Corona in het gezin, hoe ga je met de kinderen om?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:45

In het begin vinden ze het nog wel prima denk ik, maar op een gegeven moment willen ze ook aandacht. En met 12 jaar eten koken lijkt mij ook niet handig.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:46

zonnebloem18 schreef:
Ik heb hier wel over nagedacht, wij zouden als gezin in quarantaine gaan en dat zou dan inderdaad inhouden dat onze dochter nog langer zou moeten wachten. Niet ideaal, maar haar met een mogelijke besmetting naar iemand anders sturen doe je niet en afstand houden is niet te doen. Nou is onze dochter 6, bij een puber van 16 zou dat toch wel een beetje anders zijn. Zoals in de OP een kind van 9 of 10 die kan je niet zelfstandig laten koken, daarnaast denk ik dan dat de kans ook dik aanwezig is dat meer mensen binnen het gezin al besmet zijn.

Quarantaine kan verkort worden door na 5 dagen te testen toch? Of je dat met een jong kind moet willen is een tweede, maar dat scheelt wel weer een paar dagen.


Ja klopt. Volgens mij worden het dan 5 dagen quarantaine.

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:52

Wij zitten er nu middenin.
Ik ben positief getest, kinderen (9 en 11) niet getest maar zijn licht verkouden. Ik denk zelfs dat zij het vanuit school meegebracht hebben. Dus we "behandelen" ze als positief.
Mijn man is een dag na mij negatief getest en hij zondert zich dus af van ons. Maar helemaal 100% lukt dat gewoon niet in ons huis, dus hij blijft wel in quarantaine.
5 Dagen nadat ik en de kinderen eruit mogen (maar net wie het laatst klachtenvrij is) laat hij zich ook testen, is hij dan negatief mag hij er volgens de ggd ook uit.
Op zijn vroegst mag ik de 26ste uit isolatie, maar dan zou ik morgenavond klachtenvrij moeten zijn en dat zie ik nog niet gebeuren.
Ik vind het best een "gedoe". Vooral omdat de ggd-medewerkers niet helemaal op 1 lijn zitten wat betreft adviezen. We gebruiken dus vooral ons eigen boerenverstand en gaan er vanuit dat we voorlopig besmettelijk zijn (ook als ik al uit quarantaine mag) en daar handelen we naar.

gerlienke
Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:54

Hoe houd je zulke kleine kinderen zo lang binnen? Ik heb een peuter van 3 en één dag binnen houden is al een uitdaging, laat staan 10. :')
In ons gezin is iedereen tot nu negatief getest.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:55

gerlienke schreef:
Hoe houd je zulke kleine kinderen zo lang binnen? Ik heb een peuter van 3 en één dag binnen houden is al een uitdaging, laat staan 10. :')
In ons gezin is iedereen tot nu negatief getest.

Ze mogen wel in de tuin spelen. Dus toen het eindelijk droog weer was hebben we ze lekker buiten gelaten. Moet je wel een tuin hebben :D

akishino
Berichten: 1872
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Re: Corona in het gezin, hoe ga je met de kinderen om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 22:57

Wij hebben de afgelopen dagen vaak tegen elkaar gezegd dat we zo blij zijn dat we een achtertuin(tje) hebben :o

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Corona in het gezin, hoe ga je met de kinderen om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-20 23:14

Hier zou mijzelf isoleren geen optie zijn. Beide kinderen met ass, oudste slaapt niet zonder mij,...