Wanneer ideeën en meningen tussen ons in komen te staan

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Carien

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Wanneer ideeën en meningen tussen ons in komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:41

Verschillen onder mensen zijn er ook zonder Corona, Ebola en Q koorts. Leven en laten leven, inderdaad agree tot disagree zoals eerder vernoemd. Vriendschap is elkaar ook vrijlaten in bepaalde denkwijzen en elkaar daarin niet verplichten. We hebben tegenwoordig zo'n hoog betrekkingsniveau gekregen, deels door de (sociale) media denk ik wel eens. Een vriendschap gaat toch verder en dieper dan een andere zienswijze TS? Zegt dan meer iets over de vriendschap of die al zo hecht was.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:43

rien10 schreef:
Maar dat is een formulering, dat doet niets af aan het feit dat hier wel eens de waarheid gesproken zou kunnen worden.
Je kan inderdaad ook formuleren "zij die asymptomatisch het virus hebben, verspreiden geheel onwetend het virus en maken zo onbedoeld mensen ziek"
Dat klinkt vriendelijker, maar is in feite hetzelfde.

Eens.

En ik denk wel dat we op bokt op moeten passen niet te veel te gaan muggenziften over hoe iemand iets schrijft.
Ik zie dat wel vaker voorbij komen, iemand die uit emotie en wellicht frustratie wat ongenuanceerder zegt zoals de IC medewerker SVRL word zo ongeveer een kopje kleiner gemaakt.
En inderdaad zoals Rien10 het daarna verwoord is beter, maar kom, soms is dat even niet. Dat mag ook vind ik. Ik begreep ook direct wat ze bedoelde en ben dan ook geen hoog gestudeerde taal technicus, dus een ander weet ook wel wat er bedoeld werd maar gaat liever even katten.
Aan de ene kant is bokt erg politiek correct aan de andere kant sabelen ze met hetzelfde gemak even iemand neer. Snap ik niet.
Iemand die wel voor ons allemaal aan het front staat, al bijna een jaar?

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:45

Nou dat weet ik niet hoor... als een vriend iets doet wat lijnrecht tegenover mijn ideeen staat, dan is het maar net wat het is, wil ik daaroverheen kunnen stappen.
Als ik door een vriend beschuldigd wordt van schaapgedrag, niet woke zijn, bij de overheid in de kont zitten etc dan zijn we gewoon heel snel klaar en heb ik de vriendschap verkeerd ingeschat :j

Niet dat je het met vrienden altijd overal over eens moet zijn, zeker niet, maar ik verwacht van mijn vrienden een bepaalde manier van communiceren waar ik mij prettig bij voel.. overal valt over te praten, maar het ligt er helemaal aan op welke manier dat gaat..
Als ik bij een gesprek over welk onderwerp dan ook, op wat voor manier dan ook geintimideerd zou worden of voor gek verklaard zou worden, gaat t niet werken.. En bij een aantal kom je daar helaas pas achter in een ernstige situatie -O-

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:45

Ik heb er gelukkig geen last van.
Bij ons wisselt het enorm hoe de ene of de ander denkt en dat is prima.
Ik houd rekening met andere en houd me aan de regels ook al denk ik er anders over.
Zodra mensen mij wel hun wil op gaan leggen wens ik ze succes maar tot nu toe heeft dat nog geen vriendschappen gekost.
Het blijft hoe dan ook een vervelende en hele lastige situaties en je hebt elkaar nu juist zo hard nodig.

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:46

Yep DuoPenotti. We zijn het allemaal zat. Sommigen hebben het gewoon rete-zwaar. Anderen zijn het niet alleen zat maar zitten er echt doorheen. Dan kan de bewoording anders zijn dan gewenst. Ik heb daar ook wel een handje van. Kan ook heel ongenuanceerd uit de hoek komen. Als we nou allemaal eens af en toe lekker ongenuanceerd uit de hoek komen en dat lucht op.... dan is dat toch fijn.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:47

Anoniem schreef:
Ik denk al anders over mensen als ze de corona zeggen in plaats van corona of de coronacrisis of covid19. :+


Of corona schrijven met een j in plaats van een r.

livo
Berichten: 747
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:53

Ik vind het vooral bijzonder dat mensen als maatregel nemen als anderen het niet met ze eens zijn, mensen gaan ontvolgen...alsof een contact/relatie alleen nog uit social media bestaat....uiteindelijk is dat de kern van het probleem over (mis)communicatie, vooral over Covid

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:53

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:
Maar dat is een formulering, dat doet niets af aan het feit dat hier wel eens de waarheid gesproken zou kunnen worden.
Je kan inderdaad ook formuleren "zij die asymptomatisch het virus hebben, verspreiden geheel onwetend het virus en maken zo onbedoeld mensen ziek"
Dat klinkt vriendelijker, maar is in feite hetzelfde.

Eens.

En ik denk wel dat we op bokt op moeten passen niet te veel te gaan muggenziften over hoe iemand iets schrijft.
Ik zie dat wel vaker voorbij komen, iemand die uit emotie en wellicht frustratie wat ongenuanceerder zegt zoals de IC medewerker SVRL word zo ongeveer een kopje kleiner gemaakt.
En inderdaad zoals Rien10 het daarna verwoord is beter, maar kom, soms is dat even niet. Dat mag ook vind ik. Ik begreep ook direct wat ze bedoelde en ben dan ook geen hoog gestudeerde taal technicus, dus een ander weet ook wel wat er bedoeld werd maar gaat liever even katten.
Aan de ene kant is bokt erg politiek correct aan de andere kant sabelen ze met hetzelfde gemak even iemand neer. Snap ik niet.
Iemand die wel voor ons allemaal aan het front staat, al bijna een jaar?

Volgens mij is mensen erop aanspreken dat ze ononderbouwde verwijten maken dat mensen veel doden op hun geweten hebben geen muggenziften? :x

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:58

996981 schreef:
Volgens mij is mensen erop aanspreken dat ze ononderbouwde verwijten maken dat mensen veel doden op hun geweten hebben geen muggenziften? :x

Ja, want ook bij Covid 19 ben je twee dagen voordat je zelf merkt ziek te zijn besmettelijk voor andere.
Zoals bij heel veel virussen.
Dus ze schrijft waarschijnlijk gewoon de waarheid.


Even bijgevoegd:
Citaat:
Besmettelijkheid
Veel infectieziekten zijn al besmettelijk voordat iemand symptomen heeft, dus in de presymptomatische fase. Bijvoorbeeld griep, mazelen en waterpokken. En ook COVID-19.

Precieze gegevens over de besmettelijkheid van COVID-19 ontbreken, maar we weten steeds meer. Op dit moment gaan we ervanuit dat je twee dagen voor de klachten ontstaan besmettelijk bent. Daarna ben je tijdens de hele ziekteperiode, en tenminste zeven dagen, besmettelijk. Pas wanneer je meer dan 24 uur klachtenvrij bent, ben je niet meer besmettelijk voor anderen.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:03

DuoPenotti schreef:
996981 schreef:
Volgens mij is mensen erop aanspreken dat ze ononderbouwde verwijten maken dat mensen veel doden op hun geweten hebben geen muggenziften? :x

Ja, want ook bij Covid 19 ben je twee dagen voordat je zelf merkt ziek te zijn besmettelijk voor andere.
Zoals bij heel veel virussen.
Dus ze schrijft waarschijnlijk gewoon de waarheid.


Even bijgevoegd:
Citaat:
Besmettelijkheid
Veel infectieziekten zijn al besmettelijk voordat iemand symptomen heeft, dus in de presymptomatische fase. Bijvoorbeeld griep, mazelen en waterpokken. En ook COVID-19.

Precieze gegevens over de besmettelijkheid van COVID-19 ontbreken, maar we weten steeds meer. Op dit moment gaan we ervanuit dat je twee dagen voor de klachten ontstaan besmettelijk bent. Daarna ben je tijdens de hele ziekteperiode, en tenminste zeven dagen, besmettelijk. Pas wanneer je meer dan 24 uur klachtenvrij bent, ben je niet meer besmettelijk voor anderen.

En een eventuele besmetting leidt niet altijd tot dood.
De cijfers zijn als volgt:

minder dan 0,1 procent voor mensen onder de 40 jaar, 0,36 procent voor mensen van 50 tot 54 jaar, 2,17 procent voor mensen van 70 tot 74 jaar, en 5 procent en hoger voor mensen van 80 jaar en ouder.

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:07

Ik ken de cijfers, maar ik doe ook vrijwilligers werk op de IC, dus zie (in mindere mate) ook wat SVRL ziet.
En dan zie je mensen van 55 daar liggen, gaan ze allemaal dood. Nee gelukkig niet. Maar de vraag is krijgen ze hun oude leven terug? Ik denk van niet, zelfs mildere gevallen niet. https://nos.nl/artikel/2365013-nog-stee ... ocent.html

Maar ja je ziet er ook wel sterven. Ik werk niet aan het bed, dus voor mij heeft dat een hele andere impact, maar voor iemand als haar, die al zo lang staat te strijden.
Ja daar kom ik voor op als die even wat botter haar woorden brengt.
Daar mag een ander wel even een stapje terug doen. Want ja er komen zeker ook doden van.
En inderdaad wellicht wel de meeste omdat die mensen niet weten dat ze verspreiden, de meeste die zich ziek voelen blijven wel thuis.

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:10

Voor veel mensen hier zijn het alleen maar cijfers en nieuwsberichten en voor sommige mensen zijn het patiënten die ze hebben verzorgd en hebben zien overlijden. Iets meer begrip voor een 'harde' reactie van iemand in de vuurlinie zou mensen sieren...

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wanneer ideeën en meningen tussen ons in komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:13

En dat doordrammen over een bepaald iets... dat vind ik ook zo lastig.. Als iemand heeft aangegeven dat het anders opgevat is, hoe vaak moet het dan nog herhaald worden?

DuoPenotti

Berichten: 29454
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:16

Ann schreef:
Voor veel mensen hier zijn het alleen maar cijfers en nieuwsberichten en voor sommige mensen zijn het patiënten die ze hebben verzorgd en hebben zien overlijden. Iets meer begrip voor een 'harde' reactie van iemand in de vuurlinie zou mensen sieren...

Dat dus.

En ook als het om een heel onschuldig onderwerp gaat ook dan.
Als er duidelijk is gemaakt dat het niet even de juiste formulering was is het wel klaar.
Niet iedereen heeft een uitgebreide woordenschat en juist die dat wel hebben gaan vaak lopen vallen over woorden.
Terwijl ik dan denk, juist die zouden het bevattingsvermogen/ denkvermogen moeten hebben te weten hoe het bedoeld is.

996981
Berichten: 9718
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:18

DuoPenotti schreef:
Ik ken de cijfers, maar ik doe ook vrijwilligers werk op de IC, dus zie (in mindere mate) ook wat SVRL ziet.
En dan zie je mensen van 55 daar liggen, gaan ze allemaal dood. Nee gelukkig niet. Maar de vraag is krijgen ze hun oude leven terug? Ik denk van niet, zelfs mildere gevallen niet. https://nos.nl/artikel/2365013-nog-stee ... ocent.html

Maar ja je ziet er ook wel sterven. Ik werk niet aan het bed, dus voor mij heeft dat een hele andere impact, maar voor iemand als haar, die al zo lang staat te strijden.
Ja daar kom ik voor op als die even wat botter haar woorden brengt.
Daar mag een ander wel even een stapje terug doen. Want ja er komen zeker ook doden van.
En inderdaad wellicht wel de meeste omdat die mensen niet weten dat ze verspreiden, de meeste die zich ziek voelen blijven wel thuis.

Ik snap de ernst van de situatie. Ik ontken die ook niet.

Het is echter nooit oké om zonder correcte onderbouwing mensen zaken te verwijten. Zéker niet als het een verwijt betreft over het schuldig zijn aan de dood van mensen.

Gewoon niet oké...

Cer

Berichten: 30162
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:18

mensen, volgens mij was ik het... :j
Gaan we nog even door? :)

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:33

rien10 schreef:
Mariposa11 schreef:
Agree to disagree
Het is echt niet zo moeilijk elkaar in elkaars waarde te laten. Hoewel je op bokt ook bijna afgemaakt wordt als je mening anders is, heel jammer.
Respecteer elkaars mening, of er nu achter staat of niet en laat t los als die anders is dan die van jezelf.

Leugens verspreiden is geen “mening”.


Inderdaad, wanneer leugens mensenlevens gaan kosten, of maatregelen om mensenlevens te sparen door leugens worden gesaboteerd,is er wat mij betreft ook een grens bereikt.

Overigens is er op Facebook ook een mogelijkheid om berichten van een persoon 30 dagen te snoozen, scheelt weer. Want als ik sommige lieden ga zitten uitleggen waarom wat ze beweren niet klopt, krijgen die foute berichten toch weer aandacht, en daaroverheen antwoorden er weer wappies, waarmee het alleen maar erger wordt met de leugens die verspreid worden. Want dan blijft de aandacht voor die onzinverhalen doorgaan. En dat is nou net niet de bedoeling.

Eleeke

Berichten: 2031
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:35

kwita schreef:
Ik trek mijn eigen grens, momenteel is die duidelijk ik ben kwetsbaar door chemo. Iedereen die daar aan twijfelt of mee speelt is klaar. Ik bepaal als jij bij mijn bubbel wilt komen is er geen basis voor vertrouwen dan haak ik af!. !

Hel goed , en onderschat dat alsjeblieft niet.
Vrouw van een vriend van ons heeft Corona opgelopen bovenop chemo en vier weken in slaap op Ic gelegen. Ze kan nog bijna niets ( en dat is letterlijk, ze kan 10 stappen lopen, een paar onsamenhangende zinnen en verder alleen slapen ) , maar het lijkt goed te komen tot ieders verbazing en blijdschap. En de Chemo heeft ook nog zijn werk gedaan.
Maar ze heeft op sterven gelegen met man en kinderen totaal radeloos.
Natuurlijk wil ik je niet bang maken, ik wil alleen maar bevestigen dat je de goede keus maakt en dat ieder die dat niet beseft de pot op kan. Veel sterkte

boemel

Berichten: 8404
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:39

Mijn mening is dat ieder zijn eigen mening mag hebben en dat ook mag ventileren, ongeacht wat mijn standpunt is.
Ik voel me ook niet geroepen iemand anders te overtuigen van mijn standpunt.

Ik geef aan dat ik er anders over denk en ik het prima vind dat de ander er andere ideeën op nahoudt, mits diegene maar 1.5m afstand houdt.

Zo komen bij mij vriendschappen niet in het geding.
Irriteer ik me aan de hoeveelheid uitlatingen op social media die iemand post, dan ontvolg ik de persoon in kwestie. Weg irritatie :D

Eva1975
Berichten: 516
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Wanneer ideeën en meningen tussen ons in komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:43

In deze situaties kan je het toch ook eens zijn over het punt dat jullie er beide anders over denken? En er dan verder geen woorden meer over vuil maken

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Wanneer ideeën en meningen tussen ons in komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:51

Ik verwijder mensen op FB die in mijn ogen te anders denken dan ik. Maar dat doe ik sowieso al, wat moet ik daarmee behalve ergeren en daar heb ik geen zin in.

In het dagelijks leven werkt het iets anders. Je kunt niet zomaar iedereen "verwijderen" maar als ik heel duidelijk aangeef dat ik geen zin heb in een bepaalde discussie en iemand gaat door, dan heb je wel een probleem.

Nu word ik er zelfs beroepsmatig mee geconfronteerd en ik ben op zijn zachtst gezegd niet blij. Ik ben afgelopen week op een bedrijf geweest waar ik sinds oktober niet meer geweest was oa door de maatregelen en bij het weggaan zegt de dame van de receptie dat ze niet in orde is. Ik schrik en denk ehhhhhh ik ben hier niet blij maar maar stond al met mijn jas aan en hoopte maar dat het verder niets was. Dus wel...want ik kreeg bericht dat ze besmet zijn.

Dan krijg ik echt zo zwaar de klere in, ik ben al die tijd zo voorzichtig ook omdat ik voor een deel voor mijn terminale zus zorg en omdat een ander er dan zo laconiek mee omgaat zou je dus op deze manier toch wellicht iets oplopen. Ik baal daar echt vreselijk van. Heb ook direct de GGD gebeld en zit dus nu sinds zondag al thuis in afwachting van de uitslag. Gelukkig was ik niet bij mijn zus geweest nadat ik bij hen geweest was...maar het eerste wat zij vroeg was, weten ze van mijn situatie af? En dat weten ze en blijkbaar staan mensen toch onvoldoende stil bij wat het voor gevolgen kan hebben voor iemand die zo kwetsbaar is.

En nu heb ik dus een dilemma want eigenlijk denk ik, ik geef die opdracht terug maar ja is dat niet heel rigoreus. Ik denk dat ik het af laat hangen van wat er nu de komende week gebeurt. Eerst die uitslag maar eens krijgen.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:12

rien10 schreef:
Elisa2 schreef:
Dat is geen mening he, maar laster...

Met meningen bedoel ik zaken die niet persoonlijk zijn, dus over Covid, politiek etc.

"Alles over Covid is gelogen en artsen krijgen geld, veel geld, om te liegen over de mensen op de IC"

Is dat een mening of een leugen?

En wat betreft mensen ontvrienden op facebook of een Foei op Bokt; ik heb een familielid ontvriend en geblokkeerd op facebook. Ik werd er kotsziek van.


Dat mag, ik scroll door en stoor me er niet aan.

Bovenstaande tja, dat is kennelijk hun waarheid. Of het gebaseerd is op feiten is een tweede, maar wederom als ik zoiets lees met zoveel stelligheid ga ik niet eens een discussie aan. Alles wat aandacht krijgt groeit. ;-)

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:13

rien10 schreef:
Elisa2 schreef:

Ik heb alleen de beginpost gelezen hoor, maar wat mij opvalt. Mensen kunnen elkaar niet in hun waarde laten, je kan best een andere mening hebben en even goede vrienden zijn. Dat is een kwestie van respectvol met elkaar omgaan en beseffen dat iedereen recht heeft op zijn/ haar eigen ideeen en waarheid en dat ieder alles bekijkt vanuit zijn of haar eigen perspectief.

Als ik ruzie zou maken met iedereen die een andere mening heeft dan ik, of iedereen die een andere mening heeft zou ontvolgen dan hou ik en zelf oogkleppen op en er blijft niemand over want iedereen is uniek.

Een andere mening is helemaal prima. Maar als iemand een mening met een karate trap tegen een dienstdoend agent kracht wil bijzetten is het geen mening meer maar geweld.
Veel wappies en alu-hoedjes zijn drammers. Die dringen hun mening op. Keer op keer. En daar zit een groep tussen die geweld niet schuwt. Als daar tussen een van mijn vrienden zou zitten, dan is wat mij betreft de vriendschap over. Dan was de vriendschap kennelijk niet wat ik er in dacht te zien.


Geweld is imo nooit goed te praten, het onderste is jouw mening. Ik denk dat mensen niet zo moeten polariseren. Schaap, wappie..we zijn allemaal mensen.
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 19-01-21 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek omdat quote niet klopte

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Wanneer ideeën en meningen tussen ons in komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:34

Ik vind dat meningen moeten verschillen, ook over corona, corona is niet puur wetenschap, dus ook hier kunnen de meningen over verschillen en gelukkig maar, stel je voor dat we allemaal hetzelfde dachten, dat zou pas saai zijn. Vrienden of mensen gaan ontvolgen of verwijderen zou ik daarom ook helemaal niet snel doen, ook al hebben zij een andere mening. Je moet respect hebben voor elkaars mening, ook bij je vrienden, anders is een vriendschap ook niks waard lijkt me.

Ik sta persoonlijk redelijk kritisch tegenover de maatregelen die de regering nu heeft. Ik ben het daar niet echt mee eens, ik heb veel vrienden die het daar ook niet mee eens zijn. Maar met complotdenkers etc ga ik helemaal niet mee, ik geloof in corona en ik geloof in de wetenschap. Maar denk ik dat de regering nu goed handelt? Nee. Ik heb ook vrienden die 'paniekdenken', en hoe meer lockdowns hoe beter, maar ik ga hen daar ook niet voor afstraffen, want ik begrijp hen immers ook.

Ik heb vrienden die extreemrechts gestemd hebben en ben daarmee in discussie getreden, ik heb daar echter een heel fijn gesprek over kunnen hebben, al was ik het totaal niet eens met hun stemkeuze. Maar als er vrienden van me zijn die echt ronduit racistisch zijn en onze vriendschap daarmee schaden dan trek ik een lijn. Ik heb een neef van me ook even gemuted omdat hij constant commentaar had op alles wat ik deed. Als ik een kennis zou hebben die constant complottheorieën ligt te delen dan zou ik ook wel blokkeren of verwijderen, maar als dat nu echt een goede vriend/vriendin is dan probeer ik daarmee in discussie te treden of het te negeren. Je kan ook leren uit elkaar denk ik, en als iemand even het noorden kwijt is dan probeer je die wat bij te sturen. Maar wat hierboven ook gezegd wordt, dat polariseren is echt niet goed. Ik denk dat we ons daar allemaal heel bewust van moeten zijn en dat dit een gevaar kan vormen, dus het wij/zij denken echt gewoon moeten vermijden.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Wanneer ideeën en meningen tussen ons in komen te staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:40

De ene mening is wel degelijk meer 'waard' dan de ander. De mening van Kuipers, Gommers en Van Dissel zijn toch van een hele andere orde dan de 'mening' van die mafklapper op het museumplein (die homeopathisch arts).

En om nog even terug te komen op dat geneuzel over het liberale beleid en weinig IC bedden: Duitsland heeft viermaal zoveel IC bedden als wij (en hun ziektekosten zijn ook bijna vier keer zo hoog) en ook zij kennen een lockdown. Als je stopt met de lockdown heb je uiteindelijk aan 10.000 bedden nog niet genoeg, tenzij je zegt 'het is ok als we mensen laten stikken op de stoep die met beademing nog genezen hadden kunnen worden'. Maar dat is een hele andere discussie en zit je wat mij betreft nog één station verwijderd van mensen in treinstellen stoppen en afvoeren.

Met de doorgewinterde complotdenker in discussie gaan is net zoiets als evolutiebioloog in discussie gaan met een streng gelovige over de evolutieleer. Zinloos. Al heb je wagonladingen bewijs, geloof is altijd sterker.