Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 12717
Geregistreerd: 27-09-05

Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-21 08:00

Hallo :)


Ik vroeg mij af, wordt de contributie gewoon afgeschreven van bijvoorbeeld de sportschool of andere sporten tijdens de lockdown en de sport dus niet uitgevoerd kan worden?
Van beide kanten is wel wat te zeggen natuurlijk en ik ben wel benieuwd hoe sportverenigingen/sportscholen hier in staan.

Zelf was ik net 1 week lid van de fitness toen de maatregelen werden aangekondigd en hier is tot op heden volgens mij nog niets afgeschreven.
Heb ik mij eindelijk er toe gezet om te gaan sporten, ben ik 2 weken geweest en zit ik al weer thuis :')

De ouder en kind gym wordt wel het volledige bedrag afgeschreven zag ik afgelopen week.


Lay_D
Berichten: 3700
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:04

In de eerste lockdown werd ik gecompenseerd met de kosten, ik betaalde wel de kosten voor de vereniging maar niet voor de lessen. Sinds de huidige lockdown betaal ik tot op heden nog gewoon door. Of er nu weer gecompenseerd gaat worden durf ik niet te zeggen, ik heb er nog niets over gehoord.

Het betreft overigens de streetdance lessen van mijn dochter.

Pablo, A star in heaven. 7-7-1997- 15-04-2013
Minipret, Woezel en Pip <3 <3
Maak de kleine dingen groots.
Als het even niet kan zoals het moet,dan moet het even zoals het kan!

linoleum
Berichten: 6455
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:09

Mijn sportschool geeft drie opties.

1. Gewoon normaal doorbetalen
2. Helft minder betalen
3. Niet betalen

Bij de 2e en 3e optie wordt dit gecompenseerd vanaf dat de sportscholen weer open gaan. Zo zorgen ze dan weer wel dat het aantrekkelijker is om lid te blijven in plaats van maar gewoon de boel opzeggen.

I'm not weird, I'm limited edition :D

kosseh
Berichten: 2582
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:23

Sportschool is hier stil gezet. M'n al betaalde abonnement wordt de eind datum van verlengt (met de tijd dat de sportscholen dicht zijn).
Wel heb je de mogelijkheid om ze te sponseren, zelf een bedrag over te maken.

Met basketbal volledig moeten betalen. (Seizoen ligt al sinds eind september stil, 3 trainingen maar van geweest).
Mogelijk dat we het aan het eind, van het seizoen, nog terug krijgen. Deel van de kosten voor het seizoen waren al gemaakt. De hal en de bondsafdracht, mogelijk komen die te gemoet en krijgen we een deel terug.

Scouting, loopt de contributie door. We draaien online verder, hebben nog steeds matriaal kosten (brengen we thuis langs) en vangt het verlies door geen verhuur (clubhuis) een beetje op.

Hier dus erg verschillend hoe er mee omgegaan wordt

Rodevlinder
Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:28

Hier hoeven wij niet te betalen voor de sportschool en zwemles.

Es_ther
Berichten: 18690
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:30

Ik kreeg van de klimhal een e-mail met de keuze of ik mijn abbo wilde pauzeren of wilde door betalen.
Ik heb zelf voor betalen gekozen, omdat ze het al zwaar genoeg hebben dit jaar.

Maar het kan zijn dat sportscholen niks afschrijven omdat ze dicht zitten!

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

capopjekop
Berichten: 30612
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:33

Hier idd meerdere opties waar je uit kan kiezen. Voor de sportschool heb ik gekozen voor minder betalen en voor mijn seizoenkaart van Vitesse heb ik bewust het volle pond betaald om de club te steunen. Clubs missen nu al heel veel inkomsten uit de horeca.

CairnTerrier
Berichten: 975
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:38

Hier wordt de sportschool iedere maand (ook nu in lockdown) netjes afgeschreven :=

Castilja
Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:43

Ik kreeg een mail van Basic-Fit dat mijn betaling gepauzeerd wordt. Ik dacht er eerst niet zoveel aan te hebben omdat ik een jaarabonnement heb, maar mijn toegang wordt gewoon doorgeschoven qua maanden. Vind het netjes van ze, hoewel ik er ook niet aan twijfel dat Basic-Fit een minder groot probleem heeft dan de kleinere, op zichzelf staande sportscholen.

Chubby
Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:44

Bij onze kinderen gaan de lessen gewoon door (tennis en honkbal). Van een aantal zaken die reeds betaald waren, hebben we besloten geen restitutie te willen, zodat de ontvanger financieel wat geholpen is.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Naskapower
Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Re: Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:49

Manege waar ik werk werkt met kwartaalkaarten. Lessen die nu niet gereden kunnen worden blijven heel 2021 geldig. Veel ruiters rijden nu privé lessen ipv groepslessen.

Liselot
Berichten: 32173
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:51

Ik doe er bij mijn tennisvereniging niet moeilijk over. Zij hebben het nu al moeilijk omdat ze dicht zitten (geen extra privelessen, geen baanhuur, geen barinkomsten) en als mensen dan ook nog hun contributie terugvorderen konden ze nog wel eens over de kop gaan

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Kinke
Berichten: 20475
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:51

We betalen nu alleen een soort administratiekosten (2,50). Ze geven de lessen nu online, via een besloten FB groep

xSCWx
Berichten: 7041
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:05

Naskapower schreef:
Manege waar ik werk werkt met kwartaalkaarten. Lessen die nu niet gereden kunnen worden blijven heel 2021 geldig. Veel ruiters rijden nu privé lessen ipv groepslessen.

Dat mag ook niet toch? Mijn manege had daar contact over gehad met de overheid maar ze mochten ook geen privé les geven!
De eerste lockdown hebben we ons lidmaatschap van de sportschool 100% terug gekregen. Geen idee wat nu de bedoeling gaat zijn.

La Vie en Rose 

SnippergroenJarig
Berichten: 6662
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:06

In de eerste lockdown werden de kosten gereduceerd naar -35%. Deze lockdown betaal ik gewoon de volle pot. Ik vind het niet zo erg. Het is een particuliere sportschool, ze proberen nog zoveel mogelijk aan te bieden d.m.v. online lessen en hebben ook zeker een gunfactor. Zij hebben natuurlijk ook gewoon nog lasten lopen.

Regenboog, oh Regenboog, gelukkig ben je krom.

Anders heette je Regenstreep, en dat klinkt zo stom. :)


Voorheen bekend als Negerzoen, maar anno 2021 mocht dat niet meer dus dan maar iets dat rijmt.

Naskapower
Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:10

xSCWx schreef:
Naskapower schreef:
Manege waar ik werk werkt met kwartaalkaarten. Lessen die nu niet gereden kunnen worden blijven heel 2021 geldig. Veel ruiters rijden nu privé lessen ipv groepslessen.

Dat mag ook niet toch? Mijn manege had daar contact over gehad met de overheid maar ze mochten ook geen privé les geven!
De eerste lockdown hebben we ons lidmaatschap van de sportschool 100% terug gekregen. Geen idee wat nu de bedoeling gaat zijn.

Citaat KNHS schreef:
https://www.knhs.nl/nieuws/2020/coronav ... ardensport
Er mogen geen groepslessen gegeven worden aan volwassenen. Privélessen zijn buiten wel toegestaan voor alle leeftijden.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:11

Ik betaal gewoon door voor mijn clubje :) ze is ZZPer en krijgt weinig tot geen steun vanuit de overheid maar haar kosten lopen wel door :)
Eerste lockdown ook gedaan en toen heeft ze dat in de zomervakantie gecompenseerd.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sem_
Berichten: 7754
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:11

Bij de sportschool waar ik lid ben kon je tijdens de eerste lockdown kiezen uit een stuk of 5/6 opties. Zelf heb ik ervoor gekozen om door te betalen. Ik krijg al 50% korting op mijn abonnement (familie werkt er) en het betreft een kleine sportschool die ik graag wil steunen in deze tijd.

Deze lockdown heb ik er (nog) niets over gehoord, maar ik zou nog steeds dezelfde keuze maken.

Pikkepor
Berichten: 3703
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:15

Hier gaat de sportschool gewoon door met afschrijvingen, maar ze doen ook enorm hun best om zoveel mogelijk wel door te laten gaan.
Als je niet wil sporten is het eigenlijk gewoon je eigen schuld bij onze fitness :')

Ze hebben voor de meeste lessen waarbij je geen materiaal nodig hebt een online les die gewoon doorgaat op de oorspronkelijke tijden. Ze hebben alle gewichten/halterstangen/steps verhuurd inclusief een link naar online lessen van LesMills. En ze hebben sinds een week een outdoor gym gemaakt waar je, na reserveren, met max. nog 1 iemand tegelijk kunt komen sporten.

Vorige lockdown hadden ze ook compensatieregelingen in de vorm van betalingsregelingen/kwijtschelding als je het niet gebolwerkt kreeg financieel of compensatie in de vorm van personal training. En iedereen kon een cadeaubon halen van een plaatselijk restaurant! Win win voor sportschool en horeca dus.

Ik vind dat ze het echt zo goed mogelijk oplossen als ze kunnen. Ik kan gewoon sporten zoals ik voor de lockdown deed, alleen de setting is iets anders.

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:18

Bij mijn manege worden er privélessen gegeven ipv groepslessen. Ik hoop dat dat door mag blijven gaan..
Ik hoorde van een vriendin die aan streetdance doet, dat daar niks gecommuniceerd werd. Dus sommige mensen hadden betaald voor niets.
Wat de sportscholen hier doen is ruim uit elkaar buiten sporten en dus hooguit zelfstandig of 1 op 1 met een trainer.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

Needje
Berichten: 19170
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:20

Ene sportschool had ik voor het hele jaar al betaald. (En behoorlijk ook ivm exclusieve club)
Eerste lockdown niets van ze gehoord en boden me vanalles online tegen betaling aan. Heb ik zelfs nog 1x iets van afgenomen.
Deze lockdown stuurde ze dat de contributie niet zou worden afgeschreven. Maar ja. Al betaald dus. En later hebben ze tenten neergezet dus zou ik nog kunnen trainen. Maar geen zin om in de kou maar een deel van mn schema te kunnen doen.
Geen idee of ik bij hun door ga straks. Maar verwacht dan eerlijk gezegd wel iig 2 maanden korting (van de 3 die ik nu gewoon doorbetaald heb)
Andere sportschool mocht je storneren als je wilde. Maar zij bieden veel online aan (gratis). (En ook tenten bij hun vestigingen)
Dus zal hun gewoon betalen. (Deze betaal ik per maand)
Ik begrijp dat het voor sportclubs ook lastig is.
Zij willen ook overleven.
Maar ik wil geen mega bedragen betalen voor niets. :o Ik zwem nou ook niet bepaald in het geld.

Dreamybol
Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:37

Sportschool werd vorige lockdown gecompenseerd, nu kan je een sessie met personal trainer krijgen als ze weer open gaan. Of tijdelijk vip abonnement krijgen, maar daarvan zou ik alleen de zonnebank gebruiken en die heeft mijn vestiging niet..

Manege werkt met abonnementen en kun je privéles voor krijgen of een paard huren voor vrij rijden. Ze doen hun uiterste best om niemand voor niets te laten betalen, en dat is ze de vorige lockdown ook gelukt.
Er zijn maneges waar lessen die komen te vervallen door ziekte (wel tijdig afgezegd) of feestdagen oid al niet compenseren, dus vraag me af wat die nu doen.. Ik snap dat het een moeilijke situatie is, maar vind het wel prettig dat zowel op de sportschool als manege er ook wordt stilgestaan dat het ook voor de klanten om een hoop geld kan gaan.

Op een paardenrug hoog boven de grond
Voel ik mij pas echt gezond
Ondersteund door vier gezonde benen en een sterke rug
Heb ik telkens voor even die van mij terug!


theadora99
Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:11

Manege gaat gewoon door, kan de gemiste lessen inwisselen voor privéles (2 groeps voor 1x privé) en anders als we weer mogen lessen inhalen.

karijn
Berichten: 5392
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Doorbetalen contributie tijdens lockdown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 10:33

Eind van de maand ontvang ik de factuur voor de contributie aan de hockeyclub. Contributie van mijn oudste (spelend lid), zaalhockeytraining van de oudste en mijn trimlidcontributie. Dikke 300 euro...Heel zuur maar het is zoals het is. Ik betaal het want het houdt de club overeind en de lokale sporthal.

iirrssjjee
Berichten: 5917
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 11:07

Ik ben zwemlesgever, en onze abonnementen worden allemaal verlengd. Zoveel weken als we dicht zijn, zoveel worden ze ook verlengd. Dus we zijn in november 2 weken dicht geweest, dan worden ze 2 weken verlengd. Nu zijn we (zoals het er naar uitziet) 5 weken dicht, dus worden ze 5 weken verlengd.