Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
imaudy
Berichten: 5040
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 03:34

superpony schreef:
imaudy schreef:

Persoonlijk zou ik er in de zomer minder moeite mee hebben.Pony hele dag op het land enzo..de bak minder nodig..


Hier staan ze het hele jaar rond 24/7 buiten. Dat is op veel plekken dus zoals vaker aangehaald een groot probleem momenteel, dat paarden 's winters dus veel te weinig buiten komen.

Bij stallen is het ook gewoon zo dat er regels zijn over de bak en dan misschien niet iedereen voor 21uur gereden kan hebben.
Zomers kan buiten rijden een alternatief zijn of als het nu in de binnbak kan, een buitenbak etc.


Mijn pony staat een groot deel van het jaar 24/7 buiten. We hebben helaas niet de mogelijkheid van een schuilstal en steeds in de regen staan vind ik ook niet fijn.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:02

Ik zou dit in de zomer inderdaad beroerder vinden. Ben dan geregeld rond 21.00 uur nog (met of zonder paard) op de hei / in het bos te vinden.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:08

Misschien daarom dat ze het nu als avondklok instellen en naarmate het jaar vordert meer laten evolueren naar nachtklok zoals in België? Worden de verplaatsingen toch nog beperkt, tegelijk versoepelt en kan je genieten van de extra uren daglicht.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:19

Oh alsjeblieft niet. Ik ben er echt zo klaar mee. :o
Houd me netjes aan de maatregelen hoor, maar snak echt naar meer sociaal contact. Heb sommige vrienden al bijna een jaar niet gezien door corona.

Loretta
Berichten: 8759
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:19

Kaitlyn schreef:
Ik zou dit in de zomer inderdaad beroerder vinden. Ben dan geregeld rond 21.00 uur nog (met of zonder paard) op de hei / in het bos te vinden.


Dat zou pas een beperking zijn. Een avondklok is zo of zo niet leuk. Maar op een mooie zomeravond zou het pas echt naar zijn.

Ik hoop zo dat het caccinatieprogramma ons hier uit gaat halen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:22

Wij zitten in B nog beperkter dan jullie :') maar ben het idd ook zat. Niet dat wij hiervoor veel verschillende contacten hadden, maar wel regelmatig bezoek.

Vorig jaar zelfs geeneens een terrasje kunnen doen, niks kunnen genieten van het mooie weer door werk. Ik snak toch echt wel naar een leuke buitenrit met een fijne groep en onderweg een stopje of 2 om wat lekker fris te drinken bijvoorbeeld.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:24

Loretta schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik zou dit in de zomer inderdaad beroerder vinden. Ben dan geregeld rond 21.00 uur nog (met of zonder paard) op de hei / in het bos te vinden.


Dat zou pas een beperking zijn. Een avondklok is zo of zo niet leuk. Maar op een mooie zomeravond zou het pas echt naar zijn.

Ik hoop zo dat het caccinatieprogramma ons hier uit gaat halen.


Ja precies! In de zomer zie ik ook nog mogelijkheden om met wat meer vrienden tegelijk af te spreken en ergens in een parkje te gaan zitten waar we afstand kunnen houden van elkaar maar toch samen zijn.
Laat mij maar vaccineren, en heel snel!


Varekaj schreef:
Wij zitten in B nog beperkter dan jullie :') maar ben het idd ook zat. Niet dat wij hiervoor veel verschillende contacten hadden, maar wel regelmatig bezoek.

Vorig jaar zelfs geeneens een terrasje kunnen doen, niks kunnen genieten van het mooie weer door werk. Ik snak toch echt wel naar een leuke buitenrit met een fijne groep en onderweg een stopje of 2 om wat lekker fris te drinken bijvoorbeeld.

Ik vind het voor jullie ook echt beroerd inderdaad. Haal België en Frankrijk ook regelmatig aan in discussies met mensen als ze zeggen dat het zo beroerd is. Maar eerlijk gezegd ben ik er wel klaar mee hoor, ondanks dat het in Nederland veel coulanter is geweest. :j

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:26

Varekaj schreef:
Wij zitten in B nog beperkter dan jullie :') maar ben het idd ook zat. Niet dat wij hiervoor veel verschillende contacten hadden, maar wel regelmatig bezoek.

Vorig jaar zelfs geeneens een terrasje kunnen doen, niks kunnen genieten van het mooie weer door werk. Ik snak toch echt wel naar een leuke buitenrit met een fijne groep en onderweg een stopje of 2 om wat lekker fris te drinken bijvoorbeeld.

Daar zijn de meningen over verdeelt of jullie qua contacten beperkter zijn dan wij :)
Ik zie dat namelijk niet zo. Wij mogen niemand buiten ons gezin binnen 1,5 meter uitnodigen en net als jullie ook maar 1 persoon.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:31

Ik leef eigenlijk liever in hoe het in België nu is geregeld, dan met een nog strengere avondklok. :o
Ik weet niet wat het precies is, maar al de andere maatregelen (hoe strikt ook) vind ik gemakkelijker om rond aan te passen en in oplossingen te denken dan een heel strenge avondklok. Ik denk dat het verschil voor mij mentaal is (stel dat er een strengere avondklok komt): het weinige wat je nu nog mag doen, moet je nu ook nog eens als een race tegen de klok doen.
Maar goed, ik ga me er nu natuurlijk geen zorgen over maken. Als het ooit zover komt, zien we dan wel weer. :)

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:43

Het scheelt voor mij misschien omdat ik bewust de paarden op volpension heb gezet met in het achterhoofd dat een complete lockdown nooit uitgesloten is geweest qua herhaling na dit voorjaar. Dat we nu slechts een nachtklok hebben is vooral een dikke meevaller op dat vlak.
Ik was in maart zo blij dat mijn paarden toen al 24/7 op grasland stonden! Met mijn jobtime op dat ogenblik had ik toen nooit de DHZ kunnen bolwerken. Of de paarden hadden fiks moeten inboeten op levenskwaliteit, het had veel geregel gegeven en vooral veel verplaatsing van mijn kant om gewoon aan de basis te voldoen.

Dan sta ik nu fijner. OK, ze kunnen beperkter buiten qua weidegang/paddock, maar mits bijrijder en hulp van stalgenoten kan er nog steeds meer dan op die winterplek. En vooral de huidige Paddocks zijn een verademing tov die van de vorige stalling.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 10:48

Kaitlyn schreef:
Oh alsjeblieft niet. Ik ben er echt zo klaar mee. :o
Houd me netjes aan de maatregelen hoor, maar snak echt naar meer sociaal contact. Heb sommige vrienden al bijna een jaar niet gezien door corona.


Ja mijn zoon is ook al in totaal iets van 4 maanden niet naar school en therapie geweest. Echt zo poedersuiker.
Ook alle onderzoeken voor de ontwikkeling van mijn dochter worden allemaal uitgesetld en achteruit geschoven omdat $^$^*#%^&^niemand zich even verantwoordelijk genoeg voelt om zich even korte tijd aan de poedersuiker te houden

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 10:56

ik merk hier dat het gewoon veel drukker is op stal.
Normaal is het erg rustig wanneer ik kom om 5 uur / half 6 en nu is er gewoon veel volk.
Nu rij ik in de buitenbaan, die is redelijk rustig en 20x60 dus weinig last.

Stal heeft een appje eruit gestuurd waarin ze vragen de avondklok te respecteren, en op tijd te komen. Dat je zelf verantwoordelijk bent voor je verklaringen. Ze gaan niet eerder dicht.

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:34

Morgenavond zal Macron, zo gaan de geruchten op internet, ons→ het volk gaan toespreken. Waarschijnlijk met strengere maatregelen.
Heel terecht als dit zo is, wel zie ik er enorm tegen op. Ik was zo blij met de avondklok van 18.00 uur, want overdag konden we lekker zonder verklaring onze boodschappen doen, uren buiten wandelen eventueel met mijn vriendinnen en het gevoel van zoveel vrijheid vergeleken bij een Franse lock down daar heb ik zo van genoten. De Franse avondklok→ niemand mag op straat→ vond ik een verademing vergeleken bij eerst de lock downs.
Net als Kaitlyn en anderen ben ik er ook zo klaar mee. Maar als het zover komt dan gaan we er weer voor. Manlief is nog gauw even grote boodschappen doen wat verder weg mocht de lock down (verwachten we niet) morgen gelijk in gaan want dan kunnen we niet meer naar de grote supermarkten en zijn we verplicht naar de kleinere te gaan hier een stadje verderop.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:40

Ik ga deze week een kaartje sturen naar mijn tante denk ik. Die woont in de Aude, helemaal alleen op haar heuvel met dichtsbijzijnde stadje op 8km. Die heeft de eerste kilometers ook geen buren, dus helemaal weinig sociaal contact. Zeker omdat ze nogal anti-internet is :Y)
Misschien kan ik een pakketje opsturen met leuke boeken, wat lekkers etc. Even polsen bij mama waarmee we haar plezier kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:42

pien_2010 schreef:
Morgenavond zal Macron, zo gaan de geruchten op internet, ons→ het volk gaan toespreken. Waarschijnlijk met strengere maatregelen.
Heel terecht als dit zo is, wel zie ik er enorm tegen op. Ik was zo blij met de avondklok van 18.00 uur, want overdag konden we lekker zonder verklaring onze boodschappen doen, uren buiten wandelen eventueel met mijn vriendinnen en het gevoel van zoveel vrijheid vergeleken bij een Franse lock down daar heb ik zo van genoten. De Franse avondklok→ niemand mag op straat→ vond ik een verademing vergeleken bij eerst de lock downs.
Net als Kaitlyn en anderen ben ik er ook zo klaar mee. Maar als het zover komt dan gaan we er weer voor. Manlief is nog gauw even grote boodschappen doen wat verder weg mocht de lock down (verwachten we niet) morgen gelijk in gaan want dan kunnen we niet meer naar de grote supermarkten en zijn we verplicht naar de kleinere te gaan hier een stadje verderop.

Wat balen Pien :(:) Lijkt me sowieso slim, want stel dat het niet morgen ingaat is de kans natuurlijk groot dat er een run op grote supermarkten komt. Dat zie je hier al elke keer als er maatregelen worden aangekondigd...

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:54

Dat klopt Emmaa_ en ik heb het idee dat de meeste Fransen het niet door hebben dat er op hoog niveau veel zorgen zijn en dus overleg over nieuwe maatregelen. Welke dat zullen zijn weet ik natuurlijk ook niet.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:03

lenaa_tje schreef:
Varekaj schreef:
Wij zitten in B nog beperkter dan jullie :') maar ben het idd ook zat. Niet dat wij hiervoor veel verschillende contacten hadden, maar wel regelmatig bezoek.

Vorig jaar zelfs geeneens een terrasje kunnen doen, niks kunnen genieten van het mooie weer door werk. Ik snak toch echt wel naar een leuke buitenrit met een fijne groep en onderweg een stopje of 2 om wat lekker fris te drinken bijvoorbeeld.

Daar zijn de meningen over verdeelt of jullie qua contacten beperkter zijn dan wij :)
Ik zie dat namelijk niet zo. Wij mogen niemand buiten ons gezin binnen 1,5 meter uitnodigen en net als jullie ook maar 1 persoon.


Mag die ene persoon een verschillende persoon zijn? Zo ja, dan is dat al meer sociaal contact dan in België mag.
En hoeveel personen mogen er op bv. een uitvaart aanwezig zijn? Ook dan zal je zien dat België sociale contacten meer beperkt dan Nederland.

_Cathalijne

Berichten: 856
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:12

Ik zit vast aan de systemen van beide landen (wonen in NL, studeren in BE), en vind in principe het Belgische systeem ook beperkender qua contacten met 1 hele grote uitzondering die ik in Nederland mis.... Het knuffelcontact. In België heb je recht op 1, of als je alleenstaand bent 2 personen die binnen jouw anderhalve meter mogen komen. In Nederland ben je verdoemd tot het houden van anderhalve meter afstand van iedereen als alleenstaande...

(daar staat tegenover dat er niet op gehandhaafd wordt, en dat velen zich er weer niks van aan trekken en zelf 1-2 personen benoemen die zij als nauw contact zien, maar officieel mag het niet)

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 14:32

Maar handhaven ze in Belgie dan wel achter de voordeur? Hier kan dat volgens mij ook qua grondwet niet, daarom is het altijd een dringend advies. Tenzij je echt een feestje geeft.
Ik vind in Nederland het aantal contacten ook wel idioot veel, zeker toen het nog 2 personen waren, al was dat ook alleen op 1,5 meter afstand. En nu is het ook een beetje gek dat het 1 persoon is en niet 1 huishouden en dat je dan wel weer iedere dag iemand nieuws uit kan nodigen. Ik heb ook nog maar weinig mensen gesproken die zich daadwerkelijk aan die 1 persoon houden, meeste doen 1 huishouden.
Overigens proberen wij wij al sinds maart contacten flink te beperken en houden wij echt afstand, ook met familie. Zeker sinds de maatregelen weer zijn aangescherpt in oktober zien we maar weinig mensen. Zeker omdat het een advies is probeer ik zelf te bedenken wat verstandig is. Mijn moeder staat bijvoorbeeld voor de klas, speciaal onderwijs dat nog steeds open is en kleuters die geen afstand houden. Als we met mijn ouders afspreken zorg ik dat ik daarna weer zeker een week niemand zie.
Ik zou het wel heel fijn vinden als de winkels weer open gaan en voor ouders en kinderen de basisscholen.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:14

Als de politie aan je deur staat ben je niet verplicht om ze binnen te laten, maar dan geef je geheid geen goeie indruk, en bij echt flink vermoeden van overtreding mogen ze gewoon naar binnen als ik het goed begrepen heb.
Betrappen ze op heterdaad (bijvoorbeeld langs je raam lopen en zien dat je met 2 gezinnen in huis bent), dan krijg je sowieso een mooi papiertje onder je neus. Dat is €750 voor de organisator en €250/persoon. Ongeacht of je dan als alleenstaande met 3 vriendinnen geheel verspreid over de woonkamer zit of niet.

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:38

Ik houd mij ook netjes aan het aantal mensen in huis, maar in Nederland is het vooralsnog een zeer dringend advies om maar 1 persoon uit te nodigen. Dus geen verplichting. In principe kunnen ze je niks maken als er meerdere mensen in huis hebt maar wel voldoende afstand van elkaar houdt.

DuoPenotti

Berichten: 29474
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:42

En wie controleert dat voldoende afstand binnen?
In die zin kunnen ze je niets maken, of het verstandig is willen we een keer van deze regels af is natuurlijk wat anders.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 17:44

Bij ons kan er dus op gehandhaafd worden omdat het gewoon verboden is om met meer dan 1 bezoeker in huis te zijn.
Een alleenstaande mag 2 knuffelcontacten hebben, maar die mogen ook niet tegelijk aanwezig zijn.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:06

Varekaj schreef:
Bij ons kan er dus op gehandhaafd worden omdat het gewoon verboden is om met meer dan 1 bezoeker in huis te zijn.
Een alleenstaande mag 2 knuffelcontacten hebben, maar die mogen ook niet tegelijk aanwezig zijn.

Maar je bent niet verplicht om ze binnen te laten zonder overlast. Dat komt dus op hetzelfde neer.
Ook bij jullie het staat ‘ Het is aangeraden om geen nauwe contacten te hebben met meer dan één persoon die niet tot het eigen huishouden behoort.’ dat is hier ook dat dringende advies.

Daarom vind ik de regels elkaar ook niet zo ontlopen. We moeten het er gewoon mee doen, dat wel. Welk risico je hierin in neemt zal net als in Nederland ook verschillen. In theorie mag je in Nederland helemaal met niemand (behalve eigen huishouden) binnen 1,5 meter komen maar ik weet ook dat, dat waarschijnlijk best vaak mis gaat.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 20:19

Ja ik was afgelopen week weer eens in een grotere supermarkt, om de haverklap mensen dichterbij dan 1,5 meter. Gelukkig is die in het dorp altijd heel rustig en krijgen we wekelijks bezorgd. Bij de bakker en de kaaswinkel mogen gewoon maar 1-2 mensen tegelijk naar binnen en staan vakken afgetekend. Maar de supermarkt met al die smalle gangen is eigenlijk geen doen.