2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-20 15:15

Hallo allemaal :wave:

Vandaag is het alweer acht jaar geleden dat Sanne (Sanned@Bokt) en ik Vic kochten (dat zag er zo uit: http://boktimg.nl/img/m/VqV6tT.jpg). Een toen vier-jarige ruin van Van Gogh x Kigali x Houston. Alle drie waren we groen. Vic was braaf ingereden, maar moest nog een hoop leren en wij hadden ook nog het nodige bij te spijkeren. Ondertussen zijn we acht jaar verder en genieten we nog elke dag van hem. Ook tijdens dit rare coronajaar hebben we een hoop lol gemaakt! We reden veel buiten, gingen op vakantie naar Texel en reden fijne lessen. En hoewel het wedstrijdseizoen vreemd was, was het niet onsuccesvol. We maakten de overstap naar het ZZ-licht, sprongen fijn rond in het L (dat was vorig jaar niet vanzelfsprekend) en sloten ons wedstrijdseizoen af met een foutloze B cross in Lisse. Genoeg gepraat! Op naar de foto's :-)

Voor wie geen zin heeft om alle foto's te bekijken, heb ik ons jaar samengevat in een filmpje van 2,5 minuut:


December

Afbeelding
1. Eind december gingen we lekker naar het strand toe. Omdat we een paar delen, hebben we een mountainbike voor dit soort gelegenheden. Toevallig liepen we een fotograaf tegen het lijf die mooi heeft vastgelegd hoe wij buiten rijden.

Januari

Afbeelding
2. We begonnen het jaar goed met twee eerste prijzen in het springen *\o/*

Afbeelding
3. Om vervolgens een week later twee keer uitgebeld te worden, oeps. Het springen ging een tijdje erg grillig, januari was daar het staartje van. Ondertussen hebben we de weg omhoog gevonden en spring Vic weer foutloos rond als vanouds.

Afbeelding
4. Tussen al het werken door is er natuurlijk ook tijd om te chillen. Vic staat in de winter elke dag lekker in de paddock. Hier te zien met zijn vriend James Bont. Toen we Vic kochten was James een veulen. Ze raakten bevriend en die vriendschap is niet meer over gegaan <3

Februari, maart & april
Kennelijk heb ik niet zo veel foto's uit deze maanden. We hadden in maart weer aardig wat wedstrijden op de planning, maar die gingen allemaal niet door. In april konden de paarden weer het land op. Vic vond het wel prima.

http://boktimg.nl/img/m/2Ya45T.jpg
5. De drinkplaatsen op het land zijn zo ontworpen dat de paarden er in kunnen lopen, dat doet Vic dan ook :D

Mei
Nog steeds geen wedstrijden. Daarom gingen we lekker lessen in Hernen. Vic vindt crossen geweldig, dat is ook wel aan z'n hoofd te zien denk ik.

Afbeelding
6.

http://boktimg.nl/img/m/mobgHx.jpg
7.

Afbeelding
8. Pretface

Juni, juli & augustus
In juni kwamen de meetmomenten weer op gang. Daar deden we dan ook aan mee, zowel met de dressuur als met het springen. En we trainden natuurlijk fijn door en gingen voor de ontspanning af en toe naar buiten.

Afbeelding
9. Tijdens de dressuurles legde een vriendin ons vast op de gevoelige plaat. En kennelijk viel er wat te lachen.

Afbeelding
10.

http://boktimg.nl/img/m/Xe0Eg4.jpg
11.

Afbeelding
12. Met een stalgenootje gingen we naar het strand

http://boktimg.nl/img/m/moh31x.jpg
13. En naar het bos

Afbeelding
14. We pakten een eerste prijs mee in het L springen. De lange wedstrijdstop had ons geen kwaad gedaan, zo bleek.

http://boktimg.nl/img/m/fisZu9.png
15. Alle focus op de hindernis

Afbeelding
16. Wedstrijd in de avondzon

September
In augustus reden we de laatste punten bij elkaar om de overstap naar het ZZ-licht te mogen maken. Pirouettes hadden we alleen nog niet getraind, oeps. Na drie weken hard trainen begin september toch m'n debuut gemaakt, want ik was bang dat er in het najaar weer strengere maatregelen zouden komen en daardoor geen wedstrijden meer (en dat klopte). Ik vond het enorm spannend om de overstap naar het ZZ-licht te maken. Eerste proef daarom ook wat stijfjes gereden, we misten een stuk verzameling en souplesse. Maar na die proef was de kop er af en ging de tweede proef veel gemakkelijker. Die proef reden we winst en we wonnen zelfs :oo

Afbeelding
17. Tijdens de eerste proef was er een fotograaf (Kathleen van Winden). De spanning is nog wel wat terug te zien. Tweede proef helaas geen foto's van.

http://boktimg.nl/img/m/X6pVNh.jpg
18. Afgroeten

Afbeelding
19. En ontlading <3

Afbeelding
20. Na al dat dressuurgemiep tijd voor iets anders: crossen in Lisse! Vic ging fijn foutloos rond met een bups tijdfouten, de bodem was erg zwaar, dus kalm gereden.

http://boktimg.nl/img/m/ji3HaI.jpg
21. Een sfeerplaatje met z'n matties op het land

Eind september en oktober
Eind september gingen we op vakantie! Vic mocht anderhalve week mee naar Texel :-D

Http://boktimg.nl/m/aRjgNY.jpg
22. Heerlijk op het strand *\o/*

November en december
We hebben een geweldige tijd gehad op Texel. En na die tijd werden alle wedstrijden weer plat gelegd. We trainen thuis door, gaan lekker naar springles toe en hopelijk kunnen we volgend jaar het ZZ-licht uitknallen en de overstap maken naar de subtop (hoop ik, klinkt nog wel eng, haha).

Vanaf hier wil ik iedereen ondanks de gekke situatie fijne feestdagen wensen en op naar een mooi 2021 <|- {:)
Laatst bijgewerkt door Ymor op 20-12-20 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Laatste foto in link ivm maximaal 15 zichtbare afbeeldingen

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 15:43

Ziet er weer geweldig uit Sofie!

Fijne feestdagen gewenst!

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:05

Wat hebben jullie goed gepresteerd afgelopen jaar ondanks alles. En wat ziet Vic er prachtig uit in bespiering ook!!

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:12

Wat een heerlijk veelzijdig paard! Jullie zien eruit alsof je veel plezier hebt samen.
Heel veel succes in 2021!

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-20 21:23

Bedankt voor jullie reacties!

@José: jullie ook fijne dagen en doe Mary de groeten van ons :D
@Annete: thanks <3
@Lante: we hebben zeker heel veel plezier samen!

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 09:03

<3
Op naar de subtop in 2020 :D

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-20 10:57

_Sofie schreef:
Bedankt voor jullie reacties!

@José: jullie ook fijne dagen en doe Mary de groeten van ons :D
@Annete: thanks <3
@Lante: we hebben zeker heel veel plezier samen!

Zal ik doen :)

Heb er nu twee keer na de bevalling op gezeten en natuurlijk ontzettend braaf!
Kan niet wachten tot ik weer genoeg conditie heb om naar het bos te gaan :)

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 01:12

wauw wat een droompaard zo veelzijdig! en knap helemaal zelf opgeleid! :j

sorbetje

Berichten: 859
Geregistreerd: 16-09-11

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:16

Wat ziet dit er fijn uit zeg! Ongedwongen, correct en blij. Leuk dat je zoveel met hem doet en de subtop gaat vast goedkomen.

DDDara
Berichten: 982
Geregistreerd: 30-11-11

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:46

Wat een gaaf allround paard! Je ziet toch maar zelden dat mensen met een goed dressuurpaard nog gewoon durven te springen en te crossen!
Wat heerlijk voor het paard ook dat hij zo een afwisselend leventje heeft!
Heel veel succes samen!

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 09:53

Wat een heerlijk veelzijdig en sympathiek paard!

En knap ook dat hij presteert met 2 verschillende ruiters. Rijden jullie hetzelfde niveau?

Blijf samen genieten ! +:)+

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 13:32

Wauw, wat een leuke reacties <3

@José: Mary heeft het maar getroffen bij jou!
@Blaze1994: Vic is zeker een droompaard, had me heen beter paard kunnen wensen.
@Sorbetje: wat een compliment, ik word er stil van. Ongedwongen, correct en blij/Vic als happy Athene is ook absoluut wat we nastreven. Super leuk dat je dat zo benoemd!
@DDDara: die afwisseling houdt Vic scherp! Ik maak hem (en mezelf) niet blij door alleen maar dressuur te rijden. Zoveel afwisseling werkt perfect voor hem :j
KahluaB: dank je :) Vic loopt met Sanne Z1. Genieten blijven we zeker doen.

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 15:59

Wat een succesverhaal van een prachtig paard <3 Super dat jullie alle twee zo van deze kanjer genieten, het plezier straalt er van af.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:22

Ik vind het echt een heel aansprekend paard om te zien <3 super leuk om te lezen dat jullie beiden zoveel plezier hebben. Laten de foto's ook echt zien. Heel veel succes in 2021 en de Subtop komt vast goed :D

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:29

DDDara schreef:
Wat een gaaf allround paard! Je ziet toch maar zelden dat mensen met een goed dressuurpaard nog gewoon durven te springen en te crossen!
Wat heerlijk voor het paard ook dat hij zo een afwisselend leventje heeft!
Heel veel succes samen!


Nou dit wilde ik ook zeggen maar het is al gezegd :)
Ga zo door, heel heel veel plezier zo met zijn allen. _/-\o_

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 19:29

Wat leuk dat jullie zo veelzijdig bezig zijn. Mooie combinatie om te zien ook :D

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 21:11

Wat een leuk topic! Wat een lol hebben jullie samen. Gaaf dat jullie een paard delen. Gaat dat goed? Hebben jullie geen verschil in inzichten? Zijn jullie beiden op hetzelfde niveau of springt de ene en dressuur de ander? Tof dat jullie ook crossen. Nog even en het wordt een eventing talent! Weleens les gehad in die richting?

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-20 23:17

Bedankt weer voor alle leuke reacties! :j

@SuzanneF: het is denk ik best bijzonder dat we al zo lang een paard hebben. Verschil van inzicht hebben we zelden, en als dat we wel is gewoon uitspreken. Allebei doen we alles met Vic, dus dressuur én springen én crossen. Ik rij af en toe crosstrainingen en af en toe een officiële cross en dat kan Vic ook goed, maar mijn focus ligt toch m.n. bij de dressuur en het springen. We vinden het crossen heel leuk voor de afwisseling, maar om dat echt fanatiek op te pakken wordt het te veel.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-20 23:23

Wat zijn jullie een gave combi zeg! Dat je daar veel plezier aan beleefd kan ik maar al te goed geloven <3.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: 2020 met Da Vinci (Van Gogh x Kigali): weer een jaar vol lol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 09:09

Wat een mooi verhaal. Succes volgend jaar!