2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 22:03

In Februari had ik Happy een jaar en ik moet eerlijk zeggen dat we erg aan elkaar moesten wennen.

Ging mijn vorige paard (Calysa, ZZZ+2) voor me door het vuur, legde dit monster me regelmatig het vuur aan de schenen }:) .

Ik vond het wel leuk en alles, maar vooral als ik klaar was met rijden en ik weer veilig met beide benen op de grond stond haha.

Vorig jaar November (de dag van het Harbourclub-incident O:) ) kwalificeerden we ons onverwachts voor de Kringkampioenschappen op ons (verder nogal explosieve) L2-debuut. Maar omdat Hap een leuk trucje had met losrijden, besloten we vooral thuis te blijven starten.
Bij elk tegemoetkomend paard draaide hij zich namelijk als The Flash om, om vervolgens met de snelheid van een Tesla weg te rennen (van 0 naar 100 in 3 seconden, ik weet hoe het voelt). Een euvel wat je alleen op kunt lossen door het op te zoeken, maar echt leuk was het niet.

Ook met dit paard leste ik weer bij mijn Heldin (en GP jury) Els Schotman, maar wel wat minder intensief dan met Calysa - het een zal met het ander niet uitgesloten hebben.
Na de feestdagen zegde ik de een na de andere les af, en toen was het alweer Februari en ging ik voor de liefde enzo op reis naar California :+: - een reis die mij op persoonlijk gebied compleet veranderde.

En toen was er Corona.

Op 21 maart wilde ik toch wel ERG graag foto's laten maken om te kijken waar we stonden dus ging ik, held, in de buitenbak rijden terwijl mijn geweldige bijrijdster foto's kwam maken.

Afbeelding

(Barbie dekje, haha, hoe kan het ook anders).

In April mocht hij lekker het land aanstampen.

Afbeelding

En toen zaten we al in de lockdown. Dat betekende: geen privéles. Ik dacht dat ik dat wel redde :) . Even uit je eigen ervaring putten en werken aan de basis. Top. Leek me een goed idee.

31 mei ging mijn nichtje (en geweldige groom) Kim mee om onze rit vast te leggen ter leering ende vermaack.

Ik weet dat Bokt niet "van" zulke foto's is en eerlijk gezegd loop ik (tegenwoordig) altijd in dezelfde (zwarte) rijbroek op stal, maar ik werk dus voor Harry's Horse en had dit dekje ontworpen, dus dan vind ik het extra leuk om eens WEL uit te pakken, haha.

http://boktimg.nl/img/m/ieh15t.jpg

We reden in die tijd ons rondje (ik moest vaak harder werken dan hem) en daarna ging ik weer naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Ik schrok een beetje toen ik de foto's later zag en mijn instructrice schrok zich nog veel meer toen we elkaar niet veel later weer zagen. Wow, de eerste les was weer AFZIEN! Pas toen merkte ik hoe erg ik het had gemist en hoe hard ik het nodig had; en dan met name voor de motivatie! Een beetje doelloos rondjes rijden, nee, dat is aan ons niet besteedt.

Els liet me weer even zien, nee, voelen wat erin zat en toen wist ik het zeker: ik ga weer elke week lessen! En sindsdien heb ik geen les meer afgezegd.

In juli kreeg ik "dat telefoontje" welke je als paardeneigenaar niet wilt krijgen: de stalbaas die je om 9h 's ochtends belt. Foute boel!

"Happy is tegen een uitstekende paal aangerend die in zijn borst is geboord". Of nou ja, zoiets. Ik hoorde vooral "het valt mee, maar moet wel gehecht worden".

Het viel mij niks mee en de moed zakte me in de schoenen toen ik de wond even later zag.

http://boktimg.nl/img/m/PhCdJN.jpg
(Hier al denk een dag oud, niet voor zwakke magen).

Ik hield een dagboek over de genezing bij op mijn site: https://astridalida.com/geblesseerd/

Gelukkig heeft het lichaam een waanzinnig herstellend vermogen en knapte het uiteindelijk toch sneller op dan verwacht (ondanks dat ik in eerste instantie dacht dat er geen eind aan kwam).

Niet veel later hadden Happy en ik de werkafspraken weer opnieuw verdeeld (het was toch de bedoeling dat hij harder moest werken dan ik) en hadden we de wind weer in de rug!

In Augustus maakte mijn nichtje weer foto's.

Ook dit keer weer in mijn zelf ontworpen set;
de Harry's Horse Cats collectie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/m/gaWfSD.jpg

Afbeelding

Afbeelding

Ik genoot met volle teugen en dat was ook het moment waarop Happy's functie definitief veranderde van "rijpaard" naar "friends with benefits" (of, nou ja, je snapt hem wel). Het is ZO'N vrolijk beest en we lijken steeds meer aan elkaar te wennen.

We kregen wel zo snel een stijgende lijn te pakken, dat het tegenwoordig allemaal vanzelf lijkt te gaan; ik maak mijn binnenbeen langer en draai mijn schouders en hij gaat in sb, ik denk aan galop en hij gaat etc. etc. Heerlijk! Echt een feestje om te rijden!
"Het ziet er zo makkelijk uit" zeggen mensen dan, maar het is ook echt makkelijk om Hap te rijden :) .

En eindelijk mochten we het dan ook weer in de ring laten zien.

In September maakten we ons M1 debuut en hadden we direct winst.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook al leek hij in eerste instantie ernstig gemotiveerd om de snelste tijd neer te zetten. Gelukkig wist hij wanneer hij moest pieken en kon ik de voorwaartse energie goed gebruiken voor andere dingen :) .

Het losrijprobleem leek helemaal verholpen - pak van mijn hart.

Tja, als je dan eindelijk weer mag starten, moet je het ervan nemen, dus een week later reed mijn bijrijdster haar allereerste KNHS-wedstrijd ooit tussen de paarden met Hapseflaps en reed ze gelijk 3 WP en oranje linten. Een week later deed ze het dunnetjes over en reed ze nog eens 4 WP en weer oranje schoorsteenversiering. Erg knap! En dat op een 5-jarige.

Nog net voor de lockdown startte ik nog eens M1 en nu behaalden we in een keer 4 WP. Ik was zo trots als een pauw!

Vorige week had ik ook opeens een ingeving om foto's te maken. Helaas waren de meesten een beetje bewogen en was het wat vochtig (haha, regen), maar toch zaten er leuke plaatjes bij.

Afbeelding

Afbeelding

Ondanks dat ik roze tegenwoordig een beetje "afzweer" (zit ik dan, met mijn roze auto en roze scooter) vond ik dit toch wel erg leuk staan. Lekker Barbie!

Ik ben nu hard bezig om me weer proberen te selecteren voor de Haflingerkampioenschappen / EK in 2021 in Italie. Dat lijkt me een fantastisch doel, het was echt ZO tof! Met mijn "team" (trainer/ Els, bijrijder/ Kelly, groom/ Kim etc.) en mijn enthousiasme heb ik er alle vertrouwen in! En in de tussentijd heel bewust trainen en vooral veel plezier beleven met en voor WhatsApp.

Als jullie het leuk vinden, kunnen jullie ons volgen op Instagram:
https://www.instagram.com/happyhaflingers/

En ik plaats ook geregeld dingen over paarden op mijn Blog http://astridalida.com (maar dat gaat voornamelijk over Fashion en dating life hahaha).

Op naar een sportief 2021 - voor iedereen! Ik doe mijn uiterste best en heb er vooral heel veel plezier in.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ymor op 27-11-20 10:03, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: 1 foto in link ivm teveel

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: 2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:15

Oh wauw wat geweldig! Je wordt hierbij mijn nieuwe idool :D

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:17

Wat een mooi topic, wat rijd je fijn en wat een plezier!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:17

Suuuper leuk om te lezen en wat een enthousiasme! Wát een fijn beeld en wat rij je hem vriendelijk :j op naar het EK! :)F

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 10:16

Wat een super reacties! Ik word er helemaal blij van!

Flicka12 schreef:
Suuuper leuk om te lezen en wat een enthousiasme! Wát een fijn beeld en wat rij je hem vriendelijk :j op naar het EK! :)F

Lief! Jij gaat ook super!
Yes, ik ga mijn best doen - moet dan wel januari Z starten haha om me te kwalificeren, maar we zien wel waar het schip strandt.
Ik eet er gelukkig geen boterham minder om, of ik nu ga of niet haha, maar het is wel ERG gaaf!

Celestial
Berichten: 721
Geregistreerd: 11-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:20

Wauw, dat ziet er super uit! <3 Wat een leuk paard en wat rijdt je hem fijn!

Caaatje

Berichten: 633
Geregistreerd: 20-02-12

Re: 2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 10:50

Wat een fijn beeld, echt prettig om naar te kijken

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: 2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 19:49

Wat een heerlijke beer, zo horen dwarsliggers eruit te zien!
Geweldig zadel ook erop :-)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 20:29

Daar is inderdaad een en ander gebeurt als je het lijntje foto's volgt :j

Je hebt een Haf en dat zul je weten, maar als je dat voor elkaar krijgt, HEB je ook wat. Blijkbaar is dat toch jouw ding, al leek het er een poos niet op.

Enne, setjes, tja, niet mijn ding maar waarom mag iemand op Bokt wel trots z'n eigen kunstwerken vertonen en daar positieve reacties op krijgen (en opdrachten) en jij niet trots zijn op je eigen ontwerpen voor Harry's Horse?? Ik zie dat verschil niet en jij vindt het leuk als ik het zo zie en dat is goed.

Ben dus niet alleen trots op je Bulldozer maar ook op je werk.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 22:11

WAT een leuke, persoonlijke reacties! Leuk!

ikke schreef:
Daar is inderdaad een en ander gebeurt als je het lijntje foto's volgt :j

Je hebt een Haf en dat zul je weten, maar als je dat voor elkaar krijgt, HEB je ook wat. Blijkbaar is dat toch jouw ding, al leek het er een poos niet op.

Enne, setjes, tja, niet mijn ding maar waarom mag iemand op Bokt wel trots z'n eigen kunstwerken vertonen en daar positieve reacties op krijgen (en opdrachten) en jij niet trots zijn op je eigen ontwerpen voor Harry's Horse?? Ik zie dat verschil niet en jij vindt het leuk als ik het zo zie en dat is goed.

Ben dus niet alleen trots op je Bulldozer maar ook op je werk.

Mooi gezegd <3 .

Ik ben toch wat "voorzichtig", dus om mezelf maar in te dekken, toch maar die disclaimer. Maar je hebt helemaal gelijk!

En trots op mijn werk ben ik ZEKER <3 ! Het is echt een DROOMbaan waar ik al mijn creativitieit in kwijt kan en wat is er leuker dan de hele dag nadenken over wat voor leuke dingen je kunt ontwerpen?

Overigens, als iemand leuke productideeeen heeft, mag je die (graag) altijd met me delen! Op mijn Instagram krijg ik regelmatig leuke suggesties.

Erg leuk om te zien hoe "hetzelfde" maar ook "verschillend" paardenmensen eigenlijk zijn.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 01:20

Oh wacht... je hebt die sets zelf ontworpen? :wow: Wat cool! Vooral de cats vind ik echt superleuk! Is die ook beschikbaar voor springzadels?

(enig idee wanneer de dressuurvariant weer leverbaar is op agradi in maat full? O:)

mellienie

Berichten: 163
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:07

Wat een leuk overzicht! Je schrijft echt heel leuk :D Veel geluk nog samen!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: 2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:14

Wat ziet het er top uit zeg. Je rijdt onwijs vriendelijk!
Misschien een tip om je schouders wat meer naar achteren te houden; Ik heb hetzelfde probleem en ik doe voor ik op stap even 10 min yoga with Adriene voor mn schouders en nek, waarbij ik die goed losmaak en ik mezelf weer even aan het gevoel van schouders mooi laag, schouderbladen naar elkaar, herinner.
Als ik dan opstap maakt dat een wereld van verschil.

Een enkele keer sla ik het over en dan ziet mn instructrice het altijd gelijk. Wie weet heb je hier iets aan om je houding wat te verbeteren :)

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:25

Wat een grote vooruitgang heb je geboekt! Ik kan me voorstellen dat je nu zoveel meer plezier aan het rijden beleeft, dan wanneer je een beetje op hetzelfde niveau blijft 'hangen'. Ik ben benieuwd of het moment dat de knop omging ook te maken heeft gehad met hoe je zelf toen in je vel zat? En gaan we daar ook nog meer over lezen? :) Ik volg je al op instagram en daar komen ook enkel mooie beelden voorbij. Ik duim voor je dat jullie die reis naar Italië kunnen gaan maken! En als jullie nog een tussenstop in Oostenrijk willen maken, dan zijn jullie van harte welkom;)

Anoniem

Re: 2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 09:39

Ik ben vooral een beetje jaloers.. wat een superleuke Haf! :+: en de laatste foto is houd waard, jullie stralen! :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:12

Wauw wat super gaaf! Alles; de setjes, het rijden, je enthousiasme! :D

Ik denk dat ik het Cats setje eens ga googelen en wie weet stuur ik je eens een berichtje als het op mijn paard ligt. O:)
Kan me er alles bij voorstellen hoe gaaf het is.

Veel succes met je puberpaardje nog!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 12:36

Wat leuk Astrid en zo gegroeid met WA <3

Heerlijk dat hij nu echt lekker gaat werken voor je!
En je setjes zijn geweldig :D

Frouke91
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-01-13
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:30

Heerlijk stel zijn jullie toch! :o
Jullie gaan echt lekker, en zo knap hoe je omgaat met de leermomenten!
Heel trots op jullie! Hopelijk kunnen we snel weer samen op pad, zin in! :D

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:30

Super gaaf verslag en prachtige foto’s!
Wat doen jullie het super samen zeg!

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:06

Wat een ontzettend leuk verslag! Wat rij je vriendelijk en jullie zijn een leuke combinatie. Super knap al zulke scores in de M1 op zo'n jonge leeftijd. The sky is the limit, nog heel veel plezier samen <3

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:59

Ooooh, dit is echt mijn type Haflinger . Knap dat je er zo ver mee komt, chapeau hoor. Duimen dat je naar Italië mag

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:03

Iriscope schreef:
Wat ziet het er top uit zeg. Je rijdt onwijs vriendelijk!
Misschien een tip om je schouders wat meer naar achteren te houden; Ik heb hetzelfde probleem en ik doe voor ik op stap even 10 min yoga with Adriene voor mn schouders en nek, waarbij ik die goed losmaak en ik mezelf weer even aan het gevoel van schouders mooi laag, schouderbladen naar elkaar, herinner.
Als ik dan opstap maakt dat een wereld van verschil.

Een enkele keer sla ik het over en dan ziet mn instructrice het altijd gelijk. Wie weet heb je hier iets aan om je houding wat te verbeteren :)

Precies dit, je zit er heel mooi op, alleen zet je af en toe je schouders wat naar voren vast. Om je schouders losser te maken kun je ze heel langzaam en vloeiend achterwaarts draaien, cirkelgewijs. Wat ook helpt is om bewust regelmatig je bovenarmen iets terug te leggen en je schouderbladen naar beneden te laten wijzen.
Verder vind ik in positieve zin opvallen dat je hem steeds heel mooi 'voor je uit' hebt zonder dat ie op de voorhand valt.
Leuke pony trouwens!

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: 2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 19:19

Wat een krachtpatser en wat schrijf jij leuk, je hebt er een volger bij op instagram!!

AlineC
Berichten: 121
Geregistreerd: 15-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 21:24

Poekkie schreef:
Oh wauw wat geweldig! Je wordt hierbij mijn nieuwe idool :D



deze opmerking :D , heerlijk! en ja, ik ga je ook volgen.
super leuk koppel.

en hoe leuk is het dat jij ontwerper bent van die fantastische set! ik vind m prachtig!

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: 2020 met "U had een bulldozer besteld?"-WhatsApp (Happy)(5)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 13:25

Jullie zijn zo leuk samen!!
En je setjes passen super goed bij jou en bij je knapperd!