een jaar vol champagne en een vosje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 01:27

2020 een jaar vol veranderingen voor ons.
Ik zal eerst mijn jongens een officieel voorstellen op bokt,

Als eerste mijn golden oldie Urano van de Noordheuvel.
Hij wordt op 12 februari alweer 24 en hij is 1.68m hoog
Samen met hem heb ik de kneepjes van de dressuur geleerd, hij staat inmiddels heerlijk op pensioen. Momenteel rijden wij vooral buitenritjes en af en toe nog wat lichte dressuur in bak.
Ik kan lezen en schrijven met dit heerlijke paard ondanks dat hij nog altijd een pittig temperament heeft.
Het is gewoon geweldige ouwe man die je niet meer even verteld hoe het allemaal werkt in de wereld :')


Afbeelding


En dan hebben we deze boef, dit is Iknow.
Er zijn vast mensen die hem al kennen van bokt maar voor de mensen die hem niet kennen zal ik hem ook even voorstellen.

Iknow is een amber champagne kleurige ruin van 1.89m hoog.
Hij heeft al het een en ander meegemaakt in zijn leven en is zeker niet de makkelijkste van stal.
Maar dit paard is gewoon geweldig, hij is mega lief, werkwillig, de grootste knuffel van stal.


Afbeelding


Dan beginnen we in januari, een druilerige maand, de paarden staan op dat moment bij mijn schoonmoeder op stal. Ze kunnen heerlijk elke dag buiten staan maar helaas hebben we geen buitenbak en staan we op pure zeeuwse klei dus het was een en al modder. Deze maand hebben we dus vooral buiten gereden of met de trailer naar de binnenbak.


Afbeelding


Voor februari gelde eigenlijk het zelfde.


Afbeelding


Toen kwam maart, voor ons een maand die we nooit meer vergeten. Mijn vriend en ik werkte namelijk allebei in de horeca. Samen met mijn schoonmoeder waren we er over uit dat wij haar horeca zaak zouden overnemen vanaf mei. De maand begon dus zeer positief. Tot die gevreesde 15 maart, alles ging dicht, na goed nadenken toch besloten alles door te zetten met de zaak en dan maar van de tijd gebruik maken om alles op orde te brengen tot we weer open konden. Dankzij de sluiting had ik ineens extra tijd voor de paardjes, zeker aangezien de wei achter de zaak lag. :D dus we hadden regelmatig dit soort heerlijke kroelmomentjes.


Afbeelding


In april gingen we door met onze buitenritjes, urano en ik zijn zelfs lekker naar ons eigen huis gereden. Dromend over hoe fijn het zou zijn als ze bij ons eigen zouden staan. Niet wetende wat ons te wachten stond.


Afbeelding


In mei hadden we heerlijke dutjes in het gras, want ondanks dat wij nu de zaak zouden leiden was er nog genoeg tijd om lekker te tutten met de paarden want de zaak mocht nog steeds niet open.


Afbeelding


Toen kregen we eindeijk groen licht van de overheid en mocht de zaak open op 1 juni, een drukke maand volgde waarop ik besloot mijn mannetjes even lekker zomervakantie te geven zoudat ik me kon richten het restaurant.


Afbeelding


Juli was vooral warm, ik ging elke middag snel tussen door de paardjes even lekker afspoelen. Even een beetje quality time


Afbeelding


iknow begon helaas weer af te vallen. We zijn een hele winter bezig geweest met hem weer op gewicht te krijgen na een hele nare val van iknow vorig jaar waarbij hij achterover op zijn achterhoofd/rug is gevallen en hij half dood in de weide stond. Hij kreeg er toen niet veel later ook nog een worminfectie boven op dus alle alarm bellen gingen bij mij rinkelen. Na controle bleek hij helaas weer een stevige bloedworm infectie te hebben. Inmiddels is hij weer redelijk op gewicht maar hij mag nog wel wat meer massa en spieren krijgen.


Afbeelding


In augustus was het gelukkig nog heel druk op de zaak maar af en toe had ik tijd voor een ritje


Afbeelding


Toen kwam september. De maand waarin alles fout ging, na een meningsverschil over de toekomst van de zaak met mijn schoonmoeder besloot zij dat wij niet in haar beeld paste voor de zaak en we dus maar iets anders moesten gaan doen. Jullie snappen vast wel dat dat voor de nodige rot situaties zorgden en mijn paarden moesten per direct weg. gelukkig hebben wij een grote tuin dus we zijn om weide palen geracet en die zelfde middag stonden mijn kindjes ineens in onze tuin. Ze hebben een 30 bij 10 stuk weide/ paddock :)


Afbeelding


oktober brak aan en de schuilstal werd geplaatst in de paddock zodat ze lekker 24/7 buiten kunnen staan. We mogen bij de buren rijden in de het bakje dus we trainde weer lekker verder.


Afbeelding


November hebben we zand laten leggen in de paddock zodat ze lekker door staan, de prinsjes worden op hun wenkjes bedient :') ze krijgen lekker onbeperkt kuilgras en lopen de hele dag heerlijk buiten. Ik vind ze regelmatig in diepe slaap. <3


Afbeelding


December zijn de heertjes vooral bezig met hun buikjes rond te eten en rijden we lekker door, met iknow zitten we helaas wel in een dipje met rijden maar die komen we ook wel weer te boven.


Afbeelding


Al met al dus een heel vreemd jaar met veranderingen die ik niet verwacht had. Maar we blijven positief mijn droom om de jongens aan huis te hebben is wel uitgekomen. Ze staan heerlijk 24/7 buiten met onbeperkte toegang tot kuil in slowfeeders, nu nog op zoek naar mooi stuk weiland voor ze om de droom compleet te maken.

In 2021 wil ik graag verder genieten van de buitenritjes Urano, ik zou graag de beginselen van de z oefeningen met iknow willen rijden en met Iknow alleen op buitenrit kunnen zonder spanning *\o/*

ik hoop dat jullie het leuk vonden om ons jaar door te lezen en een gelukkig nieuwjaar voor iedereen van ons! <3

Melissa0304

Berichten: 4449
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:55

ITP=>EJL-ITP

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 19:21

Niemand die reageerd -O-

Rose94
Berichten: 265
Geregistreerd: 12-10-13

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:27

Heerlijk om je paardjes zo dichtbij te hebben en zo te zien hebben ze het super!

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 19:56

Dankjewel! *D

Xxblinkxx

Berichten: 64
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:59

Wat een jaar! heerlijk om de paardjes thuis te hebben maar de reden waarom is natuurlijk minder...

1.89 is wel echt een reus zeg jeetje haha.

Een jaar met veel ups en downs zo te horen. De paardjes hebben het zo te horen super goed <3 en een heerlijke locatie zo te zien bij het strand! :o *jaloers* haha.

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-21 22:44

Dankjewel! Voor het strand moeten we de straat maar uit rijden haha *\o/*

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 01:11

Die een na laatste foto, heerlijk :D
Leuke paarden heb je!

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 03:10

Zo wat een jaar, hoe gek kan alles altijd anders lopen.
Wel fijn dat de paarden zo snel in de tuin terecht konden.
Hoop dat het komende jaar toch fijner gaat verlopen.

Loraine1985

Berichten: 643
Geregistreerd: 07-02-14
Woonplaats: Tilburg

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:25

Jeetje, heftige tijden voor je geweest. Maar na regen komt zonneschijn, blijf positief, geniet van kleine dingen en vooral van je twee knappe paarden! Ik heb door een scheiding in 2018 (wij hadden samen ook een horeca gelegenheid) allebei mijn paarden moeten verkopen en mis het nog iedere dag...

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:06

Knowwwieeee!! Wat is er veel gebeurd in dat jaar zeg.. Hopelijk nu op naar betere tijden!

emr

Berichten: 1481
Geregistreerd: 11-12-10
Woonplaats: Tussen hei en bos in.

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:25

Wat leuk om een update te lezen met Iknow! Wat een bewogen jaar, dat 2021 veel moois voor jullie mag brengen en wat fijn dat ze nu aan huis staan. :)

Eva_de_Beer

Berichten: 185
Geregistreerd: 30-11-20
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:32

Wat heftig dat je ze zo halsoverkop moest verplaatsen. En wat fijn dat het dan kon bij jou aan huis. Het ziet er uit als een heerlijk plekje voor de heren <3

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 13:16

Ik moest even 2x lezen bij de 1.89 := hij ziet er helemaal niet zo groot uit eigenlijk maar weinig referentie punten natuurlijk. Mooi zijn ze zeker en hopelijk een beter jaar 2021

sassycas

Berichten: 190
Geregistreerd: 16-01-15

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:49

Wat een nare reden om je paarden aan huis te krijgen inderdaad. Maar ze staan er wel lekker bij zo :D
Hoop voor je dat je ook snel een wei erbij krijgt om het helemaal compleet te maken!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:00

Wat heftig om je paarden om die reden te moeten verhuizen. Al ziet jullie plekje er best heel erg fijn uit voor de paarden voor zolang t nodig is ;) Hopelijk wordt 2021 voor jullie een beter jaar!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 15:06

Blaze1994 schreef:
Ik moest even 2x lezen bij de 1.89 := hij ziet er helemaal niet zo groot uit eigenlijk maar weinig referentie punten natuurlijk. Mooi zijn ze zeker en hopelijk een beter jaar 2021


Dit had ik ook idd! Wat een reus!

Ik denk gezien Corona dat je misschien maar blij moet zijn dat je nu niet investeert in een eigen horeca zaak... ik ben iig heel blij dat wij de onze 2 jaar geleden verkocht hebben. Het scheelt heel veel stress op dit moment.
heel fijn dat je de paarden zo snel aan huis kwijt kon. Wat een snelle actie!

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 21:58

Super bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Niet de meest charmante foto van ze maar hier is een beetje zichtbaar hoe groot hij wel niet is :~

Afbeelding

Lien2
Berichten: 1236
Geregistreerd: 20-07-07
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:09

Wat een joekel! :wow: En wat vervelend dat het allemaal zo gelopen is. Het was vast geen kerstdiner met de hele familie.... Maar de heren vermaken zich prima zo te zien.

Nevermind17

Berichten: 281
Geregistreerd: 09-11-20
Woonplaats: Oudegem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:10

xxlouise__ schreef:
Super bedankt voor de leuke reacties iedereen!

Niet de meest charmante foto van ze maar hier is een beetje zichtbaar hoe groot hij wel niet is :~

[ [url=m/C9ZaNq.jpg]Afbeelding[/url] ]



Mooi jaaroverzicht, helaas al wat tegenslagen gehad .. Mooie paardjes heb je, en heerlijk dat ze aan je huis kunnen staan <3

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-21 23:21

Lien2 schreef:
Wat een joekel! :wow: En wat vervelend dat het allemaal zo gelopen is. Het was vast geen kerstdiner met de hele familie.... Maar de heren vermaken zich prima zo te zien.



Nee dat hebben we maar lekker bij mijn ouders gehouden :')

Noisy

Berichten: 5403
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:35

Leuke paarden heb je!
Wat een gedoe, het hele jaar maar zeker dat met je schoonloeder. Hoe staat je partner daarin? Kan me voorstellen dat het voor hem extra lastig is.
Wel fijn dat je de paarden nu aan huis hebt en bij de buren in de bak kunt, scheelt toch weer een trailerrit

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:56

Wat een megapaard. Hoe geraak je daarop?! Ik heb al last met mijn 1m60je :o
Ik kan me voorstellen dat je een paard van 1m89 ook echt stevig moet voeren om die helemaal mooi en vol en rond te krijgen en te houden, zeker als hij wat weerstandsproblemen of gezondheidsproblemen heeft. Hopelijk lukt het je komend jaar om die problemen goed getackled te krijgen. En aan je dromen te werken natuurlijk. Heftig jaar wel, wens je alle goeds voor 2021!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: een jaar vol champagne en een vosje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:16

Hoe gaat het nu met de paarden aan huis?

xxlouise__

Berichten: 40
Geregistreerd: 10-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-21 13:35

neile schreef:
Wat een megapaard. Hoe geraak je daarop?! !


Met een krukje en heel veel geduld _O-

Felien_Kyra schreef:
Hoe gaat het nu met de paarden aan huis?


Met de paarden zelf gaat het super, we hebben nu ander voordroog en iknow begint welliswaar wat dikker te worden! *\o/*

We hebben nu helaas te maken met een bemoeizuchtige buurvrouw die maar niet van ophouden weet. ze heeft al 2x de dierenbescherming gebelt dat de paarden mager zouden zijn, dat ze op een te klein stuk staan, dat ze te nat zouden staan, kortom elke dag is het weer iets anders. Daarbij loopt ze ook nog eens te roddeen in het dorp dat wij de beestjes verwaarlozen. Nu is het grootste probleem dat wij dus een dijkwoning hebben en ze dus ook constant zit te loeren wat we aan het doen zijn, echt mega irritant.

Het vervelende aan de hele situatie is dat ik ervoor kies om ze aan huis te zetten voor het welzijn van ze. De stallen hier in de buurt zijn schaars en er is nooit geen mogelijkheid om ze minimaa 8 uur lang buiten te zetten. Hier voor heb ik voor nu dus we gekozen om een weiland op te offeren voor het hele jaar vrijheid. (we zijn wel hard opzoek naar weiland voor de zomer, wij wonen op zeeuwse klei dus nu os het een modderzooi als ze op gras lopen)

kortom we zijn hard aan het twijfelen of we ons huis niet te koop zetten en op zoek gaan iets anders

(sorry voor het lange verhaal maar ik moest even mijn frustratie van me afschrijven)