2020 met Bowlers Baby

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 00:09

Bowlers Baby, mijn 6,5 jarige, gevoelige, lieve, ontzettend vergevingsgezinde, hardwerkende, vriendinnetje <3
Bij mij gekomen als 4 jarige, 2 maanden zadelmak, nog bang en erg rillerig. Inmiddels is ze aardig wat gewend! Ook goed gewend aan een ruiter die van haar af valt. Gebeurt nog wel eens :+. (Voornamelijk met eventen)

Afbeelding

Het begin van ons jaar staat beschreven in dit topic: [RIJ-ITP] Wat plaatjes van Krisje B & Bowlers Baby

Ook zijn we verder gegaan met het eventen. Hier over zijn al enkele topics, hier onder de laatste van dit jaar:
[SGW-ITP] Van we doen het voor de lol naar onze eerste B SGW!

In juni wat L2 proefjes gereden. En heel de zomer veel buitengereden ondertussen!
Bij een oefendressuur een 5e prijsje mee mogen nemen.
Afbeelding

Met 191, 186 (188 -2), 192,5 punt & onze PR's 199 & 202 punten mochten we M1 gaan starten!
Eerst nog veel oefenen!

Een filmpje van een van de proeven: https://www.youtube.com/watch?v=ogHt9vIp1Sg

In juli was ook Baby mee naar een instructieweek!
Afbeelding

Daarna ook nog een oefencross gereden, niet gevallen haha!
Afbeelding
Helaas had Baby daarna een scheurtje aan de rand van haar hoef die door liep tot het leven waardoor ze kreupel liep. Met meer crossen in het vooruitzicht in overleg met de smid haar 4kant op ijzers gezet waardoor ze snel al weer goed liep en haar hoef goed kon herstellen. Toch heeft ze wel nog wat extra vakantie gehad.
Vanwege de ijzers had ik een andere springsingel gekocht met buikflap van hetzelfde merk met hetzelfde bont als de singel die we al gebruikten omdat Babys huid erg gevoelig is. Maar helaas... iedere keer krijgt ze toch wondjes, aan beide kanten ook nog. Dus dat zorgde voor nog meer vakantie en een dikke pens :o

Tussendoor ook nog wat crosstrainingen/oefencrossen gereden en voor de eerste keer B SGW gestart! Zie het crosstopic.

Ook een keer op oefendressuur geweest. Baby deed goed haar best! Helaas vond de jury ons helemaal niets en hield er een rare gedachtegang op na. Helaas. Niets aan te doen, het was evengoed een mooie oefening en Baby was even vrolijk :P
Afbeelding

De eerste keer achterbeschermers om was ook een hele happening :')


https://www.youtube.com/watch?v=sOoACcgVh6Y
Zo doet ze nog steeds iedere keer dat ze achterbeschermers om krijgt, hoe vaak ik ze ook om doe. Ook als ze even stil gestaan heeft loopt nog altijd apart weg. Blijft een gevoelig dier.

Midden september nog op een wedstrijd gestart, onze eerste keer M1. 182 en 198 punten punten maakten ons officieel M1! *\o/*

Afbeelding

Ook nog geweest trainen en oefencrossen in Velden
Afbeelding

Het springlessen was door omstandigheden stil komen te liggen, maar 2 maanden toch eindelijk weer een springlesje gehad!
Ook nog een keer B SGW gestart waar we foutloos rond kwamen! Helaas waren de stijljurys het duidelijk niet met elkaar eens waardoor we geen wp mee naar huis kregen maar ag, dat kon de pret niet drukken!

Afbeelding

Begin oktober zijn na een selectie uitgekozen als sponsorruiter/combinatie voor Horsebeat *\o/*
Dat houdt in dat door middel van hartslagmeter trainingen van paard en ruiter en trainingsschema's geholpen gaan worden op weg naar (hopelijk) betere prestaties :Y)

Begin oktober heeft onze crosstrainster Baby in het L gestart. Toen we de cross liepen hadden we er een hard hoofd in dat ze rond zou komen maar ze liep gewoon foutloos rond!! Heel gaaf! :D

Eind oktober onze eerste meting van Horsebeat in het parcours gehad.
Mijn hartslag zit altijd hoog met inspanning (astmatische bronchitus), vooral met paardrijden terwijl ik niet moe wordt of buiten adem raak. Al zullen wat ademhalingsoefeningen vast een positieve bijdrage kunnen gaan leveren.
Maar het viel ook op dat Baby haar hartslag in het parcours te veel 'aan' bleef staan. Ze mag tussendoor meer herstellen, terwijl ze zodra we gaan stappen wel voldoende terug zakt in hartslag.
Afbeelding

Baby wordt steeds makkelijker en kijkt niet meer zo gauw van dingen op. Een quad bij de wasruimte is ook heel normaal :') Verder nog heerlijk buiten gereden, goed gegalopperd, weer veel gelest met springen.
Afbeelding

In november volgende onze volgende meting. Een basismeting met dressuurtrainingsmeting.
Afbeelding

Eind november nog een crosstraining meegepikt :D
Afbeelding

Het begon steeds vaker echt fijn te gaan met springen!
Begin december hadden we dressuurles van een andere instructrice. Hoewel de les heel fijn ging en ik echt ook weer (nieuwe) handvaten had om te implementeren in onze training gebeurde er daar na bij Baby iets.
Vanaf deze les liep Baby niet meer als anders met springen. Het voelde alsof ze de drive een beetje kwijt was. Ze deed het nog, en ze ging wel. Maar toch het gevoel dat ze soms niet af zou gaan, niet meer zo die trek op de sprong. Niet perse onzeker maar te afwachtend. Het voelde heel raar.
Dus toen zijn we steeds wat stapjes meer terug gegaan tot dat het weer goed zou gaan voelen. Konden we wel weer simpel meer aan mijn houding, balans en inwerking werken. Met het idee om er straks uiteraard samen beter uit te komen :Y).

Baby kan overigens ook erg makkelijk trainingsladen inmiddels :P


Nog een crosstraining gehad waar ik er toch maar weer eens af gevallen ben :+ Was ook al weer te lang geleden.
Baby was heel anders. Vond alles spannend, wou sommige dingen niet, er klopte iets niet. Ook de crossinstructice zag het en we deden nog wat stapjes terug.
Met de volgende springles begonnen we dan ook simpel met balkjes draven, wat springen uit draf, simpel aan komen vanuit galop en vertouwenssprongetjes maken. Dat ging snel weer goed!

Stukje springles van bovenaf. Het begon al weer wat beter te voelen maar toch was de drive er toch niet helemaal. Hoewel ik voelde dat ze nu wel echt op aan het letten was wat ik aan gaf. Iets waar we juist zo hard aan gewerkt hadden! Wachten is fijn, maar te veel ook weer niet haha.
https://www.youtube.com/watch?v=hgQ7B75r0lw

Nadat we ons trainingsschema van Horsebeat gekregen hebben zijn we ook begonnen met gerichte galoptraining op buitenrit. Heerlijk! :D
https://www.youtube.com/watch?v=3y2cnv2YzYg

Eind december nog ergens in het parcours gaan lessen. De drive was er weer helemaal! Een beetje te veel zelfs :+ Maar goed, dat weer iets indimmen en dan zijn we er! Helemaal blij dat ik iets om in te dimmen had. We lijken weer uit ons dipje te komen!

En nu lekker verder in 2021! <3
Afbeelding

Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:45

Ik post eigenlijk nooit iets op bokt, lees vooral mee, maar ik werd zo blij van je topic dat ik toch wat ga posten :o

Wat ben je goed bezig en wat een fijn paard is Baby!! Het ziet er allemaal zo happy en ongedwongen uit. Erg leuk om te zien. Leuke naam ook trouwens :))
Ga zo door!!

Sirius_

Berichten: 10951
Geregistreerd: 09-01-01

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:43

Wat een ontzettend aansprekend paard heb je <3

bambi
Berichten: 624
Geregistreerd: 23-12-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:06

Gaaf! Ziet er goed uit :)

NadineBlabla

Berichten: 2151
Geregistreerd: 23-10-11

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 16:25

ik vind jullie topics altijd zo leuk! echt een gave combi zijn jullie. Op naar een mooi 2021 :D
en dat trailerladen _/-\o_

Nielojram

Berichten: 7800
Geregistreerd: 14-02-02

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:19

Wat heb je om je nek?

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 15:53

Dankjullie :D
Leuk dat je toch wat gepost hebt Myrthe1, heel leuk om te horen!

Nielojram, veelal een sjaal.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:49

Word helemaal vrolijk van je topic. Zowel jij als Baby stralen helemaal. Nog een mooi 2021 gewenst!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:46

Erg mooi overzicht! Dat filmpje met de achterbeschermers hahaha prachtig! En ik dacht dat ik een makkelijke had met trailerladen maar er is ruimte voor verbetering nu ik jouw filmpje zie :))

Gave paarden heb je en veel plezier met haar in t aankomende jaar!

xRoossie95

Berichten: 1373
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:52

Wat een gaaf dier!

chanicha

Berichten: 12150
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:59

Mooi paard en mooi stel!
Leuk geschreven ook, ik moest wel lachen om dat filmpje met die achterbeschermers om :')

_Tarzan

Berichten: 11166
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:09

Wat rijd je haar netjes en wat zijn jullie een mooie combinatie, mooi dier ook!
Is die laatste foto trouwens op Equine Park Hulsberg gemaakt of is het een locatie die er verdomd veel op lijkt?! :')

Luca_Arpana
Berichten: 69
Geregistreerd: 09-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 12:40

super leuk paard <3 En ook hele mooie setjes! ;)

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 17:02

Wat een tof dier heb je onder je kont. Ik kan mij voorstellen dat je veel lol hebt met haar.

Wat voor trailer heb jij eigenlijk?

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 18:54

Ontzettend leuke foto’s. Ik vind je paard ook zo gaaf!
Irish ladies rule!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:55

Mooi paard zeg :) heel aansprekend kopje zit er op :)

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:48

Wat een mega leuk paard heb je!

Dat trailerladen moet ik ook maar eens gaan oefenen. Welke trailer heb je!? :D

Lisavos11

Berichten: 52
Geregistreerd: 01-10-17

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:00

Ziet er goed uit! En het trailerladen, geweldig!!!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 17:20

Dankjullie :D
Bernoe altijd baas boven baas hahaha! Al doe ik dit zo los uiteraard ook niet op elke locatie hoor. Baby heeft prima in de gaten wanneer ik wel of niet goed genoeg oplet en wil af en toe ook wel eens zelf op verkenning gaan :P.

De trailer is een IforWilliams HBX506, ontzettend blij mee!

_Tarzan Dankje! Haha ja dat klopt! Mochten daar op het terrein een fotoshoot doen voor Horsebeat :)

_Tarzan

Berichten: 11166
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:31

Oh leuk! Tot voor kort stond ik daar nog, vandaar dat ik het (en paard en deken erachter) herkende :D

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-21 21:20

Haha de deken doet het hem :P Ja was heel tof dat dat mocht! Mooie omgeving ook daar.

Farjen

Berichten: 7985
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 14:24

Geweldig overzicht, die filmpjes met de beschermers _O- En dat trailerladen, fijn dat je zo met je paard kan omgaan!

ScorpioHorse
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-01-21

Re: 2020 met Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 17:27

Mooie foto's en een gaaf paardje!

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 15:59

Dankjullie! Ja heerlijk als het zo kan :D