Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:29

hanneke32xx schreef:
Handig topic voor mensen die nog gevaccineerd gaan worden. Fijn om wat ervaringen te lezen. Ik zou als medewerker in de gehandicaptenzorg ook in januari een prik krijgen, maar ondertussen is dat al doorgeschoven naar februari. De cliënten krijgen nu (als 't goed is) eerder de prik dan de medewerkers.


Hier zelfde verhaal. Onze cliënten worden vanaf woensdag ingeënt personeel zou ergens februari maar het wordt later nu er ook leverings problemen zijn . Werkgever kan geen datum noemen. Het is wel gesprek onderwerp op het werk ik merk dat het soms best heftig aan toe gaat omdat sommigen niet openstaan voor andere meningen.
Herkennen jullie dat ook?


Lienboon
Berichten: 477
Geregistreerd: 23-10-12
Woonplaats: Ede

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:52

Ik ben 4 dagen geleden geënt met Pfizer.
Ik moest ruim een uur met de auto naar Amsterdam, omdat nergens anders meer plek was..

Inderdaad spierpijn volgende dag op plek van de prik.
Hoofdpijn, vermoeid en wat koude rillingen. Maar prima te doen met een pctmolletje

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:55

joyce_eddy schreef:
hanneke32xx schreef:
Handig topic voor mensen die nog gevaccineerd gaan worden. Fijn om wat ervaringen te lezen. Ik zou als medewerker in de gehandicaptenzorg ook in januari een prik krijgen, maar ondertussen is dat al doorgeschoven naar februari. De cliënten krijgen nu (als 't goed is) eerder de prik dan de medewerkers.


Hier zelfde verhaal. Onze cliënten worden vanaf woensdag ingeënt personeel zou ergens februari maar het wordt later nu er ook leverings problemen zijn . Werkgever kan geen datum noemen. Het is wel gesprek onderwerp op het werk ik merk dat het soms best heftig aan toe gaat omdat sommigen niet openstaan voor andere meningen.
Herkennen jullie dat ook?


Op mijn werkplek gaat iedereen hem nemen. Behalve 1 collega maar die is zwanger dus mag niet. Dus bij ons is er weinig discussie, wel overigens over de zorg die we wel / of niet leveren.

pioade
Berichten: 167
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 20:58

Ik krijg als het goed is donderdag mijn 2e vaccin van Pfizer. Heb de eerste keer een paar uur wat smaakverlies gehad, dag erna 70 km gefietst en iets meer spierpijn dan anders. Verder geen last gehad.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:05

hwn schreef:
@Varekaj, zijn er collega's van jou die het vaccin geweigerd hebben? Verplichten ze het niet in de zorgsector?


Er zijn er die geweigerd hebben, maar geen idee wie. Het wordt ook alleen geadviseerd en bij voorkeur willen ze wel dat je hem neemt, maar verplichten kan en mag niet en er hangen ook geen consequenties aan vast als iemand weigert.
Ze weten bij de directie wel wie hem krijgt aangezien je moest aanmelden. Op basis van je werkrooster werd je dan ingepland, en zij deden ook de registraties de dag zelf. Daar heeft bij ons niemand een probleem van gemaakt...

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-21 21:08

Alenthe05 schreef:
Ik heb geen idee hoe de afspraken verlopen, wij worden in het ziekenhuis gevaccineerd.

@Vayo: die klachten hadden wij ook, en wij zijn echt niet kleinzerig maar dit was niet fijn... Kijk nog niet echt uit naar nr 2 haha


Oh ''fijn'' dat het herkenbaar is. Mijn arm doet best wel zeer en ik krijg hem echt niet fijn meer boven mijn macht. Als ik buk doet het ook zeer en het is ook wat opgezet.

Moe vind ik moeilijk om te zeggen, want ik voel me al maanden erg moe. Wel wat koude rillingen, maar geen ziek gevoel o.i.d. Morgen wel werken en daar baal ik een beetje van :')

purple
Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:09

Ik heb vrijdag 8 januari de eerste vaccinatie gehad, heb me er wel beroerd door gevoeld. Hele erge hoofdpijn, stijve arm en zo pijnlijk dat ik er niet op kon slapen, spierpijn in mijn nek, mega vermoeid en een beetje labiel. Misschien heeft op maandag een val van mijn paard en 4 hele drukke dagen op werk het ook versterkt :=
De 29e heb ik mijn tweede prik, ik hoop dat ik er dan minder last van heb.

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 21:11

Varekaj schreef:
hwn schreef:
@Varekaj, zijn er collega's van jou die het vaccin geweigerd hebben? Verplichten ze het niet in de zorgsector?


Er zijn er die geweigerd hebben, maar geen idee wie. Het wordt ook alleen geadviseerd en bij voorkeur willen ze wel dat je hem neemt, maar verplichten kan en mag niet en er hangen ook geen consequenties aan vast als iemand weigert.
Ze weten bij de directie wel wie hem krijgt aangezien je moest aanmelden. Op basis van je werkrooster werd je dan ingepland, en zij deden ook de registraties de dag zelf. Daar heeft bij ons niemand een probleem van gemaakt...


Je bent van België he? Hier mag dat dus niet ivm een of andere wet, weet even niet welke. Enkel als ke toestemming geeft.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-21 21:13

Hier vragen cliënten het aan me. Ik vertel wel gewoon dat ik me laat vaccineren ... en morgen dan dat ik gevaccineerd ben (als ze er naar vragen). Ik heb daar geen problemen mee. In eerste instantie vond ik het lastig als mensen hem niet nemen, omdat ik bang was dat de vaccinatiebereidheid in het algemeen erg laag zou zijn. Nu blijkt hij erg hoog te liggen en dat stelt me gerust waardoor ik dat los kan laten.
Doordat het allemaal zo lang duurt nu die epidemie en de heftige maatregelen + het tekort aan vaccins, denk ik zelfs dat de vaccinatiebereidheid nog wat extra omhoog gaat.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 22:02

De meeste van onze collega's beseffen ook wel dat het gevraagd wordt en de keuze gerespecteerd. Als je op een plek werkt waar ze je dan scheef gaan aankijken of benadelen, dan is dat weer wat anders.

Zebrastreep
Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:26

Inmiddels hele dag verder en de pijn in mijn arm is al zoveel minder geworden door gewoon even te bewegen. Ik was wel flink moe maar dat was ik zonder vaccin ook wel geweest na 17,5 uur gedraaid te hebben in 2 dagen. Daarnaast heb ik een gloeiend hoofd zo nu en dan maar het lijkt in een soort fasen te komen en kan ook zo weer weg gaan.

Mijn arm voelt wel slap en vooral een jas of trui aandoen is verschrikkelijk :')

Eigenlijk denk ik dat de echte enige klacht die ik had alleen spierpijn was en moe. De rest lijkt mij meer een soort stress ontlading klachten dus ik vindt het moeilijk te zeggen.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 00:58

Het schijnt dat de tweede wel ietsje heftiger kan zijn. Wordt aangeraden om de dag dat je hem krijgt vrij te houden en/of rustig aan te doen, mensen worden er wel lamlendig en moe van.

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

senna21
Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:06

Een collega van mij is een etmaal flink ziek geweest na de eerste vaccinatie, vooral misselijk.
Maar de dag erna was ze weer.
Omdat ik in de ondersteuning werk, duurt het nog een tijdje voordat ik aan de beurt ben.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Zebrastreep
Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 01:27

Magrathea schreef:
Het schijnt dat de tweede wel ietsje heftiger kan zijn. Wordt aangeraden om de dag dat je hem krijgt vrij te houden en/of rustig aan te doen, mensen worden er wel lamlendig en moe van.



Fijn vooruitzicht haha :') Zal wel een feestje worden voor mij bah. Gelukkig ben ik dat weekend ook vrij

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

hanneke32xx
Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 08:27

joyce_eddy schreef:
hanneke32xx schreef:
Handig topic voor mensen die nog gevaccineerd gaan worden. Fijn om wat ervaringen te lezen. Ik zou als medewerker in de gehandicaptenzorg ook in januari een prik krijgen, maar ondertussen is dat al doorgeschoven naar februari. De cliënten krijgen nu (als 't goed is) eerder de prik dan de medewerkers.


Hier zelfde verhaal. Onze cliënten worden vanaf woensdag ingeënt personeel zou ergens februari maar het wordt later nu er ook leverings problemen zijn . Werkgever kan geen datum noemen. Het is wel gesprek onderwerp op het werk ik merk dat het soms best heftig aan toe gaat omdat sommigen niet openstaan voor andere meningen.
Herkennen jullie dat ook?


Bij mij wordt er wel over gesproken en er zijn ook mensen die 'm niet nemen of twijfelen . Maar het is ja ook geen verplichting en er wordt bij ons geen groot ding van gemaakt

[o]
22 jaartjes oud
opleiding: Social work

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:20

Heb laatst gelezen dat je als je zwanger bent of een kinderwens hebt op kort termijn beter geen vaccinatie kunt nemen. Naast dat en ook omdat ik enorme prikangst heb sla ik de inenting af. Vervelend om te horen dat er mensen zijn die zulke vervelende bijwerkingen er van hebben. Sterkte!

Maartje1990
Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:38

yvje86 schreef:
Heb laatst gelezen dat je als je zwanger bent of een kinderwens hebt op kort termijn beter geen vaccinatie kunt nemen. Naast dat en ook omdat ik enorme prikangst heb sla ik de inenting af. Vervelend om te horen dat er mensen zijn die zulke vervelende bijwerkingen er van hebben. Sterkte!


Volgens mij is dat binnen nu en twee maanden dan zwanger zou (willen) zijn.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 09:41

Ik heb afgelopen zaterdag de Pfizer gehad in Goes. Beetje spierpijn gehad.
13 feb de 2e, ook om 8.25 in Goes

Goedgekeurd onderschrift :)

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:38

[ img ]
Ik hoor ook bij de club :D gevaccineerd met Moderna. Nu spierpijn in mijn arm, verder nergens last van

Kimbers
Berichten: 5102
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:41

Bij vaccinaties is het sowieso niet gek dat zwangeren niet mogen hoor. Tijdens mijn zwangerschap moest ik ingeënt worden tegen hepB en ook dat wilden ze niet doen. Er wordt nou eenmaal nooit op zwangere vrouwen getest

Sizzle
Berichten: 35664
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:44

Kimbers schreef:
Bij vaccinaties is het sowieso niet gek dat zwangeren niet mogen hoor. Tijdens mijn zwangerschap moest ik ingeënt worden tegen hepB en ook dat wilden ze niet doen. Er wordt nou eenmaal nooit op zwangere vrouwen getest


En iedere koorts is uiteindelijk ook een klein risico op bijv. vroeggeboorte. Sommige mensen krijgen hele hoge koorts van een vaccin, niet direct schadelijk maar wel als je of al heel oud en fragiel bent of zwanger bent. Daarom moet je altijd de risico‘s tegen elkaar afwegen. Als je in de zorg werkt kan vaccineren dan evtl toch weer zinvol zijn.

Zebrastreep
Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 11:36

yvje86 schreef:
Heb laatst gelezen dat je als je zwanger bent of een kinderwens hebt op kort termijn beter geen vaccinatie kunt nemen. Naast dat en ook omdat ik enorme prikangst heb sla ik de inenting af. Vervelend om te horen dat er mensen zijn die zulke vervelende bijwerkingen er van hebben. Sterkte!


Ik heb ook prikangst maar ben toch gegaan en het viel echt zo mee (en ik ben echt een watje) het blijven erna vond ik minder want mijn lichaam dacht dat er gevaar was dus die schoot wat in de paniek modus. Daar heb ik meer last van gehad dan van die hele prik. Door te bewegen viel de pijn in mijn arm echt mee. Moe was ik toch al geweest door 2 weekenddiensten. Paracetamol erin en het was prima te doen. Ik had ben de hepatitis b vaccinatie veel meer last.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Vayo
Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-21 15:17

Misschien is het handig om dit topic echt specifiek te houden voor de mensen die al daadwerkelijk gevaccineerd zijn?

Om onderling ervaringen uit te wisselen. Vragen aan elkaar te stellen.
Wat als je nu toch ineens klachten krijgt en moet laten testen ... wat kwam daar uit? Wat als je volledig gevaccineerd bent, je zit na de week na de laatste vaccinatie (dus werkzaamheid op zijn hoogst) en je komt in nauw contact met een besmet iemand ........ met het oog op de resultaten uit Israël waaruit blijkt dat de kans erg klein is dat je nog een ander kan besmetten .... hoe zit dit en hoe gaat de GGD daar mee om? Ergens moet er toch een moment komen waarop je mag vertrouwen op resultaten uit andere landen van mensen die al langer gevaccineerd zijn.

Voor overige opmerkingen of vragen rondom het vaccin is dan misschien het topic ''het corona vaccin'' meer geschikt: [CV] Het corona vaccin


Gisteren, de dag van de vaccinatie, heb ik echt flinke pijn in mijn arm gehad. Direct na het vaccineren al. Bij beweging en als ik bukte. Ik kreeg mijn arm zelfs niet meer boven mijn macht. Ik heb er slecht van geslapen, omdat ik normaal van zij naar zij draai of op mijn buik slaap met mijn armen omhoog :+ . Vanochtend werken en daar zag ik tegenop. Maar de pijn en stijfheid is er helemaal uitgetrokken door het rustig aan bewegen. Nu alleen nog maar gevoelig, maar prima te doen. Verder voel ik me helemaal kiplekker en het voelt enorm fijn gevaccineerd te zijn. Ik kijk echt uit naar 14 febr. en helemaal naar 21 febr. omdat vanaf die dag het vaccin echt zijn volledige werking zou moeten geven.

Zebrastreepje, hier gelukkig geen prikangst. Maar degene die me prikte vroeg lief van te voren of ik er moeite mee had. Enorm aardig, rustig en meedenkend vond ik ze!

Tanya wat fijn!!! Mag ik vragen waarom jij gevaccineerd bent (met moderna)? Vanwege je werk of een andere reden? Als het niet wilt delen ook prima natuurlijk, het is puur interesse. Moet jij nog een keer gevaccineerd worden?
Laatst bijgewerkt door Vayo op 25-01-21 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep
Berichten: 9732
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:25

Ik voel me nu ook weer helemaal goed mijn paard beukte nog wel even tegen mijn arm dat deed nog wel even pijn.

Without the pain there'd be no learning , without the hurting we'd never change - Kate Bush

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 16:08

Mijn excuses dat ik gisteren niet meer reageerde, had late dienst.

Het is inderdaad zo dat Janssens het vaccin aanbiedt aan de mensen die in de studie zitten, maar de placebo kregen. Begin maart krijg ik mijn 2de inenting, daarna wordt ik gedeblindeerd voor de onderzoeksarts. Dat is gelukkig iemand van mijn ziekenhuis en ik heb vorige vrijdag al bij haar aangegeven dat ik sowieso het vaccin wil als ik de placebo kreeg.

Tuurlijk wel niets voelen niet zeggen dat je de placebo kreeg en wel iets voelen kan altijd het placebo effect zijn. Maar bij mij was de inenting zelf echt wel pijnlijk en bij de gewone griep of tetanus vaccinatie ervaar ik geen pijn. Lijkt me best wel gek dat het dan in mijn geval puur een placebo effect zou zijn. Ik reageer overigens wel op subcutane inentingen zoals Fraxiparine en mijn migraine medicatie. Vandaar dat ik echt wel denk dat ik het proefvaccin kreeg.

De bijwerkingen die ik hier lees, hebben mijn collega's ook. Tot hiertoe is er nog niemand die echt heftig gereageerd heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 99 bezoekers