Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-21 22:49

Zijn er zwangere dames op Bokt die de booster al laten zetten hebben?

Ik heb twee keer Pfizer gehad tijdens mijn zwangerschap en heb nu een uitnodiging voor Moderna.

Pfizer heb ik twee keer geen bijwerkingen gehad, ik voel nu echter dat mijn lichaam door de zwangerschap het al wat zwaarder heeft en hoor dat Moderna vaak wat meer bijwerkingen geeft (?).

Hierdoor toch wat stress om de booster te halen :o

Graag enkel ervaringen uit eerste hand!

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 23:08

Ik ben niet zwanger, maar had van de Moderna booster beduidend minder bijwerkingen dan van de eerste 2 Pfizer.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:09

Niet zwanger, maar wel werkzaam bij de ggd. Voor zo ver ik weet krijgen zwangere vrouwen namelijk alleen maar Pfizer.. ik zou het sowieso overleggen met de arts op locatie als je een afspraak maakt. Je kan altijd weer naar buiten lopen mocht je je er niet prettig bij voelen :) ik weet niet in welke regio je zit, maar in regio Utrecht hebben ze op locatie vaak of alleen maar Pfizer of Pfizer en moderna. Ja, in principe wordt de booster gegeven met moderna, maar voor sommige wordt er een uitzondering gemaakt.

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:19

Dropneus95 schreef:
Niet zwanger, maar wel werkzaam bij de ggd. Voor zo ver ik weet krijgen zwangere vrouwen namelijk alleen maar Pfizer.. ik zou het sowieso overleggen met de arts op locatie als je een afspraak maakt. Je kan altijd weer naar buiten lopen mocht je je er niet prettig bij voelen :) ik weet niet in welke regio je zit, maar in regio Utrecht hebben ze op locatie vaak of alleen maar Pfizer of Pfizer en moderna. Ja, in principe wordt de booster gegeven met moderna, maar voor sommige wordt er een uitzondering gemaakt.

Op de locatie waar ik mijn boosterprik ging halen, werd iedereen onder de 50 met Pfizer geprikt, dus zal wellicht per locatie verschillen. Anders met bellen aangeven dat je graag Pfizer wil ivm zwangerschap?
En zoals hierboven genoemd, als het niet goed voelt kun je altijd nog gaan..

Er is overigens ook een topic over vaccineren tijdens zwangerschap. Misschien dat je daar meer antwoorden krijgt?

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 00:43

ievie schreef:
Dropneus95 schreef:
Niet zwanger, maar wel werkzaam bij de ggd. Voor zo ver ik weet krijgen zwangere vrouwen namelijk alleen maar Pfizer.. ik zou het sowieso overleggen met de arts op locatie als je een afspraak maakt. Je kan altijd weer naar buiten lopen mocht je je er niet prettig bij voelen :) ik weet niet in welke regio je zit, maar in regio Utrecht hebben ze op locatie vaak of alleen maar Pfizer of Pfizer en moderna. Ja, in principe wordt de booster gegeven met moderna, maar voor sommige wordt er een uitzondering gemaakt.

Op de locatie waar ik mijn boosterprik ging halen, werd iedereen onder de 50 met Pfizer geprikt, dus zal wellicht per locatie verschillen. Anders met bellen aangeven dat je graag Pfizer wil ivm zwangerschap?
En zoals hierboven genoemd, als het niet goed voelt kun je altijd nog gaan..

Er is overigens ook een topic over vaccineren tijdens zwangerschap. Misschien dat je daar meer antwoorden krijgt?


Klopt ook inderdaad! Tot nu toe is het iedereen onder de 50 krijgt Pfizer. 2 weken terug was dat nog iedereen onder de 60 dus ze kunnen het ook zomaar weer veranderen :roll:

Riddles
Berichten: 174
Geregistreerd: 03-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 07:52

Ik volg graag ivm zwangerschap.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:07

Hier 2x met moderna geprikt tijdens 2e trimester zwangerschap, buiten stijve arm geen bijwerkingen.

Boosterprik zou bij mij tegen/rond bevaldatum uitkomen, dat durf ik niet aan, dus ik wacht tot na de bevalling. In augustus laatste prik gehad, dus ik zit nog ook binnen de 6 maanden.

Hoe ver zit je in je zwangerschap ? En hoe lang geleden is je laatste prik?

Moderna of pfizer zou voor zover ik steeds hoor beide goed zijn, geen idee of ‘door elkaar’ gebruik nog uitmaakt, persoonlijk hou ik ook liever dezelfde aan (in mijn geval dus moderna).

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:54

Ik ben ruim 36 weken zwanger en zal denk ik aan de beurt zijn vlak voor of rondom de uitgerekende datum. Ik denk niet dat ik het aandurf om hem te nemen… ik probeer zo min mogelijk mensen te zien tot aan m’n bevalling om risico op Corona wat te beperken, vindt nu nog een vaccinatie nemen best wel een risico.. maar ik vindt het lastig hoor!

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:00

anne_bento schreef:
Ik ben ruim 36 weken zwanger en zal denk ik aan de beurt zijn vlak voor of rondom de uitgerekende datum. Ik denk niet dat ik het aandurf om hem te nemen… ik probeer zo min mogelijk mensen te zien tot aan m’n bevalling om risico op Corona wat te beperken, vindt nu nog een vaccinatie nemen best wel een risico.. maar ik vindt het lastig hoor!



Ik kan waarschijnlijk rond de 22-25 weken de boosterprik halen, maar ik snap wel dat je huiverig bent als het rond je uitgerekende datum zou vallen :j. Dan zou ik er ook nog wel eens extra over nadenken.

Daenerys
Berichten: 2356
Geregistreerd: 09-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:05

Ik heb een boosterprik Pfizer gehad rond week 20 van mijn zwangerschap. Veel van mijn collega’s werden ziek, dus ik was best huiverig. Maar ik heb behalve wat hoofdpijn en 2 dagen spierpijn nergens last van gehad +:)+

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:24

Ik ben vermoedelijk niet zwanger maar had het kunnen zijn, de huisarts adviseerde me Pfizer te nemen :j

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:02

Dropneus95 schreef:
Niet zwanger, maar wel werkzaam bij de ggd. Voor zo ver ik weet krijgen zwangere vrouwen namelijk alleen maar Pfizer.

Ik ken er 2 die beide met Moderna zijn gevaccineerd.
Het RIVM zegt:
Citaat:
Voor zwangere vrouwen heeft vaccinatie met Pfizer of Moderna de voorkeur

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:33

Ik hoop juist voor mijn bevalling nog de booster te kunnen halen, omdat er aanwijzingen zijn dat je de antistoffen dan ook doorgeeft aan de baby. Ben nu 37 weken zwanger en val in de griepprik-categorie, dus hopelijk krijg ik eerdaags de uitnodiging. De eerste twee prikken (Pfizer) heb ik ook tijdens deze zwangerschap gekregen :j.

bianca5055

Berichten: 311
Geregistreerd: 08-10-02
Woonplaats: nabij Eindhoven

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:49

Toevallig vandaag met mijn gynaecoloog over gehad aangezien ik inmiddels ook 37 weken zwanger ben en vooral mijn vriend wilde weten hoe of wat.
Ik heb 2x moderna gehad en ben van de tweede echt flink ziek geweest voor 2 dagen inclusief koorts. Dus ik ben huiverig voor de booster. De gynaecoloog kon daar geen eenduidig antwoord op geven. Puur omdat hij niet kon garanderen dat ik een volgende keer niet weer ziek zou worden en snapte mijn huivering. Dus die adviseerde dus vooral mijn gevoel te volgen. Dus ik wacht nog even totdat ik bevallen ben.

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 09:50

Dropneus95 schreef:
Klopt ook inderdaad! Tot nu toe is het iedereen onder de 50 krijgt Pfizer. 2 weken terug was dat nog iedereen onder de 60 dus ze kunnen het ook zomaar weer veranderen :roll:


Hier onder de 50 en niet zwanger. Iedereen op de locatie waar ik was werd iedereen met
Moderna geprikt en naar leeftijd werd niet gekeken. Overige locaties die ik ken ook alle leeftijden Moderna. Overigens zag ik wel dat er ook Pfizer aanwezig was maar het is me niet duidelijk wie daar dan voor in aanmerking kwam.

Albertina71

Berichten: 751
Geregistreerd: 09-01-14
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 10:37

bianca5055 schreef:
Toevallig vandaag met mijn gynaecoloog over gehad aangezien ik inmiddels ook 37 weken zwanger ben en vooral mijn vriend wilde weten hoe of wat.
Ik heb 2x moderna gehad en ben van de tweede echt flink ziek geweest voor 2 dagen inclusief koorts. Dus ik ben huiverig voor de booster. De gynaecoloog kon daar geen eenduidig antwoord op geven. Puur omdat hij niet kon garanderen dat ik een volgende keer niet weer ziek zou worden en snapte mijn huivering. Dus die adviseerde dus vooral mijn gevoel te volgen. Dus ik wacht nog even totdat ik bevallen ben.

Vlak voor een operatie onder narcose (2 weken) mag je niet gevaccineerd worden, dus zo aan het einde van je zwangerschap lijkt het mij geen goed idee. Er is altijd een kleine kans dat de bevalling in een spoedkeizersnede eindigt.

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 11:33

Mijn dochter is 24 weken zwanger, vlak voor zwangerschap gevaccineerd en ze gaat nu met verloskundige overleggen wat verstandigste is. Haar partner heeft zijn booster gehaald om zo min mogelijk haar in gevaar te brengen maar ze moet zo meteen nog wel vier weken voor de klas staan met jongeren. De groep waar omikron welig tiert. Lastig.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 17:35

Albertina71 schreef:
bianca5055 schreef:
Toevallig vandaag met mijn gynaecoloog over gehad aangezien ik inmiddels ook 37 weken zwanger ben en vooral mijn vriend wilde weten hoe of wat.
Ik heb 2x moderna gehad en ben van de tweede echt flink ziek geweest voor 2 dagen inclusief koorts. Dus ik ben huiverig voor de booster. De gynaecoloog kon daar geen eenduidig antwoord op geven. Puur omdat hij niet kon garanderen dat ik een volgende keer niet weer ziek zou worden en snapte mijn huivering. Dus die adviseerde dus vooral mijn gevoel te volgen. Dus ik wacht nog even totdat ik bevallen ben.

Vlak voor een operatie onder narcose (2 weken) mag je niet gevaccineerd worden, dus zo aan het einde van je zwangerschap lijkt het mij geen goed idee. Er is altijd een kleine kans dat de bevalling in een spoedkeizersnede eindigt.

Maar, ter nuancering: De kans op een keizersnede onder algehele narcose is klein, aangezien de lokale verdoving de voorkeur geniet.

De NVOG heeft een duidelijk standpunt gepubliceerd: ongeacht je termijn kan je je booster halen, idem voor de kraamperiode.

Ik kan vrijdag (met 37+4) terecht voor m’n booster, kreeg net de sms *\o/*. Van de eerste twee vaccinaties (en de kinkhoest, en de griepprik) heb ik alleen een zere arm gehad, dus ik ben er nu ook niet zo huiverig voor. Als je er wel flink ziek van bent geweest, snap ik dat je het liever even uitstelt.

Merell123

Berichten: 1026
Geregistreerd: 03-02-07
Woonplaats: De Rijp

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-21 18:24

Hier niet zwanger maar wel direct na mijn zwangerschap laten inenten. Dit was afgelopen september en eind oktober, met moderna! Ik was er een beetje zenuwachtig voor omdat ik ook had gehoord dat de bijwerkingen heftiger zouden zijn bij moderna. Maar ik heb naast een stijve arm nergens last van gehad. Ook hormonaal niet, en ook op mijn borstvoeding heeft het geen effect gehad.

Plantje15
Berichten: 129
Geregistreerd: 29-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-21 00:32

Bedankt voor de reacties! Ondertussen nog overlegd met huisarts en er is idd geen probleem om de Moderna booster te nemen :)

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 01:56

Albertina71 schreef:
bianca5055 schreef:
Toevallig vandaag met mijn gynaecoloog over gehad aangezien ik inmiddels ook 37 weken zwanger ben en vooral mijn vriend wilde weten hoe of wat.
Ik heb 2x moderna gehad en ben van de tweede echt flink ziek geweest voor 2 dagen inclusief koorts. Dus ik ben huiverig voor de booster. De gynaecoloog kon daar geen eenduidig antwoord op geven. Puur omdat hij niet kon garanderen dat ik een volgende keer niet weer ziek zou worden en snapte mijn huivering. Dus die adviseerde dus vooral mijn gevoel te volgen. Dus ik wacht nog even totdat ik bevallen ben.

Vlak voor een operatie onder narcose (2 weken) mag je niet gevaccineerd worden, dus zo aan het einde van je zwangerschap lijkt het mij geen goed idee. Er is altijd een kleine kans dat de bevalling in een spoedkeizersnede eindigt.


Wie zegt dat?
Wij houden minimaal 2 dagen aan bij geplande operaties om te voorkomen dat de operatie o.b.v. bijwerkingen (zoals koorts) uitgesteld moet worden. Spoedoperaties gaan altijd gewoon door, want het is niet zo dat vaccinatie en narcose niet samen kunnen. Het gaat puur om het risico op uitstellen.

Blacky94

Berichten: 3478
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 03:38

gomir schreef:
Albertina71 schreef:
Vlak voor een operatie onder narcose (2 weken) mag je niet gevaccineerd worden, dus zo aan het einde van je zwangerschap lijkt het mij geen goed idee. Er is altijd een kleine kans dat de bevalling in een spoedkeizersnede eindigt.


Wie zegt dat?
Wij houden minimaal 2 dagen aan bij geplande operaties om te voorkomen dat de operatie o.b.v. bijwerkingen (zoals koorts) uitgesteld moet worden. Spoedoperaties gaan altijd gewoon door, want het is niet zo dat vaccinatie en narcose niet samen kunnen. Het gaat puur om het risico op uitstellen.

Die 2 weken hebben bij mijn weten ook voornamelijk te maken met evt. bijwerkingen. Zodat men een betere inschatting kan maken of het door de OK of door de vaccinatie komt. Dat is hier ook de reden dat ze aangeven 2 weken te houden tussen bijv. de griep en covid-vaccinatie. Maar tenzij je voor een primaire/geplande sectio gaat zul je idd bij spoed altijd onder het mes gaan. Of je nu wel of niet gisteren je vaccinatie hebt gehad.

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ervaringen zwanger en boosterprik? Moderna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:39

Snap niet dat je uberhaupt de booster neemt... is toch duidelijk dat dat hele vaccin niet werkt (want waarom zou je anders na nog geen half jaar alweer opnieuw moeten prikken)
Zijn jullie echt zo goedgelovig?

En helemaal met een kindje op komst...

BigOne
Berichten: 38225
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:41

XxChelsey1xX schreef:
Snap niet dat je uberhaupt de booster neemt... is toch duidelijk dat dat hele vaccin niet werkt (want waarom zou je anders na nog geen half jaar alweer opnieuw moeten prikken)
Zijn jullie echt zo goedgelovig?

En helemaal met een kindje op komst...

Ga even naar het waanzinstopic.
Ben je veel beter op je plek.
Iets met klok en klepel.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-21 16:44

Ik heb het afgelopen dinsdag toevallig ook gevraagd bij de verloskundige. Zij adviseerde het ook om de prik wel te halen. Ik ben nu 35 weken, hoop echt dat ik nog voor m’n bevalling de prik heb gehad. De cijfers (die in steeds grotere aantallen bekend worden, ook voor zwangeren) laten een positief beeld zien; zowel minder ziek als minimale bijwerkingen. De risico’s voor niet gevaccineerde zwangeren zijn echter wel schokkend (ernstigere ziekteverloop, ziekenhuisopnames).

Mijn eerste vaccinatie kreeg ik toen ik 8 weken was en de tweede bij 13 weken met Pfizer. Ik hoop dus ook op de booster van Pfizer, want ik heb er geen last van gehad!