2021 met Brownie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 19:45

Hoii :wave:

Dit rare jaar komt langzaamaan aan een eind, dus het werd weer tijd voor een jaaroverzicht van mij en Brownie. Ik heb haar nu 1,5jaar en ben nog steeds super blij met haar. We gaan elkaar steeds beter aanvoelen.

Voor wie Brownie niet kennen:
6 jarige Merrie van Brandon (Belissimo) x OOSeven
B+15 dressuur, L+7 eventing en nu 3x B springen gestart, helaas nog zonder wp

We begonnen het jaar met een aantal oefencrossen. Twee maal in Schaijk en daarna in Markelo. De tweede van Schaijk al stiekem wat hogere mee gepakt en bij Markelo de volledige L/M ronde gereden :D dit gaf ons voldoende vertrouwen om ons debuut te maken in het L bij Markelo.

Afbeelding
Oefencross Schaijk 06/03/2021

http://boktimg.nl/img/m/q8z6q4.jpg
Oefencross Schaijk 03/04/2021

Afbeelding
Oefencross Markelo 24/04/2021

Ons debuut verliep super! Dressuur was ietsje slordig. Ze sprong bv over een letter heen :'). Maar was nog goed voor 186,5ptn. Springen 2 pechbalkjes en met de cross maakte ik een stuurfout die ons een langslopen opleverde. Goed hersteld en super blij met onze eerste winstpunt in het L!

Afbeelding
Meetmoment Markelo Snorrewind L 16/05/2021

Toen volgde Oudkarspel, een heel eind weg voor ons en omdat ik geen 2 dagen een eind wou rijden voor B zonder dressuur gekozen. Een foutloos springparcours en een domme fout van mij in de cross op het tweede water. Goed hersteld en binnen de tijd binnen.

Afbeelding
Meetmoment Oudkarspel B 30/05/2021


Tussendoor nog een hele gave les gewonnen van Tim Lips! Hier helaas geen foto’s van. Daarna door voor onze tweede wedstrijd in Ede. Helaas niet onze wedstrijd. Zaterdags met springen al heel erg veel spanning door vanalles en nog wat, wat mij te weinig controle op leverden en veel balken vielen. Nog wel de cross gereden en met een fijn gevoel naar huis.

Afbeelding
Meetmoment Ede L 20/06/2021

Op naar het volgende meetmoment in Leende! Wederom wat verder weg en een wedstrijd die ik niet kende, dus even op veilig gespeeld en een rondje B gestart. Een heerlijke pittige cross die we foutloos rondkwamen binnen de tijd :D

Afbeelding
Meetmoment Leende B 27/06/2021

Toen volgde een thuiswedstrijd voor ons, Renswoude. Ook weer de eerste officiële Wedstrijd van het seizoen. Dressuur liep ze keurig 192,5ptn. Springen ging wat minder, ik wou iets te veel controle waardoor ze op 1 al afhaakte. Toen dat maar losgelaten en doorgereden, waardoor er nog een balkje viel en wat tijdsoverschrijding. De cross ging echter fantastisch! Foutloos en binnen de tijd. Dit leverde ons een 7e plaats en 2 wp op in het L!

Afbeelding
SGW Renswoude L 11/07/2021

Volgende op de planning, Sgw Schaijk. Ook weer voor B gekozen omdat ik de L Oefencross redelijk pittig vond. Ging fijn!

Afbeelding
SGW Schaijk B 18/07/2021

Hierna gingen we op bokt fotoshoot meeting in het Zwolse bos! We begonnen heel goed en leuk. Maar eindigden in drama. Op het laatst gingen we nog even erop, voor degenen met zadel even een galopje. Ik had geen zadel mee dus ben alleen even opgestapt om te poseren. Daarna een klein drafje gemaakt, ging ook goed. En ik draaide haar om, ze werd jolig en begon te galopperen. Dat ging nog, maar vervolgens volgden er een aantal rodeo sprongen met het hoofd tussen de benen en daar ging ik. Helaas trok ik het hoofdstel eraf naar de grond en draaide Brownie om en rende ze weg van de andere paarden. Uiteindelijk heeft een collega van mij (onbewust) haar gevangen en kwamen we er gelukkig vanaf met een klein wondje boven de hoef en een verloren ijzer. Gelukkig hebben we nog wel wat prachtige foto’s er aan over gehouden.

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/CiTRFl.jpg

Ik zal deze jullie niet onthouden, ik heb er zelf ook hard om kunnen lachen achteraf. (Ik hoef geen commentaar op het geen cap, dat doen we normaal gesproken nooit)
http://boktimg.nl/img/m/fBVW5v.jpg
http://boktimg.nl/img/m/veMW7G.jpg

Kort daarna gingen we naar Kronenberg in het L. Er stond een pittige cross met een hele dikke trakehner, maar ze vloog er super door. Foutloze cross en net iets buiten de tijd. Weer 2wp binnen!
Afbeelding
SGW Kronenberg L 15/08/2021

Tussendoor nog even een dressuur wedstrijd mee gepakt in Wilp. Dit vond ze erg spannend maar liep ze keurige proeven die resulteerden in 192 en 198ptn! Daarna gingen we naar Markelo! We startte goed met dressuur met 192,5ptn. Het springen verliep wat stroever, ze pakte helaas het bit vast en dit kon ik niet op tijd herstellen waardoor er 4 balken vielen. Dat betekende helaas dat we geen winst meer konden rijden. De cross ging wel super en was een mooie foutloze rit!

http://boktimg.nl/img/m/mtE8lM.jpg
SGW Markelo L 05/09/2021

Toen volgde onze regiokampioenschappen in Gelselaar. De dressuur ging super. We kregen 201 en 204ptn! Springen was wederom niet zo best, helaas 4 balken. De cross ging heel goed. Tot we op het laatste veld kwamen en Brownie in het lange gras weg slipte. Ze ging bijna aan de grond, maar herstelde zich. Dit alles 2 galopsprongen voor de smalle hindernis, dit werd dus helaas een langsloper. Nog eens aangereden maar ons tempo was niet meer fijn. Daarna voor het alternatief gekozen en de cross fijn en veilig uitgereden!

Afbeelding
SGW Gelselaar L 12/09/2021

We gingen toen iets meer springericht trainen, om hopelijk in de toekomst de balken te laten liggen. Onze 2e springwedstrijd in de B stond op de planning. Fijn kunnen rijden met 2 balkjes eraf. Al een stuk beter dan 4 haha!

Toen op naar onze favoriete cross! Sgw ronostrand in het L, wat een prachtige cross zo rond het water. Dressuur was netjes maar streng gejureerd, 187ptn. Springen ging fantastisch! Zowaar foutloos! Alleen was ik zo dom om niet goed door de finish te rijden, die al vond ik het zelf, heel dom opgesteld stond. Helaas dus best wat tijdfouten. Op naar de cross. Deze ging ook fantastisch! Foutloos en ruim binnen de tijd! Helaas heeft mijn domme fout in het springen ons de 2e prijs gekost, maar we gingen zeer tevreden naar huis met onze 6e plaats.

Afbeelding
SGW Ronostrand L 09/10/2021

Hattem was de volgende op de planning! Een prachtige cross maar een enorme bagger bende bij dressuur. Desondanks nog wel 198,5ptn gereden. De cross liep ze wederom super to we bij een schuine dubbel kwamen die ze wat spannend vond. Hier kon ik haar helaas niet voldoende overtuigen wat resulteerde in een stop op zowel A als B. Jammer, maar verder wel erg fijn gereden en meerdere hoge afsprongen overwonnen!

Afbeelding
SGW Hattem L 16/10/2021

Hierna volgden nog 2 crossen, Sgw Bathmen en Rekken. In Bathmen was erg veel regen gevallen waardoor alles erg blubberig was geworden. We besloten het te proberen maar al snel in de cross glibberde wat weg en heb ik besloten ons terug te trekken. Liever een heel paard.
Onze laatste Sgw was in Rekken. Een goed begin met 196,5ptn. Het springen was helaas wel wat blubberig, wat ze lastig vind met de afzet. Er vielen dus helaas wat balkjes. De cross begon ze weer fantastisch. Helaas stopte dit bij het heksenoog, deze had ze nog nooit gezien en ik kon haar niet voldoende overtuigen om hem toch te springen. Gelukkig hebben we hem nog wel gesprongen achter iemand anders aan. Ondanks dat dit niet ons doel was voor de laatste cross, toch een goede afsluiting en tevreden naar huis!

Afbeelding
SGW Rekken L 06/11/2021

Hierna volgde nog 2 dressuur selecties en een springwedstrijd. De eerste dressuur reden we superscores met een 3e prijs met 201 en een 1e prijs met 215,5ptn! *\o/* De springwedstrijd liep ze goed, helaas nog wel 2 balkjes maar zeker tevreden! En net voor de lockdown onze laatste dressuurwedstrijd, een redelijke proef goed voor 202,5ptn (-2). Helaas min 2 gekregen omdat ik na het afgroeten een volte reed en even heb haltgehouden… onterecht vond ik zelf maargoed.

Afbeelding


Al met al een super jaar gehad met ups and downs! Ik ben erg tevreden over onze progressie en we trainen rustig door om ons verder te verbeteren. Onze nieuwe doelen zullen worden; L dressuur starten, M startgerechtigd worden in eventing en een aantal wpen halen in B springen!

Bedankt voor het kijken en chapeau voor als je alles hebt gelezen _/-\o_
Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 19:51

Ruig paard breng maar hierheen :D

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-21 21:30

Haha thanks! :D

Anton90
Berichten: 30
Geregistreerd: 30-12-21

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 21:41

Wat een stoer paard! Ik hou van een brede bles :) l eventing… pff respect. Ik vind n al heel wat.

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:31

Wat een stoere uitstraling!
Veel plezier en geluk samen in 2022!

hagelslag
Berichten: 9018
Geregistreerd: 18-09-10

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 22:41

Mijn hemel de vliegfoto. Jeetje flink geluk gehad :(:)

Maar wel een ruig jaar zo te zien

jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 10:27

Wat een gaaf paard! Tof al die eventing foto’s!

Maar -2 op het afgroeten, daarna ben je toch klaar? Ik gooi daarna altijd mijn teugels los. Gek zeg.

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 11:41

Mooi jaar Iris en dat van die fotoshoot had ik ff gemist ;) .

_karin_

Berichten: 3913
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 17:03

Wat een gaaf paard en wat doen jullie het super samen! +:)+

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-21 17:58

Thanks allemaal! En super leuk dat we in uitgelicht staan :D

@Jesss, nou echt hè. Ik heb het wel vaker gedaan, als ze net niet helemaal lekker stil stond. Even een volte draaien en nog eens recht halthouden. Nooit problemen mee gehad…

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-21 20:34

Leuk topic van jou en Brownie!! :D Ik vond het heel tof om jullie vaker tegen te komen en eens echt een praatje gemaakt te hebben!
Heel fijn om te lezen hoe goed je rekening houdt met Brownie en haar niet te veel pushed. Op naar volgend jaar! Vast weer tot dan ;)

Cookie2222

Berichten: 844
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-22 18:39

Pattypaard schreef:
Leuk topic van jou en Brownie!! :D Ik vond het heel tof om jullie vaker tegen te komen en eens echt een praatje gemaakt te hebben!
Heel fijn om te lezen hoe goed je rekening houdt met Brownie en haar niet te veel pushed. Op naar volgend jaar! Vast weer tot dan ;)



Dankjewel Patty :D Ik vind dat ook! Zie je hopelijk snel weer

Dandelion2
Berichten: 139
Geregistreerd: 18-01-19
Woonplaats: Bussloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:07

Leuk overzicht ! Wat hebben jullie toch lekker veel gedaan. Zo heb je een pup en zo is het een heel paard ☺️. Ik ben benieuwd wat dit jaar jullie weer brengt!

halterscoll

Berichten: 120
Geregistreerd: 16-12-21

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 10:27

Wauw wat een gaaf paard en mooie foto's!!

mirna6308

Berichten: 324
Geregistreerd: 12-07-20

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-22 11:02

wauw wat een mooie foto's <3 !!!
wat een top paard, en wat springen jullie hoog :wow:

Lyona

Berichten: 2011
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: 2021 met Brownie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 13:49

Wat een gave foto's!