AH Kerst...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:05

Miran schreef:
Grappig, ik heb niemand gehoord over Ozosnel in die krappe stal :D


En al z’n vrienden :')
En dat waren niet eens animaties.

[o]


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:12

Adamootje schreef:
Ik moest bijna huilen van deze reclame.

Lang leve de zwangerschapshormonen. :') :+



Vermijd die van de Plus, Lidl en zelfs die van de Aldi dan maar.. ik ben niet eens zwanger en hou het niet droog bij die drie :')

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:13

De reclame: fantastisch!
De reacties in dit topic: nog veel beter.. _/-\o_

Waarom geen konijn? Omdat iedereen toch weet dat het altijd hamsteren is bij AH en niet konijnen. :D

Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:33

We moeten af van het 'normaal' van een kleine kooi voor hamsters. De reclame had hier aan bij kunnen dragen en een positieve impact kunnen maken. Helaas hebben ze ervoor gekozen om een minuscuul hokje te tonen en zo te bevestigen dat dat een prima verblijf is

Het verbaast me niet dat het merendeel van de mensen hier niet meer opstaan voor dierenwelzijn. De topics over andere dierenwelzijns zaken lopen ongeveer hetzelfde helaas. Ontzettend kinderachtige reacties ook vaak die af doen aan het probleem wat wordt getoond. Ja iedereen snapt dat hamsters niet door de sneeuw lopen en hartjes tekenen. Maar helaas snappen 99% van de mensen niet dat het hokje waar ze hun hamster in huisvesten reinste dierenmishandeling is.

Ik hoop dat de ah de hamster erin houdt en een nieuw verblijf geeft. Dat zou een mooie boodschap zijn

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:47

Hanafubuki schreef:
Adamootje schreef:
Ik moest bijna huilen van deze reclame.

Lang leve de zwangerschapshormonen. :') :+



Vermijd die van de Plus, Lidl en zelfs die van de Aldi dan maar.. ik ben niet eens zwanger en hou het niet droog bij die drie :')


God, net die van de Aldi gezien. Ik had 't niet meer. Ik geef spullen altijd persoonlijkheden en die kar had me flink aan het janken.
Laatst bijgewerkt door Soepblik op 07-12-21 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Pantykous
Berichten: 10482
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 17:48

Ayasha schreef:
Ook dat ze geen hartjes op ramen tekenen gezien ze dat concept niet kennen?


:D :D :D :D

kimmie261
Berichten: 19203
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:05

Amber_anne schreef:
We moeten af van het 'normaal' van een kleine kooi voor hamsters. De reclame had hier aan bij kunnen dragen en een positieve impact kunnen maken. Helaas hebben ze ervoor gekozen om een minuscuul hokje te tonen en zo te bevestigen dat dat een prima verblijf is

Het verbaast me niet dat het merendeel van de mensen hier niet meer opstaan voor dierenwelzijn. De topics over andere dierenwelzijns zaken lopen ongeveer hetzelfde helaas. Ontzettend kinderachtige reacties ook vaak die af doen aan het probleem wat wordt getoond. Ja iedereen snapt dat hamsters niet door de sneeuw lopen en hartjes tekenen. Maar helaas snappen 99% van de mensen niet dat het hokje waar ze hun hamster in huisvesten reinste dierenmishandeling is.

Ik hoop dat de ah de hamster erin houdt en een nieuw verblijf geeft. Dat zou een mooie boodschap zijn

Minuscuul hokje...

[ img ]

>;)

Dat valt reuze mee, daarnaast kan die eruit, daarom zit ie bij de buren, te gluren naar zijn liefje <3

Sunnda
Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:25

kimmie261 schreef:
Amber_anne schreef:
We moeten af van het 'normaal' van een kleine kooi voor hamsters. De reclame had hier aan bij kunnen dragen en een positieve impact kunnen maken. Helaas hebben ze ervoor gekozen om een minuscuul hokje te tonen en zo te bevestigen dat dat een prima verblijf is

Het verbaast me niet dat het merendeel van de mensen hier niet meer opstaan voor dierenwelzijn. De topics over andere dierenwelzijns zaken lopen ongeveer hetzelfde helaas. Ontzettend kinderachtige reacties ook vaak die af doen aan het probleem wat wordt getoond. Ja iedereen snapt dat hamsters niet door de sneeuw lopen en hartjes tekenen. Maar helaas snappen 99% van de mensen niet dat het hokje waar ze hun hamster in huisvesten reinste dierenmishandeling is.

Ik hoop dat de ah de hamster erin houdt en een nieuw verblijf geeft. Dat zou een mooie boodschap zijn

Minuscuul hokje...

[ Afbeelding ]

>;)

Dat valt reuze mee, daarnaast kan die eruit, daarom zit ie bij de buren, te gluren naar zijn liefje <3

Das een heel konijnenhok joh! :+

Berdien
Berichten: 64502
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:30

Amber_anne schreef:
We moeten af van het 'normaal' van een kleine kooi voor hamsters. De reclame had hier aan bij kunnen dragen en een positieve impact kunnen maken. Helaas hebben ze ervoor gekozen om een minuscuul hokje te tonen en zo te bevestigen dat dat een prima verblijf is

Het verbaast me niet dat het merendeel van de mensen hier niet meer opstaan voor dierenwelzijn. De topics over andere dierenwelzijns zaken lopen ongeveer hetzelfde helaas. Ontzettend kinderachtige reacties ook vaak die af doen aan het probleem wat wordt getoond. Ja iedereen snapt dat hamsters niet door de sneeuw lopen en hartjes tekenen. Maar helaas snappen 99% van de mensen niet dat het hokje waar ze hun hamster in huisvesten reinste dierenmishandeling is.

Ik hoop dat de ah de hamster erin houdt en een nieuw verblijf geeft. Dat zou een mooie boodschap zijn


Je denkt toch niet dat als ze een enorme kooi erin hadden gezet, mensen dat bewust hadden geregistreerd? Kom op, het is een reclame voor een supermarkt. Ben je ook zo tekeer gegaan over de reclame van Pearl, met dat konijn in een veel te klein hokje? Dat daar ook maar zat te zitten voor de reclame?

Ik sta heus wel op voor dierenwelzijn, maar je moet wel waarheid van fictie kunnen onderscheiden. En weten waar je een punt kun maken en waar je het moet laten gaan. Bij deze reclame? Laat. Het. Gaan. Het is een reclame met een nephamster.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Anastasia24
Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:33

''lief he die cavia's''
''Het zijn hamsters mam. ''
:')

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Nanne
Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:36

Ongelooflijk..

Een schattige, leuke reclame en dan zijn er toch nog mensen die denken dat ze iets over de "wantoestanden" en onwaarheden moeten zeggen. Jammer.

Reclame is schattig en hoog feel good gehalte <3

When people see good, they expect good.. And I don't wanna have to live up to anyone's expectations..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:41

Hanafubuki schreef:
Adamootje schreef:
Ik moest bijna huilen van deze reclame.

Lang leve de zwangerschapshormonen. :') :+



Vermijd die van de Plus, Lidl en zelfs die van de Aldi dan maar.. ik ben niet eens zwanger en hou het niet droog bij die drie :')


Of deze oude van John Lewis |(

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Adamootje
Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 18:46

Ik denk dat ik het deze kerstperiode gewoon niet meer droog ga houden. Ik zal het maar moeten accepteren. :')

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Soepblik
Berichten: 1150
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 20:51

Adamootje schreef:
Ik denk dat ik het deze kerstperiode gewoon niet meer droog ga houden. Ik zal het maar moeten accepteren. :')


Dan moet je deze eens zien uit Engeland van voorgaande jaren. Ik jank iedere keer weer.





Mijn persoonlijke favoriet:



Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-21 23:56

Hanafubuki schreef:
Adamootje schreef:
Ik moest bijna huilen van deze reclame.

Lang leve de zwangerschapshormonen. :') :+



Vermijd die van de Plus, Lidl en zelfs die van de Aldi dan maar.. ik ben niet eens zwanger en hou het niet droog bij die drie :')

Nou dat dus :') Zelfs bij die van de Aldi met die winkelwagen kreeg ik tranen in mijn ogen. Waarom ben ik zo _O-

*pum*

JoT
Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:22

Van Reddit afgeplukt. Ik vind 'm geweldig :')


De Appie werkt al jaren met gezin supermarkt dat bestaat uit alleskunnende moeder, slappe-hap vader (dit fenomeen is laatst nog besproken) , irritant zoontje Tommie en Villa-Achterwerk oma.

Moeder de supermarktmanager was zwanger zagen we eerder dit jaar, de geboorte van het kind wordt echter niet uitgebuit in deze reclame. Er wordt zelfs vrij snel overheen gestapt, in de eerste 5 seconde wordt de baby binnengehaald en in een box gelegd, daarna volledig vergeten.

Waarschijnlijk krijgt dit kind over een jaar of 2-3 wel een prominentere rol, want dan is Tommie echt ver over de houdbaarheidsdatum heen. Dat begint nu al een beetje, want vorige jaren draaide kerst helemaal om Tommie, dit jaar is er een andere ster in huis.

De cameraman verlegt namelijk de aandacht naar hamster Harry. Toevallig leuke alliteratie of knipoog naar de gloriedagen van AH-reclames met supermarktmanager Harry Piekema? Who knows.

Harry kijkt uit het raam en ziet dat de overburen óók een hamster hebben, dat is liefde op het eerste gezicht. Harry móet die andere hamster ballen, dus ontsnapt ie uit z’n kooi en ondergaat hij een gevaarlijke tocht naar de overkant van de straat. Door de sneeuw, langs enge katten en snelrijdende auto’s. CGI animaties waar Pixar nog een puntje aan kan zuigen.

Nèt voordat Harry zijn doel bereikt merkt gezin supermarkt zijn afwezigheid op en wordt hij bij het raam van de overburen weggetrokken en met z’n blauwe ballen terug in de hamsterkooi gestopt. Dan is het kerstavond, tafel gedekt, familie supermarkt en familie Overburen vieren kerst samen, iedereen compleet. OF NIET???!?!? ‘Nee’, zegt supermarktmoeder, ‘We missen nog iemand’. Hoppa, daar komt die aantrekkelijke hamster van de overkant in beeld, die wordt pardoes bij Harry in het hok gestopt. Totaal onrealistisch weet iedere hamsterbezitter, want als je twee hamsters bij elkaar in een kooitje stopt is de kans 80% dat ze elkaar doodbijten, maar enige vorm van realisme was al verdwenen toen CGI hamster Harry een hartje tekende in de condens op het raam.

Vervolgens kijken 8 man naar twee neukende hamsters en zegt oma Achterwerk iets over lieve cavia’s. Ook een manier om de kerst te vieren.

https://www.reddit.com/r/thenetherlands ... lyse_2021/

7 augustus 2012: Rust zacht lieve Macho. Je hebt me zoveel gegeven, ik zal je nooit vergeten.

Cer
Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:30

:')

Anoniem

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:31

Toch fijn voor de AH dat de sneeuw wel echt was :')

sureido
Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 14:39

O my lord de reacties hier :') Schamen jullie je niet?!

De trend van alles cancelen gaat dus door naar 22, jammer :+

Ik vind het een leuke reclame met veel verwijzingen zoals hamsteren en Harry. :D

Adamootje
Berichten: 6206
Geregistreerd: 10-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 19:14

sureido schreef:
O my lord de reacties hier :') Schamen jullie je niet?!


Jawel, ik schaam me wel een klein beetje. ^) Maar ik blijk gelukkig niet de enige te zijn die haar tranen moet bedwingen bij het zien van de kerstreclames. :D

Always be yourself. Unless you can be a mermaid. Then... always be a mermaid!

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:18

JoT schreef:
Van Reddit afgeplukt. Ik vind 'm geweldig :')


De Appie werkt al jaren met gezin supermarkt dat bestaat uit alleskunnende moeder, slappe-hap vader (dit fenomeen is laatst nog besproken) , irritant zoontje Tommie en Villa-Achterwerk oma.

Moeder de supermarktmanager was zwanger zagen we eerder dit jaar, de geboorte van het kind wordt echter niet uitgebuit in deze reclame. Er wordt zelfs vrij snel overheen gestapt, in de eerste 5 seconde wordt de baby binnengehaald en in een box gelegd, daarna volledig vergeten.

Waarschijnlijk krijgt dit kind over een jaar of 2-3 wel een prominentere rol, want dan is Tommie echt ver over de houdbaarheidsdatum heen. Dat begint nu al een beetje, want vorige jaren draaide kerst helemaal om Tommie, dit jaar is er een andere ster in huis.

De cameraman verlegt namelijk de aandacht naar hamster Harry. Toevallig leuke alliteratie of knipoog naar de gloriedagen van AH-reclames met supermarktmanager Harry Piekema? Who knows.

Harry kijkt uit het raam en ziet dat de overburen óók een hamster hebben, dat is liefde op het eerste gezicht. Harry móet die andere hamster ballen, dus ontsnapt ie uit z’n kooi en ondergaat hij een gevaarlijke tocht naar de overkant van de straat. Door de sneeuw, langs enge katten en snelrijdende auto’s. CGI animaties waar Pixar nog een puntje aan kan zuigen.

Nèt voordat Harry zijn doel bereikt merkt gezin supermarkt zijn afwezigheid op en wordt hij bij het raam van de overburen weggetrokken en met z’n blauwe ballen terug in de hamsterkooi gestopt. Dan is het kerstavond, tafel gedekt, familie supermarkt en familie Overburen vieren kerst samen, iedereen compleet. OF NIET???!?!? ‘Nee’, zegt supermarktmoeder, ‘We missen nog iemand’. Hoppa, daar komt die aantrekkelijke hamster van de overkant in beeld, die wordt pardoes bij Harry in het hok gestopt. Totaal onrealistisch weet iedere hamsterbezitter, want als je twee hamsters bij elkaar in een kooitje stopt is de kans 80% dat ze elkaar doodbijten, maar enige vorm van realisme was al verdwenen toen CGI hamster Harry een hartje tekende in de condens op het raam.

Vervolgens kijken 8 man naar twee neukende hamsters en zegt oma Achterwerk iets over lieve cavia’s. Ook een manier om de kerst te vieren.

https://www.reddit.com/r/thenetherlands ... lyse_2021/


Ze vergeten ook nog dat hij zich verstopt achter de tuinkabouter met ingehouden adem. :')

Maar verder wel heel grappig! :))


Cer
Berichten: 30140
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 20:24

Adamootje schreef:
Jawel, ik schaam me wel een klein beetje. ^) Maar ik blijk gelukkig niet de enige te zijn die haar tranen moet bedwingen bij het zien van de kerstreclames. :D

Aaww :(:) :D

Morganlefay
Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 22:50

Die van de Lidl is ook voor mij niet helemaal tranenvrij en de AH is gewoon lekker family, niet te veel over nadenken.

Ben een HSP-er, dus wars van macht, hiërarchie en regels.
Een soeverein? die ligt in mijn gereedschapskist.

Druif_01
Berichten: 8834
Geregistreerd: 04-11-01

Re: AH Kerst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-21 23:02

Vergeten we dan ook niet even de reclame van Centraal Beheer met die leeuw op het dak van de auto? Want dat is toch ook echt totaal dieronvriendelijk!

Wil jij graag een mooi, stevig halster, armband of sleutelhanger van paracord? PB voor meer info! Zie mijn profiel voor een paar voorbeelden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Koekie_186, Vagabondo, YandexBot en 117 bezoekers

cron