Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:16

Ik haal elke tien jaar een tetanus vaccinatie en dan heb ik drie dagen pijn in m'n flikker.

Marieke33

Berichten: 382
Geregistreerd: 31-07-13
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:32

Afgelopen dinsdag gevaccineerd met Pfizer en 9 febr krijg ik de tweede. Maar in de persconferentie werd gezegd dat de tweede prik later komt? Na 6 weken? Is er al iemand gebeld om de tweede afspraak te verzetten?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 01:46

Ik krijg vrijdag de tweede.
Iets spierpijn gehad in de arm, maar dat kan ook komen omdat ik voor die tijd vlug alle stallen heb gemest en de mesthoop omhoog heb staan scheppen. Voor het geval het de dag erna niet zou lukken :+

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 02:06

Ik heb 10 januari mijn eerste gekregen en krijg 2 februari de tweede. Ik werk op afdeling verloskunde in het ziekenhuis. Geen klachten gehad. Ik heb al Corona gehad en heb daar soms nog mindere dagen door. Deze zijn niet toegenomen of afgenomen.

Zebrastreep

Berichten: 9753
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 02:30

Vandaag de eerste meer last van spanningsklachten volgens mij dan er zelf van hoor. Ervaar vooral nu misselijkheid en zenuwen.

Verder pijn in mij arm en moe. Vindt slapen beetje spannend merk ik maar wil het wel heel graag.

Ik vond de prik zelf heel erg meevallen niet gevoeld. 15 minuten daarna wel een kleine paniekaanval en dat wachten vond ik verschrikkelijk ik wou zo graag naar buiten toe voor frisse lucht. Voelde me erg benauwd in de wachtruimte terwijl er een mega ventilatie vol open stond. Hele dag en avond gewerkt en dat ging gewoon behalve dat ik moe was. Maar vraag mij af of ik dat sowieso niet was geweest na alles spanning en stress.

En wat lichte hoofdpijn maar is ook binnen uur weggetrokken dus denk ook spanning.

Ik weet het dus niet zo goed haha :')

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 02:46

Krijg je hier van zelf bericht van/voor?

Evi84
Berichten: 764
Geregistreerd: 26-07-12
Woonplaats: België

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 02:56

Ik ben 3 dagen terug gevaccineerd met Moderna. Ik heb 1 dag wat lichte plaatselijke spierpijn gehad, verder niets.

Kaygee

Berichten: 2275
Geregistreerd: 30-10-06

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 06:07

12 januari de eerste Pfizer vaccinatie gehad, 2 februari krijg ik de tweede.

'S avonds koude rillingen en kreeg ik spierpijn. De volgende dag enorm moe en hangerig en na een dutje werd ik wakker met koorts. Dit was maar één dag. Wel een paar dagen moe geweest. Ik ben al Covid positief geweest en de bijwerkingen van de tweede vaccinatie schijnen heftiger te kunnen zijn. Dus wellicht reageerde mijn lijf al zo snel omdat ik waarschijnlijk nog antistoffen heb.

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 07:59

Handig topic voor mensen die nog gevaccineerd gaan worden. Fijn om wat ervaringen te lezen. Ik zou als medewerker in de gehandicaptenzorg ook in januari een prik krijgen, maar ondertussen is dat al doorgeschoven naar februari. De cliënten krijgen nu (als 't goed is) eerder de prik dan de medewerkers.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:24

Ik mag 3 feb voor de eerste de 2e de 24e geloof ik.

deksel

Berichten: 3783
Geregistreerd: 16-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 09:57

Banyu schreef:
Krijg je hier van zelf bericht van/voor?

Ja, vanuit je werkgever krijg je brief met dat je mag gaan prikken. En dan is het aan jou om een afspraak te maken.

Edit: ik vraag me af wat het handigste is. In welke arm kan je het beste laten prikken? De arm die het je meest of juist minst gebruikt?
Ik zou zelf zeggen de arm die je het meest gebruikt, dan beweeg je hem en wordt hij minder stijf. Maar hoor graag ervaringsverhalen!

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:05

deksel schreef:
Banyu schreef:
Krijg je hier van zelf bericht van/voor?

Ja, vanuit je werkgever krijg je brief met dat je mag gaan prikken. En dan is het aan jou om een afspraak te maken.

Edit: ik vraag me af wat het handigste is. In welke arm kan je het beste laten prikken? De arm die het je meest of juist minst gebruikt?
Ik zou zelf zeggen de arm die je het meest gebruikt, dan beweeg je hem en wordt hij minder stijf. Maar hoor graag ervaringsverhalen!


Je kan beter je niet dominante arm doen. Het kan toch wel even pijn doen, ook je andere arm beweeg je voldoende hoor.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:08

Marieke33 schreef:
Afgelopen dinsdag gevaccineerd met Pfizer en 9 febr krijg ik de tweede. Maar in de persconferentie werd gezegd dat de tweede prik later komt? Na 6 weken? Is er al iemand gebeld om de tweede afspraak te verzetten?

Afspraken die gemaakt zijn gaan in principe gewoon door .

fjordjes

Berichten: 12032
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:14

Helaas nog geen afspraak kunnen maken, begin januari de brief gehad maar alles zit steeds vol. Zal waarschijnlijk pas in maart worden. Wacht nog op een smsje...

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:42

Wij worden op het werk gevaccineerd, alle bewoners de ene dag en dag erna alle medewerkers.

Deksel, best je niet-dominante arm om te prikken. Als de stijfheid opkomt kan je er weinig tegen doen.

De prik zelf heb ik amper gevoeld, maar of zoiets goed gaat of niet ligt ook wel aan de priktechniek natuurlijk. Vannacht weer lang en stevig geslapen, nog altijd wat mwoah-gevoel/ lui maar verder gaat het wel prima :)

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:43

Marieke33 schreef:
Afgelopen dinsdag gevaccineerd met Pfizer en 9 febr krijg ik de tweede. Maar in de persconferentie werd gezegd dat de tweede prik later komt? Na 6 weken? Is er al iemand gebeld om de tweede afspraak te verzetten?


Niet voor de mensen die al een afspraak hadden.

Jorissie
Berichten: 221
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:46

Deksel, Ik heb hem laten prikken in mijn niet dominante arm. Beviel me ook beter dan de griepprik die ik wel in mijn dominante arm had laten prikken, maar had toen ook 3 dagen wel echt een stijve arm en dat heb ik nu niet. Dus dat kan ook wel het verschil maken natuurlijk.

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 10:49

Ik heb gisteren de eerste gehad en 13 februari de tweede. Gisterenavond stijve bovenarm, nu nog iets, maar nagenoeg geen last van.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-21 11:22

Hij zit erin! Ik ben net thuis. Omdat ik het van jullie gelezen heb, maar in mijn niet dominante arm laten prikken. Wel gelijk al een stijf gevoel erin en de prikplek is gevoelig, maar verder nergens last van. Het was ook keurig geregeld vond ik.

Devil_ina

Berichten: 743
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: In een dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 11:23

Ik heb de 18de de eerste vaccinatie gehad en krijg 8 februari de tweede.

Behalve 2 dagen flinke spierpijn in mijn bovenarm gelukkig nergens last van gehad.

Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:01

Vayo schreef:
Sjong schreef:
Ik zóu eigenlijk midden januari aan de beurt zijn, maar mijn werkgever heeft me nu gewaarschuwd dat het ws pas april of mei wordt. Ik baal als een stekker, had eigenlijk gehoopt eerder te zijn.


Oei dus jij zit eigenlijk in de eerste groep? Ik schrik wel dat er zoveel vertraging is.


Ik ben benieuwd morgen naar de bijwerkingen. Ik hoop dat het meevalt, al zou verminderde eetlust voor mij persoonlijk een hele welkome bijwerking zijn :D :+ (wel zonder ziek of misselijk oid te zijn natuurlijk).

Ik ga al mijn spulletjes maar eens klaar leggen. Deksel komt vast goed! Gelukkig hebben ze zo'n epipen liggen mocht het echt nodig zijn. Maar dat komt gelukkig amper voor en is zeer uitzonderlijk.


Yep, als de ene groep vooruit schuift, schuift een andere naar achteren. Ik vind het balen want wij krijgen de roosters amper nog rond. Gelukkig worden maandag de eerste cliënten gevaccineerd. Dat zal niet zoveel uitmaken voor de werkdruk, maar dan zijn zij iig veilig.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:04

deksel schreef:
Banyu schreef:
Krijg je hier van zelf bericht van/voor?

Ja, vanuit je werkgever krijg je brief met dat je mag gaan prikken. En dan is het aan jou om een afspraak te maken.

Edit: ik vraag me af wat het handigste is. In welke arm kan je het beste laten prikken? De arm die het je meest of juist minst gebruikt?
Ik zou zelf zeggen de arm die je het meest gebruikt, dan beweeg je hem en wordt hij minder stijf. Maar hoor graag ervaringsverhalen!


Oh, dat heeft nog niemand gehad. :-)

veneri
Berichten: 877
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:08

Waar ik benieuwd naar ben he... als je nou al ingeent bent.... je wordt later ziek en laat je testen. Kan je dan door de enting een positieve uitslag krijgen, terwijl je misschien geen covid hebt op dat moment,maat gewoon verkouden bent?

Ik heb hem nog niet gehad en ben voorlopig niet aan de beurt. Twijfel ook best wel.... lees hier mee voor de ervaringen van anderen.

biggirl

Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:11

Ik ben afgelopen maandag gevaccineerd. Prik voelde ik totaal niet. Beetje vermoeid erna en hevige spierpijn verder geen klachten gehad. 8 feb aan de beurt voor de 2e.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-21 12:15

veneri schreef:
Waar ik benieuwd naar ben he... als je nou al ingeent bent.... je wordt later ziek en laat je testen. Kan je dan door de enting een positieve uitslag krijgen, terwijl je misschien geen covid hebt op dat moment,maat gewoon verkouden bent?

Ik heb hem nog niet gehad en ben voorlopig niet aan de beurt. Twijfel ook best wel.... lees hier mee voor de ervaringen van anderen.

Je kunt zeker corona krijgen, maar positief testen door pfizer of moderna is volgens mij niet mogelijk gezien de werkwijze van deze vaccins. Pas een aantal weken na de tweede prik ben je voor 95 % beschermd.