‘boven’ te blijven bij een te enthousiast paard: bokriempje vastpakken (sperriempje om de ringetjes aan de voorkant van je zadel, die laatste stap voor de sprong kun je ook met één hand rijden), stroever zitvlak (probeer maar eens met een tuigleren overbroek eraf te vallen, dat scheelt enorm, dan kun je van 90 graden gewoon weer terug in het zadel klimmen), iets achterover zitten (jachtruiters zitten niet voor niets vaak een beetje terug in de sprong) en als laatste niet proberen om je paard onder je te houden, maar om zelf boven je paard te blijven (dat heb je meer in de hand).
Veel plezier ermee! Stay safe!

Badeendje
Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 14:57

Wat een geweldig paard, hele leuke foto's! Wat gebeurt er trouwens op foto 3, vloog je cap af ofzo? Knap dat je blijft gaan ondanks het vallen, heel dapper!

Elk bad heeft er eendje.

KiKiDo
Berichten: 79
Geregistreerd: 21-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 22:36

Wat een leuk overzicht!

Zou jij je niet enorm gaan vervelen als je eens een keer een "normaal" paard onder je kont krijgt? :+
Dat worden dan vast vermoeiend saaie ritjes.. :D

Veel succes dit nieuwe jaar!

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 23:38

Alsof ik mijn eigen verhaal lees. :P
Moet zeggen dat ik daarna altijd makkelijkere paarden gehad heb.
Wel een heel gaaf paard. :D

Welk hoofdstel draagt je paard?

Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-22 13:16

Bedankt voor alle leuke reacties! :D Heb het zelf ondertussen ook wel gehad met dat geval nu het ook toch echt wel zeer doet en het vertrouwen niet goed doet :+.

Leuk dat je de filmpjes ook gezien hebt Cayenne! Positiviteit werkt meestal toch het beste, wat er ook aan de hand is :P

kamsel; Springzadel is een Prestige Passion en nieuwe zadel is een Frank Baines Virtuoso. Grootste verschil zit er in dat het eventingzadel een blok op de voorkant heeft op het zweetbladen niet er onder. Dit blok houdt je bovenbeen beter op zijn plaats als er wat onverwachts gebeurt.
Ik heb alleen nog bij Janine gelest maar zij is idd echt top voor ons vertrouwen!

WesterGinger zo'n bokriempje had ik er inderdaad aan zitten! Alleen zit hem het nu vooral er in dat ze op het moment van de afzet alsnog stopt. En dan kan je gewoon niks meer. Het bokriempje vast pakken zorgt toch voor een andere verbinding op dat moment en op de sprong, net als los laten of achter over zitten. Dat gaat bij Baby niet. Daar is ze te gevoelig voor. Kan wel meer rechtop gaan ipv naar voren scharnieren, dat wel. Dan hou je zelf toch een betere balans zonder dat ik haar in de weg zit/stoor. En heb je meer kans op te blijven zitten als het mis gaat haha.
Maar als ze toch weer in haar hoofd haalt dat ze wat kan gaan hupsen hou ik dat bokriempje graag vast O:).

Cookie2222 vond ik ook!! Tot de volgende :D

Badeendje, daar besloot mijn haardos om mijn cap te verbloemen :P

Hahaha KiKiDo! Dat zou je zo wel denken he :') Dankjewel!

Sunnda ow jee ook al zo'n stuntpiloot! Dat beloofd nog wat goeds voor de toekomst dan haha.
Hoofdstel is een PS of Sweden Nirak :)

Vinny12511
Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: Sometimes living out your dreams, ain't as easy as it seems

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 13:21

Je bent een topper! Hoe je met alle tegenslagen om gaat. En hoe je altijd weer het positieve eruit weet te halen. Hoe je met je paarden omgaat, gewoon hoe je bent.

Pattypaard
Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 21:08

Dankjewel :o


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers