Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is voor jou een zwaardere beperking?, een avondklok (20-6u) of een bewegingsbeperking (15km)?

Avondklok (vanaf 20u tot 4 - 6u)
152 (19%)
Bewegingsbeperking (max. 15 km)
578 (75%)
Anders (toelichting)
36 (4%)

Totaal aantal stemmen: 766


Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:39

Maar lessen zijn toch niet noodzakelijk en is geen reden om later dan 21:00 uur op pad te zijn?

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:41

chamion schreef:
Waar ik werk stoppen we met de lessen vanaf 20.30 en zorgen we ervoor dat iedereen uiterlijk 20.45 weg kunnen (en voor iedereen die meer dan 15 minuten reistijd hebben krijgen hun papieren)

Waar mijn paard met pensioen staat willen ze graag dat je alleen na 21.00 komt als het echt niet anders kan, met het formulier met als opmerking noodzakelijke verzorging dier.

Ik dacht dat lessen überhaupt niet mochten of geven jullie ze buiten.

pluisje88

Berichten: 8068
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:43

Kaitlyn schreef:
Maar lessen zijn toch niet noodzakelijk en is geen reden om later dan 21:00 uur op pad te zijn?


Nou inderdaad..

MarliesV

Berichten: 15180
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:43

Ik snap dat getrap tegen de regels niet zo om het rijden en lessen, joh dat kan prima voor 21 uur en anders regel je dat maar denk ik dan.

Als je bijvoorbeeld de paarden in eigen beheer hebt en nog een laatste voer en controle beurt hebt rond 22.30 uur, ja dan is het noodzakelijke zorg en geoorloofd.
Maar andere zaken kan je toch plannen voor 21.00 uur.

Mijn pensionbaas zou er niet blij mee zijn als ik na 21.00 uur überhaupt nog op stal rond hang. Behalve als ik terug kom van les, nou die gaan nu toch niet door dus probleem opgelost.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 10:47

lenaa_tje schreef:
chamion schreef:
Waar ik werk stoppen we met de lessen vanaf 20.30 en zorgen we ervoor dat iedereen uiterlijk 20.45 weg kunnen (en voor iedereen die meer dan 15 minuten reistijd hebben krijgen hun papieren)

Waar mijn paard met pensioen staat willen ze graag dat je alleen na 21.00 komt als het echt niet anders kan, met het formulier met als opmerking noodzakelijke verzorging dier.

Ik dacht dat lessen überhaupt niet mochten of geven jullie ze buiten.


Privé wel. Ik rijd mijn privélessen ook nog gewoon. Maar heb mijn dinsdagavond les van 20.00 - 21.00 uur verzet naar 18.00 - 19.00 uur.

Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 11:24

Bij onze rijvereniging mag je tot 20u aanwezig zijn, daarna moet je de boel afsluiten.
Dan zou je voor 21u thuis kunnen zijn.
Voor mij zou dat te laat zijn, maar voor mensen met paarden aan huis is deze laatste shift nog een goede mogelijkheid om binnen te rijden.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:23

Hier mogen binnen geen privé lessen gegeven worden. Knhs stelt ook dat ‘begeleiding’ binnen mag maar goed dat zegt ook maar weer hoe iedereen de regels interpreteert. Inclusief de avondklok.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:24

lenaa_tje schreef:
Hier mogen binnen geen privé lessen gegeven worden. Knhs stelt ook dat ‘begeleiding’ binnen mag maar goed dat zegt ook maar weer hoe iedereen de regels interpreteert. Inclusief de avondklok.


We hebben ook een buitenbak. :))
Ik reageerde eigenlijk op je vraag dat lessen überhaupt niet mochten. :D

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:25

Kaitlyn schreef:
lenaa_tje schreef:
Hier mogen binnen geen privé lessen gegeven worden. Knhs stelt ook dat ‘begeleiding’ binnen mag maar goed dat zegt ook maar weer hoe iedereen de regels interpreteert. Inclusief de avondklok.


We hebben ook een buitenbak. :))
Ik reageerde eigenlijk op je vraag dat lessen überhaupt niet mochten. :D

Oh zo en ik ging uit van binnen :') omdat ik zei of geven jullie ze buiten

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 22:22

Wij hebben 3 buiten rijbanen dus onze lessen gaan inderdaad redelijk normaal door.
Wij hebben zelden meer dan 6 mensen in de les. Alle 3 de bakken zijn Z bakken.

Mondkapjes voor personeel en klanten. Met rijden en lesgeven hoeven deze niet op.

Volwassen mogen alleen of in een duo les rijden.
Lessen tot 18 jaar mag normaal door gaan.

Citaat:
Binnen zijn groepslessen niet toegestaan voor alle leeftijden. Paardrijden in de buitenlucht is de norm vanuit de overheid en dient zoveel mogelijk opgevolgd te worden. Buiten mogen geen groepslessen gegeven worden aan volwassenen (vanaf 18 jaar). Voor volwassenen geldt voor lessen of buitenritten een maximale groepsgrootte van twee personen op 1,5 meter afstand. Meerdere groepjes van twee personen zijn toegestaan. Privélessen zijn buiten wel toegestaan voor alle leeftijden. Kinderen en jeugd tot en met 17 jaar hoeven tijdens het sporten onderling geen 1,5 meter afstand te houden. Zij mogen in groepen buiten blijven paardrijden, buitenritten maken en deelnemen aan een groepsles.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:09


sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:18

En terecht met deze cijfers.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:20

Maar ik snap niet waarom ze toch gefaseerd open gaan terwijl er geadviseerd wordt (alleen het omt vind van niet) alles in 1x open te gooien. Ze zijn ervan overtuigd dat dat rustiger verloopt dan steeds een stukje. Mensen zijn voorzichtiger als alles in 1x open gaat. Tenminste dat schijnt haha.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 19:44

Jij woont niet in een grotere stad zeker?
De vorige keer ging het van niets naar zware opgepropte menigten zonder afstand niets....
Ik vind gefaseerd prima

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:13

Maar de winkels en kappers gaan toch echt in 1 keer open hoe je het ook went of keert. En die verwachte stormloop met de horeca bleef ook uit want iedereen dacht het is nu toch te druk.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:41

Voor mij zou een avondklok vanaf 20 uur zwaarder vallen. Ik heb het geluk dat alles wat ik belangrijk vind wel binnen de 15 kilometer ligt. Maar ik ben geen enkele avond voor 20 uur thuis.

Pas wanneer de vergelijking zou zijn avondklok vanaf 22 uur versus bewegingsbeperking van 3 kilometer, dan zou de bewegingsbeperking me zwaarder vallen.

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 20:42

De mensen die willen shoppen gaan toch wel. Dan kunnen ze beter verspreid over alle winkels gaan dan 1 soort winkel. De verspreiding is dan juist over veel meer winkels.
En omdat alles mag worden mensen voorzichtiger.

En dan bv met een strikter aantal bezoekers per keer naar binnen

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 14:24

1 naar binnen. Rest van de familie wacht buiten x 10 families x 20 winkels is een overvolle winkelstraat. Helaas zoeken mensen graag de randjes van de regels op

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Avondklok/Beperking in beweging. Wat weegt zwaarder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:16

Tja dat soort mensen blijf je altijd houden. Die kom he in de supermarkt nu ook tegen.

Maar goed als de regering zo lekker alles op slot blijft houden ( wat ze dus ook gaan doen) zijn er straks geen winkels meer.
Dan is het grootste gros failliet. Dan staan ze allemaal voor datgene winkeltje die het wel redde.
Diep triest dat hier ondanks alle noodkreten + advies niet naar geluisterd wordt.

En nee ik onderschat corona echt niet. Maar er wordt nu teveel op 1 punt de focus gelegd en alle gevolgen wordt aan voorbij gegaan