Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:57

Hahaha. Nou, dat lukt met mijn peuter prima. Die speelt de hele dag :))
Maar samen spelen is natuurlijk veel leuker! En dat is ook mijn mening. Is soms heerlijk als hij lekker naast mij zit te kleuren <3 (buiten beschouwing gelaten dat mijn agenda die welgeteld 6 dagen in gebruik is ook 100 kleuren extra heeft gekregen)

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:05

Mijn nieuwe collega vroeg zich vandaag af waarom zij niet meer vanuit huis mocht werken. :D

Als ik jullie verhalen lees snap ik het best :')

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:32

Ik werk niet thuis, maar hier een tip voor degenen met nieuwe collega's die wel een centje bij willen verdienen.
Afbeelding

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:47

komone schreef:
Ik werk niet thuis, maar hier een tip voor degenen met nieuwe collega's die wel een centje bij willen verdienen.
[ [url=m/VF1iC3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Geniaal! _O-

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:00

Ik werk amper thuis ( zorgsector), maar als ik dan eens thuis een online meeting of cursus heb dan zijn er ineens 4 jongere collega's die met hun ipad en chromebooks de wifi bemannen met als gevolg een k.u t verbinding voor mij, of de oudere collega die uit het niets heel luid roept dat hij samen douchen wel ziet zitten..

Dan heb ik ook nog een collega viervoeter, die begint te drinken met als gevolg dat mijn echte online collega's niet meer bijkomen van het lachen want het klinkt alsof de wc pot aan het overstromen is.
Diezelfde viervoeter collega komt ook graag naast mij op een stoel zitten, aandachtig mee te luisteren en daarbij zijn kop afwisselend schuin naar links en rechts beweegt en blaffend er mee in te stemt.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:03

Mijn nieuwe collega op dit moment:
Afbeelding

Voel me een beetje bezwaard dat ik even lunch klaar wil gaan maken nu.

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 14:15

Hier gelukkig alleen maar twee harige collega's binnen en eentje buiten en dan de nog wat oudere collega....

De harige willen het liefst bij mij in de buurt liggen, dus de andere keukenstoelen worden ook bezet en er wordt wel eens mee gekeken bij een vergadering. Commentaar leveren kunnen ze ook, of net flink gaan drinken als ik met iemand online ben.
De oudere collega meent dat ik kan werken, huishoudproblemen kan oplossen en dan ook nog kan zorgen dat hij ook goed online kan zijn... En hij vind het raar als ik niet gelijk een antwoord kan geven als ik geconcentreerd mijn werk zit te doen.. Euhh hem lukt het al niet als hij naar een filmpje kijkt op de app en ik vraag iets :+

Ik vind het echt heel erg knap bij de mensen met kinderen en dan nog thuiswerken. Ik geloof dat ze mij dan helemaal konden oprapen.
Was vanmorgen wel blij toen een collega mij belde, er een hond op de achtergrond ging blaffen, kinderen naar binnen kwamen vliegen en ik voor de hond nog wel kon zeggen dat maakt niet uit dat is hier ook wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 13:28

Mijn nieuwe collega heeft stiekem voor mijn bureaustoel een haarbal uitgekotst. Ik zat er tijdens het vergaderen met mijn sok in.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 15:40

Safina, daar moest ik toch wel even hard om lachen :') :D

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:08

Tot op heden heb ik me aardig kunnen redden thuis.
Oudste collga (vriend) zoekt eigen plek.
Harige collega 1 (kat) is altijd lief en begripvol
Harige collega 2 (kat) wil nog wel eens haar staart voor mn gezicht doen als ik in videoconference zit. }:)
Jonge collega's (kids) eigen bureau op slaapkamer en redelijk zelfredzaam.

Maar, vanaf maandag wonen we maandenlang in een vakantiewoning en zouden we met ons vieren aan de kleine keukentafel moeten werken.

Heb mijn baas gesmeekt om akkoord weer naar kantoor te mogen. Het moest nog even langs de directie, maar ik heb akkoord! Ik heb een ruimte voor mij alleen van 60m2 ;) :D

Hmmm ook wel weer ongezellig. Zou de baas het merken als harige collega 1 en 2 ook meekomen? :=

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:15

safina schreef:
Mijn nieuwe collega heeft stiekem voor mijn bureaustoel een haarbal uitgekotst. Ik zat er tijdens het vergaderen met mijn sok in.


_O- _O- _O-
Ik heb ook een nieuwe collega. Mevr. H. Aarbal, erg gezellig type hoor, maar soms wel iets te aanhalig.

Afbeelding

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:17

Kinke schreef:
safina schreef:
Mijn nieuwe collega heeft stiekem voor mijn bureaustoel een haarbal uitgekotst. Ik zat er tijdens het vergaderen met mijn sok in.


_O- _O- _O-
Ik heb ook een nieuwe collega. Mevr. H. Aarbal, erg gezellig type hoor, maar soms wel iets te aanhalig.

[ [url=m/8SPTu4.jpg]Afbeelding[/url] ]


En knap!

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:21

Kaitlyn schreef:
Geen kinderen hier, maar mijn katten vinden het een goed idee om op mijn toetsenbord te gaan liggen als ik ook maar even weg loop. Soms komt er dan een heel raar bericht in teams binnen bij een collega waar niets uit op te maken is. :')



Afbeelding

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:24

Marie111 schreef:
[ [url=m/RhfXRX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik geniet van jullie verhalen en ben heel blij niet in hetzelfde schuitje te zitten.
Toen ik dit plaatje op Facebook tegen kwam, moest ik gelijk aan dit topic denken.


Nog even een ik heb bingo
Dry January wordt gecanceld :') :') :') :') _/-\o_ :') :') _/-\o_

Lay_D

Berichten: 3712
Geregistreerd: 16-12-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:50

Vandaag was het niet senior,jongeren en vierpotigen collega's die 'lastig' waren maar ik zelf tijdens een online contact moment van mijn 1na oudste..

Ik kwam de keuken in met mijn roze badjas en onflateuze knot op mijn hoofd.... Normaal heeft hij altijd zijn camera uit staan maar uiteraard vandaag niet :')

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 16:55

Lay_D schreef:
Vandaag was het niet senior,jongeren en vierpotigen collega's die 'lastig' waren maar ik zelf tijdens een online contact moment van mijn 1na oudste..

Ik kwam de keuken in met mijn roze badjas en onflateuze knot op mijn hoofd.... Normaal heeft hij altijd zijn camera uit staan maar uiteraard vandaag niet :')


:') :') :') :') :')

pmarena

Berichten: 48112
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 22:33

Ik moet dan nog altijd denken aan die reclame van jaren geleden :D

"Wat een rare foto van je moeder...?"

:oo _O-

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:06

mijn partner in een videogesprek zonder beeld: midden in het gesprek vraagt zijn colleag plotseling heel tactisch: Ik hoop dat je een hond hebt...? waarop mijn partner zich afvraagd waar hij het over heeft, maar ja, we hebben 2 honden. Waarop de colleag zegt: oh gelukkig. 1 van de 2 hele grote harige collega's stond inderdaad luid hijgend naast mijn partner richting de microfoon aandacht te vragen... mijn partner had uiteraard niets in de gaten. Ik wil niet weten wat voor beelden die collega's wel niet hadden met dat gehijg... maar ze lagen in ieder geval helemaal dubbel.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:15

boemel schreef:
Tot op heden heb ik me aardig kunnen redden thuis.
Oudste collga (vriend) zoekt eigen plek.
Harige collega 1 (kat) is altijd lief en begripvol
Harige collega 2 (kat) wil nog wel eens haar staart voor mn gezicht doen als ik in videoconference zit. }:)
Jonge collega's (kids) eigen bureau op slaapkamer en redelijk zelfredzaam.

Maar, vanaf maandag wonen we maandenlang in een vakantiewoning en zouden we met ons vieren aan de kleine keukentafel moeten werken.

Heb mijn baas gesmeekt om akkoord weer naar kantoor te mogen. Het moest nog even langs de directie, maar ik heb akkoord! Ik heb een ruimte voor mij alleen van 60m2 ;) :D

Hmmm ook wel weer ongezellig. Zou de baas het merken als harige collega 1 en 2 ook meekomen? :=


Als je die 60m2 voor je alleen hebt, vast niet _O- Ik zou het doen. Er is ergens een artikel over hoe honden/katten op de werkvloer voor een betere werkomgeving zorgden, die onder zijn neus duwen als hij commentaar levert.

Hier net zo’n harige collega’s die ‘helpen’ typen, mailbox opruimen en de meest vreemde toetsen combinaties en verborgen functies op je laptop ontdekken. Heerlijk af en toe hoor, maar ik ben vandaag na een half jaar thuis scriptie schrijven toch echt gevlucht naar ‘kantoor’. Lees: praktijk waar baas vakantie heeft en dus vrij was. Heerlijk ongestoord en onafgeleid kunnen werken.

FriesWytske
Berichten: 9899
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 23:26

Sas_Mon schreef:
mijn partner in een videogesprek zonder beeld: midden in het gesprek vraagt zijn colleag plotseling heel tactisch: Ik hoop dat je een hond hebt...? waarop mijn partner zich afvraagd waar hij het over heeft, maar ja, we hebben 2 honden. Waarop de colleag zegt: oh gelukkig. 1 van de 2 hele grote harige collega's stond inderdaad luid hijgend naast mijn partner richting de microfoon aandacht te vragen... mijn partner had uiteraard niets in de gaten. Ik wil niet weten wat voor beelden die collega's wel niet hadden met dat gehijg... maar ze lagen in ieder geval helemaal dubbel.



_O- _O- _O- _O- _O-

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 00:33

Afbeelding

secricible

Berichten: 25696
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 16:41


Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:54

:')

Ik vermoed dat de leerlingen zich regelmatig hetzelfde voelen en deze ouder ook :j

Serina_Kay

Berichten: 130
Geregistreerd: 11-04-11
Woonplaats: Dordrecht, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:21


Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Mijn nieuwe collega.... voor alle thuiswerkende ouders

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:39

Mijn jongste collega werd veel eerder dan de bedoeling was wakker. het kruipt en het zit overal aan.

En om toch even wat te kunnen doen totdat de grote collega en andere kleine collega terug waren van boodschappen doen heb ik haar gepromoveerd tot wasmand bewaker Afbeelding