2021, een jaar van plezier

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

2021, een jaar van plezier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 05:06

Wat was het een leuk jaar met 20-jarige IJslandermerrie Skola :D

We begonnen het jaar met een prachtige fotoshoot. Skola was in december geschoren dus nog een kort vachtje.

[ img ]

[ img ]

Voor het eerst op neckrope.

[ img ]

In januari kregen we een pup, bedoeling was om haar te trainen zodat ze mee kon op kortere buitenritten. Op 4 maand liep ze haar eerste miniritje mee. Zo trots op zowel de pup Skye als op Skola. Ze letten heel goed op elkaar en zijn in de loop van het jaar een fantastisch team geworden :D <3

[ img ]

We verhuisden naar een stal dichterbij en verkenden nieuwe plaatsen.

[ img ]

We gingen ook regelmatig op verplaatsing. Hier hadden we een strandshoot van AJ Verpoorte

[ img ]

Fieke de Rooij kwam ook langs en maakte de meest prachtige foto's van ons <3

[ img ]

[ img ]

We experimenteerden met hoefschoenen, dit was helaas geen succes. Na nog geen 50 km zat er al een gat in en was de zool versleten... Expert vond geen oplossing dus nu weer op ijzers.

In die periode maakte ik met 2 anderen een prachtige buitenrit van 17 km. Hier op de pauzeplek.

[ img ]

De winter kwam er snel aan. Ik vreesde dat ze opnieuw geschoren zou moeten worden dus ik maakte tijdig een afspraak met Fieke voor de Kerstfoto's. Dit was voor mij een first, Skola deed het natuurlijk supergoed.

[ img ]

[ img ]

Natuurlijk ging Skye nog steeds regelmatig mee op rit. Een jaar oud ondertussen, wat vliegt de tijd!

[ img ]

We oefenden ook aan het meelopen aan de lijn. Skola moest daarvoor wat beter worden in neckreining, wat ze snel oppikte. Zoals je kan zien is ze uiteindelijk niet geschoren. Vorige winter had ze echt last van haar vacht maar deze winter gaat het goed :D

[ img ]

Ze is nu 2 jaar van mij en het beste paard dat ik me ooit had kunnen wensen <3 Zo lief, zo zoet, altijd extreem vrolijk, nooit chaggy, altijd zin om er samen op uit te trekken. Als ik me goed voel, haalt ze grapjes uit die me altijd aan het lachen brengen. Als ik me niet goed voel (ben chronisch ziek) is ze heel voorzichtig en schud ze met een rustige tölt mijn lichaam uit de verkramping. Wat wil je nog meer... Voor mij is Skola haar gewicht in goud waard en ze is mijn beste maatje. Sámen genieten staat centraal in onze ritten.

[ img ]

[ img ]

Volgend jaar wil ik met 2 dingen verdergaan. Allereerst mijn eigen gewicht. Ik ben al 5 kg afgevallen, maar er moet nog minimaal 5 en het liefst 10 kg af (dan weeg ik 60 kg op een lengte van 1m69). Skola heeft geen moeite met mijn gewicht, maar ik wil haar sparen, dus ik hou mijn gewicht strak bij. Als ik aankom, rij ik even niet. Daarnaast heb ik recent een rijles op Joker gehad, binnenkort een zitles en daar ga ik zeker mee door. Er is nog meer dan genoeg werk aan mezelf.

Fijne Feestdagen iedereen!


Ninx
Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Re: 2021, een jaar van plezier

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 09:26

Wat een leuk paard en wat een leuke dingen doen jullie samen!
Complimenten dat je zo bezig bent met je eigen gezondheid en haar welzijn!

miereneter
Berichten: 2521
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 09:27

Mooie Skola. Wat is ze fluffy in haar wintervacht. Leuk om te lezen dat je echt je maatje hebt gevonden in haar, en ook wat je over hebt voor haar welzijn. Op naar weer zo'n goed jaar samen!

Homo sapiens non urinat in ventum.

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Re: 2021, een jaar van plezier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-21 16:43

Dankjewel :D

Ik ben niet heilig hoor. Sommige dagen moet ze eerst een kwartier mijn stramme lijf verduren, dat dankzij haar zachte gangen weer soepeler wordt. Daar kan ik helaas weinig aan doen, dus ik probeer zoveel mogelijk te letten op dingen die ik wél kan doen voor haar :)

Ze is inderdaad heel fluffy. Foto van vandaag :')

[ img ]

Vorig jaar is ze voor de zekerheid getest op cushing, gelukkig met negatief resultaat!

MaiNat
stokpaard connaisseur
Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: 2021, een jaar van plezier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 17:33

Wat een ontzettende leuke IJslander <3 Fijn dat ze geen Cushing heeft! Heel veel plezier gewenst in dit jaar!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Fangio
Berichten: 2556
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 18:26

Leuk! Heel veel herkenbare paadjes :Y)
Waar heb je de rijles op Joker gedaan? Was dat hier in de buurt? Ik wil dat ook nog graag eens doen

Narcissa
Berichten: 3046
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-22 18:48

Fangio schreef:
Leuk! Heel veel herkenbare paadjes :Y)
Waar heb je de rijles op Joker gedaan? Was dat hier in de buurt? Ik wil dat ook nog graag eens doen


Ik heb die via Horse-Balans gedaan, zij komt soms in Sluiskil :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Katyatje, Nientsje, noor14 en 35 bezoekers