Wanneer je elke dag bewust geniet!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Wanneer je elke dag bewust geniet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 04:19

Wat als...

Het niet meer vanzelfsprekend is dat je paard altijd goed loopt;
Je elke dag bezig bent met aanpassingen voor een passend dieet;
Je je eigen doelen en ambities moet bijstellen;
Elke spiercel zich verkeerd opbouwt;
Pijnmedicatie standaard in je kast moet staan;
Trainingen onder het zadel niet meer gaan;
PSSM blijft ons achtervolgen... maar dat houdt ons niet tegen om te genieten!

Na een langdurige blessure aan de collaterale banden van het hoefgewricht en PSSM aan het licht kwam trainde wij steeds meer aan de hand via de academische rijkunst.

Afbeelding

Wij misten niks aan de trainingen onder het zadel. Van een echte binnenbak-ruiter met wedstrijdambities, naar grondwerk en academische rijkunst in de buitenbak of het weiland.

Afbeelding

Geduld is een schone zaak... en dat geduld werd beloond na ruim een jaar! De spiervezels rondom de collaterale banden zagen er allemaal goed uit.

Afbeelding

Na een aantal flinke PSSM aanvallen in april genoten we een maand later dubbel zo hard om een heel klein rondje bos.

Afbeelding

Eind mei werden dromen werkelijkheid. <3 Per 1 juli zouden wij namelijk nieuwe avonturen gaan beleven op onze eigen stal. Uiteraard hoort daar gezelschap bij, waardoor we Noa (van Polderka) mochten verwelkomen!

Afbeelding

‘’Alleen leven en niet werken beschadigd ze al, ze bouwen de aminozuren ketting verkeerd op, waardoor de spiercellen eigenlijk afbreken voor ze voltooid zijn.’’ Waardoor de PSSM ons weer de baas werd in juni.

In juli begon het maken van nieuwe herinneringen op onze eigen stal!

Afbeelding

Mijn eigen Paddock Paradise in ontwikkeling, daardoor is Vrouwke haar PSSM zoveel beter te managen.

Afbeelding

Voor een ander heel normaal.. voor ons een bijzonder moment! Het lastigste aan een PSSM paard is soms nog wel dat er 'aan de buitenkant' niks aan de hand lijkt waardoor het voor andere gek is waarom je je paard nooit rijdt, maar alleen vanaf de grond traint.
Het zijn júist de kleine omgevingsfactoren die er voor zorgde dat het voor beide goed voelde om weer eens door de oortjes van Vrouwke te kunnen kijken eind juli.

Afbeelding

Omdat Noa nog maar 2,5 jaar is, verkennen we voornamelijk alleen nog de omgeving samen. Het doel is om uiteindelijk met haar te genieten van lekkere ritten door het bos voor de Sulky.

Afbeelding

Ook nu we alleen nog maar vanaf de grond trainen blijft afwisseling belangrijk. Vrijheidsdressuur geeft een mooie aanvulling.

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer je een foto nodig hebt die iets zegt over wie ik ben dan is dat een ‘One Big Family’ foto die we in september maakte.

Afbeelding

Iedereen droomt van een piaffe onder het zadel te kunnen rijden met zijn paard, stiekem is mijn doel om deze vanaf de grond in te kunnen zetten. Alles is moeilijk voordat het makkelijk wordt. Trainen kost tijd en geduld maar uiteindelijk kreeg ik daar in november de aller eerste kleine pasjes piaffe voor terug!

Afbeelding

Eind november verwelkomde wij logé Mr. Skittles (van Esra de Ruiter). Hij werd direct geaccepteerd door de twee vossen-vriendinnen.

Afbeelding

Vrouwke haar PSSM is op het moment goed onder controle, maar ondanks dat blijft het rijden een bonus. Ik ben er van overtuigd dat rijden niet meer ons ding is. Mijn gevoel heeft al gekozen om het alleen bij het werken aan de hand te houden, maar mijn verstand wil toch soms nog even gebruik maken van dat bonusmoment.

Afbeelding

Wat de toekomst ons brengt? Dat gaan we zien! .. Veel verwachtingen brengen altijd teleurstellingen, dus we blijven gewoon van dag tot dag bekijken wat lukt en gaat.

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Re: Wanneer je elke dag bewust geniet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:29

Wauw Kim! Je bent echt goed bezig met Vrouwke, natuurlijk volg ik jullie stilletjes via insta.

Geniet van je vossen dames en stippel vriendje

_Carien

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:49

Prachtig hoe jij je hebt aangepast aan je paard in plaats van andersom, het komt letterlijk 'samen' jullie verhaal!

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 22:57

Wat een leuk topic!

Mooi om te zien hoe je je ei kwijt kunt in dit werken aan de hand en hoe jij en je paard daarvan genieten en je je paard ziet verbeteren.

Ik werk ook graag aan de hand maar dan met de dubbele longe. Dat is ook zo'n mooie manier van werken.

Die kleine vos en het stippelventje zijn ook erg leuk.

Nog veel plezier en geluk met je hele dierenfamilie.

Kim_97

Berichten: 931
Geregistreerd: 23-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-21 23:02

_Carien schreef:
Prachtig hoe jij je hebt aangepast aan je paard in plaats van andersom, het komt letterlijk 'samen' jullie verhaal!


Wauw, bedankt voor je mooie woorden. :o <3

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-21 23:11

Citaat:
Van een echte binnenbak-ruiter met wedstrijdambities, naar grondwerk en academische rijkunst in de buitenbak of het weiland.

Wie had dat ooit gedacht, hè. Ik denk dat als iemand je dat een paar jaar geleden gezegd had, dat je het niet geloofd had.
Heel leuk om te zien hoe je gegroeid bent en hoe je nu echt samen met Vrouwke werkt en elke dag kijkt wat kan en wat lukt.
Ik ben echt heel benieuwd naar wat je in de toekomst nog allemaal gaat doen en verder ben ik echt heulmal niet jaloers op die eigen wei enzo :o

janouk
Blogger

Berichten: 17855
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wanneer je elke dag bewust geniet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 09:57

Dikke kus voor jou en Vrouwtje. Maflinger *\o/*

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 13:21

Wat een mooi topic en wat een herkenbaar verhaal…
Ook hier een paard met PSSM en een peesblessure…
Ik ben al weken aan het stappen, probeer tussendoor ook voorzichtig wat aan de hand te werken en de lange teugelen voor de afwisseling.

Je bent echt fijn bezig zo, veel succes!

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Wanneer je elke dag bewust geniet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:54

Ik heb zo veel respect voor jou Kim, hoe je je wedstrijd ambities aan de kant hebt gezet, om op een andere manier van vrouwke te genieten! <3

maj0

Berichten: 6573
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-21 17:59

Wauw ik weet precies hoe je je voelt.

Hier ook van sportpaard met crossen springen en dressuur naar blij zijn als we een rondje bos kunnen doen.

Ik heb ook voor mijn paard gekozen. Die is ook aan het kwakkelen met dr gezondheid. Paar jaar geleden kennis gemaakt met grondwerken omdat mijn lichaam niet wou. Als ik nu kijk hoe ver wij zijn gekomen op de grond ben ik super trots!

Ook hier krijg ik wel eens de vraag maar kan ze niet mee op buitenrit, ik heb wel iemand die er op kan. Maar kies nu voor mijn paard.

Hopelijk kun je nog lang genieten van je prachtige beesten.

Organa

Berichten: 172
Geregistreerd: 29-01-19

Re: Wanneer je elke dag bewust geniet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-21 14:30

Wauw, ga jij je topic updaten? Door een blessure 'moet' ik het nu ook met grondwerk doen. Ik ben hier helemaal niet bekend mee en weet niet waar ik moet beginnen. Ik vind jouw topic zo mooi en hoop dat ik ook zoiets kan bereiken met mijn vriendje! <3

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:43

Wat een prachtig topic, met het benutten van de kansen en vol positiviteit...en kijk waar het jullie al heeft gebracht! _/-\o_