2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 20:43

Net als 2020 een jaar met nauwelijks evenementen en uitstapjes, en voor het 2e jaar op rij geen Rossfechten Symposium. ;(

Toch was ook dit jaar weer een feestje!

Het begon met sneeuw en een fotoshoot met MarMFotografie:


Afbeelding

In het voorjaar verhuisde Santi samen met zijn vrienden Dante en Faust. We hebben jarenlang met veel plezier op een heel fijne pensionstal gestaan, maar nu deed de mogelijkheid zich voor om particulier te gaan staan met alle opties om ook op 'eigen' terrein van alles te organiseren.

Met weinig shows/evenementen wilde ik mezelf nieuwe trainingsdoelen stellen, o.a. het kunnen schermen te paard zonder hoofdstel. Dat begon natuurlijk eerst met maar eens met bij minder spannende dingen de puntjes op de hoofdstelloze i zetten. :+


Afbeelding

Afbeelding

Tussendoor gingen we weer even op strandvakantie, waar we een garrocha shoot deden met drie fotografen. De Duitse Annika Seiler maakte deze prachtige plaat:


Afbeelding



In augustus organiseerde ik een clinic met Arne Koets, waar ik aan de slag ging met schermen zonder hoofdstel.


Afbeelding


In augustus richtte ik samen met twee vrienden ook officieel Stichting Historische Rijkunst op. Eva Roemaat maakte deze mooie promofoto van Santi in pesade:


Afbeelding

En we trainden verder met schermen zonder hoofdstel.

Afbeelding

In de zomer kwamen ook Marlies en Maureen langs voor een barokke fotoshoot. <3



Afbeelding




Daarnaast konden we op eigen locatie lekker samen met rossfechten aan de slag en begonnen we ook met het organiseren van trainingsdagen/weekenden hierin.

Afbeelding

Verder kwam in het najaar langverwacht de kale boom van mijn nieuwe zadel om te testen, een replica Middeleeuws oorlogszadel. Santi liep er superfijn onder, als ruiter is het wel even op je tanden bijten. Laten we zo zeggen, een grove zitfout maak je geen twee keer. _O-


Afbeelding




Mits de situatie rondom corona het toe zou staan, zouden we in september naar Arne Koets gaan. Dit keer niet om te lessen, maar om mee te rijden in een heuse veldslag. Hiervoor gingen we samen trainen met de ruiters van Stichting Hei. Santi mocht een chamfron passen, stond hem zo cool! Hopelijk kan de smid van onze stichting er eentje voor Santi maken.


Afbeelding

Tevens moest Santi onder harnas leren lopen. Ik heb toen ik hem in het begin had wel wat stappen gemaakt met harnastraining, maar buiten in de bergen in harnas een veldslag rijden was toch even andere koek. :') In september was het dan zo ver, flinke trailerrit naar Thüringen voor het feldlager.

Afbeelding
Foto van MK Historical Events

We hebben weinig kunnen meevechten, één van mijn minder ervaren collega's was mee op een paard wat dit voor het eerst deed, dus veiligheid voorop. Maar toch een mooi weekend gehad. Mijn andere collega van de stichting heeft gefilmd en een prachtige video van het evenement gemaakt:
https://www.youtube.com/watch?v=cG7yBFbF0mU

In september kwam er ook nog een andere verrassing, die Santi initieel helemaal niet zo zag zitten. _O-
Er kwam een grote vrachtwagen helemaal uit Portugal en daar kwam een klein geel ding uit: Quirino LF.


Afbeelding

Santi is nu 12, in de bloei van zijn leven. Maar in mijn klassieke/historische stijl van rijden is een paard opleiden een traject van 8 a 10 jaar. Dus het werd tijd voor een jonkie erbij. Voorlopig mag Q lekker opgroeien en spelen, af en toe een borstel er over heen en stukjes wandelen. Hij is zo lief en leuk. <3 Voor het rossfechten zou ik hem het liefst hengst houden, zolang hij paardwaardig in de groep kan leven (er zijn alleen ruinen op het terrein, dat scheelt) mag hij dus zijn knikkers houden. ;)



In oktober mochten we met de stichting een demo rossfechten geven op de Lusitano Ledendag.

Afbeelding

Helaas met telefoon geen goede foto's kunnen maken in de binnenbak, maar na een eerste ronde sparren met hoofdstel heb ik de tweede ronde zonder gereden. Dus mijn doel voor 2021 is afgetikt! :Y)

Na al dat harde, serieuze werk, wilde Santi wel even een verzetje. Dus mocht hij afgelopen weekend even aan de slag met zijn hobby, }:0 koeien pesten.


Afbeelding

Kortom, weer een mooi jaar met niet één, maar twee Portugese boys. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 13-12-21 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Filmpje in link geplaatst, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:06

Ik geniet altijd zo van jouw topics. Zo mooi om te zien hoe jij en Santi altijd bezig zijn met jullie te verbeteren. Ook al is 2021 misschien niet helemaal jullie jaar geweest door gebrek aan shows enz. door corona, jullie gaan onverminderd door met trainen en zoeken jullie eigen uitdagingen.

Met gele Q gaat het vast ook helemaal goed komen.

DJZ

Berichten: 3108
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:08

Super leuk om een jaaroverzicht te zien van jullie samen :D Ik volg jullie topics vanaf het begin altijd stilletjes, maar ieder topic is weer een mooi overzicht van de groei die jullie samen maken +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:13

Wauw, wat een prachtige foto's en indrukwekkend verhaal erbij!
Ik heb ook genoten van het filmpje! Mooi gedaan en wat een omgeving ook! <3

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 08:04

Wauw das genieten zeg. Gaaf hoe je Santi opleidt, en veel succes met de nieuwe aanwinst!

soesita

Berichten: 5165
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:02

Prachtig topic weer! Jullie doen zo'n leuke dingen samen. <3 En die opvolger lijkt me ook een tof kereltje. Ik heb genoten, ook van het fimpje. _/-\o_

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:10

Wat doe jij toch ontzettend gave dingen!
Altijd weer leuk om naar te kijken :j

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:30

Mooie foto's en wat een geweldig filmpje! Die dronebeelden dragen echt heel veel bij.

Heel leuk om te zien wat je allemaal doet!

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 10:20

Wat doen jullie gave dingen, heel inspirerend ook! :D

SandAndOak
Berichten: 153
Geregistreerd: 18-04-20

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:33

Wauw, ontzettend leuke impressie en wat een gave dingen doe en organiseer jij met je paarden zeg! <3

mar_fay

Berichten: 2619
Geregistreerd: 19-12-08
Woonplaats: blup.

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:05

Wat heerlijk om weer met je jaar mee te mogen kijken. Prachtige foto's en wat mooi dat je bij de veldslag aanwezig mocht zijn! Dat zijn toch wel de meest 'echte' evenementen. En je nieuwe aanwinst is een knapperd, veel plezier samen!

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:12

Leuk overzicht heb je, en leuk om te zien hoe je deze rijkunst in leven houdt en er mee bezig bent!

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 18:30

Prachtige foto's weer +:)+
Opvolger Q is een plaatje, hopelijk kan hij nog lang hengst blijven

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 22:34

Wat een toffe tak van sport in de paarden! :wow: **\O/**
Ik vind dat je een heel inspirerend jaarverslag hebt. Ondanks dat er weinig kon dit jaar doe je heel erg toffe dingen.
Die momenten zijn zo alleen maar bijzonderder! :D Echtwel dat ik dit op mijn bucketlist ga zetten ooit te zien of kunnen!

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 10:23

Wat een fijn topic, hier heb ik echt even van genoten!

rider

Berichten: 2010
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-21 15:33

Bedankt voor alle leuke en enthousiaste reacties! <3

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 15:39

Waauw wat leuk!

Fangio

Berichten: 2558
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 22:19

Mooi jaaroverzicht! Ik raak altijd helemaal geinspireerd door jou en Santi <3

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 21:35

Mooi overzicht!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: 2021 van Santi & mij en een nieuwe Portugees erbij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 15:44

Mooi overzicht heb je weer en knappe nieuwe Portugees