Het eerste jaar met Sterlyn in the picture

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FleurSandro
Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Het eerste jaar met Sterlyn in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 22:53

2021 het jaar van huilen, lachen en nieuwe avonturen.

2021 begon somber, saai en ik wist oprecht niet wat ik met mijn leven moest. :? In december 2020 had ik mijn geliefde Sandro moeten laten gaan en ik had het daar ontzettend moeilijk mee. Studie was online, thuis op de computer en meer deed ik niet op een dag. Ik kwam wekenlang niet buiten het huis (behalve voor mijn werk in het weekend)
Na het overlijden van Sandro had ik geen behoefte aan een ander paard en was ik er zeker van dat ik geen nieuw paard wilde kopen en al helemaal niet in deze coronacrisis waar de prijzen echt tegen het dak aan vlogen.

Aantal weken/maanden gingen voorbij, ik had weer een keer in het zadel gezeten bij een vriendin en daar was die weer, een glimlach die wekenlang niet gezien was. Er werd op een soort resetknop gedrukt. Ik was er zeker van: een nieuw paard moest er komen!

En zo begon de zoektocht in februari naar een: 3 tot 5 jarige haflinger, ruin, beleerd of onbeleerd maakte niet uit, het liefste met veel looplust en geschikt voor de (basis)sport. Meerdere bedrijven en particulieren gecontacteerd en daar gingen we dan op een zaterdag naar een adres die 4 haflingers hadden staan die aan mijn eisen leken te voldoen, allemaal onbeleerde ruinen rechtstreeks van het land.

Mijn oog viel direct op 1 haflinger (ook al op de foto's die ik kreeg doorgestuurd) totdat de 4de en laatste haflinger getoond werd.
Sterlyn, een op het eerste oog een onzeker paardje en bang voor van alles en nog wat. Soms kiest een paard jou uit ondanks dat je op het eerste oog er niet zo veel voor voelt als je hem ziet. Ik werd door vriendinnen de bak ingeduwd om even kennis te maken met Sterlyn. Hij kwam naar mij toe (ondanks dat hij het zo spannend vond) en hij is daarna niet meer van mijn zijde afgegaan.

En zo stond hij 5 dagen later, op 18 maart 2021, op stal met een positief keuringsrapport. *\o/*

[ img ]

Wat was het toch weer heerlijk om uren op stal rond te hangen en weer lekker bezig te zijn!
Na wat wennen aan elkaar was het voor Sterlyn tijd voor de APK: entingen, ontworming, tandarts, osteopaat en de hoefsmid.

De tijd vloog letterlijk voorbij, hij veranderde in de kortste tijd van een bange en onzekere pony naar een zelfverzekerde pony die zich dufte te laten zien. Hij leerde steeds meer en meer en hoe leuker hij het begon te vinden.
Elke dag in volle galop mij begroeten en zo teleurgesteld was hij als hij een dagje vrij had en ik hem alleen een wortel kwam brengen of even poetste in de wei.



We speelde gezellig verder, een dekje, een zadel, een hoofdstel, peesbeschermers etc. Hij keek van niks op en vond alles maar ooh zo interessant. En hij bleek vrijheidsdressuur en grondwerk ook fantastisch te vinden, hij pikte alles zo snel op!

[ img ]

Voor ik het wist zat ik er op. Hij is letterlijk zadelmak geboren! Zo op en top braaf, durft zichzelf te laten zien en zo trots is hij op zichzelf als ik hem vertelde hoe goed hij het wel niet deed.

[ img ]

[ img ]

Positief nieuws voor mijzelf, springen vond hij fantastisch!

[ img ]

Wat vindt hij niet leuk eigenlijk?

Een nieuw avontuur stond voor de deur:
In september zijn we van Nederland naar België verhuisd voor mijn studie. Hij liep de trailer op alsof hij het al jaren deed, heeft de hele reis (3 uur) geen stap gezet en stond heerlijk de hele rit te eten en kwam zonder ook maar een druppeltje zweet van de trailer af.


Hij staat heerlijk in een kudde van 7, 24/7 buiten met een grote inloopstal. En als kers op de taart woon ik ook op het terrein met uitzicht op hem en zijn kudde.

[ img ]

Na een aantal weekjes rust vanwege het wennen gewoon de stoute schoenen aan gedaan en we zijn heerlijk samen, alleen, naar buiten gegaan. Genieten! Het eerste ritje op Belgische grond was een feit.

de derde keer alleen naar buiten, de tweede keer buiten galoperen
Dit is toch fantastisch!? Hij voelt zo mega vertrouwd, net als mijn geliefde Sandro.


Ik rij hem nu ongeveer 1x per week (soms een keertje meer en af en toe een weekje of twee vrij) met de ene week dressuur, de andere week een bosritje, wandelingen aan de hand, vrijheidsdressuur, grondwerk noem het maar op. Hoe afwisselender hoe beter!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Wat voel ik mij toch dolgelukkig dat deze pony op mijn pad is gekomen. Ik had nooit durven dromen weer een pony zoals Sandro te ontmoeten. Het lijkt net alsof ik Sandro weer terug heb, ze zijn precies hetzelfde!

[ img ]

[ img ]



En we starten 2022 met een samenwerkingscontract met de Epplejeck!! Hoe tof!

[ img ]


Wat een jaar!! Op naar de komende jaren samen!
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/reel/CX4DPkUK7aA/?utm_medium=share_sheet

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)


halterscoll
Berichten: 120
Geregistreerd: 16-12-21

Re: Het eerste jaar met Sterlyn in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:01

Wat leuk om jullie verhaal te lezen! En gefeliciteerd met jullie nieuwe uitdaging!

http://www.halters-collars.com
Leren Halsters&Halsbanden
Halters&Collars
Insta: https://www.instagram.com/halterscollars/

hasufel
Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Het eerste jaar met Sterlyn in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 10:54

Wat een dappere beslissing, toch weer een nieuw paard. Hij is prachtig! En mooi te zien hoe vertrouwd jullie met elkaar zijn
Geniet van elkaar!

Ik doe wat ik kan. Als ik het niet doe, dan kan ik het (nog) niet

_activeme
Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:04

Ah ik volg jullie plezier op insta <3. Zo tof om te lezen hoe hij jouw uitkoos. Als ik dat lees doet mij denken toen ik voor de eerste en de tweede keer bij Alano ging kijken. De eerste kwam ik aan en hij was enorm bang, liep acheruit, en kroop het liefst tegen zijn maatje aan. De 2e keer toen ik ging kijken kwam hij kei hard aangaloppereerd. Liep rechtstreeks op mij af <3.


UK_eef
Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Re: Het eerste jaar met Sterlyn in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:38

Wat een superleuke pony!!

FleurSandro
Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 10:49

halterscoll schreef:
Wat leuk om jullie verhaal te lezen! En gefeliciteerd met jullie nieuwe uitdaging!


Dankjewel! <3 ik ben heel benieuwd wat 2022 ons gaat brengen.



hasufel schreef:
Wat een dappere beslissing, toch weer een nieuw paard. Hij is prachtig! En mooi te zien hoe vertrouwd jullie met elkaar zijn
Geniet van elkaar!


En ik heb er geen seconde spijt van gehad! Na 6 jaar een eigen paard te hebben gehad en dan wanneer dat ineens wegvalt zit er echt zo'n gigantisch groot gat in je leven...



_activeme schreef:
Ah ik volg jullie plezier op insta <3. Zo tof om te lezen hoe hij jouw uitkoos. Als ik dat lees doet mij denken toen ik voor de eerste en de tweede keer bij Alano ging kijken. De eerste kwam ik aan en hij was enorm bang, liep acheruit, en kroop het liefst tegen zijn maatje aan. De 2e keer toen ik ging kijken kwam hij kei hard aangaloppereerd. Liep rechtstreeks op mij af <3


Jaa Alano <3 jullie zijn ook zo een leuk team!


UK_eef schreef:
Wat een superleuke pony!!

Dankjewel! <3 ik had het denk ik niet veel beter kunnen treffen

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)

xlim
Berichten: 96
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 13:41

Wat is je dit gegund Fleur! De manier waarop je met Sandro bent omgegaan en hem heel hebt weten te houden, heb ik altijd bewonderd. Sterlyn treft het met jou als baas <3

anniekow
Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Het eerste jaar met Sterlyn in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:15

Super leuke pony!

lideli
Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Het eerste jaar met Sterlyn in the picture

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 19:49

Wat een heerlijk verslag :))
Heel veel plezier in 2022 samen *\o/*

Veeerr
Berichten: 76
Geregistreerd: 01-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 20:41

Jaaaa! Onwijs gave en stoere combi zijn jullie <3 Heel benieuwd naar jullie 2022!

~ Never be afraid to be yourself. Remember an original is worth more than a copy.

FleurSandro
Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-21 21:36

xlim schreef:
Wat is je dit gegund Fleur! De manier waarop je met Sandro bent omgegaan en hem heel hebt weten te houden, heb ik altijd bewonderd. Sterlyn treft het met jou als baas <3


Lief! <3 het blijft echt bizar hoeveel Sterlyn op Sandro lijkt, alsof hij mij nooit heeft verlaten en nog altijd naast mij staat.

anniekow schreef:
Super leuke pony!

Dankjewel!! :D


lideli schreef:
Wat een heerlijk verslag :))
Heel veel plezier in 2022 samen *\o/*


Dankjewel! We gaan er wat moois van maken! *\o/*


Veeerr schreef:
Jaaaa! Onwijs gave en stoere combi zijn jullie <3 Heel benieuwd naar jullie 2022!

Ik kan niet wachten op jouw jaar met Nero volgend jaar! Dat wordt ook een jaar waarin heel veel stappen gezet worden gok ik zo :j

Sandro † 24.06.1998 - 15.12.2020 ★

Sterlyn B+10 ~ L1+10 ~ 0.80m+1
Volg ons op Instagram:
https://www.instagram.com/haflingersterlyn/

Met de code FLEURXEJ krijg je 5% korting op je gehele bestelling op https://www.ej.nl
(Enkel sale artikelen uitgesloten, werkt dus wel op vaste prijs artikelen etc)


detje06
Berichten: 48
Geregistreerd: 26-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 12:25

Wat een prachtig verhaal en wat een mooie fotoś, het plezier, de paardvriendelijkheid en de band spat er van af #jaloers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers